Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 29 augustus 2005, 16:45   #221
giserke
Banneling

Standaard

en VBer is geen postjespakker-verrader. Overlopers van N-VA naar het VB lopen alleen maar over omdat ze oprechte Vlaming zijn, en de hang van zaken in N-VA niet dulden. Maarrrrrrrrrrr....... De zaak in Malle dichterbekeken?!?

Citaat:
Vlaams Belang verliest gemeenteraadszetel in Malle (27/08/05 - Gazet van Antwerpen)

Toen Pieter Van Boxel begin deze week van N-VA naar VB overstapte stelde hij nog: "Mijn overstap naar het Vlaams Belang is niet ingegeven door de lokale politiek in Malle" (Gazet van Antwerpen, 23.08, blz.4). Maar wat lezen we vandaag in de Gazet van Antwerpen?

Hedwig Biesmans verhuisde onlangs van Westmalle naar Schilde. Om die reden kan hij zijn mandaat als gemeenteraadslid voor het Vlaams Belang in Malle niet meer opnemen. Deze partij kwam in oktober 2000 - toen nog onder de naam Vlaams Blok - op met amper vijf kandidaten, maar rijfde niettemin twee zetels binnen. Omdat de rechtstreeks verkozen Stefaan Eilers en Marleentje Jacob hun mandaat niet opnamen, kwamen de opvolgers Hedwig Biesemans en Bart Couttenye in de plaats.
Nu Biesemans in Schilde woont, was het normaal de beurt aan laatste opvolger Gilberte Heylen om zijn zitje in de raad in te nemen. Zij is de echtgenote van de bekende kunstschilder Jan Van Houtte, maar liet in een brief aan het gemeentebestuur weten niet geïnteresseerd te zijn. Gevolg: het Vlaams Belang-contingent is opgebruikt. Die partij moet het voortaan, met name tot aan de installatievergadering van de nieuwe gemeenteraad in januari 2007, stellen met Bart Coutenye als haar enige vertegenwoordiger.
Meteen stijgen de kansen van Pieter Van Boxel (23), die begin deze week de overstap zette van N-VA naar Vlaams Belang, fors om in 2007 een plek te veroveren in de Malse gemeenteraad....
giserke is offline  
Oud 29 augustus 2005, 16:47   #222
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ach ja

da's allemaal zitjes en zeteltjes, dat weet iedereen toch. Zelfs het VB. die mensen moeten zich toch met �*ets bezig houden.
Ambiorix is offline  
Oud 29 augustus 2005, 16:59   #223
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Van Boxtel is een Vlaming.

U mag me eens uitleggen hoe een etnische Singaporiaan een Vlaming kan zijn?!?
Guderian is offline  
Oud 29 augustus 2005, 17:02   #224
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

U mag me eens uitleggen hoe een etnische Singaporiaan een Vlaming kan zijn?!?
Voor u telt het etnische voor anderen het culturele.
Oud 29 augustus 2005, 17:02   #225
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
Zéér jammer zou ik zo zeggen. Van Boxtel mag dan nog door Vlaamse ouders opgegroeid zijn, hij is en blijft een Indonesiër. Volgens mij heeft de grootste nationalistische partij van Vlaanderen géén "excuus-migrant" nodig.
Och ja, iemand moet toch het eten opdienen en afruimen op de Madou. (Met witte handschoentjes aan uiteraard).
Guderian is offline  
Oud 29 augustus 2005, 17:04   #226
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Voor u telt het etnische voor anderen het culturele.
Het etnische omvat ondermeer het culturele.

Van Boxtel is een Aziaat, een niet-Europese vreemdeling die hier de Vlaamse cultuur meekreeg, maar die nooit een Vlaming kan zijn. En voor niet-Europese vreemdelingen geldt finaal slechts 1 parool...
Guderian is offline  
Oud 29 augustus 2005, 17:07   #227
Ambiorix

Standaard

ik heb geen problemen met die enkelingen die hier goedgeintegreerd hun ding doen.
Er is echter een wereld van verschil tussen dit en de alles-kan-en-mag multikul-chaos die de veelal linkse gevestigde orde ons tracht op te leggen.

Nachtuil, massa-etniciteit hangt áltijd samen met 'het culturele'. Een Brussel met 90% zwarten is geen Vlaams Brussel meer, ik denk dat zelfs het kleinste kind dit moet toegeven, niet?

