![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Staatssecretaris
|
Een zeer zwarte bladzijde in de geschiedenis van de Vlaamse Beweging die had vermeden kunnen worden en nooit had mogen gebeuren.
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#223 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ondertussen heb je niet weerlegd dat: - Verschaeve en zijn kliek, of ze nu nazi's waren of niet, minderjarigen de dood hebben ingestuurd voor de nazi's - Verschaeve en zijn kliek, of ze nu op de hoogte waren van de Holocaust of niet, weet hadden van de andere misdaden van de nazi's. En wat waren die "andere misdaden"? Dat de nazi's heel Europa in vuur en vlam hebben gezet. Zij hebben talloze Europese landen aangevallen, de bevolking uitgemoord, de steden verwoest, de actieve bevolking als slaven (wat zijn gedwongen arbeiders anders als slaven?) gedeporteerd, enzovoort. En bij die gedeporteerden waren ook veel Vlamingen en flaminganten. De kliek rond Verschaeve is dus ondubbelzinnig te veroordelen als verraders en dit zou ook zo zijn als er geen Holocaust was geweest. Overigens heb je nog altijd niet verklaard hoe Verschaeve niet op de hoogte kon zijn van het antisemitisme van de nazi's en hun politiek van een "Judenfrei" Europa... Heeft hij dan niets gehoord van de deportaties, van de ghetto's enzovoort? Of dacht hij dat die Joden allemaal op weg waren naar Club Med ofzo?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 29 december 2006 om 16:29. |
|||||||
|
|
|
|
|
#224 | ||||||||
|
|
Citaat:
Maar een beetje nuancering kan nooit kwaad. Ook de geallieerden hebben jonge mensen en verzetslieden de dood ingestuurd. Met valse beloftes dan nog wel. U weet natuurlijk niet dat de Noord-Ieren onafhankelijkheid was beloofd wanneer ze meevochten in Engelands oorlog. Identiek hetzelfde spelletje dat Nazi-Duitsland heeft gespeeld met Vlaanderen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uiteraard wist iedereen dat Hitlers dictatuur tegen Joden gericht was. De mensen wisten eveneens dat er enorm veel Joden gedeporteert werden. NIEMAND wist echter dat die mensen op zulk een wijze, doelbewust en walgelijk efficiënt werden vermoord. Allez, niemand buiten de regeringen. Lees er eens wat objectieve boeken op na. Ze zouden je zielige historische 'kennis' misschien wat vooruithelpen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 29 december 2006 om 16:45. |
||||||||
|
|
|
|
|
#225 | |||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 29 december 2006 om 17:17. |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
De Duitse veiligheidsdienst SIPO-SD werkte trouwens bij voorkeur samen met SS-Vlaanderen, DeVlag en Rex, of met de Belgische gendarmerie. Het VNV werd te weinig vertrouwd omdat die eerder bij de Militärverwaltung aanleunden, de grote concurrent van de SS, die de jodenvervolging organiseerde. Ik voorspel nu dat je als gepatenteerd lulletje rozenwater wellicht gaat afzwakken naar "ja maar, er waren VNV'ers die verklikten, dat telt ook" terwijl je heel duidelijk "actief meewerken" als VNV in de Dossin-kazerne hebt gezegd. Maar wees gerust, ik zal je leugen voldoende onder je neus komen wrijven. |
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#228 | |
|
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
Citaat:
|
|
|
|
#229 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
In elk geval toch flink dat je niet probeert je eigen woorden nog te verdraaien of het licht van de zon begint te ontkennen, daar ben je nog te weinig Bubbel voor gelukkig. Ik vergeef je in elk geval je nogal gefrustreerde commentaar hierboven, het is nooit leuk door de mand te vallen natuurlijk... |
|
|
|
|
|
|
#230 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Steun Oranje-Blauw!Laatst gewijzigd door evilbu : 29 december 2006 om 21:08. |
|||
|
|
|
|
|
#231 |
|
Europees Commissaris
|
De Bubbels zijn natuurlijk ook welkom dat te doen! Hans1 Von Flürck laat geen enkele gelegenheid liggen om de Vlaams-nationalisten van Jodenmoord en Holocausterij te beschuldigen, maar da's ook in de stijl van Pietje: Snel een paar beweringen doen en dan maken dat je weg bent.
|
|
|
|
|
|
#232 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar over de details: who cares? Er zijn maar twee vragen die er toe doen: 1. Heeft het VNV met de nazi's gecollaboreerd? 2. Hebben de nazi's zulke zware misdaden tegen de mensheid verricht dat het uitmoorden van joden hierbij slechts het topje van de ijsberg was? Het antwoord op beide vragen is "ja". Al de rest doet er niet meer toe. Ter vergelijking: niemand is geïnteresseerd in de vraag of Dutroux het verkeersreglement overtreedde bij zijn misdaden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 29 december 2006 om 23:57. |
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Europees Commissaris
|
Beste jongen, jij HEBT geen verhaal. Jij hebt een beetje "horen zeggen" en "zal wel zo zijn, want in het middelbaar vertelden ze mij..." in het beste geval. Ik heb hier de basiswerken over het VNV (Wouters, De Wever) op mijn boekenplank staan en vier jaar geschiedenis op universitair niveau achter de kiezen. Ik ben altijd bereid een wetenschappelijke historische discussie te voeren, maar je ontwijkt dat duidelijk. Dit heeft niets te maken met "jouw woord tegen het mijne", want geen van ons beide is ooggetuige geweest van betreffende periode. Bijgevolg dienen we een discussie op wetenschappelijke gronden te voeren, met wetenschappelijke werken als onderbouwing. Durf je dat aan of niet? Zo nee, hou dan je mond. Zo ja, wees welkom.
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Europees Commissaris
|
Allez hop, nog een autodidact die het eens komt uitleggen hier... Ik zal me ertoe beperken met te verklaren dat die "fusie" niet veel meer betekende dan het opslorpen van het restantje van Verdinaso en het tamelijk marginale Rex-Vlaanderen door het VNV, op bevel van de Militärverwaltung. DeVlag en SS-Vlaanderen, de troetelkindjes van de Algemeine SS, hebben zich nooit aangesloten bij de VNV-Eenheidsbeweging. Om maar eventjes duidelijkheid te scheppen: In 1943 verbiedt Elias het dubbellidmaatschap tussen VNV en DeVlag. Nogal vreemd voor een gefusioneerde beweging hé?
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Bijgevolg is het verwijten van de Holocaust aan het VNV niét correct. En dat doet er wat mij toe wel voor. Als je dan toch je Dutroux-vergelijkinkje wil maken, wees dan correct: Jij zou de lui die met Dutroux een autozwendeltje hadden opgezet ook meteen willen veroordelen voor kindermoord? |
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Staatssecretaris
|
Persoonlijk vind ik ook dat we de jodenvervolging niet in de schoenen van de Vlamingen of het VNV moeten leggen, de jodenvervolging was uniek Duits, lees Hitler en zijn trawanten, individuele VNV-ers die toch hebben meegewerkt voerden alleen Duitse bevelen uit, befehl is befehl of gebot is gebot. Maar het VNV heeft zeker niet opgeroepen tot actieve jodenvervolging, noch Romsée noch Elias, Elias heeft zelfs op eigen risico zijn leven geriskeerd in een privé-gesprek met Himmler. De eerlijkheid gebied me dit te zeggen ook al ben ik 100 procent tegen Hitler. En ik denk eerder dat De Vlag en de SS-Vlaanderen meer pro-Duits was en belgie wou annexeren bij Duitsland, wat het VNV altijd heeft bestreden, en zeker Elias die toen de leider was. Het is wéel zo dat er heel veel vlamingen naar het oostfront zijn gegaan, maar dat was voor heel andere redenen, de strijd tegen het goddeloze bolsjevisme, trouwens de Kerk heeft daar een groot aandeel in gehad, waar ze nog altijd te laf voor zijn om dat toe toe geven.
Laatst gewijzigd door Pluche : 30 december 2006 om 03:02. |
|
|
|
|
|
#239 |
|
Minister-President
|
Dat is gemakkelijk spreken nu. Toendertijd kon een mens niet zo makkelijk informatie bekomen als nu, bovendien werden de mensen door de kerk ook nog eens zot gemaakt voor het rode gevaar.
|
|
|
|
|
|
#240 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat men het VNV niét kan en mag verwijten is de Jodenvervolging of de organisatie van de Duitse verzetsbestrijding: Op vlak van Jodenvervolging en vervolging van verzetsstrijders (Breendonk bv.) lagen de meeste verantwoordelijkheden bij de SS (die onder andere de Gestapo en de SD controleerden), die niets moest weten van het VNV. Dat zijn allemaal historische feiten, makkelijk na te kijken en te verifiëren. Ik daag dan ook Pietmans en Kallikeles uit om "hun verhaal" op dezelfde manier te doen. |
|
|
|
|