Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 29 augustus 2005, 12:30   #221
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Dan zullen ze je ook geen blaasjes moeten wijsmaken.
Zoals je zelf zegt, kinderen zijn zeer beÏnvloedbaar en men zal altijd proberen daar gebruik van te maken.
Als mens ben je daarom nog geen kwade, maar als opvoeder k�*n dat gewoon niet en geef toe, wat oogkleppen betreft draagt de Jan er dubbeldikke.
Ik ken de Jan niet. Mijn kennissenkring is nogal bevolkt met Groenen en Tsjeeven en in de loop der jaren heb ik bij die mannen nogal wat oogkleppen zien afvallen. [size=4]Privé [/size]liggen onze ideeën op gebied van enkele eikele punten (Vlaanderen, opvang van asielzoekers, criminaliteit, milieu, drugs... niet zo ver meer uit elkaar) maar naar de buitenwereld toe moeten ze nog de schijn ophouden. Verschillende onder hen zijn er ondertussen stilletjes uitgestapt en houden een laag profiel aan om niet teveel voor onnozel te staan.
Oud 29 augustus 2005, 12:38   #222
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken de Jan niet.
Schaveiger evenmin...
Oud 29 augustus 2005, 12:41   #223
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Jan mijne man wou ruiter worden...
Zwarte Spion is offline  
Oud 29 augustus 2005, 17:19   #224
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik ken de Jan niet. Mijn kennissenkring is nogal bevolkt met Groenen en Tsjeeven en in de loop der jaren heb ik bij die mannen nogal wat oogkleppen zien afvallen. [size=4]Privé [/size]liggen onze ideeën op gebied van enkele eikele punten (Vlaanderen, opvang van asielzoekers, criminaliteit, milieu, drugs... niet zo ver meer uit elkaar) maar naar de buitenwereld toe moeten ze nog de schijn ophouden. Verschillende onder hen zijn er ondertussen stilletjes uitgestapt en houden een laag profiel aan om niet teveel voor onnozel te staan.
De Jan ken ik ook maar van dit forum maar het is me wel opgevallen dat hij zeer eigenzinning is en nooit een fout zal toegeven, maar uiteindelijk is dat zijn probleem en dit van zijn onmiddelijke omgeving.

Moesten we weten hoe sommige publieke schreeuwlelijkerds het er privé van afbrengen, vele van hun supporters zouden wel eens uit de lucht vallen. Maar ja, eer men door heeft dat men zelf gemanipuleerd wordt is men al een stuk ouder geworden.
Oud 29 augustus 2005, 17:54   #225
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
De Jan ken ik ook maar van dit forum maar het is me wel opgevallen dat hij zeer eigenzinning is en nooit een fout zal toegeven, maar uiteindelijk is dat zijn probleem en dit van zijn onmiddelijke omgeving.

Moesten we weten hoe sommige publieke schreeuwlelijkerds het er privé van afbrengen, vele van hun supporters zouden wel eens uit de lucht vallen. Maar ja, eer men door heeft dat men zelf gemanipuleerd wordt is men al een stuk ouder geworden.
Schaveiger, wat wij hier op zo een forum doen is gewoon andermans schouw te vegen. Hoe erger we tekeer gaan hoe beter andermans schouw geveegd is en hoe beter en zuiniger zijn mazoutketel brandt! Laten wij ieder zijn zeg doen over zijn opinie en riposteren zonder haat en nijd maar met wat humor en ludiciteit. Als wij in ons privéleven met familie, vrienden en kennissen zo te keer moesten gaan als sommigen op de forums dan staan we binnen de kortste keren zoals kardinaal Suenens in de tijd van Leuven Vlaams voor de spiegel in onzen blote naar onze enige aanhanger te kijken. Uiteindelijk blijven de verkiezingen de enige waardemeter. Dan worden de neuzen geteld.
De tijd dat de kiezer stemt zoals mijnheer pastoor of de vakbond of mijnheer de berremeester hem dat gebiedt of voorzegt is voorbij. Meer en meer veegt ook de gewone kiezer zijn gat aan die "voorzeggers", zelfs als ze via de media dat spelletje trachten verder te spelen. Ken jij nog iemand die in het openbaar nog durft trouw zweren aan een politieker, van welke partij hij ook is? Wie dat nu nog durft wordt door zijn gesprekspartners bekeken alsof hij in zijn broek gescheten heeft!
De meeste bladzijden worden hier gevuld met een welles-nietesspelletje in de trant van "Al 't geen gij zegt da zijde zelf!" en "Ik weet van jou ook iet!".
Oud 29 augustus 2005, 17:56   #226
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ja, eer men door heeft dat men zelf gemanipuleerd wordt is men al een stuk ouder geworden.
Er zijn er zelfs bij die nooit doorkrijgen hoe zwaar ze wel geïndoctrineerd werden....
Oud 29 augustus 2005, 18:42   #227
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Schaveiger, wat wij hier op zo een forum doen is gewoon andermans schouw te vegen. Hoe erger we tekeer gaan hoe beter andermans schouw geveegd is en hoe beter en zuiniger zijn mazoutketel brandt! Laten wij ieder zijn zeg doen over zijn opinie en riposteren zonder haat en nijd maar met wat humor en ludiciteit. Als wij in ons privéleven met familie, vrienden en kennissen zo te keer moesten gaan als sommigen op de forums dan staan we binnen de kortste keren zoals kardinaal Suenens in de tijd van Leuven Vlaams voor de spiegel in onzen blote naar onze enige aanhanger te kijken. Uiteindelijk blijven de verkiezingen de enige waardemeter. Dan worden de neuzen geteld.
De tijd dat de kiezer stemt zoals mijnheer pastoor of de vakbond of mijnheer de berremeester hem dat gebiedt of voorzegt is voorbij. Meer en meer veegt ook de gewone kiezer zijn gat aan die "voorzeggers", zelfs als ze via de media dat spelletje trachten verder te spelen. Ken jij nog iemand die in het openbaar nog durft trouw zweren aan een politieker, van welke partij hij ook is? Wie dat nu nog durft wordt door zijn gesprekspartners bekeken alsof hij in zijn broek gescheten heeft!
De meeste bladzijden worden hier gevuld met een welles-nietesspelletje in de trant van "Al 't geen gij zegt da zijde zelf!" en "Ik weet van jou ook iet!".
Daar steekt veel realisme in, hetgeen velen hier min of meer missen. Zoals bvb een paar populisten een paar duizend aanhangers weten te lijmen die dan van op een weide verkondigen dat ze het orakel van een ganse gemeenschap zijn.
Verder ben ik het volledig met je eens.
Oud 29 augustus 2005, 19:48   #228
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Daar steekt veel realisme in, hetgeen velen hier min of meer missen. Zoals bvb een paar populisten een paar duizend aanhangers weten te lijmen die dan van op een weide verkondigen dat ze het orakel van een ganse gemeenschap zijn.
Verder ben ik het volledig met je eens.
Dan komt automatisch mijn volgende steetment in actie: "Uiteindelijk blijven de verkiezingen de enige waardemeter. Dan worden de neuzen geteld."
Oud 29 augustus 2005, 20:47   #229
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan komt automatisch mijn volgende steetment in actie: "Uiteindelijk blijven de verkiezingen de enige waardemeter. Dan worden de neuzen geteld."
Ja, en dat kunnen we eigenlijk een constante noemen, alhoewel die waardemeter toch enigzins vervormt word door de onverschilligheid van het gros van de kiezers.
Oud 29 augustus 2005, 21:07   #230
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet zozeer door de onverschilligheid van het gros maar door de opkomstdwang waar het gros onverschilligen aan onderworpen wordt.
Oud 29 augustus 2005, 22:00   #231
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, en dat kunnen we eigenlijk een constante noemen, alhoewel die waardemeter toch enigzins vervormt word door de onverschilligheid van het gros van de kiezers.
Alhoewel... er zijn altijd maar meer dégoutés qui s'en vont...
Oud 30 augustus 2005, 08:02   #232
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent dus een vurig voorstander van de afschaffing van de opkomstdwang, neem ik aan?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 30 augustus 2005, 09:33   #233
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Je bent dus een vurig voorstander van de afschaffing van de opkomstdwang, neem ik aan?

Egidius
Ik ben een vurig voorstander van niets.
De stemplicht heeft zijn voor- en nadelen en ze neemt niet weg dat men bewust kan stemmen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by schaveiger on 30-08-2005 at 10:34
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Egidius
De stemplicht heeft zijn voor- en nadelen en ze neemt niet weg dat men bewust kan stemmen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Egidius
De stemplicht heeft zijn voor- en nadelen. Stemplicht neemt niet weg dat men bewust kan stemmen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door schaveiger : 30 augustus 2005 om 09:34.
schaveiger is offline  
Oud 30 augustus 2005, 09:34   #234
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alhoewel... er zijn altijd maar meer dégoutés qui s'en vont...
Juist, en waar ligt de reden hiervan volgens u ?
Oud 30 augustus 2005, 09:35   #235
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niet zozeer door de onverschilligheid van het gros maar door de opkomstdwang waar het gros onverschilligen aan onderworpen wordt.
Die sommigen dan toch in een referendum willen doen opdraven !!
Oud 30 augustus 2005, 09:39   #236
Egidius

Standaard

Citaat:
Neen hoor, democratie is onverenigbaar met dwang.

Ga maar alle teksten van de democratiebewegingen na: zonder uitzondering zijn ze allemaal tegenstander van de opkomstdwang.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 30 augustus 2005, 09:58   #237
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bub wil dat inderdaad, maar dat ligt helem�*�*l niet in de bedoelingen van de bepleiters van ware democratie en het BROV.
Oud 30 augustus 2005, 10:18   #238
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen hoor, democratie is onverenigbaar met dwang.

Ga maar alle teksten van de democratiebewegingen na: zonder uitzondering zijn ze allemaal tegenstander van de opkomstdwang.

Egidius
Daar volg ik je in.
Oud 30 augustus 2005, 10:28   #239
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De bub wil dat inderdaad, maar dat ligt helem�*�*l niet in de bedoelingen van de bepleiters van ware democratie en het BROV.
Kan zijn maar ik heb er toch mijn bedenkingen over die BROV. In mijn opinie kan dit wel voor sommige gevallen zoals bvb het hier zo populaire "België Barst" gedoe, maar zeker niet voor complexe materies zoals grondwetten. Verder denk ik dat in specifieke gevallen waar de modale burger zich in identificeerd, zoals bvb BHV of de afscheuring van Vlaanderen, een verplichte deelname aan de referenda aangewezen is.
Oud 30 augustus 2005, 10:46   #240
Egidius

Standaard

Citaat:
Kan zijn maar ik heb er toch mijn bedenkingen over die BROV. In mijn opinie kan dit wel voor sommige gevallen zoals bvb het hier zo populaire "België Barst" gedoe, maar zeker niet voor complexe materies zoals grondwetten.
Waarom niet?

Representatieve democratie: parlementaire commisie stelt tekst op -> eventuele bijwerking van tekst na discussie -> bespreking in plenaire vergadering -> stemming met ja of neen in plenaire vergadering.

Directe democratie: politieke partij, regering, actiegroep, experten of burgerinitiatief stellen tekst op -> nationale discussie in media, samenvattende referendumfolder, parlement, meetings etc. -> eventuele bijwerking van tekst na discussie -> stemming met ja of neen in referendum.

Waar zit het verlies aan kwaliteit in het tweede geval?

Egidius
Egidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be