Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 14 mei 2006, 08:46   #221
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De tante van de dader is parlementair.
"EricFeremans", gij zijt enen vuilspuiter, die crapuleuse taal gebruikt en goed op weg bent om mensen tegen elkaar op te zetten met uw crapuleus taalgebruik. U moest zich schamen en men moest u verbannen van dit forum, want u hoort hier niet thuis. Vrije meningsuiting houdt in dat u respect moet opbrengen voor andersgezinden standpunten en meningen en beantwoorden met steekhoudende argumenten en niet zoals u doet met scheldpartijen!! Hou het netjes of verdwijn in de anonimiteit
MisterXYZ is offline  
Oud 14 mei 2006, 09:11   #222
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Nu zwijgen mag ook niet. Dat doen zou ook onfatsoenlijk zijn.
Zo kan jij altijd gelijk krijgen. Bravo.
Dat PDW niet aan de trekker stond is absoluut waar. Hij riep zelf niet "Vuur". Toch?
Het uitroepen dat het allemmal "kutallochtonen" zijn: dat is toch sexisme, niet?
Die smeerlappen van Spirit toch. Men moest ze doodschieten!
Maar de gesubsidieerde media gebruiken is ook wel onfatsoenlijk. Evenals de ene bevolkingsgroep doodzwijgen, en de andere verketteren. De politieke spelletjes schijnen mij in elk geval, voor sommige partijen, veel belangerijker dan de moorden.
Bob is nu online  
Oud 14 mei 2006, 09:28   #223
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
dat is geen eerlijke discussie meer, het is uitgezonden op radio1, Velen hebben het gehoord, en iedereen die op het congres zat ook.
En het was bijlange niet het enige fraais.
Gaan die helden van het grote gelijk nog het licht van de zon loochenen, wat een bende hypochrieten en lafaards. De lefgozers die alles durven, die nu terugkrabbelen als bange hazen nu blijkt dat er ene hun rassenhaat in daden omgezet heeft. Je acht hun desinformatie toch niet meer voor mogelijk, publieke toespraken in twijfel trekken, om dat het op dit moment niet meer uitkomt. Dat zijn de kerels waar een hoop leefhoofden, want dat moet je toch zijn als je achter mensen loopt die dergelijke onzin uitkramen.

Bovendien komt het betreffende woord uit nederland, maar dat doet niet terzake.

Als leiders van een partij dergelijke woorden in de mond nemen, dan is dat zeker niet nodig om het standpunt duidelijk te maken, integendeel in dit geval wordt het probleem eigenlijk verengd, maar het bekt goed, en de hele zaal applaudiseerde enthousiast.
Wat een zielig clubje zijn jullie eigenlijk ?
Vuilbekkerij, wij zeggen wat jullie denken.
En als er dan eens ene uit de bocht gaat die ook gaat doen wat jullie denken, dan krabbelen de heren terug, wij hebben dit niet gezegd. wir haben es nicht gewust ?
Sorry hoor mijn mening over VB aanhangers gaat er hier zeker niet op vooruit.
Hoog oncelincx/dewael gehalte als het eens misgaat.

En als ik wil het zelfs ruimer opentrekken en een beschuldiging uiten aan het adres van het VB.

Deze partij maakt mijn volk kapot, enkel uit machtsgeilheid. Mijn volk is een bende verzuurde azijnpissers geworden, die mekaar de put in klagen, ondanks hun luxe en hun welvaart. een bende bange wezels, een hoopje anarchisten, die elk gezag dat niet van hen komt in vraag stellen en afbreken.

Welke antidosis heeft het VB als ze ooit aan de macht komen, om mijn volk in zijn waardigheid te herstellen. Wat denken ze eens ze aan de macht zijn te doen met 20 parlemantairen meer, en een 10-tal ministers ? Als ze van het kaliber van de huidigen zijn, dan (op de heilige drievuldigheid na) zijn hun voornaamste bezigheden plaats in nemen en lucht verbruiken. Al de anderen blijven, het gerecht, de ambtenarij , de politie, de vakbonden, de allochtonen..... alles waar ze tegen zijn, blijft gewoon op zijn plaats.
Of plannen ze een grote zuivering met hun adepten op sleutelposities, politieke onslagen en benoemingen.
Laat het ons weten, er zouden nog een paar aanhangers kunnen verschieten van de echte plannen of het complete gebrek eraan eens aan de macht.
De dag dat ze zich realistisch en verantwoordelijk gaan gedragen, de dag dat ze hun door de staat betaalde medewerkers een het bestuderen van oplossingen zetten, ipv de zoveelste propagandacampagne te voeren, of forums te bestoken met hun onzin, op die dag kan er over machtsdeelname gepraat worden. Voorlopig zullen ze voor de absolute meerderheid moeten gaan. Jullie bewijzen dagelijks zelf dat jullie compleet onbetrouwbaar zijn in woord en daad.
Ik kan voor een heel groot gedeelte akkoord gaan met uw post...
Enkel ontbreekt de reden waarom het VB zo is kunnen groeien...
M.i. was dat het (wan)beleid van voornamelijk links... en de slechte werking van onze 'staat'...

Dus in feite is luilinks veel schuldiger dan het VB, want met een fatsoenlijk beleid had het VB niet bestaan (toch niet zo groot)...
Chipie is offline  
Oud 15 mei 2006, 08:58   #224
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Vanuit de politiek zijn allereerst en vooral de reacties van Verhofstadt "tot wat extreem-rechts kan leiden" en Somers "verpletterende verantwoordelijkheid draagt voor het creëren van een vijandbeeld" onaanvaardbaar.

Zo snel politiek misbruik maken van deze drama's, al voor dat de doden zijn begraven, is ronduit schandalig.

Patrick Janssens daarentegen was de eerste die verwees naar de nood om even sereen en zonder emotioneel te reageren even alles te laten kalmeren.

Verhofstadt en Somers zijn geen voorbeeld van hoe een politicus hoort te zijn op zo'n momenten.

Laatst gewijzigd door Antoon : 15 mei 2006 om 08:59.
Antoon is offline  
Oud 15 mei 2006, 09:11   #225
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Misschien is dit een nieuwe kans voor VB.
De rabiate toon van FDW mag verdwijnen, het zakelijk houden. Het gepruts van de 3 traditionele partijen de afgelopen 25 jaar is zo overduidelijk dat het altijd makkelijk scoren is.
Zit iets in. Het Belang zou zijn boodschap beter radikaal omdraaien (en toch hetzelfde blijven zeggen): geen kritiek meer op allochtonen, maar kritiek op de achterstelling van autochtonen en een positief programma om de toenemende discriminatie van autochtonen te keren.
Oud 15 mei 2006, 09:21   #226
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bovendien komt het betreffende woord uit nederland, maar dat doet niet terzake.
Het werd in Vlaanderen voor het eerst geïntroduceerd door Yves Desmet in zijn krant van 24 april 2002. Hier vind je zijn volledige artikel van destijds:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=66

Hopelijk is de desinformatie daarmee rechtgezet?
Oud 15 mei 2006, 09:28   #227
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus in feite is luilinks veel schuldiger dan het VB, want met een fatsoenlijk beleid had het VB niet bestaan (toch niet zo groot)...
Zeker, maar daarmee is niet gezegddat alles buiten het VB"luilinks" is, noch dat niet-extreem rechts zonder schuld valt.
VLD is zeker mede verantwoordelijk door de belabberde wijze waarop ze een partij (niet) bijeenhouden, de wijze waarop Verhofstadt zijn ego niet beperkt tot nuttige beleidsdaden en de wijze waarop ze op een compleet onverantwoorde manier het vreemdelingenstemrecht en de hoofddoekenkwestie aangepakt hebben.

Ik vind het aan de andere kant tevens een onwaardige tendens om bij de lichtste afkeur van ene partij zomaar alle negatieve ideëen die je vroeger wel had over het VB weg te laten vagen.
Ik begrijp niet waarom mensen die jaren niet op VB wouden stemmen, het plotseling wel doen om de minste redenen. Dat ruikt naar overgave. Geen zin meer om echt na te denken, alsof het al oorlog IS voor sommigen.

Ik pik het bv. niet om veralgemeend tot "luilinks" te moeten genoemd worden, omdat ik niet voor het VB ben. Alsof ik gedoopt zou worden als ik nu plots wel voor het VB zou hebben. Dat terwijl er qua mentaliteit hier en daar de liberalere en meest libertaire geesten te vinden zijn in het VB.
Ik herhaal het nogmaals: het VB is qua sociaal-economische samenstelling zo blauw-paars als wat: laten we ons voordoen als "volkspartij" door van alles wat in te lijven, ook al spreken ze elkaar tegen. Mijn idee over een volkspartij ligt toch wat anders...
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 15 mei 2006 om 09:40.
Steben is offline  
Oud 15 mei 2006, 09:30   #228
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Zit iets in. Het Belang zou zijn boodschap beter radikaal omdraaien (en toch hetzelfde blijven zeggen): geen kritiek meer op allochtonen, maar kritiek op de achterstelling van autochtonen en een positief programma om de toenemende discriminatie van autochtonen te keren.
Dat probeer ik al zeer lang te vertellen.
En de waarheid kan je toch niet blijven ontkennen.
Even naar onze noorderburen.
Je kent wel Ariaan Hirsi Ali, somalische compaan van Theo van Gogh.
Wat zegt zij:
1. Ik heb gelogen met mijn asielaanvraag om Holland binnen te komen

en....

2. Gezien de redelijke draagkracht op sociaal-economisch-religieuze overschreden is moet immigratie in Nederland stoppen.

Vrij vertaald: de oudbakken immigranten beginnen fameus last te krijgen van de nieuwbakken immigranten en "ik was eerst, ik wil het blijven goed hebben".
Misschien moet VB maar naar iemand met een kleurke op zoek om dit te vertellen. "Die mogen en kunnen dat zeggen."
Ik kan het niet genoeg herhalen maar krijg weinig repliek van correct links: als SPA/VLD/CVP een goede correcte eerlijke politiek hadden opgezet 25 jaar geleden dan had Vlaanderen zonder problemen al een tintje bruiner gekregen !
boerenverstand is offline  
Oud 15 mei 2006, 09:41   #229
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Sorry, maar na het zien van wat er de laatste jaren is gebeurd in de politiek, dan kan ik er ook geen respect meer voor opbrengen. En in die tijd was ik eerst totaal partijloos en ook een tijdje N-VA'er. Ik was totaal blind voor wat het VB zei en tot op vandaag kijk ik met redelijk kritische geest naar wat ze zeggen. Maar een redelijk mens kan toch niet meer stemmen op of instemmen met mensen die de politiek hebben laten verworden tot goedkoop scoren in de media, het afdreigen van redacteuren van kranten en die het budgetbeheer van het land zien als iets waar je wat mee kunt lachen en over liegen ? Een beetje overheidseigendommen verkopen, dat levert snel geld en begroting van jaar x is weer in orde. Zelf gebouwen bouwen voor prijs X , die dan voor een prikje verkopen voor prijs Y (Y < X) en dan bovenop dat verlies ga je dat gebouw huren van de gelukkige verkoper voor een lekkere maandelijkse som. Het kost allemaal veel te veel maar het helpt om vandaag die begroting rond te krijgen, eh.

Het VB heeft ook nooit gepleit voor systematisch ongeloof in het gerecht. Hun aanklacht gaat naar de politiek die het gerecht gebiedt geen werk meer te maken van misdaden, de onwil om gevangenissen te bouwen, de onwil om iets aan maatschappelijke problemen te doen omdat het proberen oplossen al zou inhouden dat je moet toegeven dat er een probleem is.

De enige aanval op het gerecht was er na de veroordeling van de VZW's van het VB in 2004. Die aanval richtte zich op het feit dat een Vlaamse partij werd veroordeeld door een franstalige rechter die mooie sier maakte in de francofone middens van de Lions Club. Ze hadden de rechtershamer evengoed aan een PVDA'er kunnen geven.
Politiek is een kwestie van keuzes. Ieder die een demochratisch mandaat heeft kan dit invullen naar zijn goeddunken. De democratische afstraffing kan bij de volgende verkiezingen. Ik stel vast dat paars zijn mandaat hernieuwd is door de kiezer, ondanks ze al wisten welk vlees er in de kuip was. Mocht ik een paarse kiezer zijn, dan zou ik nu ook alternatieven zoeken, echte alternatieven dan, en niet noodzakelijk partijen, maar personen waarvan ik denk dat ze iets ten gunste kunnen veranderen. En wat heb je de laatste jaren gezien aan positief constructieve acties van de VB politiekers ? Eigen haalbare en uitvoerbare voorstellen komen er niet, laat staan dat het een uitgewerkt en bewijferd dossier is. De enige reactie hierop is niet het verbeteren van het voorbereidend werk, maar slachtoffer spelen dat ze geboycot worden, en dat anderen hun voorstel overnemen, maar dan wel grondig bestudeerd en becijferd. Die pogingen van anderen worden geboycot, omdat ze zogezegd niet ver genoeg gaan. Iemand die iets wil aanpakken, gaat mee, ook als is het voorstel niet voldoende, iedere stap in de goede richting is er één. Het doel van het VB is de puinhoop te laten aangroeien omdat ze er groot mee geworden zijn.
Ieder probleem, dat zelfs maar gedeeltelijke opgelost zou geraken is een argument minder om op de anderen te schieten. Deze partij ijvert NIET voor een betere samenleving, maar voor EIGEN gewin en macht. Jammergenoeg beseffen ze zelf niet eens dat ze dingen in gang zetten die ze zelf niet meer controleren. Een zware verantwoordelijkheid voor de top, en ik zeg de duidelijk de top. Want zoals bij de meeste andere partijen zitten er waarschijnlijk ook bij het VB waardevolle mensen, die je alleen maar kan verwijten dat ze gewoon meelopen, en als ze inderdaad bekwaam zijn, dat ze zich laten monddood maken door de top. Je ziet enige nuance is er wel aanwezig.

Er is wel degelijk kritiek op het gerecht, alleen wat je hier boven schrijft is een beschuldiging, dat het gerecht niet onafhankelijk meer werkt, er was de kritiek over de eigen veroordeling, over politiek gerecht, het gerecht dat de vrije meningsuiting beperkte, de zaak werd verdraaid voor eigen gewin. Er is kritiek dat het gerecht systematisch lagere straffen uitspreekt voor allochtonen, er is de kritiek dat het gerecht allochtone daders nog vlugger in vrijheid stelt. Als je nog een greintje wetsgevoel overhebt, dan weet je dat het VB terecht veroordeelt is, volgens de op dat moment geldende wetten, ze hebben zich op en over de grens van de wet begeven, en waren er fier op. Het is dan ook kleutermentaliteit om te gaan janken als je een tik krijgt. Je doet alweer mee met de persoon van de rechter aan te vallen, zonder enig bewijs te leveren dat hij juridisch onjuist gehandeld heeft.

Ik begin echt te denken, dat jullie echt niet meer beseffen hoe de partijstrategen jullie indoctrineren met halve waarheden en hele leugens.
spherelike is offline  
Oud 15 mei 2006, 09:42   #230
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat ik debiel begin te vinden, is dat VB-aanhangers nog zelfs de mogelijkheid niet overwegen, dat de jarenlange sloganeske taal, en de grenzeloze hatelijke veralgemeningen over andere rassen, godsdiensten en culturen. (En lees wat er staat aub, dit is zeker geen ontkenning van problemen) Dit moet vroeg of laat één of andere labiele persoon aanzetten tot nog een stap verder, en tot actie.
Of misschien nog omfloerster : wie een boodschap van verdraagzaamheid en evenwaardigheid brengt, zal minder kans maken om zo iemand te inspireren.
OK. Die mogelijkheid is er.

Ga jij nu de mogelijkheid onder ogen durven nemen dat multiculturele samenlevingen waarbij men onvoorbereid tienduizenden allochtonen per jaar op de samenleving gooit, en de mensen haast verplicht om dit goed te vinden, dat dat vroeg of laat sommige mensen zodanig frustreert dat zij tot geweld overgaan?

PS
Ik ben zeker dat die moordenaar niet daardoor werd bewogen, het is een zuiver rethorische vraag. Volgens mij is nihilisme aan de basis van zijn daad, en racisme komt slechts op de tweede plaats. Ik zie veel vergelijkingen tussen die man en de twee nihilisten van Columbine bvb. Eenzaten die zich wentelen in een cultuur van dood, wanhoop en depressie.
Kaal is offline  
Oud 15 mei 2006, 09:45   #231
Steben

Standaard

Citaat:
Want zoals bij de meeste andere partijen zitten er waarschijnlijk ook bij het VB waardevolle mensen, die je alleen maar kan verwijten dat ze gewoon meelopen, en als ze inderdaad bekwaam zijn, dat ze zich laten monddood maken door de top.
Hohoho! Waardevolle mensen? Als stemmentrekkers ja...
Geef eens een paar voorbeelden?
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 15 mei 2006, 09:49   #232
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht

Ga jij nu de mogelijkheid onder ogen durven nemen dat multiculturele samenlevingen waarbij men onvoorbereid tienduizenden allochtonen per jaar op de samenleving gooit, en de mensen haast verplicht om dit goed te vinden, dat dat vroeg of laat sommige mensen zodanig frustreert dat zij tot geweld overgaan?
Ja, maar daarom moet ik toch niet kritiekloos adept VB'er worden?

Citaat:
PS
Quoi?

Citaat:
Ik ben zeker dat die moordenaar niet daardoor werd bewogen, het is een zuiver rethorische vraag. Volgens mij is nihilisme aan de basis van zijn daad, en racisme komt slechts op de tweede plaats. Ik zie veel vergelijkingen tussen die man en de twee nihilisten van Columbine bvb. Eenzaten die zich wentelen in een cultuur van dood, wanhoop en depressie.
Racisme is een emotionele ketingreactie die ongeremd naar boven komt in iedereen die nihilistisch wordt. Als nihilist beschik je over geen enkele overtuiging die het racisme kan relativeren en controleren. De twee gaan dus zeker samen.
Ontslagen, beboet, van school gestuurd, falliet verklaard, ... als deze zaken je "te pakken" krijgen, wordt je vooreerst nihilistisch, gelooft nergens meer in. Als dan de allochtonenproblematiek je pad kruist , geloof je zeker niet meer dat er goede allochtonen zijn...
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 15 mei 2006 om 09:52.
Steben is offline  
Oud 15 mei 2006, 09:50   #233
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht

PS
Zoals jij het stelt, neem ik dat niet aan. Als je problemen hebt met mensen omdat die een andere kleur hebben dan is dat racisme, niet meer niet minder.
Als je problemen hebt met mensen die zich niet gedragen naar de geldende regels en wetten, dan mag je die bij hun persoonlijke naam noemen en sanctioneren.
Frustratie is begrijpelijk maar niet goed te praten.
Dat iemand van eigen volk vbv geen werk kan vinden is niet noodzakelijk de schuld van iemand anders, laat staan van een allochtoon.
Frustratie kan ook alleen maar ontstaan als je je zelf tekort gedaan voelt.
Als je zelf denkt achter gesteld te zijn tov.
Hoeveel VB kiezers kunnen dit zeggen in persoonlijke naam ? En hoeveel nemen de frustratie over die de partij hen opdringt.
Hoeveel posten er hier dingen die ze zelf niet controleren ? Ik werk al meer dan dertig jaar in Brussel en loop of rij bij dag en bij nacht door schaarbeek, etterbeek en brussel centrum, ik heb welgeteld al één geval van agressie gezien, en was zelf nog nooit het slachtoffer. Hier worden buurten als aarstgevaarlijk bestempeld, waar ik en mijn vrouwelijke collega's dagelijks hun middagwandeling doen. Niet dat iedere agressie er niet één te veel is, maar Brussel wordt er dikwijls bijgesleept om de zaak wat op te kloppen, daar waar de partij voor de rest, totaal geen interesse heeft in dit gewest, en het zelfs zou laten vallen in ruil voor onafhankelijkheid. konsekwentie is ver te zoeken.
In dezelfde rethoriek kan je stellen dat de meeste autochtone slachtoffers dan nog franstaligen zijn, een profiterend ras, volgens de partai, waarom dan zo woest doen om ene minder ?
Ik stel het cru, maar ofwel zie je de mens en het feit aan beide kanten, ofwel veralgemeen je en wordt je zelfs inkonsekwent.
Daar is het VB in zijn machtsdrang toe gekomen, een herbronning lijkt mij noodzakelijk, maar gezien de toon op het congres gisteren, heel onwaarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door spherelike : 15 mei 2006 om 10:13.
spherelike is offline  
Oud 15 mei 2006, 09:55   #234
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ontslagen, beboet, van school gestuurd, falliet verklaard, ... als deze zaken je "te pakken" krijgen, wordt je vooreerst nihilistisch, gelooft nergens meer in. Als dan de allochtonenproblematiek je pad kruist , geloof je zeker niet meer dat er goede allochtonen zijn...
Ik begin meer en meer begrip te krijgen voor de baseline van de reacties van Patrick Janssens en Luc Lamine: laten we nu even zwijgen en treuren...

Want wat valt er nog voor zinnigs te zeggen?

Eén vraag maar, waarvan ik hoop dat ze niet in het actuele gekrijs terecht komt: welke toekomst hebben onze kinderen?
Oud 15 mei 2006, 09:58   #235
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

[size=2]Eén vraag maar, waarvan ik hoop dat ze niet in het actuele gekrijs terecht komt: welke toekomst hebben onze kinderen?[/size]
PollyCorrect is offline  
Oud 15 mei 2006, 10:00   #236
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Als labiliteit aan de basis ligt van moordend gedrag, dan is die labiliteit de oorzaak, en dient de labiele dader aangepakt.
Niet de boodschap die hij ontving.

Als je elke trigger die labiele mensen in gang kan zetten wil uitsluiten, dan moeten we met zijn allen volledig zwijgen.
Oud 15 mei 2006, 10:01   #237
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Deze partij maakt mijn volk kapot, enkel uit machtsgeilheid. Mijn volk is een bende verzuurde azijnpissers geworden, die mekaar de put in klagen, ondanks hun luxe en hun welvaart. een bende bange wezels, een hoopje anarchisten, die elk gezag dat niet van hen komt in vraag stellen en afbreken.
Ik zie het lichtjes anders. De elites die de laatste 25 jaar aan de macht waren hebben ons volk kapot gemaakt. Zij hebben de boel zodanig verziekt en zichzelf zodanig genesteld in het overheidsapparaat dat wij haast verplicht worden om voor een partij als het Belang te stemmen om hun wurggreep te breken.

Berlusconi in Italië en Haider in Oostenrijk konden slechts aan de macht komen omdat hun voorgangers het zo bont hadden gemaakt. Dat is volgens mij de reden van het huidig succes van het Blok. Het VB is een middel om andere mensen van de macht te verjagen. FDW is een vulgaire populist die zelfs lang niet zo slim is als hij lijkt. Maar wat blijkt? Ook Verhofstadt is een vulgaire populist. En iemand die het parlement voorliegt en de grondwet naast zich neerlegt. FDW is niet aan de macht. Verhofstadt wel. Dat maakt alles wat Verhofstadt (en alle anderen) dfoet veel gevaarlijker dan wat FDW zegt of denkt.

Ik vraag het je sphere, wat moet de burger doen wanneer hij met een dergelijke keuze geconfronteerd wordt? Lang heeft hij voor Verhofstadt & co gekozen omdat een stem voor VB ondenkbaar was. Maar Verhofstadt hervormt niets, doet niets en laat de socialisten hun gang. En dit al 7 jaar lang. Wat moeten wij dan gvd doen? Blanco stemmen? Nog eens braafjes knikken omdat de heren regenten gezegd hebben dat je hen nog maar eens moet vertrouwen?

Moest Verhofstadt zijn burgermanifest hebben uitgevoerd, dan zou het Blok vandaag 10% minder stemmen hebben. Niet Het Belang maar hijzelf is de grote schuldige. Hij heeft het trouwens zelf gezegd.

Laatst gewijzigd door Kaal : 15 mei 2006 om 10:05.
Kaal is offline  
Oud 15 mei 2006, 10:02   #238
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigen haalbare en uitvoerbare voorstellen komen er niet, laat staan dat het een uitgewerkt en bewijferd dossier is. De enige reactie hierop is niet het verbeteren van het voorbereidend werk, maar slachtoffer spelen dat ze geboycot worden, en dat anderen hun voorstel overnemen, maar dan wel grondig bestudeerd en becijferd. Die pogingen van anderen worden geboycot, omdat ze zogezegd niet ver genoeg gaan. Iemand die iets wil aanpakken, gaat mee, ook als is het voorstel niet voldoende, iedere stap in de goede richting is er één. Het doel van het VB is de puinhoop te laten aangroeien omdat ze er groot mee geworden zijn.
Zolang men het cordon sanitaire handhaaft heeft het voor het VB geen zin om mee te gaan in voorstellen die totaal zijn afgezwakt: daarvoor hebben de zelfverklaarde democratische partijen hun eigen meerderheid.
Indien men het VB mee in de boot zou nemen, dan zijn ze verplicht om hun eigen voorstellen desnoods af te zwakken én voor te stemmen, willen ze het gedaan krijgen.
Oppositie dient om oppositie te voeren, niet om mee te heulen met de meerderheid bij voorstellen die niet stroken met de overtuiging van de oppositie.
Dit gezegd zijnde heeft het VB wel al voor een wisselmeerderheid gezorgd in bepaalde gevallen.

De grootste kanker van de Belgische politiek is het cordon sanitair, zolang men dat niet oplost hebben malcontente kiezers geen enkele keuze meer: het is ofwel tégen het blok stemmen, ofwel voor het blok stemmen.
Van democratie is er hier allang geen sprake meer.
circe is offline  
Oud 15 mei 2006, 10:02   #239
kaatd
Banneling

Standaard

In de Franstalige pers al iets gelezen over de nationaliteit van de dader, Pollycorrect?
kaatd is offline  
Oud 15 mei 2006, 10:03   #240
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
In de Franstalige pers al iets gelezen over de nationaliteit van de dader, Pollycorrect?
Ja, en veel meer dan dat: er woedt een ware racistische orgie tegen la Flandre en les Flamands in het algemeen. Verder is alles er normaal.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be