![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Later na de opmars van het Christendom was er ook geen scheiding tussen kerk en staat, ofwel de Paus ofwel de groot Patriarch werd gekozen door de Keizer zodat religie niet in de weg kwam van hun politiek of vice versa natuurlijk. Pittig detail, de scheiding tussen kerk en staat werd gewaarborgd door het Islamitisch Ottomaans rijk die de overwonnen gebieden vrij lieten in hun keuze van religie en hen niet moeiden met hun religieuze zaken. Sultan Mehmet de tweede van het Ottomaans rijk, een overtuigd Moslim legde de Grieks Orthodokse kerk geen strobreed in de weg nadat hij Konstantinopel(nu Istanbul) veroverd had. U weet ECHT niet waar u over spreekt. Een ander voorbeeld, u heeft vast wel al gehoord van de Bath ideologie. De overwegende stroming in Syrie en Iraq. De Bath ideologie is gebaseerd op wat ik reeds eerder in deze thread aangehaald heb, religieuze vrijheid via secularitit. De Bath ideologie is niet begonnen door Saddam Hussein of enig ander onguur type die zich Moslim noemt maar door een uitgeweken Koptische Christen die zich in Iraq gevestigd had onder de overtuiging dat het beter is je geloof te beleven in een land waar anderen u niet gaan op leggen hoe u uw religie MOET beleven Zowel Syrie als Iraq(met Iraq is het nu wel zwaar om zeep natuurlijk) hadden in dat opzicht vanuit die ideologievolledige vrijheid van religie. In tegenstelling tot landen als Qatar of Saudi Arabie had Iraq bv Joodse Iraqi´s die er niks voor voelden om in te gaan op de uitnodigingen van Israel om in Israel te gaan wonen. Het was er natuurlijk geen paradijs maar het was wel hun land en Saddam liet ze met rust.
![]() |
#222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Stefanie : 12 oktober 2006 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#225 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In die tijd was er geen scheiding tussen kerk en staat en vanaf dat de Christenen aan de macht kwamen was er nog altijd geen scheiding tussen kerk en staat. Het enige dat veranderde was de religie die de plak zwaaide. Afgaande op uw voorbeeld en uw logika is het net hetzelfde in de moslimwereld, de landen waar ze in de meerderheid zijn hadden voor het grootste deel ook paganistische religies en rituelen en toen de moslims in die landen zwaar in de minderhei waren en vervolgd werden was er voor hen dus ook scheiding tussen kerk en staat. Simpelweg omdat de staat een andere religie aanbad en NIET omdat zoiets vastgfelegd was in enig wet. Uw logika rammelt langs alle kanten. En ja heden ten dage is Istanbul voor het grootste deel Islamitisch maar vrijheid van religie heeft er sinds het Ottomaans rijk altijd bestaan. Er zijn Koptische Christenen, Grieks Orthodoxe, Armeense Joden etcetera allemaal met hun eigen kerken en tempels. De Sephardische Joden hebben in Istanbul zelfs 5 Hebreeuwse scholen en hun eigen hoge Rabi. Saddam kan niet eens een Moslim genoemd worden met al zijn gruweldaden.
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#227 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#229 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
ER WAS GEEN SCHEIDING TUSSEN KERK EN STAAT. De leiders van het land waren tegelijk de religieuze leiders, dit ergo sum er was geen scheiding tussen kerk en staat. Het maakt niet uit dat een minderheid van de inwoners een andere religie aandroegen aangezien de leiders van het land tegelijk de religieuze leiders van de meerderheid waren. Of gaat ge me nu vertellen dat scheiding tussen kerk en staat bestaat in Israel omdat er ook Moslims wonen, of in Iran omdat er ook Christenen zijn? En weerom, volgens uw redenering is er voor moslims dan ook een volledige geschiedenis van scheiding tussen kerk en staat aangezien zij allen en overal ter wereld op een bepaald moment of nu nog een minderheid waren of zijn in een land met een andere religie.
![]() |
#230 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Stefanie : 12 oktober 2006 om 02:53. |
|
![]() |
![]() |
#231 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wa heeft dat te maken met de huidige discusie?
![]() |
#232 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Of was da men hen dan soms van den enen op den andere dag bam heel het land is Islamitisch? Net zoals de eerste Christenen hebben zij ook heel lang als minderheid geleefd in landen die bijna exclusief een andere religie aan hingen, dus voor hen was er dus ook scheiding tussen kerk en staat dan volgens uw redenering. Exact dezelfde situatie als bij de Christenen. Ik begrijp echt niet dat ge da nie kunt inzien.
![]() |
#233 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#234 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#235 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#236 |
Minister-President
|
![]() Ik vroeg het mij af. Gij laat hier uitschijnen dat de moslims in Turkije altijd zo lief en aardig waren voor de Christenen. Dus leek het mij goed om u even aan de volkerenmoord op de Armeniërs te herinneren. Ik wou enkel maar uw geheugen opfrissen.
Laatst gewijzigd door Stefanie : 12 oktober 2006 om 03:02. |
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#238 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een Moslim lijkt voor u per definiie iets des duivels te zijn en ongeacht wat ik hier vertel om aan te tonen dat de Islam niet kan of mag vereenzelvigd worden met een aantal slechte elementen blijf jij denken dat het evil to the core is. Rationele argumenten gaan uw ene oor in en uw andere oor uit en alles wat ik zeg maakt niet uit hoe goed ik het onderbouw doet ge af als liegen en veinzen ondanks het feit dat alles heel makelijk onafhankelijk te verifieren is. Dus nog maar eens vrouwelijke besnijdenis is een misdaad tegen de vrouw aangezien een vrouw in Islam een grondvestelijk recht heeft op sexueel genot en mutilatie totaal verboden is. Zelfmoord net zoals bij Christenen is een hoofdzonde en degene die het doen net zoals bij Christenen zullen niet worden toegelaten in het hiernamaalse rijk. De meeste Islamitische landen hebben historisch een scheiding gekend tussen kerk en staat. Net zoals bij Christenen zijn er verscheidene stromingen in Islam, de overgrote meerderheid van deze diverse groep van 1.2 milliard mensen zijn gematigde Moslims die niemand met andere gedachten een strobreed in de weg zullen leggen. Net zoals de meeste Christenen geloven de meeste Moslims dat dialoog en vermijding te prefereren zijn over het zwaard. Ik kan nog lange tijd doorgaan met te melden wat ik denk en doe en hoe dit op een paar kleine detailes na bijna identiek is aan wat de Judeo-Christelijke waarden worden genoemd. Maar wat haalt het uit? U heeft beslist dat ale Moslims per definitie onmenselijke monsters zijn die onmogelijk ook maar iets gemeen kunnen hebben met u. Een zelf opgelegde muur van onverdraagzaamheid en blind navelstaren, mijn gelijk groot gelijk en fuck realiteit. Zucht.
![]() |
#239 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#240 | |
Minister-President
|