![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht? | |||
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht |
![]() ![]() ![]() |
77 | 50,33% |
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld |
![]() ![]() ![]() |
55 | 35,95% |
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook |
![]() ![]() ![]() |
21 | 13,73% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 Definieer "schijnveiligheid". Men leeft altijd in een waas van veiligheid. De hemel kan op Gallische wijze op ieders kop vallen. Een ongeluk is snel gebeurd. De bedoeling is niet om je veilig te voelen, maar wel om je weerbaar te voelen.
2 Hertog doelt hiermee waarschijnlijk op het feit dat bv. een juwelier sneller geneigd zal zijn een dief dood te schieten die eigenlijk geen dief blijkt te zijn, maar iemand die een ring aan het passen was. Maar daar gaat het niet om. Er is een verschil, dat zei ik al, tussen het uitoefenen van een recht en het plegen van een misdrijf. Er is ook een verschil tussen mikken op het hoofd en mikken op het bovenbeen. Er is ook een verschil tussen mikken en schieten en er is zeker een verschil tussen cowboyachtig met een riotgun rondlopen, onveiligheid zoekend, of een handwapen in een binnenzak hebben, weerbaardheid verzekerd. 3 Een drift is per definitie iets dat onbezonnen is, en situationeel direct is. Een drift duurt geen weken. Daarom zal een dader in geval van drift onmiddellijk instinctief reageren met het eerste middel dat hij vastkrijgt. Wanneer iemand zijn vrouw betrapt in bed met een ander, en drift zet hem ertoe aan zijn vrouw's medeminnaar kwaad te doen, is een beeldje van Maria even snel vastgepakt als een handwapen. Daarmee wil ik niets goedpraten, en zeker niet zeggen dat er meer kans is dat driften kunnen uitlopen tot het voorwenden van vuurwapens (kijk naar Seattle), maar er is, laat ons duidelijk stellen, een verschil tussen een recht en een misdrijf. 4 Definieer "slordigheid". Indien Hertog bedoeld: "Mensen die gedood worden omdat ze een brood pikken," of "mensen die gedood worden terwijl de vurende partij eigenlijk op de persoon ernaast schoot," dan is ook dit een schoolvoorbeeld van hoe men wapenbezit en eventuele dracht moet regulariseren, en mensen mag verplichten lid te zijn van een associatie die ten alle prijs wenst te bekomen dat mensen weten hoe met een wapen om te gaan op een verantwoordelijke, menswaardige manier.
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben tegen het 'vrije' wapenbezit, maar ik ben voorstander van verplichte lessen zelfverdediging, en dat reeds vanaf de kleuterschool, voor IEDEREEN.
Elke jongen en elk meisje van 12 jaar zou eigenlijk naast een 'diploma' van de lagere school ook een 'zwarte gordel' moeten hebben, in een vechtsport naar keuze (judo, karate, aikido, ...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Op het Kiel hebben zeer veel mensen een wapen, echt veiliger is het daar niet door geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de maffiawereld hebben ook veel mensen een wapen, en ik vertrouw die meute ook niet zo...
![]() |
![]() |
#226 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan nog het laatste: Stel dat u een dief betrapt die uw fiets steelt...Sinds wanneer staat op diefstal de doodstraf? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je er niet in slaagt om te schrijven wat je wil zeggen, dan zijn fora te moeilijk voor jou.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
2. Die vrouw mag dat ook. 3. Klopt. Zo hebben we meer dingen geregeld in de maatschappij. U mag bijvoorbeeld ook geen 220 km/h rijden waar u maar wilt. Trouwens, de politie hoeft me niet onmiddelijk te helpen, maar waar ik woon is ze behoorlijk accuraat. Het is iets anders als u in oorlogsgebied woont. 4. Verplichte lidmaatschap is bij ons al zo, om een vergunning te krijgen. Volgens mij bij u ook. 5. Nee, maar u wordt wel behoorlijk kwaad. Nu staat u te schelden en doet wel of geen aangifte. Straks, met wapen, raakt u de dader, bent u ongelukkig, is zijn familie ongelukkig en daarbij de maatschappij. Die hebben weer iemand op straat zien schieten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de kogels die per ongeluk een nieuwsgierig kind raken. Denkt u nou echt dat mensen zich weerbaarder of veiliger gaan voelen? Ik denk dat u juist het tegendeel bereikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik meen dat enkel 5 een tegenargument is. Ik kan je daar in volgen. Maar ik meen dat ook jij jezelf kan wijsmaken dat schieten op een weerloos iemand een misdrijf is.
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik stel maar één ding vast, dat iedereen het hier heeft over de legale wapenbezitter. dus degene die het wapen braaf heeft aangegeven. wanneer zal men eens een wet maken, en zaniken over degene die het wapen ilegaal heeft. of is dit te moeilijk.µik hoor de gouverneur van Oost-Vlaanderen zeggen dat er een X aantal ilegale wapens zijn in zijn provincie. wel als hij weet dat er x aantal zijn. dan moet hij ze gaan halen, en niet zeiken over de legale wapens. hij mag mij ook eens zijn glazen bol lenen waar hij dat aantal van weet, zodanig dat ik mijne lotto kan invullen. maar ik denk niet dat ik véél kans maak om hem te winnen, met zijnen glazen bol.
man kan dit alleen afdoen als gewauwel om over te komen bij een gedeelte van de burger als de man die het goed voorheeft met de burger. het asisenproces gaat juist van start van een man welke zijn vrouw heeft dodgestoken in een schouwburg. veel van degenen die hier posten weten zelfs niet dat pistool, en geweerschiet zelf een olimpysche discipline is. het is niet omdat ik geen vis eet dat ik de visvangst ga verbieden he! |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() JIJ,JIJ, JIJ,...
Jij, Jij geeft nu net de reden van mijn argument. Natuurlijk is het een misdrijf. En degene die de fietsendief doodschiet wordt dan ook opgepakt en berecht. Maar wat hebben we ermee gewonnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die men alle verantwoordelijkheid heeft geprobeerd bij te leren, en toch de eerste de beste dissident afknald, heeft een probleem van mentaliteit. Of dacht je dat iemand die weerloze fietsdieven zomaar neerschiet, zonder wapen kalmpjes de politie had gebeld?
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Minister
|
![]() Wapenbezit vrij maken op individueel niveau leidt tot grotere risico's op maatschappelijk niveau. Neen dus.
En ja, begin maar te neuten over mijn linksdictatoriale trekjes. Zelfs op het lekker rechtse politics.be krijg je geen meerderheid... |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sociolibertariërs ijveren ook voor vrije wapendracht, alsook syndico-anarchisten... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Minister
|
![]() Ik heb links in de mond gehad
![]() Laatst gewijzigd door Casca : 26 maart 2006 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |