Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2006, 07:38   #221
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Daar is het allemaal al te laat voor...
Was Blokwatch mij voor?
Oud 8 februari 2006, 16:23   #222
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het is gewoon walgelijk dat we met een koning opgescheept zitten, blank, rood, zwart of geel, maakt eigenlijk niets uit. Iemand die door een vaginaal toeval staatshoofd wordt, dat is echt niet meer van deze tijd!
Koningen gaan terug tot de tijd der eerste nederzettingen, dus zo een kleine 10 000 jaar geleden.
Als dit land zich dan toch zo MODERN noemt, waarom dan nog een Koning?
Oud 8 februari 2006, 16:33   #223
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuw Bekijk bericht
Tja, De ene week gaan ze op visite bij de koning, de andere week willen ze hem weg... begrijpe wie begrijpe kan... geloofwaardigheid en consequentie is toch iets anders...

Maar der zijn nog zo van die voorbeeldjes...

éérst zijn ze Belgisch, dan Nationalistisch, en dan weer Tsjeef...
Voor de verkiezingen stappen ze niet in een regering zonder BHV-splitsing, na de verkiezingen dan weer wel... dan eisen ze de splitsing van de sociale zekerheid, en een tijdje later is ... de splitsing van het tewerkstelingsbeleid ruim voldoende....
Dat is zoals jullie partij: tegelijk verdedigers van de rijken en dan weer van de armen...(hehe dit is wat je noemt 'op een counter lopen' )
Oud 8 februari 2006, 16:42   #224
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Dat is zoals jullie partij: tegelijk verdedigers van de rijken en dan weer van de armen...(hehe dit is wat je noemt 'op een counter lopen' )
?
Moet ik ofwel tegen rijken ofwel tegen armen zijn?
Oud 8 februari 2006, 16:42   #225
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Al jullie stellingen onderuithalen, ridiculiseren, stokebrand spelen, tweedracht zaaien, jullie programma in een slecht daglicht stellen, inkonsekwenties van jullie leden en mandatarissen belichten, elke misstap vanwege elke individuele Vb'er uitspitten om de hele partij te demoniseren, uitlatingen bekritiseren, de VB-ideologie linken aan algemeen verachte staats- en regeervormen, zwakheden uitvergroten, kniepezen oversnijden, achilleshielen belagen, tegen schenen schoppen, op lange tenen trappen........ enfin, business as usual.
Dat probeert (lees = doet) men echter al lang, maar zelfs met een cordon is het nog niet mogelijk om Het Vb tegen te gaan ...
Oud 8 februari 2006, 19:38   #226
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michken Bekijk bericht
Dat probeert (lees = doet) men echter al lang, maar zelfs met een cordon is het nog niet mogelijk om Het Vb tegen te gaan ...
Je schrijft het verkeerd.

Dit alles dank zij het cordon, zonder cordon was er al lang geen sprake meer van het VB
Oud 8 februari 2006, 19:41   #227
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Je schrijft het verkeerd.

Dit alles dank zij het cordon, zonder cordon was er al lang geen sprake meer van het VB
Verklaar?
Oud 8 februari 2006, 19:45   #228
Klauwaert
Burger

Klauwaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vergelijk het Vlaams Belang meestal met een distel in een grasperk. Heb je al eenz een distel uitgetrokken? Dat gaat niet zo gemakkelijk, hoor. De truc is om het bij de wortels aan te pakken. Maar wat doen de huidige partijen? Ze zetten er een glazen kastje over. Dan staat de distel uit de wind en lekker warm. Maar op een dag zal het kastje te klein worden... en zal de distel al haar zaad verspreiden en zal er niet veel gazon meer overblijven...

Dat het Vlaams Belang zoveel stemmen lijkt me logisch. De kiezers zijn tegen het huidige regime. Bijna iedereen die ooit een negatieve ervaring (vb. een tuinhuisje krijgt geen vergunning...) heeft opgelopen met de staat kent maar 1 uitweg: het VB.

Maar iedereen maakt zich daar zo druk over de dag dat het kastje barst...

- Kamer en senaat zullen de (ergste) VB-voorstellen toch tegenhouden.

- VB bestaat uit 3 pijlers: (racisme, oerconservatisme en vlaams nationalisme) nu zijn die 3 pijlers vereningd in de bekrompen redenering: wij tegen de rest. In een regering met moeilijke vraagstukken zullen de onderlinge tegenstellingen bovenkomen.

- Uit interviews met diverse kopstukken blijkt dat zij ook het antwoord niet weten op politieke hangijzers: ze hebben Coveliers nodig gehad om te ook maar iets van economie te begrijpen.

Al bij al moeten we ons nu niet te veel zorgen maken, maar zonder het cordon hadden we misschien ooit 1 of 2 VB ministers geteld zoals destijds met Groen! het geval was.

M. Eyskens
Klauwaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 20:23   #229
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klauwaert Bekijk bericht
Dat het Vlaams Belang zoveel stemmen lijkt me logisch. De kiezers zijn tegen het huidige regime.

Dat is een van de grootste 'stemmenlokkers' idd

- VB bestaat uit 3 pijlers: (racisme, oerconservatisme en vlaams nationalisme) nu zijn die 3 pijlers vereningd in de bekrompen redenering: wij tegen de rest. In een regering met moeilijke vraagstukken zullen de onderlinge tegenstellingen bovenkomen.

ik denkdat de 'bekrompen redenering' dan feitelijk Eigen Volk eerst is ..( en niet wij tegen de rest )
Terwijl er toch een aantal mensen is die ook speciaal voor dit punt op VB stemt ?

Laatst gewijzigd door Michken : 8 februari 2006 om 20:24.
Michken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 23:45   #230
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
?
Moet ik ofwel tegen rijken ofwel tegen armen zijn?
Als je arm bent, ga je dan rijk zijn als je belastingen betaalt ten voordele van de rijken? Of andersom: een rijke wil niet meer belastingen betalen om een arme beter te maken.
Dit zijn twee onverenigbare zaken en toch doet het VB hieraan: enerzijds de bewoners van de villawijken paaien, anderzijds arme mensen helpen in hun strijd tegen het onrecht (vb. dokwerkers)
Oud 9 februari 2006, 09:32   #231
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Als je arm bent, ga je dan rijk zijn als je belastingen betaalt ten voordele van de rijken? Of andersom: een rijke wil niet meer belastingen betalen om een arme beter te maken.
Dit zijn twee onverenigbare zaken en toch doet het VB hieraan: enerzijds de bewoners van de villawijken paaien, anderzijds arme mensen helpen in hun strijd tegen het onrecht (vb. dokwerkers)
Tja, als jij alles zwart-wit wil zien is dat uw zaak.
Oud 9 februari 2006, 11:48   #232
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Man,man,man.
12 paginas door de strot gekregen. Miljaar wat een proza!

Gaat het hier nog over Bourgeois en de koning, of gaat het hier weer een Inter-vlaams-nationalistisch derby worden zoals we dat al meer dan tien jaar kennen? Hoog tijd voor een derde Vl-nat. partij , maar dat zou een te grote overwinning zijn voor de belgicisten...

Die discussie over koningsbezoeken en eedafleggingen,... pffff.... dat is toch naast de kwestie? Ofwel ga je principieel akkoord met het ministerschap, ofwel breek je de regeringsdeelname af. Nu is het toevallig Geert Bourgeois, morgen De Wever enz... Ministerschap brengt altijd details mee zoals afspraken, compromissen, konigsvlijerijen, ...
Ik begrijp die traditionele houding vanuit Vlaams-nationalistische hoek wel, maar zelf heb ik die oppositie-tot-de-dood-mentaliteit niet. Excuses voor het woordgebruik, maar ik wil niet sterven in België, maar in Vlaanderen. Als ik 80 jaar zou worden (ik rook niet en eet veel groensels, de kans is groot) heb ik nog 55 jaar...

Ik vind het onbelangrijk of de N-VA binnen 10 jaar nog bestaat of niet, zolang het doel bereikt is of er nog steeds een alternatief bestaat.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 19:37   #233
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verklaar?

Ik vergelijk het Vlaams Belang meestal met een distel in een grasperk. Heb je al eenz een distel uitgetrokken? Dat gaat niet zo gemakkelijk, hoor. De truc is om het bij de wortels aan te pakken. Maar wat doen de huidige partijen? Ze zetten er een glazen kastje over. Dan staat de distel uit de wind en lekker warm. Maar op een dag zal het kastje te klein worden... en zal de distel al haar zaad verspreiden en zal er niet veel gazon meer overblijven...

Dat het Vlaams Belang zoveel stemmen lijkt me logisch. De kiezers zijn tegen het huidige regime. Bijna iedereen die ooit een negatieve ervaring (vb. een tuinhuisje krijgt geen vergunning...) heeft opgelopen met de staat kent maar 1 uitweg: het VB.

- Uit interviews met diverse kopstukken blijkt dat zij ook het antwoord niet weten op politieke hangijzers: ze hebben Coveliers nodig gehad om te ook maar iets van economie te begrijpen.

Al bij al moeten we ons nu niet te veel zorgen maken, maar zonder het cordon hadden we misschien ooit 1 of 2 VB ministers geteld zoals destijds met Groen! het geval was.

Meer hoef ik er niet aan toe te voegen.
Oud 9 februari 2006, 19:42   #234
Michken
Burger

Standaard

Citaat:

Meer hoef ik er niet aan toe te voegen.
Jop, dat begrijk ik, nujah niemand zal het ooit weten zeker, waarschijnlijk had dit zo geweest.
Oud 9 februari 2006, 22:29   #235
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Man,man,man.
12 paginas door de strot gekregen. Miljaar wat een proza!

Gaat het hier nog over Bourgeois en de koning, of gaat het hier weer een Inter-vlaams-nationalistisch derby worden zoals we dat al meer dan tien jaar kennen? Hoog tijd voor een derde Vl-nat. partij , maar dat zou een te grote overwinning zijn voor de belgicisten...

Die discussie over koningsbezoeken en eedafleggingen,... pffff.... dat is toch naast de kwestie? Ofwel ga je principieel akkoord met het ministerschap, ofwel breek je de regeringsdeelname af. Nu is het toevallig Geert Bourgeois, morgen De Wever enz... Ministerschap brengt altijd details mee zoals afspraken, compromissen, konigsvlijerijen, ...
Ik begrijp die traditionele houding vanuit Vlaams-nationalistische hoek wel, maar zelf heb ik die oppositie-tot-de-dood-mentaliteit niet. Excuses voor het woordgebruik, maar ik wil niet sterven in België, maar in Vlaanderen. Als ik 80 jaar zou worden (ik rook niet en eet veel groensels, de kans is groot) heb ik nog 55 jaar...

Ik vind het onbelangrijk of de N-VA binnen 10 jaar nog bestaat of niet, zolang het doel bereikt is of er nog steeds een alternatief bestaat.
Ik ben een zeveraar als ik bij de internationale machthebbers wil raken, en jij vindt het goed dat bourgois wel de BELGISCHE machthebber opvrijt?
Manman.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=42987&page=2 Of begin daar wat met uzelf te discussiëren

Laatst gewijzigd door C uit W : 9 februari 2006 om 22:39.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 22:31   #236
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ik ben een zeveraar als ik bij de internationale machthebbers wil raken, en jij vindt het goed dat bourgois wel de BELGISCHE machthebber opvrijt?
Manman.
Voor zover hij nog veel politieke macht heeft ... Njah met zijn politieke uitspraken altijd
Oud 9 februari 2006, 23:34   #237
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Nu is het toevallig Geert Bourgeois, morgen De Wever enz... Ministerschap brengt altijd details mee zoals afspraken, compromissen, konigsvlijerijen, ...
dat is niet waar.

Als nationalist moet je hier weigeren om de koning te bezoeken om regeringsdeelname van hem te laten afhangen.

Óf, en dat lijkt mij zelfs nog een betere strategie, wél bij de koning komen om onmiddelijk daarna het figuurlijke mes in zijn rug te steken.
Maar sorry, wat Bourgeois presteerde was de NVA ónwaardig.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 9 februari 2006 om 23:34.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 09:39   #238
Steben

Standaard

Je weet ook dat de waarheid achteraf komt. Als Bourgeois daar inderdaad heeft zitten kletsen over de schijn van zijn vlaams-nationalisme of zo dan zullen we dat wel vlug beginnen merken. Maar wat daar besproken is weet je dus niet. Maar ik heb een vermoeden.
Waarom de koning in zijn toespraak zowel (vlaams) separatisme als (belgisch-waalse) misbruiken aanklaagt en de transfers blootlegt ligt volgens mij juist aan de schrik voor de terechte Vlaamse eisen, die hem zeer duidelijk gemaakt zijn. Ik verwacht van het VB niet dat ze dat toegeven, want dan zouden ze hun eigen strategie ongeloofwaardig maken.
Het blijft een discussie tussen theoretisch symbool (een vlaams-nationalist "moet" de koning weigeren) en resultaat (wat doet de koning en welke invloed heeft hij op de PS).

Citaat:
Leuk geprobeerd, CuitW, maar helaas lees je het omgekeerd.
Ik vind het inderdaad pover om bij internationale machthebbers het heil te zoeken, de "eigen" koning ontwijkende (ik weet wel dat het niet "jouw" koning is, maar in de ogen van die internationale machthebbers wel!). Vergeet niet dat onze koning heel goede contacten heeft met die begeerde machthebbers... Die zullen via hem ook wel een beeld gekregen hebben van vlaams-nationalisten. En als je dan zegt dat we dat beeld moeten aanpassen, verwijs ik naar onder andere jouw kritiek op Brepoels, die exact DAT doet.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 10 februari 2006 om 09:41.
Oud 10 februari 2006, 11:23   #239
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Het blijft een discussie tussen theoretisch symbool (een vlaams-nationalist "moet" de koning weigeren) en resultaat (wat doet de koning en welke invloed heeft hij op de PS).
ik neem aan dat dit ook op mij sloeg. Wel, dat "theoretisch symbool" bepaalt wel in grote mate de geloofwaardigheid van de "nationalist" in kwestie.. ik bedoel dus: het beeld dat ervan blijft hangen bij het volk.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 11:47   #240
Steben

Standaard

Ik heb dan ook altijd al gevonden dat Bourgeois te weinig aan het imago sleutelt. Dat op het eerste gezicht zo een bezoek kant nog wal raakt is juist. Daartegenover staat wel de kennis, intelligentie en het tactische.
De koning mijden is zo een regel die enkel geldt voor hen die ze niet mogen overtreden.

VB'ers hebben echt niets te zoeken bij de koning omdat ze nooit gevraagd zouden worden en niets te zeggen zouden hebben. En als ze het zouden doen zouden zij pas stemmen verliezen. VB is zelf één groot imago, toch bij de Vlaams-nationalisten.
Een groot deel van de VB-kiezers (laten we niet zeveren over hoe groot) is nu eenmaal konigsgezind en zal zo een bezoek echter appreciëren. Voor sommigen is een koning die zegt dat alle vreemdelingen buiten moeten genoeg om weer belgicist te worden.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 10 februari 2006 om 11:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be