Zonder ons nationalisme een biologische betekenis te geven, kunnen we het toch verbinden aan een gezonde dosis Europeanisme.
Ambiorix is offline  
Oud 29 augustus 2005, 17:08   #228
De Nachtuil
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Van Boxtel is een Aziaat, een niet-Europese vreemdeling die hier de Vlaamse cultuur meekreeg, maar die nooit een Vlaming kan zijn. En voor niet-Europese vreemdelingen geldt finaal slechts 1 parool...
Wat wat is het parool dan voor half-Europese vreemdelingen(uit een gemengde relatie).
Oud 29 augustus 2005, 17:09   #229
De Nachtuil
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
ik heb geen problemen met die enkelingen die hier goedgeintegreerd hun ding doen.
Er is echter een wereld van verschil tussen dit en de alles-kan-en-mag multikul-chaos die de veelal linkse gevestigde orde ons tracht op te leggen.

Nachtuil, massa-etniciteit hangt áltijd samen met 'het culturele'. Een Brussel met 90% zwarten is geen Vlaams Brussel meer, ik denk dat zelfs het kleinste kind dit moet toegeven, niet?

Zonder ons nationalisme een biologische betekenis te geven, kunnen we het toch verbinden aan een gezonde dosis Europeanisme.
Etniciteit interreseert mij echt geen bal, bij mij gaat het louter om het culturele.
En voor mij staan die 2 volledig los van elkaar.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by De Nachtuil on 29-08-2005 at 18:11
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Etniciteit interreseert mij echt geen bal, bij mij gaat het louter om het culturele.
En voor mij staan die 2 volledig los van elkaar.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Etniciteit interreseert mij echt geen bal, bij mij gaat het louter om het culturele.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 29 augustus 2005 om 17:11.
De Nachtuil is offline  
Oud 29 augustus 2005, 18:03   #230
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:

Guderian, mag ik jou eens een pertinente vraag stellen?
Veronderstel dat je volgend jaar moet kiezen tussen de raszuivere Vlamingen Verhofstadt, Dewael, Bart Somers, Albert Ansio, Geert Lambert, Ief Leterme, Vandelanotte, Freya Vandenbossche, Jos Gheysels, Vera Dua, Mieke Vogels, Bruno Yamine, Geert Bourgeois, Bart Dewever, Siegfried Bracke, Greet Opdebeeck, Luc Allo, Michel Wuyts, Willem Vermandere, en last but not least de niet-Europese vreemdeling die hier de Vlaamse cultuur meekreeg maar die nooit een Vlaming kan zijn.....
Aan wie zou jij je waardevolle Vlaamse stem geven?
Bij voorbaat dank en in blijde verwachting van een eerlijk antwoord!
Oud 29 augustus 2005, 18:05   #231
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 29 augustus 2005, 18:39   #232
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Guderian, mag ik jou eens een pertinente vraag stellen?
Veronderstel dat je volgend jaar moet kiezen tussen de raszuivere Vlamingen Verhofstadt, Dewael, Bart Somers, Albert Ansio, Geert Lambert, Ief Leterme, Vandelanotte, Freya Vandenbossche, Jos Gheysels, Vera Dua, Mieke Vogels, Bruno Yamine, Geert Bourgeois, Bart Dewever, Siegfried Bracke, Greet Opdebeeck, Luc Allo, Michel Wuyts, Willem Vermandere, en last but not least de niet-Europese vreemdeling die hier de Vlaamse cultuur meekreeg maar die nooit een Vlaming kan zijn.....
Aan wie zou jij je waardevolle Vlaamse stem geven?
Bij voorbaat dank en in blijde verwachting van een eerlijk antwoord!
Geen enkele. Ik zou weigeren nog te gaan stemmen.
Guderian is offline  
Oud 29 augustus 2005, 18:42   #233
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
En voor niet-Europese vreemdelingen geldt finaal slechts 1 parool...
<de vermoorde onschuld>
En dat is???
</de vermoorde onschuld>
Oud 29 augustus 2005, 20:25   #234
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
ach ja

da's allemaal zitjes en zeteltjes, dat weet iedereen toch. Zelfs het VB. die mensen moeten zich toch met �*ets bezig houden.
jaja, maar N-VA wordt wel door het VB aangepakt voor zogezegd verraad en postjespakkerij!
En als de VBers hier nog wat laatste intellectuele eerlijkheid voor de dag zouden willen leggen, zouden ze door de laatste gegevens ivm Van Boxel, nu best de discutie stil leggen en toegeven, dat de overstap louter en alleen op basis van een bijna zekere zetel is voor Van Boxel zelf.[edit]
[size=1]After edit by giserke on 29-08-2005 at 21:31
Reason:

Citaat:
ach ja

jaja, maar N-VA wordt wel door het VB aangepakt voor zogezegd verraad en postjespakkerij!
En als de VBers hier nog wat laatste intellectuele eerlijkheid voor de dag zouden willen leggen, zouden ze door de laatste gegevens ivm Van Boxel, nu best de discutie stil leggen en toegeven, dat de overstap louter en alleen op basis van een bijna zekere zetel is voor Van Boxel zelf.[/size]

[size=1]After edit by giserke on 29-08-2005 at 21:30
Reason:

Citaat:
ach ja

En als de VBers hier nog wat laatste intellectuele eerlijkheid voor de dag zouden willen leggen, zouden ze door de laatste gegevens ivm Van Boxel, nu best de discutie stil leggen.[/size]

[size=1]After edit by giserke on 29-08-2005 at 21:30
Reason:

Citaat:
ach ja

En als de VBers hier nog wat laatste intellectuele eerlijkheid voor de dag zouden willen leggen, zouden ze door de laatste gegevens ivm Van Boxel, nu best stil leggen.[/size]

[size=1]After edit by giserke on 29-08-2005 at 21:29
Reason:

Citaat:
ach ja

En als de VBers hier nog wat laatste intellectuele eerlijkheid voor de dag zouden willen leggen, zouden ze met de laatste verwikkelingen met Van Boxel, nu best stil leggen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
ach ja

jaja, maar N-VA wordt wel door het VB aangepakt voor zogezegd verraad en postjespakkerij![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 29 augustus 2005 om 20:31.
giserke is offline  
Oud 29 augustus 2005, 20:40   #235
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
En als de VBers hier nog wat laatste intellectuele eerlijkheid voor de dag zouden willen leggen, zouden ze door de laatste gegevens ivm Van Boxel, nu best de discutie stil leggen en toegeven, dat de overstap louter en alleen op basis van een bijna zekere zetel is voor Van Boxel zelf.
ik peins da'k volgende bollekenskermis ook VB stem ze8)
dus niet veralgmenen

enfin ja, ik acht het zelfs niet onmogelijk dat Van Boxtel een excuusmigrant is. Postjes, zetelverdelingen, en geld is voor de meesten hét doorslaggevende overtuigingsmiddel in de politiek. Althans, in de huidige politiek.
Ambiorix is offline  
Oud 29 augustus 2005, 20:45   #236
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
ik peins da'k volgende bollekenskermis ook VB stem ze8)
dus niet veralgmenen

enfin ja, ik acht het zelfs niet onmogelijk dat Van Boxtel een excuusmigrant is. Postjes, zetelverdelingen, en geld is voor de meesten hét doorslaggevende overtuigingsmiddel in de politiek. Althans, in de huidige politiek.
idd in iedere partij het zelfde bedje ziek. volledig akkoord!
Dus iedere partij militant, best allemaal snaveltjes toe, ivm postjespakkerij.

Ps, ik zeg VBers, omdat ik ze niet allemaal wil neertypen wie ze zijn.
giserke is offline  
Oud 29 augustus 2005, 21:18   #237
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat zal het zijn, giserke? IEDERE partijmilitant mondje dicht of enkel de VB-militanten?
Oud 29 augustus 2005, 21:38   #238
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wat zal het zijn, giserke? IEDERE partijmilitant mondje dicht of enkel de VB-militanten?
ik dacht niet dit geschreven te hebben
giserke is offline  
Oud 29 augustus 2005, 22:05   #239
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat bedoel je dan hiermee?

Citaat:

Oud 30 augustus 2005, 08:27   #240
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als de VBers hier nog wat laatste intellectuele eerlijkheid voor de dag zouden willen leggen, zouden ze door de laatste gegevens ivm Van Boxel, nu best de discutie stil leggen en toegeven, dat de overstap louter en alleen op basis van een bijna zekere zetel is voor Van Boxel zelf.
Uiteindelijk is het Van Boxel zelf die de echte reden weet waarom hij overstapt.
Als hij het enkel doet voor het postje dan is dat een spijtige zaak voor de partij.
Maar ik geef hem het voordeel van de twijfel en pik het niet dat een hielenlikker zoals jij hem verwijten maakt!
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be