![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() [size=6]Opgepast, dit zijn der redders des vaderlands waar we schrik moeten voor hebben!!![/size] ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() Waarom eigenlijk een analyse van die BUB'ers? Het gaat tenslotte om een minuscuul klein kaartersclubje van gefrustreerde nostalgische reactionairen, hoop en al drie man en een paardekop die in de verkiezingen van 18 mei zegge en schrijve 0,0% van de stemmen behaalde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2) wie is hier nostalgisch , Schnelle Heinz Guderian ? ![]() 3) paardekop ? ![]() 4) Hoogmoed leidt tot de Val ![]() ![]() 6) Niets is wat het Lijkt !!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | ||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele belgicistische partij die doorgebroken is, dus de trend heb je tegen. Wat maakt de BUB anders?
![]() |
![]() |
#229 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik weet het niet, en het doet er niet toe er nu over te speculeren, wij kunnen maar opkomen voor wat we in geloven, en hopelijk ons bestaan aan zoveel mogelijk belgen bekend te maken.
![]() |
![]() |
#230 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, misschien kun je eens wat dieper ingaan op dit. Welke partijen had je vroeger en waarom waren ze niet "Belgisch"? Welke partijen heb je nu en waarom zijn ze niet "Belgisch"? Ik wacht met spanning!!!
![]() |
![]() |
#231 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Belgisch bedoel ik deze partijen die een tegenbeweging vormen tegen het separitisme, die zich concentreren op België en niet op de regio's. Al de andere partijen zijn allemaal Vlaams, Vlaams en Vlaams, zoeken de communautaire conflicten op, behalve Agalev dan. Maar zij spreken zich niet voldoende uit naar mijn goesting.
![]() |
![]() |
#232 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Communautaire conflicten worden niet "opgezocht", ze ontstaan vanzelf. Steeds meer politieke dossiers kunnen niet opgelost worden zonder communautaire twisten omdat er tegengestelde visies en belangen zijn boven en beneden de taalgrens! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#234 |
Gouverneur
|
![]() Is het niet zo dat met de splitsing van de nationale partijen op grond van taal , er ook heel wat communautaire "problemen" zijn gekomen die gecreeerd werden door de regionale partijen in een poging de kiesstrijd in hun voordeel te beslechten .
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Die splitsing was een gevolg van de communautaire problemen . En geen oorzaak !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() Toch niet: A geeft beiden erg duidelijk aan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor het plezier zullen ze het niet hebben gedaan, aangezien partijen altijd de grootste willen zijn. Communautaire problemen worden niet gecreëerd door snode regionalistische partijen, maar doemen op bij elke Belgische bestuurshandeling. Het is een politieke en maatschappelijke realiteit die jullie, de BUBs, op alle manieren* trachten te ontkennen. Door België terug unitair te maken zal men weer voor de zelfde problemen komen te staan (behalve als men een ethnische zuivering van één der bevolkingsgroepen uitvoert). (*) behalve met degelijke argumenten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euuuuuuh. Probleempje: toen waren de partijen nog niet gesplitst. Hoe was het dan in godsnaam mogelijk dat er communautaire problemen bvestonden??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |