![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet wij zijn de meesters over leven en dood. Dat is alleen God. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Je vind echt die voorbeelden misdadiger dan de misdaden die in de middeleeuwen onder mom van het geloof werden gepleegd? Tja, dan is er maar weinig waarmee ik je zal kunnen overtuigen. (Niet dat ik dacht dat ik zou kunnen.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Burger
|
![]() Citaat:
laat ik één ding duidelijk maken... ik stem voor het vb omdat ik vind dat zij goede punten hebben, MAAR dat wil niet zeggen dat ik blindelings akkoord ga met AL hun punten. ik heb nog steeds mijn eigen mening... wanneer een leven door een arts beeindigd word noem ik dat euthanasie, of het nu een spuitje is of de stekker uittrekken... dood is dood. en zelf een spuitje vind ik gewoon kunnen, mensen hoeven geen ondraaglijke pijnen te doorstaan omdat "god" dat wil...
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik volgende week eens goed veel zonden ga plegen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Er wordt hier overigens wel heel snel gepost, het lijkt wel een chatkanaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het geval van de stekker zou de mens al dood zijn. Hij wordt immers nog kunstmatig in leven gehouden. De stekker uittrekken is slechts de bevestiging van de toestand: de mens heeft immers op zich niet meer de lichamelijke kracht verder te leven. Dit is dan ook GEEN euthanasie. Euthanasie is wanneer men een mens het leven ontneemt wanneer wel nog lichamelijke kracht is die het leven verder zet. Een mens met kanker bijvoorbeeld, maar die nog niet terminaal is. Geeft men zo iemand een spuitje, dan breekt men het nog levenskrachtig leven af. Dat is dan ook WEL euthanasie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongeboren menselijk leven is voor een bepaalde datum gewoon niet in staat buiten de baarmoeder te leven, wat evenwel niet betekent dat het geen mens is. Men kan evengoed zeggen dat een baby geen mens is, omdat het geen redelijke kans heeft om ZELF op ZICHZELF te overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Burger
|
![]() Citaat:
feit is en blijft dat dat kind beter nooit geboren word.. vandaar abortus de beste oplossing! als ik op dit moment beslis om mijn vrouw en twee kinderen te vermoorden, dan ben IK en niet god op dit ogenblik heer en meester over leven en dood.. ter voorbeeld uiteraard ![]() ps: als bij onderzoek van een zwangere vrouw blijkt dat het kind zwaar gehandicapt zal zijn, en nooit zelfstandig zal kunnen leven... bent u dan nog steeds tegen abortus?
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Abortus is moord, dus kan het zeker nooit de beste oplossing zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Burger
|
![]() Citaat:
als ik morgen totaal verlamd zou raken, zou ik ook smeken om euthanasie! dit zou een recht moeten zijn, zelfs voor een perfect gezonde mens... wie zijn wij om te beslissen dat iemand hier op aarde moet leven tegen zijn zin...
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Kerk maakt slechts twee uitzonderingen op die regel, nl. als het leven van de moeder in acuut gevaar komt of wanneer de baby duidelijk totaal niet levensvatbaar is (d.i. ook mits hulp van de buitenwereld niet kan overleven). Maar in dat laatste geval gaat het wel om bijzonder ernstige verminkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |