Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2006, 23:19   #221
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het gaat helemaal niet om moslims kloten, iedereen moet zulke zaken respecteren. Een boer slaat met een stok op een koe, en heel het land staat in rep en roer: sancties worden uitgedeeld en zaken verbeterd - iemand snijdt de keel over van een bewust schaap, en krijgt schouderklopjes van de overheid?

Wat voor paradoxale boodschappen sturen zij naar de burger?
bekeer u tot de islam, en ge zijt binnen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 23:26   #222
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
yep en wat zegt de Raad van State die de wetten en uitspraken toetst in dit geval?

... een bewust schaap ... dat vind ik echt een hele goeie. Ooit al eens tegengekomen, een bewust schaap? Hahahahahahahahahahahahahahaha!
onbewuste mensen heb ik al wel tegengekomen.Zo van die stomme geiten( of bokken) die niet weten waarover ze het hebben.
Oud 23 juni 2006, 23:31   #223
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Ik heb al zelfs bij een slachting mogen helpen, toen ik nog jong was en het thuisslachten nog niet echt een probleem was. betreft hier wel geen schaap maar kom. Qua doden zal er niet echt vel verschil zitten tussen een rund of schaap zeker...

Die mens die dat kwam doen, sneed niet de keel over he...
Die had een soort pistool met puntige staaf die los door de hersenen werd geschoten, direct gevolgd door onmiddelijk daarna nog eens met een speciaal mes de zenuwen door te snijden in datzelfde gat...

Dat run lag om en was dood in welgeteld 1,5 - 2 seconden... het heeft geen 2- 3 - 4 minuten moeten liggen bewust bloeden...

Het is dus niet nodig om een dier zolang te laten bloeden, en de enige reden om dat wel te doen is "omdat ik iets geloof". De meest DOMME reden.
ik "geloof" ook iets: dat is dat mensen die beesten bewust doen afzien, als ze dit kunnen vermijden, sadisten zijn.Primaire, bloeddorstige wezens, die beesten kapotmaken als oefening in bloedvergieten, om binnenkort op menselijk wild over te stappen.Hun slachtmessen in "ongelovige honden" halzen te planten.
Oud 23 juni 2006, 23:33   #224
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
niet aantrekken, straks komen ze nog zeggen dat de dieren niet "voelen"...

ja, zoals vroeger jaren , dan zegden dat dieren geen "ziel" hadden.Maar ja, toen dachten ze dat ook moslims en negers geen ziel hadden...
Oud 23 juni 2006, 23:36   #225
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
De enige reden om aanstoot te nemen aan het feit dat een dier doodbloedt is ook "omdat je iets gelooft". Je gelooft namelijk dat dat een probleem is, terwijl er het in heel het universum geen reet uitmaakt wat dat dier wel of niet voelt. Welk belang hebben de gevoelens van dieren? Geen enkel. Niet voor mij, niet voor jou en niet voor de rest van het heelal.

De hele hysterie is een voorbeeld van [SIZE=-1]antropomorfisme: het toeschrijven van menselijke eigenschappen aan dieren en dat is een gevolg van de aliënatie waar we allemaal het slachtoffer van zijn.

[/SIZE]
ik zou jouw huisdier niet willen zijn! Wat een gevoelloos wijf is me dat nu weer!
Oud 23 juni 2006, 23:39   #226
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
*sarcasm modus opened* Ik vind dat de Dajak-koppensnellers uit Borneo ook fundamentele rechten hebben. Als er hier in België vertoeven, mogen ze voor mijn part gerust u ritueel slachten. Aangezien deze mening zonder twijfel een minderheidsmening betreft, zal ik ongetwijfeld de Raad van State aan mijn gelijk krijgen. Het omgekeerde zou barbaars zijn... *sarcasm modus closed*
en als ge van uw oren maakt, en onbeleefd word, dan dien ik een klacht in bij het CGKR voor racisme, en gebrek aan respect voor vreemde culturen.Dan word ge post-mortem veroordeeld tot een boete die uw kinderen dan moeten betalen
Oud 23 juni 2006, 23:44   #227
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Zal ik je eens vertellen hoe klein de biologische verschillen zijn tussen schapen en mensen wat gewaarwording betreft?

Je hebt er gewoon geen flauw benul van wat bewustzijn betekent en hoe zeer de hersenen van hogere gewervelden analoog functioneren.

5 miljoen jaar evolutie, de mens en het schaap en heel de geleedpotige reutemeteut zijn in slechts een fractie van die tijdsspanne ontstaan, en jij denkt dat de mens het enige is wat een vorm van bewustzijn bezit? Klein, onderontwikkeld, gedetermineerd diertje dat je bent...

Hahahahaa, een intelligente kaatd, hahahahahahahahahahahahahaha
een wreedaardige Kaatd, die zonder verpinken dieren mishandelt, en "in sommige gevallen" pro-doodstraf is...
Oud 23 juni 2006, 23:51   #228
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Even doortrekken dan...

Als ik jou straks op je muil kom slaan, je verrot sla, je door de molen haal, en er voor zorg dat je blijft leven zodat je het allemaal goed voelt en meemaakt dan is er in dit heelal niemand die daardoor ook pijn heeft, de wereld stopt niet met draaien. het heelal ontploft niet (nogmaals) DUS mag het...

(geen bedreiging he, ge moet geen schrik hebben)

Waarom doe ik dat niet, omdat ik menselijk ben, en ik gevoel heb, en het bij wet is verboden.

Dieren hebben ook gedahten, misschien niet zo ingewikkeld als de mens, maar ze zijn er, dieren hebben ook een bewustzijn, en emoties... En misschien nog meer dan jij...
duidelijk heeft deze "dame" nog nooit een hond of kat gehad, ofwel is ze zo afgestompt en opgeblazen van haar "menselijke superioriteit" dat ze niet eens opmerkt dat die beesten wel degelijk gevoelens hebben, en pijn kunnen lijden.Mentale pijn inbegrepen, na een onrechtvaardige, of als dusdanig ervaren ,behandeling.
Oud 23 juni 2006, 23:54   #229
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als ze maar de Islam denken te kunnen pakken zijn ze niet vlug beschaamd hé.

Dat daar steevast schapen genoemd worden, is waarschijnlijk door hun beperkte kennis. Heel het jaar door worden ook runderen op dezelfde manier geslacht, zowel door Moslims als door Joden, die wat dat betreft net dezelfde gebruiken hebben. Raar dat deze laatse bevolkingsgroep niet in de picture komt.

Voorkeursbehandeling ? Een allochtoon mag geen schaap thuis slachten, een autochtoon mag dat wel met een varken. Logica ?

Een uiting van geloof ?
Niet erger dan het "geloof" van de doorsnee vlaamse kleinveehouder, die met zijn konijnen, kippen, eenden, kalkoenen, ..... net het zelfde doet.

En zoals gezegd, zelfs bij grotere dieren wordt er niet steeds volgens de wet gehandeld door autochtonen. Weinig controle bij het slachten zelf. En wie die job dag in dag uit doet, is niet echt gevoelig meer voor dierenleed.

Wie echt bekommerd is voor dierenwelzijn, zou ook de jacht moeten viseren, hoeveel dieren worden er niet nutteloos afgemaakt, liggen aangeschoten ergens langzaam te creperen.

Als er iets is waarvan ik WALG, dan is het van selectieve verontwaardiging, waar die dieren niet gebruikt, maar misbruikt worden voor andere doeleinden dan hun welzijn.
we hebben geen lessen in moraal nodig van Vreemden.Ga dat thuis maar vertellen.
Oud 24 juni 2006, 00:00   #230
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Ach mannen, als die keel wordt opengesneden is dat schaap op een twee drie leeg gebloed. Minder dan een minuut ofzo (ben geen veearts), het hangt geen half uur te crepere. Ze hangen ze inderdaad omhoog, alleen maar om het nog sneller te laten leegbloeden.
Wij zagen over de paar schaapjes die elk jaar ritueel worden geslacht, maar hoe kippen in hun hokken zitten en varkens worden vervoerd, daar kijkt niemand naar om. En ook onze visvangst is niet de meest geciviliseerde manier om vissen te doden. Of wat met die honderden of duizenden sportliefhebbers die elk jaar hun quota willen halen, die beestjes worden ook niet verdoofd en zo'n schot is niet altijd dodelijk.
Trouwens: in de Standaard, in de sectie buitenland, stond een groot artikel vandaag over Japan en de walvisvaart, een beschaafd land dat wel op een barbaarse wijze walvissen vangt, of Canada en zijn zeehonden-quota. Moet ik doorgaan?
Ik vind het hypocriet om op deze manier onze moslim-landgenoten weer onderuit te halen als barbaren. Tyoisch voorbeeld weer van de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet...
ge moet ergens beginnen protesteren: dit gebeurt onder onze neus.Daar kan je makkelijker tegen optreden als tegen schepen in de open zee, of tegen zehonden-jagers op de Noordpool.Maar dat mag ook bestreden worden, wat mij betreft.Vooral die Japanse drijvende vissers-fabrieken met hun sleepnetten.Dat is echte massamoord op alle zeebewonende dieren en vissen .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be