![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die mensen zijn overigens nog niet veroordeeld en een deel daarvan zal misschien worden vrijgesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() citaat:
Gezien Nihoul van Brugge naar Sint-Gillis is overgeplaatst, bent u maar aan het lullen...Ge kunt als veroordeelde trouwens niet voor Vorst kiezen: het gaat immers om een "puur" arresthuis... Ja beste, Vorst, Sint-Gillis of Berkendael, t'zal maar enkel de muur zijn zeker die elkaar scheid. Toegeven , het verschil is er, maar de gebouwen van Vorst en Sint-Gillis zullen waarschijnlik niet zoveel van elkaar verschillen, en hier was het toch om te doen voor bambo. Ik wil enkel maar aantonen dat b.v. Nihoul in Brugge alles had wat hij moest hebben maar toch verkoos om overgeplaatst te worden naar (en nu juist) Sint-Gillis waar het comfort dit van Brugge of nieuwe gevangenissen niet kan evenaren. Maar het is nu eenmaal zo, we moeten wachten tot er nieuwe instellingen uit de grond verrijzen en ervoor zorgen dat er minder criminelen zijn!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Waar zou je liever zitten:
In de gevangenis of in een middeleeuws rusthuis? Ik ken niet alle rusthuizen, maar waar ik onlangs tijdens een verlengd weekend op bezoek ben geweest, heeft het me geschokt en aan het denken gezet. Beeld je maar eens in, als je met 21 hoogbejaarden naar het groot toilet moet op verdieping twee en er zijn maar 2 toiletten waarvan er dan nog één verstopt zit zodat de stront en zeik over de boord loopt. Wat kunnen deze bejaarde mensen dan nog doen: 1. in de broek doen 2. naar hun afstandelijk kamertje gaan en de middeleeuwse toiletpot gebruiken die dan al een tweetal dagen halfvol staat te stinken op de kamer. Deze situatie werd aangekaart bij de directie van betrokken rusthuis en het antwoord was: geen geld om verbeteringen uit te voeren of bijplaatsen van wc’s op de verdiepingen. Dit is pas mensonterend te noemen en waar blijft de Liga voor Mensenrechten in deze situatie’s |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bordje kak... cipiersmentaliteit. Ze menen het nog ook hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En iedere cel daar heeft een radiator onder de venster in de vorm van een lange spiraalvormige buis die door alle cellen lopen. Raar genoeg, ik zie hem niet. Waar is hij naartoe? Veel deed die toch niet want hij stond over het algemeen toch koud. Dus doe maar verder met de heilige uit te hangen.
![]() |
![]() |
#227 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als u reeds Berkendael met Vorst gaat vergelijken, gaat uw reeds lage geloofwaardigheid onder het diepvriespunt vallen hoor. Het is niet omdat Vorst en St-Gillis naast elkaar zitten en volgens hetzelfde model zijn gebouwd, dat ze te vergelijken zijn. Toegegeven, in Sint-Gillis bestaat er ook nog een vleugel uit "den ouwen tijd", maar een deel van de gevangenis is wel gerenoveerd ondertussen... Wie weet waar Nihoul zat. Citaat:
Bovendien, en daar geef ik Mambo en andere ongelijk, infrastructuur is niet alles: de meeste gedetineerden zitten liever in Namen (een echte ruïne) dan in Andenne (hyper-modern), gewoon omdat de SFEER er veel menselijker is. Dus luxe is zeker geen argument in de ogen van een gedetineerde, menselijkheid des te meer. Citaat:
![]() |
![]() |
#228 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is mogelijk dat de Begische gevangenissen minder luxueus zijn dan de Nederlandse, ik ben in geen van beide ooit geweest en hoop dat zo te kunnen houden. Het softe Nederlandse beleid ziet wel jaarlijks enige moorden-tijdens-proefverlof als "aanvaardbare risico". Tuig opzouten.
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() citaat:
Neen, men moet zorgen dat de oudere inrichtingen vernieuwd geraken, en dat er minder gedetineerden zijn, dat zou veel beter zijn. Oude inrichtingen vernieuwen! Geld man, geld !!!!!!, dit is wat er ontbreekt. Zal door de beslissing om nieuwe gevangenissen te bouwen nu ook de verdere vernieuwingswerken in het water vallen. Brugge, Dendermonde, Ieper, Antwerpen, Turnhout, Merkplas, Nijvel, ………. , ja zelfs de nieuwe gevangenis van Hasselt vertoond al kuren Opknappen gevangenis Brugge kost miljoen. De herstellingen in de gevangenis van Brugge worden op één miljoen euro geraamd. Dat heeft minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) geantwoord op een vraag van Kamerlid Luc Goutry (CD&V). De gevangenis van Brugge is nog maar vijftien jaar oud, maar allerlei technische installaties laten het afweten. Het personeel van de gevangenis vraagt al maanden dat de mankementen worden hersteld. De voorbije weken heeft het personeel uit protest elke vrijdag enkele uren het werk neergelegd. Minister Onkelinx (foto) erkent dat er in de gevangenis in Brugge belangrijke technische problemen bestaan en dat alle elektrische sloten moeten worden vervangen. Kamerlid Luc Goutry dringt er bij minister Onkelinx ook op aan dat zolang de gebreken blijven bestaan, er extra personeel in de Brugse gevangenis zou worden ingezet. Technische problemen Voorlopig weinig schot in de zaak. Het blijft wachten op Brussel. Sub 33 werd aangepakt, we wachten op de volgende stap. We wachten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Das' een beetje hetzelfde als de minimumdienst bij stakingen in de gevangenis, dat kan perfect geregeld worden, enkel de politieke wil ontbreekt.
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() U ziet het spiraaltje niet kaffertje!, zal waarschijnlijk van het invallend zonlicht zijn. En je frigo, nu er toch geen vensters meer inzitten en de sneeuwvlokjes naar binnen vallen zal het wel niet meer nodig zijn om daar een frigo ooootje te plaatsen. We zullen in de kortste keren een safe laten plaatsen zodat je al het hout kunt erin verbergen zodat de kans niet meer bestaat dat je scheermesjes op je strot krijgt en al je kostbare waar kwijt speelt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat van die safe vind ik dan ééns wel een goed idee van je,vermits de griffie en de cipiers toch niet te vertrouwen zijn. ![]() Enne geld als het dat is waar je op wacht om eens een kapotte ruit te vervangen, awel pak dan eens een beetje van dat geld waar je zogezegd al dat lekkere eten van betaald. Moet al een ferme kas zijn ondertussen. Of van de semi industriele werkplaatsen waar je al dat geld van de prive bedrijven voor hun stomme klussen van krijgt. Aan de gedetineerden die het werk doen geef je het toch al niet. Oh ja t' is waar, op de kantine lijsten en de verhuur van de tv's valt ook redelijk wat te rapen. Kijk kijk zo een ruitje hier en daar het zou al lang kunnen gemaakt geweest zijn. Net als de rest trouwens.
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook dit komt me zo bekend in de oren; beschuldigingen uiten, verdachtmakingen lanceren en voor je het weet denk de helft "waar rook is moet vuur zijn" Gans zulke scenario's beginnen al bij het eerste verhoor dat iedere gedetineerde krijgt. En het gaat van kwaad naar erger met die onzin tot om den duur iedereen denk "hij heeft gekregen wat hij verdient heeft" Zo houden ze de boel staande en de gedetineerden binnen en de nieuwsgierigen buiten.
![]() |
![]() |
#234 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Veel mensen zelfs in Nederlandse rusthuizen zouden graag een 1-persoons cel hebben ipv met 8 of meer op slaapzaal.
![]() |
#240 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |