Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2006, 08:55   #221
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het is erg wat er is gebeurd los van het feit wie de daders waren.
Dat is van ondergeschikt belang.

Dé hamvraag luidt: wie is door zijn stemgedrag al dan niet moreel verantwoordelijk?
Oud 25 juni 2006, 08:55   #222
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Neen, want met mijn Glockske erbij wil ik het gerust opnemen tegen een dozijn van dat soort snotapen.
Stoere jongen, hoor! Een overdosis aan Rambo filmpjes?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Ik zou het zelfs een zeer verrijkende en aangename ervaring vinden.
Lynchen staat inderdaad niet meteen synoniem voor intelligentie.
Oud 25 juni 2006, 08:58   #223
Ronny King
Burger

Standaard

t'waren 6 tapijtekruipers waarvan 1 een nonkel had bij het maroefs belang en lid was van " den achterlijken zandbak en zijne pedoprofeet"
Ronny King is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 08:58   #224
Chyron0
Partijlid

Chyron0's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard mag dit. Het mag alleen niet als er VB-symphatisanten bij betrokken zijn. Het jachtseizoen op allochtonen is met deze weer geopend.
Een 50-jarige Vlaming wordt door zes allochtonen gestampt en geslagen op een lijnbus en sterft daardoor aan een hartaanval en jij klaagt in dat verband aan dat "het jachtseizoen op allochtonen weer geopend is"

Heb jij ze nog wel allemaal op een rij ?
Chyron0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:00   #225
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronny King Bekijk bericht
t'waren 6 tapijtekruipers waarvan 1 een nonkel had bij het maroefs belang en lid was van " den achterlijken zandbak en zijne pedoprofeet"
Het Maroefs Belang, is dat de nieuwe naam van Spa/Spirit?
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:05   #226
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Iemand was zo lekker om te stellen dat racistische moorden veel strenger moeten worden gestraft dan andere moorden. Daar zeg ik "nee" tegen. Het argument van de poster was dat we dan anders in nazi toestanden zouden terechtkomen.
Hmm, een boeiende discussie, eentje waar ik zo niet meteen een hapklaar antwoord op heb. Voor het slachtoffer maakt de strafmaat van de dader niet (meer) uit. In deze heb je uiteraard gelijk. Ongeacht het motief is het eindresultaat voor het slachtoffer inderdaad krek hetzelfde, dood is dood. Ook in deze heb je gelijk.

Ons huidig rechtsysteem maakt op dit ogenblik wel een onderscheid tussen verschillende motieven (roofmoord, crime passionelle, met voorbedachte rade, ...), al dan niet gekoppeld aan verzachtende of verzwarende omstandigheden. Indien je nu je redenering consequent doortrekt zouden bovenstaande verschillen ook moeten weggewerkt worden. Denk je niet?
Oud 25 juni 2006, 09:06   #227
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Rustig, Ratzo, denk aan je hart.

Als je je pilletjes genomen hebt, kan je misschien dit eens aandachtig proberen lezen: ik heb het nieuws van 18u op Radio 1 gehoord en daar was geen sprake van allochtone jongeren.
Met mijn hart is alles prima in orde, dank u.

Dat kan helaas niet meer worden gezegd van mijn afgeslachte NMBS collega die binnenkort met pensioen zou gaan, nadat hij zijn hele carriere in dienst van de mobiliteit had gewerkt.

Uw denigrerend toontje verraadt dat u geen flauw idee hebt van de shit en de agressie die mobiliteitswerkers dagelijks meemaken in stations, treinen, trams en bussen.

Op sommige lijnen is het 100% pure far-west: bedreigingen, diefstallen, afpersing van ouderen en kinderen met geweld. Het gebeurt wel vaker dat een treinbegeleider een mes op de keel krijgt omdat hij een "jongere" stoort en het aandurft naar een vervoerbewijs te vragen. (Alle treinbegeleiders zijn uiteraard de grootste racisten als zij hun werk doen.)

Voor de goede orde merk ik op dat we ook personeel van allochtone afkomst in dienst hebben. Ook zij hebben regelmatig met agressie af te rekenen. Het argument "racist" is dan voor de daders helaas niet van toepassing...

Natuurlijk weten we perfect welke "jongeren" op straat en in de stations de dienst uitmaken. Ze begrijpen alleen de taal van het geweld en hebben alleen "respect" voor keiharde repressie.

Er zullen nog veel slachtoffers vallen door het krapuul dat de straat regeert. Helaas Baarle, daar zal geen "pilletje" tegen helpen.

De enige partij die de vinger op de wonde durft te leggen is het VB. Ze gaan zonder de minste twijfel op een monsterscore af bij de volgende verkiezingen. En niemand zal weer begrijpen hoe dat nu toch weer mogelijk is...
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:07   #228
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Het Maroefs Belang, is dat de nieuwe naam van Spa/Spirit?
Eigenlijk beter gevonden dan Sp-anders, meer waarheidsgetrouw.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:16   #229
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ben erg voorzichtig op het gebied van het toestaan van wapens (zie de vrijheid van wapendracht thread) maar ergens durf ik zoiets wel denken. Dat betekent dan wel dat je niet elke persoon die zijn naam kan schrijven zomaar een wapen geeft. Maar dat is echt wel die andere thread.

Bedankt voor je link naar het het nummer"Hurt"van Johnny Cash!!!
Ik had het ooit eens gehoord op de radio maar net niet wie de uitvoerder en titel was.
Oud 25 juni 2006, 09:16   #230
Chyron0
Partijlid

Chyron0's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hmm, een boeiende discussie, eentje waar ik zo niet meteen een hapklaar antwoord op heb. Voor het slachtoffer maakt de strafmaat van de dader niet (meer) uit. In deze heb je uiteraard gelijk. Ongeacht het motief is het eindresultaat voor het slachtoffer inderdaad krek hetzelfde, dood is dood. Ook in deze heb je gelijk.

Ons huidig rechtsysteem maakt op dit ogenblik wel een onderscheid tussen verschillende motieven (roofmoord, crime passionelle, met voorbedachte rade, ...), al dan niet gekoppeld aan verzachtende of verzwarende omstandigheden. Indien je nu je redenering consequent doortrekt zouden bovenstaande verschillen ook moeten weggewerkt worden. Denk je niet?
Mensen toch, jullie staan jaren achter. Een racistisch motief voor een misdrijf is al j�*ren een sterk strafverzwarende factor.
Chyron0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:25   #231
averechts
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het verschil is dat op KDG na niemand het electoraat van het VB met de vinger wees laat staan "de Vlamingen" daar waar hier meteen alle allochtonen als verantwoordelijk worden gesteld én moeten worden aangepakt (wat door KDG niet aan bod kwam). Het tweede verschil is dat er met het schietincident in Antwerpen een duidelijk racistisch motief was en er met voorbedachte rade werd gehandeld. Dit maakt het voor de slachtoffers in kwestie niet minder erg maar is juridisch een groot verschil. Enfin ik verwacht niet dat mensen die bloed hebben geroken nog dat verschil wensen te maken.
Karel de Klucht nog op Canvas die stelde dat het electoraat van het VB medeschuldig is hieraan dus.............................
Oud 25 juni 2006, 09:28   #232
averechts
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chyron0 Bekijk bericht
Onzin, en eigenlijk gelogen want je weet beter.
Verhofstadt sprak toen onmiddellijk tegen "extreem rechts" en zelfs jij zult weten wie hij daar steevast mee bedoelt.
Op de mars zelf in Antwerpen waren zelfs kiezers van het VB niet welkom : ze moesten wegblijven.
Voeg daarbij alle commnetaren en "duidingen" in media en pers, en jij durft hier te beweren dat op Karel De Gucht na, "niemand het VB-electoraat met de vinger wees " ?

De laffe agressie op de bus was trouwens zo goed als zeker racistisch want die "jongeren" zouden nooit een oudere van hun eigen volk of ras zo behandeld hebben.
Jij zult nu wel sterke bewijzen willen omdat je het ook niet wil geloven en misschien ook omdat je de "allochtonen" niet kent. Ik wed alvast dat het Marokkanen waren, het zijn alleszins hun vingerafdrukken.

Waar Van Temssche een gederangeerde enkeling uit de meerderheid was, gaat het hier om een bende van zes uit een minderheid. De wandaad op de bus is dan ook terecht véél stigmatiserender voor die allochtone minderheidsgroep dan de misdaad van Van Temssche het ooit kan zijn voor de Vlamingen of zelfs nog maar voor het VB-electoraat.

Het slaan en stampen, op de bus gebeurde niet met voorbedachten rade, zeg je.
Je hebt gelijk. Deze rotjochies hoeven hun wandaden niet te beramen nadat ze wekenlang geworsteld hebben met de vraag of ze al dan niet de daad gaan stellen. Het komt bij hen gewoon spontaan, op het moment zelf en zonder één moment van twijfel want zij staan er altijd paraat voor.

De ongelukkige man die dacht dat met die allochtone jongeren nog te praten viel, heeft zijn vergissing met de dood moeten bekopen.
Hij zal niet herdacht worden met een grote mars, zijn dood zal niet het voorwerp zijn van een mediacampagne om de bevolking te sensibiliseren voor het gevaar van de multiculturele samenleving. Hij zal vlug genoeg vergeten worden.
Wacht maar, hoelang het gaat duren voor er links en rechts (maar vooral links) zal verondersteld worden dat het slachtoffer de "jongeren" wel zal geprovoceerd hebben met "racistische" opmerkingen. En als dat niet helpt, kan er nog altijd beweerd worden dat de "jongeren" gestresseerd waren door het klimaat van permanent racisme waarin ze moeten leven.
Mijn beste,prachtig en sereen verwoordt!Ik heb met veel plezier en respect jouw bijdrage gelezen.
Oud 25 juni 2006, 09:29   #233
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Uw denigrerend toontje verraadt dat u geen flauw idee hebt van de shit en de agressie die mobiliteitswerkers dagelijks meemaken in stations, treinen, trams en bussen.

Op sommige lijnen is het 100% pure far-west: bedreigingen, diefstallen, afpersing van ouderen en kinderen met geweld. Het gebeurt wel vaker dat een treinbegeleider een mes op de keel krijgt omdat hij een "jongere" stoort en het aandurft naar een vervoerbewijs te vragen. (Alle treinbegeleiders zijn uiteraard de grootste racisten als zij hun werk doen.)
Als u de moeite zou gedaan hebben om u minimaal te informeren, dan zou u weten dat ik de zaken die u in bovenstaande paragraaf beschrijft al enige tijd aanklaag op dit forum.

Het denigrerend toontje waarmee u me toebeet dat ik waarschijnlijk niets wilde horen over de allochtone afkomst van de moordenaars, was dus misplaatst.

Nu de zaken omdraaien, en doen alsof uitgerekend ik degene ben die het allochtone straatgeweld niet wil zien, is lachwekkend. Ik vermoed dat u zich daarmee in de ogen van de regelmatige posters op dit forum niet geloofwaardig maakt.
Oud 25 juni 2006, 09:31   #234
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mensen toch, jullie staan jaren achter. Een racistisch motief voor een misdrijf is al j�*ren een sterk strafverzwarende factor.
Best mogelijk, heb ik nooit ontkend. Ik ben geen juriste. Ik borduur enkel verder op de bezwaren die Jazeker naar voren bracht.
Oud 25 juni 2006, 09:34   #235
Spanks
Vreemdeling

Spanks's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, en eigenlijk gelogen want je weet beter.
Verhofstadt sprak toen onmiddellijk tegen "extreem rechts" en zelfs jij zult weten wie hij daar steevast mee bedoelt.
Op de mars zelf in Antwerpen waren zelfs kiezers van het VB niet welkom : ze moesten wegblijven.
Voeg daarbij alle commnetaren en "duidingen" in media en pers, en jij durft hier te beweren dat op Karel De Gucht na, "niemand het VB-electoraat met de vinger wees " ?

De laffe agressie op de bus was trouwens zo goed als zeker racistisch want die "jongeren" zouden nooit een oudere van hun eigen volk of ras zo behandeld hebben.
Jij zult nu wel sterke bewijzen willen omdat je het ook niet wil geloven en misschien ook omdat je de "allochtonen" niet kent. Ik wed alvast dat het Marokkanen waren, het zijn alleszins hun vingerafdrukken.

Waar Van Temssche een gederangeerde enkeling uit de meerderheid was, gaat het hier om een bende van zes uit een minderheid. De wandaad op de bus is dan ook terecht véél stigmatiserender voor die allochtone minderheidsgroep dan de misdaad van Van Temssche het ooit kan zijn voor de Vlamingen of zelfs nog maar voor het VB-electoraat.

Het slaan en stampen, op de bus gebeurde niet met voorbedachten rade, zeg je.
Je hebt gelijk. Deze rotjochies hoeven hun wandaden niet te beramen nadat ze wekenlang geworsteld hebben met de vraag of ze al dan niet de daad gaan stellen. Het komt bij hen gewoon spontaan, op het moment zelf en zonder één moment van twijfel want zij staan er altijd paraat voor.

De ongelukkige man die dacht dat met die allochtone jongeren nog te praten viel, heeft zijn vergissing met de dood moeten bekopen.
Hij zal niet herdacht worden met een grote mars, zijn dood zal niet het voorwerp zijn van een mediacampagne om de bevolking te sensibiliseren voor het gevaar van de multiculturele samenleving. Hij zal vlug genoeg vergeten worden.
Wacht maar, hoelang het gaat duren voor er links en rechts (maar vooral links) zal verondersteld worden dat het slachtoffer de "jongeren" wel zal geprovoceerd hebben met "racistische" opmerkingen. En als dat niet helpt, kan er nog altijd beweerd worden dat de "jongeren" gestresseerd waren door het klimaat van permanent racisme waarin ze moeten leven.
Zo is het, goede post.
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:35   #236
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[pc]Waarom niet, 't gaat over een gewoon arbeidsongeval. Hij was op weg naar zijn werk, zenne. [/pc]
Oud 25 juni 2006, 09:51   #237
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is van ondergeschikt belang.

Dé hamvraag luidt: wie is door zijn stemgedrag al dan niet moreel verantwoordelijk?
Degenen die op de partij stemden van de burgemeester van Antwerpen, natuurlijk. Je stémt nu eenmaal niet op een snotterende comediant die openlijk toegeeft machteloos te staan tegen (allochtoon!) geweld, die daarmee de burgers zelfs geen gevoel van veiligheid meer geeft, maar wél allochtone geweldenaars carte blanche.

Waarom voelt Jansen zich eigenlijk nu pas machteloos en niet toen HVT toesloeg?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 juni 2006 om 09:53.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:58   #238
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom voelt Jansen zich eigenlijk nu pas machteloos en niet toen HVT toesloeg?

Dan hadden ze het te druk met VB-bashing.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 10:04   #239
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Zondag 11.00 uur - Radio 1 nieuws

GEEN enkele melding over dit voorval!
Niet belangrijk genoeg? Een fait divers niet vermeldenswaardig?
Heeft de rode top zich weer mogen mengen?

Man, man, zoals iemand schreef: "Arm Vlaanderen"
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 10:13   #240
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Zondag 11.00 uur - Radio 1 nieuws

GEEN enkele melding over dit voorval!
Niet belangrijk genoeg? Een fait divers niet vermeldenswaardig?
Heeft de rode top zich weer mogen mengen?

Man, man, zoals iemand schreef: "Arm Vlaanderen"
Dat klopt niet helemaal.
Vanmorgen was er een woordvoerder op de radio die als volgt op de vraag antwoordde op de vraag of de zes die deze man het hoekje omhielpen van allochtone afkomst waren:

'Daar antwoord ik pas op als de zes zijn aangehouden'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be