Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Gelooft u in de NWO
Ja 24 20,34%
Nee 75 63,56%
Ik weet er niet veel van, maar acht het niet onmogelijk 19 16,10%
Aantal stemmers: 118. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2006, 16:34   #221
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
"Yesterday I met Orlando Bloom and Herman Brusselmans. The former is very handsome, the latter is a jerk."
Je obsevatievermogen keldert gezapig verder.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 16:35   #222
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Je bent zelf tijdverspilling.

quote=ericferemans;1886960] en ja: ik behoor natuurlijk tot het complot he!
Nee hoor,er wordt maar ene simpele per generatie toegelaten en George W. Bush zit al op die troon...
[/quote]
waarom citeer je alleen mijn conclusie, en niet de argumenten die ik aanhaalde?
Waren die dan juist!
QED

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 augustus 2006 om 16:35.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 16:38   #223
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Complotten bestaan niet: een geheim dat bekend is door meer dan tien man is geen complot maar een publiek geheim....

alleen mijn conclusie, en niet de argumenten die ik aanhaalde?
Waren die dan juist!
Haha,bedoelde je bvb. dit "argument"?

Citaat:
Complotten bestaan niet: een geheim dat bekend is door meer dan tien man is geen complot maar een publiek geheim....
Sterk...indrukwekkend...ge zijt ne straffe discussieerder Feremans...

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 23 augustus 2006 om 16:41.
Oud 23 augustus 2006, 16:48   #224
ericferemans

Standaard

Citaat:
Haha,bedoelde je bvb. dit "argument"?

Sterk...indrukwekkend...ge zijt ne straffe discussieerder Feremans...
weer antwoordt je niet op mijn zeer duidelijk argument.
De echte complotten, die tijdens de oorlogen werden opgezet om de vijand te misleiden lekten uit. Samenzweringen, met geheime codes, werden ontdekt. Codes gekraakt. En dan ging het over een heel beperkte kring die uberhaupt maar wist waaruit het complot bestond, het waren complotten met een heel beperkt doel (bijvoorbeeld de positie van duikboten geheim houden) en met een verloop van enkele maanden of jaren.
Jij gaat nu wereldwijde complotten "ontdekken" waar hopen mensen, met heel grote ambities (wereldheerschappij!) al jaren mee bezig zijn.
Sta me toe van flink te lachen.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 augustus 2006 om 16:51.
Oud 23 augustus 2006, 17:15   #225
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
weer antwoordt je niet op mijn zeer duidelijk argument.
De echte complotten, die tijdens de oorlogen werden opgezet om de vijand te misleiden lekten uit. Samenzweringen, met geheime codes, werden ontdekt. Codes gekraakt. En dan ging het over een heel beperkte kring die uberhaupt maar wist waaruit het complot bestond, het waren complotten met een heel beperkt doel (bijvoorbeeld de positie van duikboten geheim houden) en met een verloop van enkele maanden of jaren.
Jij gaat nu wereldwijde complotten "ontdekken" waar hopen mensen, met heel grote ambities (wereldheerschappij!) al jaren mee bezig zijn.
Sta me toe van flink te lachen.
Halloo,ik heb ze niet ontdekt!!
In de oorlog zochten ze ernaar en kregen daar ook de middelen voor toegewezen!
Die complotten "lekten zelfs uit",nogal wiedes dat dit complot ook uitlekt.
Je bent denk ik een beetje alergisch voor het woord samenzwering...kijk welke richting de wereld uitgaat..het gaat de richting uit die hier verteld wordt.En de wereld wordt gestuurd door een beperkte elite die al heel lang erg machtig is,het klappen van de zweep kent en macht en rijkdom wil uitbreiden,ze hebben in het verleden genoeg bewezen dat ze meedogenloos zijn en meer willen.Ze zijn door de jaren een hechtere kliek geworden door interhuwelijken en intieme zakenbelangen,wat logisch is,ze werden/worden er allemaal beter van.Sterker nog,het is zelfs logisch dat dat soort megalomanen het maakt in de wereld waarin we leven;studies wijzen ook uit dat psychopaten het vaak ver schoppen....
Wat gebeurt is allemaal erg logisch,maar het kan niet hè Feremans?Het is immers een "samenzwering".

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 23 augustus 2006 om 17:17.
Oud 23 augustus 2006, 17:38   #226
ericferemans

Standaard

Citaat:
Halloo,ik heb ze niet ontdekt!!
In de oorlog zochten ze ernaar en kregen daar ook de middelen voor toegewezen!
Die complotten "lekten zelfs uit",nogal wiedes dat dit complot ook uitlekt.
Je bent denk ik een beetje alergisch voor het woord samenzwering...kijk welke richting de wereld uitgaat..het gaat de richting uit die hier verteld wordt.En de wereld wordt gestuurd door een beperkte elite die al heel lang erg machtig is,het klappen van de zweep kent en macht en rijkdom wil uitbreiden,ze hebben in het verleden genoeg bewezen dat ze meedogenloos zijn en meer willen.Ze zijn door de jaren een hechtere kliek geworden door interhuwelijken en intieme zakenbelangen,wat logisch is,ze werden/worden er allemaal beter van.Sterker nog,het is zelfs logisch dat dat soort megalomanen het maakt in de wereld waarin we leven;studies wijzen ook uit dat psychopaten het vaak ver schoppen....
Wat gebeurt is allemaal erg logisch,maar het kan niet hè Feremans?Het is immers een "samenzwering".
Kijk: onze wereld wordt door een heel complex systeem van machtsverhoudingen min of meer in evenwicht gehouden. Meer min dan meer. En wie ooit zich met politiek heeft beziggehouden, wetenschappelijk of daadwerkelijk (of beiden) moet lachen met je simplistische voorstelling.
Dat al die grote en kleine machten "overruled" worden door een paar enkelingen (die overigens geen clan vormen maar voortdurend mekaar te lijf gaan) is je reinste science fiction.
Je kan evengoed gaan beweren dat "de Joden", "Het vaticaan" of "De loge" heel de aarkloot besturen...
Ik vind dit gevaarlijke theorieën omdat het mensen tegenhoudt om flink in de gaten te houden wat de echte machtshebbers uitspoken...
Oud 23 augustus 2006, 18:08   #227
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kijk: onze wereld wordt door een heel complex systeem van machtsverhoudingen min of meer in evenwicht gehouden. Meer min dan meer. En wie ooit zich met politiek heeft beziggehouden, wetenschappelijk of daadwerkelijk (of beiden) moet lachen met je simplistische voorstelling.
Dat al die grote en kleine machten "overruled" worden door een paar enkelingen (die overigens geen clan vormen maar voortdurend mekaar te lijf gaan) is je reinste science fiction.
Je kan evengoed gaan beweren dat "de Joden", "Het vaticaan" of "De loge" heel de aarkloot besturen...
Ik vind dit gevaarlijke theorieën omdat het mensen tegenhoudt om flink in de gaten te houden wat de echte machtshebbers uitspoken...

Je hebt allicht ook een verkeerd beeld van wat ik denk.

Ik heb het hier ook niet over een paar enkelingen.
De loge en het Vaticaan worden voolgens mij door bepaalde mensen (of dynastieën beter) gebruikt om hun macht en $$ uit te breiden.

In welke zin houdt dit tegen wat de echte machtshebbers uitspoken?We klagen hen toch aan?
Oud 23 augustus 2006, 20:22   #228
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt allicht ook een verkeerd beeld van wat ik denk.
Ik heb het hier ook niet over een paar enkelingen.
De loge en het Vaticaan worden voolgens mij door bepaalde mensen (of dynastieën beter) gebruikt om hun macht en $$ uit te breiden.

In welke zin houdt dit tegen wat de echte machtshebbers uitspoken?We klagen hen toch aan?
Lex,
ik zou eens beginnen met aan iedereen uit te leggen wat jij echt denkt. Want al deze misverstanden over wat jij wel of niet zou denken beginnen mij ferm het strot uit te steken.

mvg
largo_w

ps: ericferemans denkt er ongeveer hetzelfde over of ik geloof ik!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 20:24   #229
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

[quote=ericferemans;1887151]Kijk: onze wereld wordt door een heel complex systeem van machtsverhoudingen min of meer in evenwicht gehouden. Meer min dan meer. En wie ooit zich met politiek heeft beziggehouden, wetenschappelijk of daadwerkelijk (of beiden) moet lachen met je simplistische voorstelling.
Ik vind dit gevaarlijke theorieën omdat het mensen tegenhoudt om flink in de gaten te houden wat de echte machtshebbers uitspoken...[/quote]

Dit laatste snap ik niet!
(het begin van de zin snap ik tweede regel niet meer)Echte machthebbers?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 20:30   #230
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Lex,
ik zou eens beginnen met aan iedereen uit te leggen wat jij echt denkt. Want al deze misverstanden over wat jij wel of niet zou denken beginnen mij ferm het strot uit te steken.

mvg
largo_w

ps: ericferemans denkt er ongeveer hetzelfde over of ik geloof ik!
Veralgemeen gewoon niet,en al zeker niet als je het in het belachelijke wil trekken.Ik heb hier de voorbije dagen al meermaals duidelijk gemaakt wat ik geloof.Herlees mijn posts in de NWO draad(en) van vandaag en gisteren en je vind het wel.Het zou me verbazen dat ik het geen enkele keer in een reactie op een van jouw posts gezegd heb.
(Kijk eens een post of 5 hierboven,dan krijg je al een aardig idee vermoed ik.Het was een reactie op Feremans.)
Je hebt je oordeel klaar over wat ik denk terwijl je niet weet wat ik denk.Veralgemenen en bevooroordeeld zijn hoort ook hier niet thuis.Het heeft niks met objectiviteit te maken.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 23 augustus 2006 om 20:32.
Oud 23 augustus 2006, 21:01   #231
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzichtbare complotten!
Waauw!
Wat heeft dit soort gebazel van doen met de ree¨le wereld.

Stop toch met dit soort nonsens: het is pure tijdverspilling.

en ja: ik behoor natuurlijk tot het complot he!
De Reichstag, Pearl Harbor, moord op JFK, de USS Liberty ... hoe noemt u dat indien dit geen complotten waren?
Oud 23 augustus 2006, 21:17   #232
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
De Reichstag, Pearl Harbor, moord op JFK, de USS Liberty ... hoe noemt u dat indien dit geen complotten waren?
stront aan de knikker
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 22:00   #233
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
stront aan de knikker
IDD, no offence maar ik vind uw avator niet het toonbeeld van goede smaak
Oud 24 augustus 2006, 11:24   #234
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
IDD, no offence maar ik vind uw avator niet het toonbeeld van goede smaak
De waarheid is ook niet altijd het toonbeeld van goede smaak...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 12:06   #235
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Tot nu toe nog altijd 40% van de mensen die in de NWO gelooft of die denkt dat het mogelijk is. Toch een bemoedigend resultaat. Hadden we deze poll 1.5 jaar terug gehouden zouden de resultaten heel anders geweest zijn.
Oud 24 augustus 2006, 13:24   #236
ericferemans

Standaard

[quote=largo_w;1887507]
Citaat:
Ik vind dit gevaarlijke theorieën omdat het mensen tegenhoudt om flink in de gaten te houden wat de echte machtshebbers uitspoken...[/quote]

Dit laatste snap ik niet!
(het begin van de zin snap ik tweede regel niet meer)Echte machthebbers?
Juist, het is niet duidelijk.
Maar laat het mij toelichten. Onze goede vriend die gelooft in een nieuwe werledorde beweert dat bepaalde mensen het vaticaan, de logen, de regeringen van allerleid landen en zo nog wat controleren. Een kleine groep supermensen zijn met andere woorden baas, al de rest is comedie.

Deze suggestie, die zeer aanstelijk werkt op mensen die "de politiek" graag simpel en duidelijk zien leidt tot bepaalde gevolgen. Het leidt tot simplismen die onjuist zijn maar daarenboven gevaarlijk want misleidend.
Indien niet Verhofstadt, de paus, het parlement van Denemarken maar de loge van Bush of de klub van de "zwarte madammen" achter de volledige werking van onze wereld zitten lijkt het, voor een simpele geest, duidelijk dat hij zijn poer maar vruchteloos verschiet in het controleren van Verhofstadt, de paus, het parlement van Denemarken. Democratie zou maar een schijn zijn, politiek ondergeschikt aan een "geheim, mysterieus plan"...

Het geloof in "de krachten van den DUivel", van "de orde van de boterbollen" of van "de Iluminatie" ontslaat de gewone man van nog verder na te denken over de realiteit. Om zich nog langer te engageren en te handelen: alles ligt immers al vast en wordt door "supermachten" geregeld.
Dit is ook het nadeel aan het fatalisme van de islam: God bestuurt alles en je hoeft je dus niet druk te maken: dat helpt immers niet.

Dergelijke, fatalistische, denkwijzen maken dat mensen niet langer hun democratische middelen gebruiken om de wereld daadwerkelijk te veranderen, om zich te engageren, om zich te organiseren. De moed hiertoe wordt hen ontnomen.
In die zin zijn de complottheorien (of het nu Allah is die alles bestiert of W.Bush en een paar kornuiten) heel interessant voor rechtse politici.
"Tais toi et soit belle" is de gedroomde houding van het volk in de ogen van rechts, dat immers alles beter weet.
Deze complottheorieën zijn in die zin ondermijnend voor de realiteitszin, voor de vrijheid van de mensen en spelen in de kaart van rechts.
Voornamelijk zijn zij onjuist, en de leugen is ook al geen basis om een politiek systeem op te bouwen, niet?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 24 augustus 2006 om 13:28.
Oud 24 augustus 2006, 20:51   #237
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
De waarheid is ook niet altijd het toonbeeld van goede smaak...
Volledig correct geformuleerd
Oud 24 augustus 2006, 20:54   #238
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

[quote=ericferemans;1888964]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Juist, het is niet duidelijk.
Maar laat het mij toelichten. Onze goede vriend die gelooft in een nieuwe werledorde beweert dat bepaalde mensen het vaticaan, de logen, de regeringen van allerleid landen en zo nog wat controleren. Een kleine groep supermensen zijn met andere woorden baas, al de rest is comedie.

Deze suggestie, die zeer aanstelijk werkt op mensen die "de politiek" graag simpel en duidelijk zien leidt tot bepaalde gevolgen. Het leidt tot simplismen die onjuist zijn maar daarenboven gevaarlijk want misleidend.
Indien niet Verhofstadt, de paus, het parlement van Denemarken maar de loge van Bush of de klub van de "zwarte madammen" achter de volledige werking van onze wereld zitten lijkt het, voor een simpele geest, duidelijk dat hij zijn poer maar vruchteloos verschiet in het controleren van Verhofstadt, de paus, het parlement van Denemarken. Democratie zou maar een schijn zijn, politiek ondergeschikt aan een "geheim, mysterieus plan"...

Het geloof in "de krachten van den DUivel", van "de orde van de boterbollen" of van "de Iluminatie" ontslaat de gewone man van nog verder na te denken over de realiteit. Om zich nog langer te engageren en te handelen: alles ligt immers al vast en wordt door "supermachten" geregeld.
Dit is ook het nadeel aan het fatalisme van de islam: God bestuurt alles en je hoeft je dus niet druk te maken: dat helpt immers niet.

Dergelijke, fatalistische, denkwijzen maken dat mensen niet langer hun democratische middelen gebruiken om de wereld daadwerkelijk te veranderen, om zich te engageren, om zich te organiseren. De moed hiertoe wordt hen ontnomen.
In die zin zijn de complottheorien (of het nu Allah is die alles bestiert of W.Bush en een paar kornuiten) heel interessant voor rechtse politici.
"Tais toi et soit belle" is de gedroomde houding van het volk in de ogen van rechts, dat immers alles beter weet.
Deze complottheorieën zijn in die zin ondermijnend voor de realiteitszin, voor de vrijheid van de mensen en spelen in de kaart van rechts.
Voornamelijk zijn zij onjuist, en de leugen is ook al geen basis om een politiek systeem op te bouwen, niet?
Ik heb het al eens gevraagd maar U vindt het belangrijker uw betweterigheid gestalte te geven dan op de vraag in te gaan.

Pearl harbour
Rechstag
Moord op JFK
USS Liberty

What do we do with it?
Oud 24 augustus 2006, 23:49   #239
ericferemans

Standaard

[quote=2004gun;1889865]
Citaat:
Ik heb het al eens gevraagd maar U vindt het belangrijker uw betweterigheid gestalte te geven dan op de vraag in te gaan.

Pearl harbour
Rechstag
Moord op JFK
USS Liberty

What do we do with it?
Je moet dit eens verder uitleggen, ik ken die situaties wel maar zie geen enkel verband met mijn tekst, tenzij je natuurlijk denkt dat dit allemaal "complotten" zijn geweest.
Over de moord op JFK heb ik al volgende complottheorieen gehoord
- hij zou vermoord zijn door de maffia omdat hij en zijn broer drugs wilden legaliseren
- hij zou vermoord zijn door de FBI omdat hij in de weg stond van (vul maar in, het was een waslijst)
- hij zou vermoord zijn door de vakbond omdat hij een vakbondsleider had laten vermoorden door de FBI
- Hij zou vermoord zijn door de Cubanen, omdat Fidel wou wraak nemen voor de aanval op de varkensbaai.

Het is altijd hetzelfde: journalisten die een complot bedenken, hoe onwaarschijnlijke hoe beter worden er stinkend rijk mee...
Oud 24 augustus 2006, 23:59   #240
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Een leuke vraag, totaal irrelevant, maar toch leuk.

Het antwoord dat 2004gun gaf was 11/9/1991. Dat bleek een typefout, het moest 11/9/1990 zijn.

11/9/1990, 11 jaar voor de aanslagen, wat een merkwaardig toeval !

Maar wat blijkt uit de link die Lex Blanca in een andere thread daarnet gaf? Zelfs dit klopt niet:

Ongetwijfeld was 28/2/1990 ook een speciale datum.

(Waar blijven ze dit soort wijsheden toch halen. )
Heeft 2004gun hier al op gereageerd?
En heeft hij het "embarassed" smileytje gebruikt?
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be