Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2003, 15:52   #221
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
"Ken uw vijand, ken jezelf en de overwinning zal steeds je deel zijn! "
Wijze woorden van Sun-Tzu, de Chinese generaal die "De kunst van het Oorlogvoeren" voor de komende generaties optekende.
Daar wij Vlaams-nationalisten door onze tegengestelde doeleinden wel gedwongen zijn de BUB-leden als onze natuurlijke vijand te beschouwen, is een gedegen kennis van hun leden geen overbodige luxe. We moeten ook weten waarom iemand een andere mening is toegedaan om hem beter te kunnen begrijpen en beter in debat te kunnen treden.
Een korte en objectieve analyse zonder beledigend of denigrerend bedoeld karakter:

Hans van de Cauter oftewel Hans1: Zijn Brusselse afkomst en woon- en werkplaats verklaart veel!
In Brussel hebben steeds de actiefste "Belgen" gewoond, als een bastaardstad die niet duidelijk wist of ze nu Vlaams of franstalig is en waar een aantal inwoners dan aan het neutrale "Belgisch" vastklampt als ultieme reddingsboei. Ook Hans lijkt dit gedaan te hebben, op een vrij extreme manier. Hij staat extreem vijandig tegenover het begrip "Vlaanderen" en ontkent (Oost of West?) en vervloekt ("een hersenschim") het op tijd en stond. Vaak identificeert hij alles wat Vlaams of republikeins is met het Vlaams Blok, dat schijnbaar de enige partij is in Vlaanderen.
Vreemd als zijn partijgenoot Bruno odes aan Vlaanderen neerpent en andere BUB-partijgenoten bij tijd en stond de Vlaamse leeuw in hun prenten gebruiken...

Bruno Yaminne oftewel Tacitus: Geboren uit een gezin met één ouder met vreemde roots, student geschiedenis in Vlaams-Brabant.
De collaboratie tijdens WOII heeft duidelijk indruk gemaakt op hem (misschien nader bestudeerd tijdens zijn opleiding?), maar heeft hij geen overhaaste conclusies getrokken?
Voor hem in elk geval is het Vlaams-nationalisme van alle recht vervallen door die collaboratie en is elk hedendaags Vlaams-nationalisme een voortzetting van de collaboratie en één pot fascistisch landverradend nat.
Ronduit belgicistisch kan je hem niet noemen, want in tegenstelling tot zijn collega's is hij niet fel royalistisch en wijst vooral op het argument dat de meerderheid nog altijd voor is om België te rechtvaardigen.

Bob Vangeel oftewel Patriot: De grote romanticus der belgicisten. Zijn schrijfsels bereiken soms bombastische hoogten wanneer hij "het Vaderland", "de Vorst" en "het Volk" in hoofdletters bezingt als waren we nog in de 19e eeuw.
Vormt zowat de linkerzijde van de BUB (CCCP, Cuba, activiteiten op het forum "Links").

Kim Roovers oftwel Angelfaceke: Felle dame en voorzitster van de BUB-afdeling Antwerpen. Blijkbaar heeft ze slechte ervaringen gehad met enkele Vlaamsgezinden, want ze rechtvaardigde haar uitspraak over een "zieke flamingant" met de stelling dat alle flaminganten die ze kende ziek waren.
Vermoedelijk ziet ze in het belgicisme geen nationalistische strekking maar eerder een "internationalistische, Europese" stroming zoals de BUB zich graag bij tijd en stond verkoopt.

Wie vergeten werd en zich gepasseerd voelt mag dat uiteraard altijd komen melden!

[size=6]Opgepast, dit zijn der redders des vaderlands waar we schrik moeten voor hebben!!![/size]
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 15:55   #222
H. Guderian
Banneling

Standaard

Waarom eigenlijk een analyse van die BUB'ers? Het gaat tenslotte om een minuscuul klein kaartersclubje van gefrustreerde nostalgische reactionairen, hoop en al drie man en een paardekop die in de verkiezingen van 18 mei zegge en schrijve 0,0% van de stemmen behaalde.
Oud 1 augustus 2003, 17:26   #223
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Waarom eigenlijk een analyse van die BUB'ers? Het gaat tenslotte om een minuscuul klein kaartersclubje van gefrustreerde nostalgische reactionairen, hoop en al drie man en een paardekop die in de verkiezingen van 18 mei zegge en schrijve 0,0% van de stemmen behaalde.
1) Alles begint klein
2) wie is hier nostalgisch , Schnelle Heinz Guderian ?
3) paardekop ?
4) Hoogmoed leidt tot de Val
5) Wie is hier gefrustreerd ?
6) Niets is wat het Lijkt !!!

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 20:36   #224
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Daarom was de analyse ook zo snel gemaakt natuurlijk...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 22:26   #225
H. Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
1) Alles begint klein
Uwen BUB zal immer klein blijven...
Citaat:
U leest nostalgicisme af uit een nickname op een forum???? Ik doe dat uit hetgeen mensen aan inhoudelijke zaken posten op een forum.
Citaat:
3) paardekop ?
Voelt u zich aangesproken?
Citaat:
Inderdaad.
Citaat:
Personen die VEEL deze smiley " " gebruiken lijken mij gefrustreerd te zijn ja! 8)
Oud 2 augustus 2003, 07:18   #226
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
1) Alles begint klein
Glazen bol ? 8)
Citaat:
Citaat:
U leest nostalgicisme af uit een nickname op een forum???? Ik doe dat uit hetgeen mensen aan inhoudelijke zaken posten op een forum.
Tiens , ik ook !

Citaat:
Citaat:
3) paardekop ?
Voelt u zich aangesproken?
Ah , een paard is een edel dier , niet ?
Citaat:
Citaat:
Inderdaad.
Toch nog iets zinnigs
Citaat:
[
Citaat:
Personen die VEEL deze smiley " " gebruiken lijken mij gefrustreerd te zijn ja! 8)
Ah , niets is wat het lijkt hé .

Oud 2 augustus 2003, 11:03   #227
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
1) Alles begint klein

Uw favoriete partij is ook klein begonnen
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2003, 11:43   #228
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
1) Alles begint klein

CPN, EDB, BEB, PNPB,... Moet ik nog verder gaan?

Er is geen enkele belgicistische partij die doorgebroken is, dus de trend heb je tegen. Wat maakt de BUB anders?
Oud 2 augustus 2003, 11:47   #229
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Citaat:
1) Alles begint klein

Er is geen enkele belgicistische partij die doorgebroken is, dus de trend heb je tegen. Wat maakt de BUB anders?
Misschien omdat het nu de enige belgische partij is ?
Ik weet het niet, en het doet er niet toe er nu over te speculeren, wij kunnen maar opkomen voor wat we in geloven, en hopelijk ons bestaan aan zoveel mogelijk belgen bekend te maken.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2003, 11:59   #230
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1) Alles begint klein

Vivant al vergeten? LSP-MAS? PVDA-PTB?

Maar goed, misschien kun je eens wat dieper ingaan op dit. Welke partijen had je vroeger en waarom waren ze niet "Belgisch"? Welke partijen heb je nu en waarom zijn ze niet "Belgisch"? Ik wacht met spanning!!!
Oud 2 augustus 2003, 17:23   #231
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1) Alles begint klein

Vivant al vergeten? LSP-MAS? PVDA-PTB?

Maar goed, misschien kun je eens wat dieper ingaan op dit. Welke partijen had je vroeger en waarom waren ze niet "Belgisch"? Welke partijen heb je nu en waarom zijn ze niet "Belgisch"? Ik wacht met spanning!!!
Vivant is geen belgicistische partij, ik heb navraag gedaan bij hen een week voor de verkiezingen.
Met Belgisch bedoel ik deze partijen die een tegenbeweging vormen tegen het separitisme, die zich concentreren op België en niet op de regio's. Al de andere partijen zijn allemaal Vlaams, Vlaams en Vlaams, zoeken de communautaire conflicten op, behalve Agalev dan. Maar zij spreken zich niet voldoende uit naar mijn goesting.

Oud 3 augustus 2003, 16:24   #232
H. Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Met Belgisch bedoel ik deze partijen die een tegenbeweging vormen tegen het separitisme,...
Welk separatisme? Vlaanderen zal zich niet afscheiden van belgië hoor, belgië zal verdwijnen!

Citaat:
Al de andere partijen zijn allemaal Vlaams, Vlaams en Vlaams, zoeken de communautaire conflicten op, ...
U snapt het echt niet hé?!?

Communautaire conflicten worden niet "opgezocht", ze ontstaan vanzelf. Steeds meer politieke dossiers kunnen niet opgelost worden zonder communautaire twisten omdat er tegengestelde visies en belangen zijn boven en beneden de taalgrens!
Oud 3 augustus 2003, 17:29   #233
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Met Belgisch bedoel ik deze partijen die een tegenbeweging vormen tegen het separitisme,...
Welk separatisme? Vlaanderen zal zich niet afscheiden van belgië hoor, belgië zal verdwijnen!

Citaat:
Al de andere partijen zijn allemaal Vlaams, Vlaams en Vlaams, zoeken de communautaire conflicten op, ...
U snapt het echt niet hé?!?

Communautaire conflicten worden niet "opgezocht", ze ontstaan vanzelf. Steeds meer politieke dossiers kunnen niet opgelost worden zonder communautaire twisten omdat er tegengestelde visies en belangen zijn boven en beneden de taalgrens!
en binnenin een taalgebied.

Oud 3 augustus 2003, 20:01   #234
A
Gouverneur

Standaard

Is het niet zo dat met de splitsing van de nationale partijen op grond van taal , er ook heel wat communautaire "problemen" zijn gekomen die gecreeerd werden door de regionale partijen in een poging de kiesstrijd in hun voordeel te beslechten .

Oud 3 augustus 2003, 20:56   #235
ferro
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Is het niet zo dat met de splitsing van de nationale partijen op grond van taal , er ook heel wat communautaire "problemen" zijn gekomen die gecreeerd werden door de regionale partijen in een poging de kiesstrijd in hun voordeel te beslechten .
Neen.
Die splitsing was een gevolg van de communautaire problemen .
En geen oorzaak !!!
ferro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2003, 00:37   #236
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
De begrippen "oorzaak" en "gevolg" zijn de BUB'ers duidelijk onbekend zo te horen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2003, 08:50   #237
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Toch niet: A geeft beiden erg duidelijk aan
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2003, 10:20   #238
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De splitsing van de nationale partijen is een gevolg van communautaire problemen. Bij alle zwaarwichtige politieke problemen onstond immers een communautaire tweespalt, wat niet alleen het functioneren van de unitaire staat maar ook het functioneren van nationale partijen verder onmogelijk maakte.
Voor het plezier zullen ze het niet hebben gedaan, aangezien partijen altijd de grootste willen zijn.

Communautaire problemen worden niet gecreëerd door snode regionalistische partijen, maar doemen op bij elke Belgische bestuurshandeling. Het is een politieke en maatschappelijke realiteit die jullie, de BUBs, op alle manieren* trachten te ontkennen. Door België terug unitair te maken zal men weer voor de zelfde problemen komen te staan (behalve als men een ethnische zuivering van één der bevolkingsgroepen uitvoert).

(*) behalve met degelijke argumenten
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2003, 10:35   #239
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, Leuven Vlaams, de hele heisa rond de vastlegging van de taalgrens, de Koningskwestie, de onverkwikkelijke zaak rond Egmont... volgens de Blubbers allemaal het gevolg van het splitsen van de nationale partijen.

Euuuuuuh. Probleempje: toen waren de partijen nog niet gesplitst. Hoe was het dan in godsnaam mogelijk dat er communautaire problemen bvestonden???
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2003, 10:44   #240
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Jaja, Leuven Vlaams, de hele heisa rond de vastlegging van de taalgrens, de Koningskwestie, de onverkwikkelijke zaak rond Egmont... volgens de Blubbers allemaal het gevolg van het splitsen van de nationale partijen.

Euuuuuuh. Probleempje: toen waren de partijen nog niet gesplitst. Hoe was het dan in godsnaam mogelijk dat er communautaire problemen bvestonden???
Ssst, Jan! Er bestonden toen officieel nog geen communautés! Dus ook geen communautaire problemen! Amen en uit!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be