![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op mijn constatering van het fysieke geweld onder de Ijzertoren ga je wijselijk niet in. Dus eventjes illustreren hoe op de Ijzerbedevaart van 1996 'de analyse gemaakt werd van de verhouding Vlaanderen versus België': Citaat:
Volgens mijn analyse beperkt de Vlaamse beweging zich op diezelfde Ijzerbedevaart niet enkel tot (m.i. legitiem) verbaal geweld, maar bezondigde ze zich stevig aan fysiek geweld! Hoe praat je dat goed, beste robert t?
|
|
|
|
|
#222 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Bullshit? Zeg het dan. |
||||
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
gematigde toespraak van de voorzitter van het Ijzerbedevaartcomité en een Bokassiaans regime vind ik hilarisch. Fysiek geweld is altijd stupide, dom en gevaarlijk. Wie zich eraan bezondigt bekent zijn onmacht. Maar je moet het ook niet laten uitschijnen dat alle deelnemers van de bewuste bedevaart rollend over de vlakte tolden. Ik was zelf aanwezig en kan je verzekeren dat het een paar heethoofden betrof die nietsvermoedende bedevaarders te lijf gingen. Toch een betreurenswaardig incident. |
|
|
|
|
|
|
#224 | ||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alle gekheid op een stokje: ik doelde op de flagrante contradictie. Enerzijds verbaal geweld veroordelen, anderzijds er zelf gebruik van maken (Somers!!!) en bovendien gewelddadige manifestaties als Ijzerbedevaart bijwonen. Citaat:
Citaat:
Voor zover ik me herinner waren het de kopstukken van de Vlaamse beweging. Zelfs Anciaux moet een rake klap geïncasseerd hebben want hij weende bittere tranen. Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juli 2005 om 15:02. |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Anciaux wordt niet voor niets "bertje bleiter" genoemd. Ter zijner verontschuldiging moet ik zeggen dat zijn ganse familie aanwezig was, klein mannen incluis. Er was veel tumult op de plaats waar hij zich bevond en kinderen zijn in die omstandigheden bijzonder kwetsbaar. In de 40 jaar dat ik de bedevaart bijwoon heeft er zich zegge en schrijve 1 lijfelijk incident voorgedaan. Dus mijn schromelijk minimaliseren valt nog wel mee, terwijl je vergelijkingen (nu weer de holocaust) steeds cassanter worden. Nou moe. |
|
|
|
|
|
|
#226 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een gevoelig mens als gij moet er toch begrip voor opbrengen, dat ik niet graag vergeleken word met een irritant, inhoudsloos, dictatoriaal, wind-haantje-builtje, dat slechts via volmachten, muilkorving, en oekazen 'regeert' en dat bovendien een partij in afgang, waar ik ideologisch enige sympathie voor koester, nog verder de dieperik induwt?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juli 2005 om 16:25. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#228 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al wie mijn standpunt i.v.m. verbaal geweld niet deelt, screen ik vanaf nu meedogenloos op het gebruik ervan. Ericferemans schold me al uit voor 'gek' en 'windmolen', dat lijkt me duidelijk. Jouw 'verwijt' (Somers) moet ik eerst een beetje opblazen om tot aanvaardbare proportie te krijgen, zodat het dienstig is om jou mee om de oren te slaan en jou mee te ontmaskeren als verbale geweldenaar, die dergelijk 'geweld' desondanks op contradictorische wijze afkeurt. [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juli 2005 om 16:46. |
|||||
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik keur alleen verbaal geweld af als de situatie waarin het zich voordoet kan escaleren in fysieke agressie, in casu de bewuste ijzerbedevaart. Voor de rest schuw ik het niet, gericht tegen volwassen mensen waartoe ik jou reken beschouw ik het als pittige pepertjes in mijn Italiaanse gerechten. En de onzinnige verwijten die ericferemans tot je richtte, wat heb ik daar mee te maken? Ik heb je nog nooit persoonlijk aangevallen, mijn uitschuiver naar Somers daargelaten. Nobody is perfect. |
|
|
|
|
|
|
#230 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat de slachtofferrol aan de VB'ers. Stand! Man of the West! Citaat:
Die besliste in vrijheid na beoordeling van de verbale aggressie om over te gaan tot fysieke aggressie. Ofwel is hij schuldig ofwel zijn gebrekkige oordeelsvermogen. Nooit de uiter van een mening, hoe aggressief ook naar voor gebracht. Verwijten kan niet bijten, slaan is rap gedaan. Citaat:
Je bent dus zeker niet voor 100% akkoord met het 78e Ijzergedrocht? Mag ik die conclusie trekken? Citaat:
Geef toe: in deze discussie kwam het hoogst gelegen (voor mij Citaat:
My name is Nobody.
|
|
|
|
|
#231 |
|
Banneling
|
Gaat de opkomst op het Ijzergedrocht nu weer eens gehalveerd worden. Straks komt er nog een halve man...
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Je begrijpt dat ik de tekst geen gedrocht kan noemen. Maar die ene passage waar je het voortdurend over hebt zou ik er niet ingeplaatst hebben. Voldoende? Jij met je latijnse citaten. Vertaal dat even in goed Nederlands. Niet iedereen is zo erudiet als jij. Je slotbemerking is meesterlijk. Zelf bedacht? |
|
|
|
|
|
|
#233 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gebrek aan eruditie vergeef ik nooit. Dat buit ik liever schaamteloos uit. Citaat:
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#235 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
@Robert t
In se keur ik verbaal geweld ook niet steeds goed. Ik wil enkel dat het mogelijk blijft. Net zoals fysiek geweld zelfs wettelijk mogelijk blijft (b.v. wettige zelfverdediging) hoewel daar mijn restricties veel groter zijn.
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#237 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welcome back.
Laatst gewijzigd door daiwa : 4 juli 2005 om 18:19. |
||
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat het erudiete betreft moet een redelijk mens toch begrijpen dat niet iedereen latijn gestudeerd heeft. Maar er nu en dan een latijns gezegde tussenlassen maakt indruk. Wat de heer Hans1 betreft, die in deze discussie een paar oneliners geplaatst heeft, moet die de B.U.B. redden? Tijd om je met deze partij even te gaan moeien. Indien ik de heer Hans1 hiermee beledigd heb, sorry voor mij verbaal geweld. |
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#240 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Onze Westerse beschaving en dus ook de Vlaamse (voorzover daar sprake van is) steunt o.a op de pijler van het Klassieke erfgoed uit Rome en Hellas. Zowel taalkundig, filosofisch, bouwkundig, staatkundig en artistiek importeerden wij mening element uit die vergane beschavingen. Een andere pijler van onze beschaving, hoe node ik het ook toegeef, is het Christendom. Laat nu toevallig de ambtelijke taal van de katholieke kerk (behoederes van meest verspreide van alle Christelijke 'leren') het Latijn zijn! Is het dan zo verwonderlijk dat in ons taalgebruik hier en daar wat idioom uit het oude Rome als versteende uitdrukking binnensluipt? Is het niet eerder een flagrante tegenspraak dat vele flaminganten, die vaak zo hoog van toren blazen over hun cultuur, nog niet eens notie hebben van een paar algemeen verspreide uitdrukkingen ontleend aan de taal van de verre voorlopers van diezelfde cultuur? Met dit alles voor ogen, zal je inzien dat uw insinuatie 'indruk maken' waarlijk nergens op slaat. Wie zich dat beetje cultuur niet eigen maakte, waagt zich liever niet te ver op het gladde ijs van de cultuur-discussie op straffe van fierheid om een lege doos, en het etaleren van pijnlijk tekortschieten (waarmee ik niks persoonlijks bedoel-voor alle zekerheid!) Citaat:
Als ik jou was, knoopte ik maar niet te veel conclusies vast aan Hans1's soms summiere postings.
|
|
|