![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat jij engeland niet teveel moet ophemelen.
![]() |
#222 |
|
![]() Doe ik niet. Gewoon strategische keuze. Land van de blinden, eenoog koning weet je wel....
![]() |
#223 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarnaast heeft Engeland wel degelijk imperialistische neigingen vertoond op het continent, denk maar aan Noord-Frankrijk.
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
2. Je hebt ongetwijfeld gelijk maaruh... help me even...ik peins me suf. Laat ik het zo zeggen: de afgelopen twee eeuwen is Engeland eerder een bondgenoot dan een vijand geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 2. Calais misschien (maar dat is wel al héél lang geleden)?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello Laatst gewijzigd door Pier den Drol : 13 juni 2006 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat moete die zich hier moeien ![]() Vive la Belgique, leve Belgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Idd, België het mondiaal geweten...
![]()
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien... Een paar weken geleden nog eens met de fiets van Knokke naar Cadzand gereden. Dat bord dat aanduidt dat je de Vlaams-Nederlandse grens oversteek, was totaal overbodige luxe. Die cultuurschok!! Als ik Malmédy met Eupen ga vergelijken, kan ik met hetzelfde gemak beweren dat Wallonië en Duitsland één eenheid zouden vormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Nederland wil meedoen met dei Amerikaanse marionnet, dan doen ze maar. Maar hoe kan Vlaanderen nu de bezetter van Noord-Ierland, Wales en Schotland gaan steunen?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je de 100-jarige oorlog bedoeld, dat was een dynastiek conflict, waarbij de Engelse koning recht had op de Franse troon, maar de Fransen hem dit weigerden. Monarchie: altijd problemen mee...
![]() |
![]() |
#233 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Hooguit is alles in Zeeuws-Vlaanderen wat beter geregeld en heeft Den Haag er het begrip "ruimtelijke ordening" geïntroduceerd, iets wat wij nog moeten leren. Zo zie je maar: integratie kan ons alleen veel goeds opleveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 15 juni 2006 om 14:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verdorie wat zijn de Vlamingen toch schijtluizen! Kunnen we nu echt nooit eens voor onszelf opkomen? Al de gehele geschiedenis zijn we bevoogd. (Romeinse Rijk, Frankisch Rijk (1302 kort feodale vrijheid, maar niet voor lang), Bourgondië, Habsburg, Spanje, Oostenrijk, Frankrijk, Nederland en nu België), en van zodra we het schoon zien, willen we onafhankelijkheid door... ons opnieuw afhankelijk te maken van een ander land. (de V.S., anderen dromen van Nederland, tijdens WO 1 en 2 Duitsland, en vroeger Engeland t.t.v. Artevelde). Kunnen we nu echt niets zélf??? We hebben toch geen grote broer nodig? En zeker geen imperialistisch land zoals de V.S. die hier hun invloed zou kunnen laten spelen. Komaan we zijn toch mans genoeg zeker? We doen het zelf! Aanschurften bij andere mogendheden is verraad van de Vlaamse zaak! Vlaanderen voor Vlamingen!
![]() |
![]() |
#238 |
Minister
|
![]() als Vlaanderen niet gaat Aansluiten bij Nederland , Sluit Nederlands Limburg & Noord Brabant aan bij Vlaanderen
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Europees Commissaris
|
![]() Als "De roden" straks de macht grijpen in de Randstad, zal het katholieke "Zuiden" wel eieren voor zijn geld kiezen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |