Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2006, 20:21   #221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Goed geprobeerd, maar het is niet omdat NOVA een item brengt over vrouwenbesnijdenis, dat NOVA ook heeft gesteld dat het een groot probleem is in Nederland hé. Ten tweede je ontwijkt mijn vraag of jij stekt dat het een groot probleem is in België weer heel mooi.
Blijkbaar leest u dan zaken die er niet staan. Waar heb ik immers geschreven dat het een groot probleem is? Als u goed zou hebben gelezen, had u gezien dat ik eerder al heb gezegd...

Uw stelling: "Dus hier in België is vrouwenbesnijdenis alvast geen grote issue, alleen wil het VB dat ons wel doen geloven."

Waarop ik reageerde: "Waar haalt u dat vandaan? In Nederland is vrouwenbesnijdenis ook heel indringend in het nieuws gekomen. Nochtans is er daar geen Vlaams Belang dat volgens u aan de oorzaak zou liggen van alle commotie."

Er is commotie geweest. Het is indringend besproken, maar dat is niet door het Vlaams Belang. Hiermee wordt niet gezeg dat het plotseling een "groot probleem" is; wel dat het in de actualiteit kwam en dermate in de kijker kwam dat een actualiteitenmagazine als Nova het bracht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:22   #222
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(Zo heb je mij in een andere topic bewijzen gevraagd van het racisme van het VB, ik heb je 2 links gegeven - naar het arrest en naar het nieuwe verzoekschrift - en daarna heb je ook niets meer laten horen).
Het arrest is niets zeggend om de eenvoudige reden dat het zich baseert op de wettelijke omschrijving van "racisme"; niet op de daadwerkelijke betekenis van het woord.
Oud 25 mei 2006, 20:29   #223
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar leest u dan zaken die er niet staan. Waar heb ik immers geschreven dat het een groot probleem is? Als u goed zou hebben gelezen, had u gezien dat ik eerder al heb gezegd...

Uw stelling: "Dus hier in België is vrouwenbesnijdenis alvast geen grote issue, alleen wil het VB dat ons wel doen geloven."

Waarop ik reageerde: "Waar haalt u dat vandaan? In Nederland is vrouwenbesnijdenis ook heel indringend in het nieuws gekomen. Nochtans is er daar geen Vlaams Belang dat volgens u aan de oorzaak zou liggen van alle commotie."

Er is commotie geweest. Het is indringend besproken, maar dat is niet door het Vlaams Belang. Hiermee wordt niet gezeg dat het plotseling een "groot probleem" is; wel dat het in de actualiteit kwam en dermate in de kijker kwam dat een actualiteitenmagazine als Nova het bracht.
OK, blij dat jij inziet dat dat hier geen groot probleem is. Maar het VB misbruikt vrouwenbesnijdenis voortdurend om aan te tonen hoe erg vrouwen wel worden onderdrukt bij de moslims. Daardoor denken veel mensen dat vrouwenbesnijdenis beperkt is tot moslims en dat alle moslims dat doen, ook hier in België. Het bewijs hiervoor wordt geleverd op dit forum.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:36   #224
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het arrest is niets zeggend om de eenvoudige reden dat het zich baseert op de wettelijke omschrijving van "racisme"; niet op de daadwerkelijke betekenis van het woord.
*

Ja, dat is nu zever in pakskes hé en wel een heel zwakke argumentatie. Het is nogal vanzelfsprekend dat het VB is veroordeeld voor racisme op basis van de wettelijke omschrijving van "racisme". Het gerecht kan zich alleen baseren op de wet. En dat jij die definitie niet aanvaard is jouw probleem. Ik dacht dat het VB het respecteren van de Belgische wetten zo belangrijk vond? Maar dan enkel voor allochtonen blijkbaar en niet voor hen zelf.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:38   #225
born2bewild
Banneling

Standaard

niet voor retro-actieve wetten
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 22:17   #226
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, de trend is dat een deel bij beiden radicaler wordt. Misschien moet jij dat maar eens dringend onder ogen zien. Lees hier sommige uitspraken even op het forum van VB-aanhangers maar eens na.
1. Wie zegt dat ik dat niet onder ogen zie?
2. Die uitspraken vallen nogal mee. Sommigen werden trouwens geband. Het is trouwens opvallend hoe de politiek correcten veel meer schelden en veel agressiever zijn dan de aanhangers van Vlaams belang. Nee, ik ben absoluut niet onder de indruk. De woede en haat van de politiek correcten daarentegen...

Ik heb best wel gemerkt dat er een trend is om terug wat concervatiever te worden. Men is op zoek naar normen en waarden en ik juich dat toe. Dat is een noodzaak en een goede zaak.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 22:20   #227
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er mag wel gezocht worden naar oplossingen, maar als andere partijen niet in de oplossingen van het VB geloofd, dan is dat zo. Het probleem is dat het VB alles veel te simplistisch benadert (zie mijn uitleg over het asielbeleid, waarvan je zelf al één van de problemen had ontdekt ivm Hirsi Ali) en dat op een manier doet waarbij ze haat prediken en dus contraproductief werken. Door hun systematische stigmatisering drijven ze gematigde moslims juist in de armen van extremisten.
Het probleem is dat de traditionele partijen alles veel te simplistisch benaderen. Verder dan "de multicul is goed" mogen we niet denken. Wie is er hier simplistisch? Gij beseft niet hoe simplistisch de praatjes van de politiek correcten zijn. En het ontgaat u dat diegenen die niet in de mulitcul geloven bezig zijn met een denkoefening en gr�*�*g het debat willen voeren. De politiek correcten en de traditionele partijen daarentegen verhinderen dat het debat gevoert wordt. Zij sussen ons met leugens over de multicul. Zij zitten vastgeroest in hun dogma's en taboes. Het Vlaams belang heeft het probleem bepsreekbaar gemaakt en op de agenda gezet.
Oud 25 mei 2006, 22:23   #228
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mij overtuig je niet door dat te blijven herhalen. Ik minimaliseer het probleem van radicale moslims niet. Waarom doe jij dat dan systematisch met het probleem van de radicale VB'ers?
Waar minimaliseer ik het probleem van de radicale VD'ers? Ik denk echter wel dat het een symtoom is, een teken dat er iets misloopt. Dat die mensen zo radicaal zijn wil ik wel als een probleem op zich beschouwen, maar het is volgens mij een teken dat er iets misloopt. Ge zoud beter daar over nadenken in plaats van hysterisch te doen en emotioneel te gaan doen.
Oud 25 mei 2006, 22:25   #229
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wat is dat nu voor onzin "de traditionele partijen hebben ons een gematigde Islam beloofd". Hoe kunnen zij dat nu beloven. Graag een referentie daarvoor.
Het politiek correcte kamp voorspelde wel degelijk dat er een gematigde Islam ging komen, dat de moslims zich gingen integreren. Is veel te weinig gebeurd. Ik denk niet dat dat onzin is.
Oud 25 mei 2006, 22:27   #230
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik had al voor 9/11 van radicale moslims gehoord hoor, maar je moet het natuurlijk ook wel willen horen.
Zelfs n�* 11 september kwam men met leugens af dat de kapers het slachtoffer waren van armoede en discriminatie. De waarheid is dat de kapers van 11 september alle kansen kregen. Men heeft ons gesust met praatjes over racisme en discriminatie. En zo verdoezelde men het probleem. Maar ja, dat willen inzien... Ik vind het wel heel laag van zoiets te zeggen tegen mij. Al die praatjes over racisme en discriminatie. Al die praatjes en valse beloftes dat de moslims zich zouden integreren en dat er een gematigde Islam ging komen. Wat 'n walgelijke leugens.
Oud 25 mei 2006, 22:29   #231
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, dat zeggen ze één keer en vervolgens herhalen ze duizend keer hoe gevaarlijk DE moslims wel niet zijn. Dat is zoals één keer zeggen dat neo-nazi's en consoorten niet welkom zijn, maar ze wel blijven toleren.
Nee, dat hebben ze al meermaals gezegd. Niet één keer. Zijt ge niet beschaamd om zo te liegen? Het is zielig om zulke leugens te gaan rondstrooien.
Oud 25 mei 2006, 22:36   #232
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als er al demonisatie was (wat ik betwist, elke kritiek op rechts is demonisatie tegenwoordig), dan heeft die niets te maken met de beslissing van de rechter dat ze moest verhuizen. Dat bedoelde ik.
Betwist? Allez! De politiek correcten schilderen hun tegenstanders af als monsters. Zoiets heeft het Vlaams belang met de vreemdelingen nooit gedaan. Zij zullen misschien wel een andere mening hebben dan de molims, maar dat hoort nu eenmaal bij een democratie en bij vrije meningsuiting. Bij het Vlaams belang gaat het om sommige mensen die een andere mening hebben. Ge zoud kunnen zeggen dat zij zeggen dat de moslims een "fout geloof" aanhangen, maar dat is helemaal niet demoniseren. De politiek correcten daarentegen doen dat wél. Ziet ge 't verschil? Het Vlaams belang heeft moslims nooit als monsters afgeschilderd. Of alleszins toch de laatste jaren niet.
Oud 25 mei 2006, 22:36   #233
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, blij dat jij inziet dat dat hier geen groot probleem is. Maar het VB misbruikt vrouwenbesnijdenis voortdurend om aan te tonen hoe erg vrouwen wel worden onderdrukt bij de moslims. Daardoor denken veel mensen dat vrouwenbesnijdenis beperkt is tot moslims en dat alle moslims dat doen, ook hier in België. Het bewijs hiervoor wordt geleverd op dit forum.
Het Vlaams Belang kaart dit terecht aan. En het is inderdaad niet het enige element dat een uiting is van vrouwenonderdrukking door moslims. Er zijn nog andere zaken die dan wel in de koran te lezen vallen.
Oud 25 mei 2006, 22:38   #234
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*

Ja, dat is nu zever in pakskes hé en wel een heel zwakke argumentatie. Het is nogal vanzelfsprekend dat het VB is veroordeeld voor racisme op basis van de wettelijke omschrijving van "racisme". Het gerecht kan zich alleen baseren op de wet. En dat jij die definitie niet aanvaard is jouw probleem. Ik dacht dat het VB het respecteren van de Belgische wetten zo belangrijk vond? Maar dan enkel voor allochtonen blijkbaar en niet voor hen zelf.
U kent blijkbaar niet het verschil tussen de wet opvolgen en de wet respecteren. Als burger van dit land moet ik de wet opvolgen, maar niemand vraagt mij een bijzonder respect te tonen voor die wet. Ik mag de wet nog altijd bekritiseren. Dat is zelfs een elementair recht in een democratie. Tot zolang de wet echter niet veranderd is, moet ik hem volgen.

Bijvoorbeeld. Ik mag duizend pamfletten ronddelen waarin ik fulmineer tegen de nieuwe verkeerswet, maar ondertussen moet ik hem wel volgen. Net zo met die muilkorfwet over het "racisme".
Oud 26 mei 2006, 18:20   #235
marjan
Burgemeester

Standaard

Edina,

Gelieve je te informeren en wat achtergrondkennis op te doen vooraleer je gaat discussiëren over een bepaald onderwerp.
In tegenstelling tot wat je beweert komt vrouwenbesnijdenis NIET voor bij joden (enkel besnijdenis van jongens) en ook NIET bij christenen.
Vrouwenbesnijdenis (of verminking) komt wel nog voor bij een aantal primitieve, animistische culturen in Afrika en in sommige islamitische landen in Afrika en Azië. Zo wordt 90 % van de meisjes besneden in het overwegend islamitische Mali, ook in Soedan en Somalië (beide landen zijn overwegend islamitisch) worden de meeste meisjes besneden. Het komt onder meer ook voor in Senegal, bij de animistische en moslimbevolking in Ivoorkust (niet bij de christenen), bij moslims en de Masaï in Kenia, in Egypte, Pakistan...

Bovendien kan je in het boekje 'Gids voor een islamitische opvoeding', uitgeverij Noer, 2004 lezen op pg 59 het volgende lezen:
"Moet een vrouw besneden worden?
Geleerden zij het er unaniem over eens dat besnijdenis de voorkeur geniet voor vrouwen, maar niet verplicht is.
Besnijdenis is soennah voor mannen en een EER voor vrouwen.
haddith Sjaddad"
Edina, aan U de EER
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 19:09   #236
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
Edina,

Gelieve je te informeren en wat achtergrondkennis op te doen vooraleer je gaat discussiëren over een bepaald onderwerp.
In tegenstelling tot wat je beweert komt vrouwenbesnijdenis NIET voor bij joden (enkel besnijdenis van jongens) en ook NIET bij christenen.
Vrouwenbesnijdenis (of verminking) komt wel nog voor bij een aantal primitieve, animistische culturen in Afrika en in sommige islamitische landen in Afrika en Azië. Zo wordt 90 % van de meisjes besneden in het overwegend islamitische Mali, ook in Soedan en Somalië (beide landen zijn overwegend islamitisch) worden de meeste meisjes besneden. Het komt onder meer ook voor in Senegal, bij de animistische en moslimbevolking in Ivoorkust (niet bij de christenen), bij moslims en de Masaï in Kenia, in Egypte, Pakistan...

Bovendien kan je in het boekje 'Gids voor een islamitische opvoeding', uitgeverij Noer, 2004 lezen op pg 59 het volgende lezen:
"Moet een vrouw besneden worden?
Geleerden zij het er unaniem over eens dat besnijdenis de voorkeur geniet voor vrouwen, maar niet verplicht is.
Besnijdenis is soennah voor mannen en een EER voor vrouwen.
haddith Sjaddad"
Edina, aan U de EER

[SIZE=4]niet[/SIZE] bij de christenen??? Dacht je dat?

http://www.state.gov/g/wi/rls/rep/crfgm/10096.htm
Egypt: Report on Female Genital Mutilation (FGM) or Female Genital Cutting (FGC)

Released by the Office of the Senior Coordinator for International Women's Issues

Practice:
The most common forms of female genital mutilation (FGM) or female genital cutting (FGC) still widely practiced throughout Egypt are Type I (commonly referred to as clitoridectomy) and Type II (commonly referred to as excision). These practices are widespread but are even more prevalent in rural than urban areas. They are common among both Muslims and Coptic Christians. Type III (commonly referred to as infibulation, but in Egypt is referred to as "Sudanese circumcision") is found only among a few ethnic groups in the southern part of the country.

Een smeerlapperij, maar streekgebonden, niet religiegebonden

andere bron:
http://www.wma.net/f/policy/c10.htm

World medical association
Aucune grande religion ne prône cette pratique. Pour l'opinion médicale en général, la MGF est préjudiciable �* la santé physique et mentale de la femme et de la jeune fille. Pour beaucoup, c'est une forme d'oppression de la femme.
http://www.wma.net/e/policy/c10.htm
......
None of the major religions supports this practice. The current medical opinion is that FGM is detrimental to the physical and mental health of girls and women. FGM is seen by many as a form of oppression of women.
......

The senior Islamic authority in Egypt, the Sheikh of Al-Azhar and the Mufti, have stated publicly on a number of occasions that this practice is not required by Islam. They have also declared the practice to be a question of health; if a doctor recommends against it, the procedure should not be performed. The leader of the Egyptian Coptic community, Pope Shenouda, has also stated publicly that this practice is not required for religious reasons.

Dus géén godsdienst vraagt het.. maar zowel sommige moslims als sommige christenen doen het.. het is streekgebonden gruwel, niet godsdienstgebonden (o.a. in Egypte en Soedan) en daar evenveel toegepast bij christenen als bij moslims

Wat jij als twijfelachtige lectuur gaat zoeken..
Gelieve je beter te informeren en wat achtergrondkennis op te doen vooraleer je gaat discussiëren over een bepaald onderwerp: altijd bronnen verifiëren!! (Wie stuurde je deze tekst?

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 mei 2006 om 19:20.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 19:19   #237
Knorretje
Banneling

Standaard

[quote=filosoof;1728864][SIZE=4] [/SIZE]
Citaat:
Dus géén godsdienst vraagt het.. maar zowel sommige moslims als sommige christenen doen het.. het is streekgebonden gruwel, niet godsdienstgebonden

In de koran staan wel drie paragrafen waarin de besnijding van de vrouw behandeld wordt. Het wordt niet expliciet afgekeurd. Wat er staat is : "als het dan toch moet, dat er niet overdreven gesneden moet worden. Maw beperk de genitale mutilatie tot een minimum. Geen infibulatie, maar nog steeds wel het wegsnijden van kleine schaamlippen en clitoris.

In geen enkel ander godsdienstig geschrift wordt die gruwel zo aangeprezen.

Verder is het zo dat de FGM heel snel de wereld zou kunnen uitgeholpen worden indien de islamitische geestelijke leiders (want in de praktijk komt dit alleen voor in moslimlanden) in die gebieden waar deze gruwel een traditie is, zouden oproepen om die traditie te doen stoppen en het dom islamitische klootjesvolk erop zouden wijzen dat de koran het niet voorschrijft.
Alleen doen ze dat niet, omdat het niet pas in de islamitische cultuur van vrouwenonderdrukking.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 19:40   #238
filosoof
Banneling

Standaard

Koran? Verzen dan: hoofdstuk en nr aub

denk hier eens over na, voor je het specifiek aan de islam toeschrijft:
Er was ook geen pastoor die protesteerde toen:

http://www.pharos.nl/Publ/Pp-publ2C.html
In delen van West Europa en in de Verenigde Staten werd tot in de jaren '50 clitoridectomie als medische ingreep toegepast bij vrouwen met hysterische klachten.
(en vooral tegen masturbatie)

Ik heb zelf in Antwerpen een dokter gekend die het vroeger voorstelde in de jaren '50...(en iemand die eraan ontsnapt was)
(de man is nu dood, een katholieke Vlaming)

Dit was één van de grote voorstanders ervan: Isaac Baker-Brown waarnaar men honderd jaar daarvoor naar heeft gerefereerd, en de Kerkenprotesteerden ook niet...

Clitoridectomy and Medical EthicsThe editorial was a response to the disgrace of Isaac Baker Brown, a prominent gynaecologist and dextrous surgeon who had made a name for himself as an ...
http://www.cirp.org/library/history/medicaltimes1867/

The Clitoris in HistoryDuring the 1860s the British surgeon Isaac Baker Brown performed an unknown number of clitoridectomies at his London Surgical Home. ...
homepages.primex.co.uk/~lesleyah/ocbclit.htm

Appendix 42 - WomenI always prefer the scissors - Dr. Isaac Baker-Brown. From a book called The Manufacture of Madness: "To treat masturbation in girls and women, Dr. Isaac ...
upalumni.org/medschool/appendices/appendix-42.html - 5k - Cached - Similar pages

Clitoridectomy -- the disastrous downfall of Isaac Baker Brown ...Clitoridectomy -- the disastrous downfall of Isaac Baker Brown, FRCS (1867). Fleming JB. PIP: The investigation of the circumstances surrounding the ...
www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve& db=PubMed&list_uids=12278329&dopt=Abstract

Victorian clitoridectomy: Isaac Baker Brown and his harmless ...PIP: Examines the use of clitoridectomy in Victorian England as an example of the persistent connect...
www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve& db=PubMed&list_uids=12263443&dopt=Abstract

The Ritual of Circumcision Isaac Baker Brown published a book describing his success at treating female masturbators with genital operations, after which he was roundly criticised and ...
www.noharmm.org/paige.htm

Ik meen gelezen te hebben dat er nog drie US- staten zijn waar het niet verboden was, vorig jaar.

Informeer je over een probleem voor je vanalles begint rond te strooien!

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 mei 2006 om 19:53.
Oud 26 mei 2006, 19:43   #239
Knorretje
Banneling

Standaard

[quote=filosoof;1728940]Koran? Verzen dan: hoofdstuk en nr aub

Morgen Filosoof. Ik heb net het boek gelezen van Warris Dirie, een specialiste in de materie.
Als ge braaf zijt, schrijf ik de betreffende verderfelijke verzen uit dat snert koranboekje over.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 19:54   #240
filosoof
Banneling

Standaard

het Is En Blijft Een Niet Te Verontschuldigen Gruwel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be