Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2003, 11:36   #221
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom sneller? Zodat ge drie minuten sneller bij uw Bomma op bezoek kunt gaan? Als het niet druk is en het is mooi weer gaan de helft van de grasmaaier zijn argumenten al niet meer op, want dan kunt ge mooi aan 120 blijven rijden.
Omdat de maximumsnelheid zo dicht mogelijk tegen de natuurlijk correct aanvoelende snelheid moet liggen en die is voor het merendeel van de mensen geen 120km/u op een autosnelweg om 3uur s'nachts terwijl die perfect verlicht is maar een pak sneller want bijna iedereen rijdt sneller dan 120km/u. Zijn dat dan allemaal criminelen, doodrijders??
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 12:14   #222
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jw en zijne grasmaaier
Superstaaf jong, speciaal omda gij het zijt, gij moogt van mij vinden wa ge wilt.
Ik viseerde niemand in het bijzonder, maar als gij u geroepen voelt om schoentjes die ik lukraak neerzet aan te trekken, ga dan rustig uw gang.
Citaat:
A propos, Aalst, staat da nie bekend om zijn jeanetten?
Niet 100% correct:

'Voile' jeannetten.
Oud 26 mei 2003, 12:15   #223
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Mijn wagen verbruikt minder tegen 130 per uur dan tegen 100 per uur
Probeer eens 90.
Oud 26 mei 2003, 12:20   #224
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

en de mensen hebben weeral is goed gestemd.

Een Sp schepen heeft het weer gedaan om 180 per uur te rijden....
vorige week!
Maar het nieuws is nu pas bekend geraakt!
Het was ergens in West-Vlaanderen, en hij was niet alleen.
Nog een aantal andere sp'ers deden het hem voor!!

Ja, Steve Stunt, toch niet op één lijn zo te horen...
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 12:31   #225
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Jw en zijne grasmaaier's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Superstaaf jong, speciaal omda gij het zijt, gij moogt van mij vinden wa ge wilt.
Ik viseerde niemand in het bijzonder, maar als gij u geroepen voelt om schoentjes die ik lukraak neerzet aan te trekken, ga dan rustig uw gang.
Citaat:
A propos, Aalst, staat da nie bekend om zijn jeanetten?
Niet 100% correct:

'Voile' jeannetten.
Ik wou niet te bruut worden, maar nu ge het er zelf over hebt...
Jw en zijne grasmaaier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 12:39   #226
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
'Voile' jeannetten.
Hou u vooral tegen mij niet in.
Ik heb een brede rug en sterke schouders.

Zijt ge goed op de hoogte van wat een voil jeannet is?
Oud 26 mei 2003, 12:54   #227
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
'Voile' jeannetten.
Hou u vooral tegen mij niet in.
Ik heb een brede rug en sterke schouders.

Zijt ge goed op de hoogte van wat een voil jeannet is?
(der bestaan ook gasten die da nie alleen op carnaval doen)
Oud 26 mei 2003, 12:56   #228
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Ah en btw Tomb, ik ben gisteren nog zone Mustang van in de jaren stillekes tegen gekomen. Ik had er wel eens tegen willen trekken, maar verantwoordelijk als ik ben doe ik da dus nie als het nie veilig is he.
Oud 26 mei 2003, 12:57   #229
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(der bestaan ook gasten die da nie alleen op carnaval doen)
Dat zijn geen 'voile'
Oud 26 mei 2003, 14:48   #230
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Waarom sneller? Zodat ge drie minuten sneller bij uw Bomma op bezoek kunt gaan? Als het niet druk is en het is mooi weer gaan de helft van de grasmaaier zijn argumenten al niet meer op, want dan kunt ge mooi aan 120 blijven rijden.
Omdat de maximumsnelheid zo dicht mogelijk tegen de natuurlijk correct aanvoelende snelheid moet liggen en die is voor het merendeel van de mensen geen 120km/u op een autosnelweg om 3uur s'nachts terwijl die perfect verlicht is maar een pak sneller want bijna iedereen rijdt sneller dan 120km/u. Zijn dat dan allemaal criminelen, doodrijders??
Wat is dat nu voor bullshit. In mijn wagen voelt het soms natuurlijk aan dat ik 270 kan rijden omdat er niets in zicht is en de wagen zich nog goed stuurbaar houdt als er geen wind is. Dat wilt daarom nog niet zeggen dat het goed is dat ik aan 270 rijdt als er elk moment een camion een andere kan aan het voorbijsteken zijn aan 100 omdat hij niet sneller kan. Trager = veiliger, elk ander gedacht is gewoon een waanidee over uw eigen kunnen en het kunnen van uw wagen.
Oud 26 mei 2003, 14:52   #231
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor bullshit. In mijn wagen voelt het soms natuurlijk aan dat ik 270 kan rijden omdat er niets in zicht is en de wagen zich nog goed stuurbaar houdt als er geen wind is. Dat wilt daarom nog niet zeggen dat het goed is dat ik aan 270 rijdt als er elk moment een camion een andere kan aan het voorbijsteken zijn aan 100 omdat hij niet sneller kan. Trager = veiliger, elk ander gedacht is gewoon een waanidee over uw eigen kunnen en het kunnen van uw wagen.
Daarom dat er een evenwicht gezocht moet worden tussen natuurlijk correct aanvoelende snelheid en concrete veiligheid. Dat evenwicht kan er bij 120km/u absoluut niet zijn want soms is die 120km/u te snel en soms te traag. Daarom dat ik pleit voor aangepaste snelheden, dit is perfect uitvoerbaar door onder meer het plaatsen van matrixborden boven de autosnelwegen.
Oud 26 mei 2003, 15:43   #232
Anarcho
Burger

Anarcho's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Anarcho Stuur een bericht via Yahoo naar Anarcho
Standaard

Wat een nodeloos gezever:

Auto's doden - en de bestuurders die erin zitten zijn de doders.

Dit is heel duidelijk. De mensen moeten maar eens goed beseffen dat auto rijden een grote verantwoordelijkheid is. Neem nu de snelheidbeperkingen. Daar los je wel iets mee op, omdat de mensen geconcentreerder gaan rijden. Want daar zit het namelijk: geconcentreerd rijden. Op uw baan en omgeving letten en aan een aangepaste snelheid rijden zodat je tijd hebt om te reageren als er iets onverwachts gebeurd.

Autorijden is geen sport.

En een tweede punt is: de baan is er niet voor auto's alleen. Besef dat maar eens allemaal.

En zeveren over 180 op de autostrade - mannekes toch ...

Daar gaat het niet over...
Oud 26 mei 2003, 15:47   #233
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daarom dat er een evenwicht gezocht moet worden tussen natuurlijk correct aanvoelende snelheid en concrete veiligheid. Dat evenwicht kan er bij 120km/u absoluut niet zijn want soms is die 120km/u te snel en soms te traag. Daarom dat ik pleit voor aangepaste snelheden, dit is perfect uitvoerbaar door onder meer het plaatsen van matrixborden boven de autosnelwegen.
120 is een maximum he Alpina. Ge kunt trager rijden naar gelang omstandigheden.
Oud 26 mei 2003, 16:18   #234
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Dat weet ik ook wel maar dat hebben ze hier in Belgie blijkbaar nog niet door hoor! Of het nu mistig is of het nu pijpestelen regent in Belgie rijden ze altijd even hard. Feit blijft dat ge nog altijd niet meer dan 120km/u moogt rijden ook al zou dat een betere snelheid kunnen zijn.
Oud 26 mei 2003, 17:40   #235
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorenzo
Wat een nodeloos gezever:

Auto's doden - en de bestuurders die erin zitten zijn de doders.

Dit is heel duidelijk. De mensen moeten maar eens goed beseffen dat auto rijden een grote verantwoordelijkheid is. Neem nu de snelheidbeperkingen. Daar los je wel iets mee op, omdat de mensen geconcentreerder gaan rijden. Want daar zit het namelijk: geconcentreerd rijden. Op uw baan en omgeving letten en aan een aangepaste snelheid rijden zodat je tijd hebt om te reageren als er iets onverwachts gebeurd.

Autorijden is geen sport.

En een tweede punt is: de baan is er niet voor auto's alleen. Besef dat maar eens allemaal.

En zeveren over 180 op de autostrade - mannekes toch ...

Daar gaat het niet over...
Het gaat hier over de autostrade en die is wel van de auto's alleen.

Door overdreven snelheidsbeperkingen gaat ge nie geconcentreerder zijn, integendeel. Als ge zo traag rijdt zette u achteruit in uwe stoel, de cruise control op, en een beke aan het stuur froemelen als er een bocht is. Het zijn nooit mensen die 170 rijden die in slaap vallen achter het stuur, het zijn mensen die 120 rijden. Uit pure eentonigheid dommelen ze in.

(en er is wel degelijk zoiets als autosport , maar wat dat hier bij komt doen... )
Oud 26 mei 2003, 17:47   #236
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
En sinds wanneer heeft God bepaald dat 120 het maximum is? Das een wetje, gefabriceerd door mensen. in de jaren 70 toen de auto's nog maar zo snel konden. (Behalve uwe Mustang, ik weet het) Net zoals jongeren vroeger pas volwassen werden aan hun 21 en net zoals het de wet die vroeger bepaalde wie hoeveel stemmen kreeg. Wetten verouderen en moeten aangepast worden. Wij zijn dan nog niet voor een algemene herziening, wij zeggen enkel moderniseer. Waar het veilig is willen we sneller mogen. Leef mee met de tijd. Go with the flow. In plaats van u vast te klampen aan het verleden en alles wat van die tijd is te sacramenteren.
Oud 26 mei 2003, 20:37   #237
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Wel, ik heb zaterdagavond nog eens "geconcentreerd" mogen rijden... volledig de E411 af in constante regenbui en geloof me maar dat ik een paar keer door de aquaplaning en de spoorvorming werd weggecatapulteerd !!! Moest er op dat moment zo'n gladjakker aan 180 langsvlammen dan had ik dik prijs gehad. Gelukkig was voorbij Namen de baan vrijwel leeg. Mijn snelheid... 80.
Face it jw... dit landje is te klein en heeft te slechte wegen om sneller dan 120 rijden veilig te maken. Indertijd heeft de Belgische regering toegelaten dat de wegenindustrie zelf de industriële parameters voor de aanleg van wegen mocht bepalen en nu zitten we met rotslechte asfalt en levensgevaarlijke situaties. Heel wat anders dan in Duitsland of Frankrijk, dat kan ik je wel vertellen.
Bovendien is er ook nog eens de fysieke grens van de automobilist. Zoals u al zo fijntjes opmerkte dat iemand achter het stuur in slaap kan vallen door te lang eentonig te rijden... zo is uw reactietijd veel korter aan 130 dan aan 100, eens zien of u zin hebt om deel uit te maken van het decor in zo'n pittoreske bocht-met-boom. Op tijd (kunnen) inschatten en op tijd (kunnen) remmen zijn twee heel erg verschillende dingen. Vraag maar eens aan een treinmachinist.
En als u uzelf werkelijk niet de zelfdiscipline kunt opleggen om een wet te respecteren dan bent u een grotere idioot en een gevaarlijker mens dan wij allemaal voor mogelijk hadden gehouden. Er zijn afgelopen weekeind weer 12 doden gevallen in het verkeer. Er is vanmorgend weer iemand gestorven op de E17. Onaangepast rijgedrag moordt !
Oud 26 mei 2003, 20:47   #238
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Zoals al meermaals gezegd: hoe sneller men rijdt, hoe gevaarlijker.
Men rijdt sneller --> men komt minder snel tot stilstand, .. --> gevaarlijker
Eigenlijk is 120km/h nog te snel om echt veilig te zijn.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 20:52   #239
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Zoals al meermaals gezegd: hoe sneller men rijdt, hoe gevaarlijker.
Men rijdt sneller --> men komt minder snel tot stilstand, .. --> gevaarlijker
Eigenlijk is 120km/h nog te snel om echt veilig te zijn.
Inderdaad, eigenlijk mag men maximum maar 30km/u rijden, dan zullen er geen of bijna geen ongelukken gebeuren. Maar men moet natuurlijk wel een afweging maken tussen enerzijds veiligheid en anderzijds mobiliteit. Ik begrijp bijvoorbeeld niet dat men overdag bij heel druk verkeer zonder enig probleem 120km/u mag rijden terwijl men s'nachts bij haast geen verkeer ook maar 120km/u mag rijden. Waar zit de logica? Men moet de snelheden evenredig maken met de veiligheid, hoe onveiliger een weg of hoe drukker een baan hoe trager en hoe veiliger een baan en hoe minder auto's op de baan hoe sneller het mag, en daarbij vind ik de grens van 120km/u dan ook volledig onjuuist en lukraak gekozen.
Oud 26 mei 2003, 21:18   #240
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp bijvoorbeeld niet dat men overdag bij heel druk verkeer zonder enig probleem 120km/u mag rijden terwijl men s'nachts bij haast geen verkeer ook maar 120km/u mag rijden. Waar zit de logica?
's nachts is het gevaarlijker rijden dan overdag!
En ik heb geen idee waarom die 120km/u gekozen is, maar ik denk toch niet dat ze in het wilde weg is gekozen.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be