![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor 19de eeuwse staatsnationalisten was dat zo ja. In de 21ste eeuw is het volk de opperste autoriteit.
Citaat:
Voor een democraat komt autoriteit voort uit democratische legitimiteit, en op dat punt is het met de Verenigde Naties zeer slecht gesteld. Zolang Koffi Annan geen algemene verkiezingen uitschrijft is de legitimiteit van "le machin" nul komma nul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Egidius : 20 januari 2006 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#224 |
Europees Commissaris
|
![]() So ?
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel als je voor een extreme partij stempt,
beide uitersten van het spectrum zijn in de moderne samenleving onaanvaardbaar geworden.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dat wil je natuurlijk niet inzien. Voor jou krijgt ieder wie niet in de pas loopt het etiket "VB". Of "varken". Of "idioot". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Minister-President
|
![]() Je zou dat wel willen, maar dat is niet zo, staat nergens in de wet, en wordt ook niet gedragen door de bevolking (zoals peilingen uitwijzen). In Vlaanderen is er zelfs geen parlementaire meerderheid meer voor die stelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In alle ernst, ik ga er nu even van uit dat je dit serieus meende, vraag ik me af: Zijn alleen mensen die én een internet-aansluiting hebben én deze ook gebruiken om hun politieke mening op diverse fora ventileren, erover te discussiëren, zonder in scheldtiraades te vervalle om hun mening te staven, capabel tot het nemen van weloverwogen politieke beslissingen (of meningen)? Dan valt het toch op dat Eric Feremans hier op niet veel bijval kan rekenen, en dit zeker niet bij alleen maar VB-stemmers. En toch hebben al deze mensen internet en discussiëren ze op eenbeschaafde manier. Is het ontberen van een internet-aansluiting dus een zekere voorwaarde om de verkeerde politieke keuzes te maken? Beantwoorden deze mensen bovendien zonder uitzondering en bij voorbaat aan jouw profiel: dom, zonder nadenken, niet in staat tot een deftige politieke mening? Dan mag het toch wel even aangestipt worden dat er ook heel wat niet VB-stemmers zonder internet-aansluiting bestaan. Ik bedoel maar, dit in overweging nemende, ik blijf nog steeds bij mijn antwoord op jouw eerder gemaakte opmerking en ik vind derhalve dat mijn opmerking hiermede nog niet voldoende ontkracht werd.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar heeft hij dit gezegd?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
Het VB geilt op de grote verschillen die in den weireld zijn tusschen de rasschen. En jij gaat er een pot nat van maken? Ze zullen je opsluiten na het vestigen van hun nieuwe orde als "Volksfremde" hoor schat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Ook Jef Geraarts beschreef vakkundig hoe je Mobutu moest vermoorden in één van zijn thrillers. Dit gebeurt ook in Suske en wiske: flikse moordpartijen en in de rode ridders en tv-feuilletons. Dat is wat anders dan een Al quada pamflet verspreiden of een folder van het VB met racistische praat in volksbuurten gaan ronddelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan versta ik niet waarom het in Nederland wel uit de handel werd genomen als er volgens u toch niets verkeerd mee was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tuurlijk niet. Je hebt zelf al toegegeven dat je het liefst een deel van dit forum achter de tralies wil steken. Erg broederlijk is dat dus niet.
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
In feite ligt de schuld, weeral eens, bij het VB zelf. De wetgeving op positieve discriminatie was in ons gastvrij landje, niet besmet door de zwartgallige vuilspuiterijen van het VB allicht nooit nodig geweest! De verdere autonomie van Vlaanderen: dankzij VB sine die uitgesteld. Welke Waal vertrouwt een land met zo'n zwartzakken partij aan zijn grenzen? Onze vergrijzing: Schuld van VB: wie wil nu nog proberen immigranten te vinden en te laten inburgeren met een fascistoide racistenpartijtje dat hiertegen fulmineert? Welke immigrant wil nog naar hier komen, masochisten misschien? Internationaal verliezen we prestige omdat we de mensenrechten niet toepassen en het VB laten doen. Onze havens krijgen binnenkort geen gas meer uit Noord-Africa en geen schepen uit de Moslim landen. Ik zou maar oppassen als onze dokwerkers dit doorhebben en de schuldigen een bezoekje gaan brengen op de Belgielei in Antwerpen.... Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 januari 2006 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eén voorbeeld: Mein Kampf...
![]() |
#239 |
|
![]() Heeft jaaaren bij "De sleghte" gelegen voor tien frank!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: die post waarin u zelfs de vergrijzing aan het VB wilt koppelen is werkelijk hilarisch ! U bent echter vergeten dat ook de opwarming van de aarde de schuld is van het VB ! Volgende keer beter ?
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 20 januari 2006 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |