![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Loser ! ![]()
![]() |
![]() |
#223 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Geeuw.
![]() |
#224 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En, rijden ze minder?
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet niet wanneer jij voor het laatst de binnenkant van een trein gezien hebt, maar je zit er meestal bijlange niet op mekaar gepakt (vandaar dat het overtollige auto-probleem wordt aangeklaagd), er is airco en je wordt niet door mekaar geschud.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2006 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
LIEVER AUTO, veel sneller en comfortabeler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||
|
![]() Citaat:
Met de trein ben je tegenwoordig op één uur van Brussel tot Gent en omgekeerd. Citaat:
Het zou al een hele stap vooruit zijn moest men verplicht worden roetfilters op zijn uitlaat zetten bijvoorbeeld. En moesten er een soort roet- en koolstoffilterende machines bestaan die de lucht konden zuiveren, net als het water, en liefst nog met zuurstof als enige uitstoot, maar dat zal voorlopig wel bij een illusie blijven zeker? Ik hoorde onlangs ook van een garagist dat je je auto zodanig kan afstellen zodat hij minder CO2 verbruikt (ik hoop dat hij het niet had over meer O2 aanzuigen). Waarom doen we dat dan niet allemaal bv? Verder, de meerderheid overtuigd krijgen om niet de wagen te nemen voor eventjes naar de bakker of slager van om de hoek te gaan, dat zou ook al veel uitmaken. Het vreemde is, wanneer mensen een niet-gedwongen keuze maken wegen ze altijd enkele dingen met mekaar af waarop ze zich dan baseren, hetgeen dat het meest positieve outcome geeft krijgt de voorkeur. Het lijkt erop dat een deel mensen in zijn overwegingsproces ook rekening houdt met zijn omgeving (de natuur) en een deel van de mensen niet. Hoe komt dat vraag ik me af en hoeveel irrationeel verbruik zouden we kunnen vermijden indien iedereen bij het afwegen van een keuze ook het milieu-element in rekening brengt? Een extreem vb: ik ken zo mensen die voor de leukheid eens samen naar de zee gaan op een avondje en dan weer terugkomen, ik woon in het oosten van Limburg, dat is dus 600 km heen en terug ... is zoveel uitstoot dat plezier van eventjes naar de zee gaan dan waard vraag ik me af? Zoiets lijkt men absoluut niet te overwegen, het zou mooi zijn als dat zou veranderen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat klopt trouwens niet, indien u met de auto naar pakweg Italië gaat doe je er langer met de auto over dan met de trein. Indien je met de trein bv. vanuit een stad in Limburg naar Leuven of Brussel gaat of van Brusssel naar gent doe je er exact even lang over met de auto dan met de trein. Als je tussen twee steden die niet te ver uit mekaar liggen een rechtstreekse treinverbinding hebt ben je zowat altijd sneller met de trein, (indien je je met de fiets naar het station verplaatst wel niet, maar met de auto wel.)
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga me terug een auto aanschaffen. Waarom? Leuven-Lier trein 45 min auto 35 min Meestal moet ik in de buurt van Lier zijn en is de auto gewoon sneller en gemakkelijker. En het grootste voordeel is dat ik kan vertrekken wanneer ik wil, aangezien de treinen niet rijden na 24 uur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ze noemen dat tegenwoordig IC-treinen (van intercity) en niet lokale, bij mijn weten. Tien minuten is toch niet zo'n groot verschil, je kan ondertussen nog iets anders doen ook, en kost het je met de auto niet meer? Dat het openbaar vervoer tegen elven zowat zijn laatste adem uitblaast beklaag ik ook vaak (enfin, vooral in de weekends). ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2006 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
IR-Inter Regio L-Lokaal P-bestaat, wat het is Van Leuven naar Lier is er geen IC maar L, stopt langs elke halte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() Ah oké sorry, ik had er nog nooit van gehoord (had zelfs nog even op de nmbs gecheckt maar niet gevonden).
Bij die L-treinen (ik dacht dat die 'stoptreinen heetten) duur het idd langer dan. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2006 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() Het nachtnet zoals er in de randstadt is, is een gouden uitvinding.
Lekker feesje bouwen in Leiden of Amsterdam en dan terug naar huis treinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() Hoever kan je rijden op minder dan één dollar per dag?
De rijken vervuilen... We zullen die gastjes moeten transporteren naar één van de vijf aardes die ze en surplus nodig hebben om hun excessieve levensstijl bot te vieren. Dat ze de rest van de melkweg gaan automobiliseren en de armen met rust laten met hun giftige dampen. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 augustus 2006 om 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Met het openbaar vervoer of met de auto?
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herhaal uittentreuren: achterlijkachterlijkachterlijkachterlijkachterlijk achterlijkachterlijkachterlijkachterlijk chterlijkachterlijkachterlijkachterlijkachterlijka chterlijkachterlijkachterlijkachterlijkachterlijka chterlijkachterlijkach terlijkachterlijkachterlijkachterlijkachterlijkach terlijkachterlijkachterlijkachterlijk achterlijkachterlijkachterachterlijkachterlijkacht erlijkachterlijkachterlijkachterlijkachterlijkacht erlijkachterlijkachterlijkachterlijkachterlijkacht erlijkachterlijkachterlijkachterlijkachterlijkacht erlijkachterlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als je echter tijdens de piekuren, bijvoorbeeld om 7-8u 's morgens naar Gent moet dan mag je soms al blij zijn dat je een erg krap zitplaatsje kunt bemachtigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |