![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ...mijmert hij vol heimwee naar die tijd toen Frans de enige officiële taal was...
![]()
![]() |
#222 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#223 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jeetje, ben je al zo oud dat je zelfs de fascisten hebt meegemaakt?
![]() |
#225 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is correct, mijn beste. Wij Vlamingen tolereren en spreken zelf zoveel verschillende talen en hoe meer kennis van de talen in de wereld, hoe liever ook nog. Kan je van de Walen niet zeggen waarbij meer dan 60 % enkel het Frans verstaat en spreekt...
![]() |
#226 |
Minister-President
|
![]() Dilbeek is een op en top Vlaamse gemeente dus als je je daar als inwoner gaat vestigen vind ik het niet meer dan normaal dan je een basiskennis hebt van het Nederlands, maar blijkbaar is dat teveel aan beetje respect gevraagd en dit geldt niet enkel voor Dilbeek hé; wij als Vlamingen zouden het eens moeten durven wagen om Nederlands te beginnen praten in eeen Waalse gemeente; ik denk dat we van een héél kale reis zouden terugkomen; maar ja wij Vlamingen spreken meestal Frans tegen iemand van het franstalige landsgedeelte maar omgekeerd is dat niet zo; pas op ik wil ze zeker en vast niet allemaal over dezelfde kam scheren hoor, mijn vriend die ook afkomstig is van Wallonië is PERFECT tweetalig en je hoort nauwlijks een verschil, zijn Nederlands is stukken beter dan mijn Frans!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijkbaar. Nu een een franstalige versie van Hitler en ze staan weer gereed om ons te overspoelen zoals het echte parasieten toekomt.
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vervang het door "nazi's" en "joden"...waar is het verschil? Nergens!
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat gevoel ook altijd wanneer een zekere Vlaams-nationale strekking het heeft over "De Walen". Dat wordt dan meestal gevolgd door de woorden "profiteurs, parasieten, luiaards en dieven".
![]() |
#230 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er blijft altijd één constante: het Vlaamse grondgebied, dus ipv een vergelijking maakt u een nieuwe ongelijkheid. Ferm gebuisd op wiskunde zene!8)
![]() |
![]() |
#231 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
je kan ook zelf de problemen op de hals gaan halen hé.
![]() |
![]() |
#232 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk wel ironisch dat de franstaligen de collaboratie zelf op HUN geweten hebben...op HUN verantwoordelijkheid, want ZIJ legden de voedingsbodem.
![]() |
#233 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#234 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat ze verdorie eens Nederlands leren, dan zullen ze ook werk vinden! ![]() Stel dat ik geen Frans ken, dan zou ik volgens u toch op een call center in Brussel moeten kunnen werken. 8) Probeer eens bij de Chinezen! ![]()
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jaja Everytime... eng denken maakt een mens...niet abnormaal, maar toch een beetje (en jouw reactie hierop kan ik nu al op precies voorspellen ![]()
![]() |
![]() |
#236 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Al moet ik toegeven dat mijn Duits het minst goede is van de vier, maar kom, ik kan er mij mee beredderen ![]()
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Zuid-Afrika noemde men dit nog: APARTHEID
![]() |
![]() |
#238 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard geldt dat ook voor de Franstalige ministers want vergeef me sommigen hun taalkennis is echt afschuwelijk, en tja de Nederlandstalige ministers, je zult mijn niet horen zeggen dat ze pefect de tweede landstaal praten maar het mag tenminste gezien en gehoord worden
![]() |
#239 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus hou beter je bek, vlaamse borg.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 24 juni 2006 om 04:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk: mijn oplossing voor de toekomst: wilt je een federale Minister zijn of een federale top positie hebben dan moet je ook de 2 talen kennen...
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 24 juni 2006 om 04:57. |
|
![]() |
![]() |