Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2006, 22:40   #221
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat mij eerder treft is dat er iemand durft te veronderstellen dat het opslokken van de N-VA door de CD&V 'waarschijnlijk eerder goed' is voor Vlaanderen.
Dan kunnen ze de rol overnemen van de grouwelsen en de vandenbrandes...
De schaamlapjes. Net zoals bij de vLD valkeniers, borginon, gabriels..
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 22:41   #222
zzb
Vreemdeling

Standaard

Spa = lachende partij. VDL is onbedreigd in Oostende. Heeft veel moeite gekost en.........mensen zijn zo vergeetachtig.
zzb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 22:42   #223
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat mij eerder treft is dat er iemand durft te veronderstellen dat het opslokken van de N-VA door de CD&V 'waarschijnlijk eerder goed' is voor Vlaanderen.
In de huidige situatie? Ja. Dan kunnen ze van binnenuit de Cd&V wat omvormen. Maar dat neemt niet weg dat ze het veel beter alleen hadden gedaan, dat was veel beter geweest voor Vlaanderen.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 23:53   #224
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als het ACW er al in slaagt om de N-VA buiten te stampen omwille van 1 partijlid, waarom zouden ze dan een voor hen ongewilde staatshervorming over zich laten gaan?
Het zit niet alleen bij het ACW. De andere standen binnen de CD&V staan al lang te trappelen om terug op de regeringsbanken plaats te nemen. Hoe laag men de lat daarvoor kan leggen heeft Verhofstadt al aangetoond.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 23:55   #225
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
CD&V die niet in de regering zullen stappen als ze de kans hebben? Eerst zien en dan geloven. Of hebben ze dat aan N-VA beloofd omdat die nu eenmaal zo'n uitspraak verwachten?
Het zal uitdraaien op de vraag wat een fundamentele staatshervorming is. Misschien is de uitvoering van de vorige al fundamenteel genoeg. Voor de CD&V en hun achterban is dit maar één van de vele thema's maar voor een partij als de N-VA is dit zowat het enige dat telt.
Oud 11 december 2006, 00:09   #226
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Ik volg de mening van Wilfried Vandaele (lid partijbestuur/raad):

Ikzelf, en velen met mij –onderschat de trouwe soldaten niet- willen inderdaad een zelfstandig Vlaanderen, maar om er een open Vlaanderen van te maken, een warm en verdraagzaam Vlaanderen, geen Vlaanderen van links, maar ook niet van rechts. "
Vandaele vergist zich. Om een zelfstandig Vlaanderen naar zijn wens te krijgen moeten we eerst de onafhankelijkheid verwezenlijken en daarvoor kon de hulp van Dedecker goed gebruikt worden. Vandaele vergeet dat hij niet de regering van het onafhankelijke Vlaanderen aan het samenstellen is en loopt dus te ver vooruit op de zaken terwijl de rest van de partijraad niet verder kan denken dan de eerstkomende kiezing.
Oud 11 december 2006, 00:16   #227
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Eens een aantal weken laten bezinken. Ik denk dat dit op dit ogenblik de gezondste houding is. De nva, met dewever op kop, heeft fouten gemaakt. Ik denk echter naar de toekomst toe dat het een beter keuze was. De nva heeft heel de zaak verkeerd aangepakt. Als ze het anders hadden aangepakt dan was het kartel mogelijk nog bestaand EN was dd lid van de nva.( Hoewel ik vind dat het beter is zonder dd.)

Zoals ik al eerder in deze draad heb geschreven: Volgens mij is het gezondste voor de partij dat ze idd in het kartel meegaan. Voor mij was de drempel te hoog om als vrije kiezer voor de nva te stemmen met dd erin. Nu kunnen ze hoe dan ook (hoe licht ook) wegen op de onderhandelingen. Meegaan met DD op de lijst was stappen in een zwart gat. Ze wisten waar ze aan begonnen maar niet waar het ging eindigen. Vermoedelijk zou het zoals bij de VLD in ruzie geëindigd zijn. Nu hebben ze de kans nog iets( hoe weing ook) voor de Vlaamse zaak doen. En dat is meer dan een andere partij die 6 keer groter is dan de nva.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 11 december 2006 om 00:19.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 00:32   #228
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat? Dat leiding van dé zelfverklaarde Vlaams-Nationalisten ordinaire postjespakkers zijn die nog liever een ACW-reet likken om hun eigen mandaat veilig te stellen dan hun afspraken na te komen. Fuck. BDW haalt Dedecker naar de NVA, verdedigt hem een aantal keer op het partijbureau om als het er op aan komt tegen Dedecker te pleiten. How low can you politiek go? Dat ie een stemming verliest. Tot daar aan toe maar dit is nog iets anders. Als ik me niet vergis was het in het partijbureau 10-10 met Dewever en Bourgeois die dan wellicht in het kamp van de kartellisten stonden.
Met die avatar van je heb je ongetwijfeld veel lessen te geven aan andere partijen. LSP bewijst immers al jaren dat ze barsten van het politiek talent, spectaculair groeien en erin geslaagd zijn hun sociale agenda verwezelijkt te krijgen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 00:36   #229
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Géén onafhankelijke fractie meer dus.
Dat belooft.
Tot op het 'Vlaams' niveau toe.

Pfffffffffffffffffffft.............
En waar heb je die wijsheid opgedaan? Waarop baseer je ze? Hebben we een onafhankelijke fractie gevormd na de Vlaamse verkiezingen of niet? Ook toen stonden jij en je collega's weken op voorhand te roepen dat er van een aparte fractie niets in huis kwam, maar werd het stil...
Oud 11 december 2006, 00:45   #230
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ben je nu werkelijk zo dom? Er komt helemaal geen grote staatshervorming. De aftocht is al lang ingezet! Di rupo gaat gewoon weer neen zeggen op alles wat cd&v gaat vragen, en daar zal het bij blijven. In het beste geval krijgen we een paar flutbevoegdheden maar zal dat weer miljarden kosten per jaar
En u hebt ongetwijfeld een briljant scenario in uw koker om dat te verhinderen? Op het Vlaams Belang stemmen, om toch de stellige zekerheid te hebben dat er inderdaad geen flikker verandert, en hopen dat het zaakje maar blijft verrotten ten koste van Vlaanderen?

De N-VA neemt haar verantwoordelijkheid om met CD&V te verhinderen dat er een communautaire stilstand aankomt vanaf 2007. Alle roepers vanuit hun (parlements)zetel bij het Belang schuiven die verantwoordelijkheid bij voorbaat dat van zich af. Want het eeuwige dilemma voor een oprechte Vlaams-nationalistische partij, dat regeringsdeelname immers noodzakelijk is (om Vlaanderen op te bouwen en België te ontmantelen) en tegelijkertijd dodelijk (want de hyperkritische achterban zit de messen dagelijks te slijpen om af te rekenen op elk compromis), d�*t dilemma schuift het Belang immers vrolijk voor zich uit door zichzelf in hun eigen gelijk vast te rijden. Dat geldt trouwens voor al die "ongebonden" Vlaams-nationalisten die dezelfde houding aannemen met de briljante visie dat het allemaal wel "vanzelf" zal gaan zolang we ons Vlaams zieltje maar niet bevlekken en "verraad" schreeuwen bij ieder compromis...
Oud 11 december 2006, 01:44   #231
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Zojuist de herhaling van de zevende dag gezien...fascinerend!

Bart De Wever en NVA zijn nu de gebeten hond, misschien terecht maar ik begrijp hun overwegingen. Ik geloof dat ze oprecht zijn in die overwegingen. Ik hoop echter dat iedereen beseft dat ze zijn genaaid door CD&V. NVA had niet alleen CD&V nodig, andersom was het ook zo. Met even geduld was het CD&V misschien vanzelf weer langsgekomen. Het zegt wel veel over de onderhandelingscapaciteiten van NVA. Ze zijn vies misbruikt.

Aan de NVA-ers: Kop op! Juist nu is het tijd om lid te blijven en actiever dan ooit te proberen de partij van binnenuit te veranderen. Maar...wees standvastig en toon lef.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 07:35   #232
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Voor mij stelt de NV_a vanaf heden helemaal niets meer voor, ze kunnen het nu totaal vergeten, ze zijn hun geloofwaardigheid TOTAAL kwijt door in kartel te gaan met de tsjeven die hen nu volledig in hun macht hebben.
Dit kon men toch gemakkelijk voorzien hebben toen men na de Vlaamse verkiezingen mocht meemaken hoe Bourgeois al zijn straffe uitspraken vrijwel onmiddellijk introk en voor het postje koos. Nu zien we juist hetzelfde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 07:54   #233
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zonet gehoord op het nieuws : 62 % pro kartel.
Wel, wel, dat had ik niet verwacht.
Jaja, de NVA heeft nu volledig bewezen dat het niks anders dan een stelletje flauwe opportunisten zijn op zoek naar een vetbetaald postje onder gezag van een clubje belgisisten...

De wever en boer sois hebben er definitief gelegen... wa voor een flauwe laffe zakken zeg, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 07:59   #234
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In zekere zin winnen zowel het Vlaems Kartel als het Vlaams-Belang. Ik vermoed dat het voor beiden electoraal geen slechte zaak zal zijn en dus voor goed voor Vlaenderen. De zogenaamde Godsvrede (wat een woord) zal wellicht dieper in de diepvries zitten dan ooit want het Vlaams Belang en NVA zullen wellicht nog meer met rotte vissen naar elkaars gezicht gooien. Het is dus volgens mij een goede en slechte dag geworden vanuit Vlaems oogpunt. Allé dat is mijn interpretatie. Voor JDD is het een zéér zwarte dag. Men zou er bijna compassie mee krijgen. Misschien is dat nog zijn enige hoop. De rol opnemen van de Vlaamse Don Quichote. Uiteindelijk zinloos maar wel een literair hoogtepunt.

Niet dat ik een fan ben van de heer Dedecker maar dat was dacht ik duidelijk.

Ik ben ook geen fan, maar van 't weekend had ik er toch effe compasie mee, eerst door half vlaanderen uitespeekt, daarna vierkant de scheel op zijn neus, na nog geen week veraden door zijn nieuwe broeders, ... Nu ja broeders, hij kan er maar zijn lessen uittrekken, wie wil er nu nog iets geloven, aannemen of samenwerken met NVA'ers, ze zijn nog onbetrouwbaarder dan Tsjeeven, ... Ik wens de JDD veel success met zijn nieuwe partij, ...
Oud 11 december 2006, 08:12   #235
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik hoop niet bij het VB.
De kans is zeer klein maar in de politiek weet men nooit.

Vlott of zelf iets beginnen, maar het VB, ik geloof niet dat hij met het eggo van een De Winter over weg gaat kunnen en De Winter nog veel minder met het ego van Dedecker, en dat weten ze allebei maar al te goed.
Oud 11 december 2006, 08:21   #236
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
En zo heeft iedereen zijn visie op de gebeurtenissen van de laatste 10 dagen.

Een aantal dingen zijn intussen duidelijk geworden
- CD&V hangt nog steeds vast aan zijn zuil (ACV-ACW)
- Men is vóór of tégen JDD , nergens tussenin
- De Vlaamse politiek en dus de kiezer is de grote verliezer van de poppenkast
- ...

De rest zijn persoonlijke interpretaties van deze vaudeville en worden gestuurd door persoonlijke appreciatie van JDD en de politieke kleur.

Ik heb nog niet op NVA noch op JDD gestemd, de kans was reëel dat ik dit bij de volgende verkiezingen wel zou doen indien het huwelijk werd bestendigd.

Ik voel me verliezer ...

Inderdaad, NVA had nu eens kunnen bewijzen dat ze het wel konden, had CD&V en zelfs het VB een neus kunnen zetten, ...

Maar ze zijn gewoon inhetzelfde oppurtunistische hebzuchtige verraad van altijd vervallen... Net als een aantal VU ers, eind jaren 70 hebben ze gekozen voor een belgisch loonbriefke, De nepvlamingen , dat ze die V maar rap uit hun naam halen, ze zijn het gewoon niet waard.
Oud 11 december 2006, 08:36   #237
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
En waar heb je die wijsheid opgedaan? Waarop baseer je ze? Hebben we een onafhankelijke fractie gevormd na de Vlaamse verkiezingen of niet? Ook toen stonden jij en je collega's weken op voorhand te roepen dat er van een aparte fractie niets in huis kwam, maar werd het stil...

Onverwijld duurt wel ontzettend lang vind ik ,...

Dat is fout nr 1, ofwel had de NVA zijn klep hier over moeten houden ofwel hadden ze moeten doordrukken...

Dan al de nummertjes die Bourgois opgevoerd heeft om toch maar ministerke te kunnen spelen, en om toch maar te overleven en partijdotatie te blijven trekken...

en nu dit, ...
Oud 11 december 2006, 08:54   #238
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Zojuist de herhaling van de zevende dag gezien...fascinerend!
Ik vond het geweldig...een verademing...
Als we wat geluk hebben zien we de oppositie volgend jaar nog een drie tal keren op de zevende dag geflankeerd door de voltallige meerderheid en gemuilkorfd door de moderatie....

Citaat:
Bart De Wever en NVA zijn nu de gebeten hond, misschien terecht maar ik begrijp hun overwegingen. Ik geloof dat ze oprecht zijn in die overwegingen. Ik hoop echter dat iedereen beseft dat ze zijn genaaid door CD&V. NVA had niet alleen CD&V nodig, andersom was het ook zo. Met even geduld was het CD&V misschien vanzelf weer langsgekomen. Het zegt wel veel over de onderhandelingscapaciteiten van NVA. Ze zijn vies misbruikt.
Wel wel wel...ze zijn zowaar "getjeefd"....wie had dat verwacht van de CD&V....

Citaat:
Aan de NVA-ers: Kop op! Juist nu is het tijd om lid te blijven en actiever dan ooit te proberen de partij van binnenuit te veranderen. Maar...wees standvastig en toon lef.
De échte lafheid van de NVA die ik hun vooral kwalijk neem is het feit dat ze zich deemoedig en onderdanig hebben overgegeven aan de postjesbelofte van de tjeven NADAT ze in het aanschijn van de ganse wereld door diezelfde partij tot in het diepste van hun wezen zijn vernederd en belachelijk gemaakt.
Van de natuurlijke onverbreekbare bondgenootschap die er onderhuids nog heerste tussen álle vlaams nationalisten blijft er voor de leden van de NVA vandaag niets maar dan ook niets meer over.

Hetgeen we nu zeker en vast de volgende maanden zullen meemaken is een konstante VB bashing vanwege de NVA om A/ hun positie binnen de CD&V tav de linkerzijde te confirmeren en B/ om de aandacht van hun lafheid af te leiden en C/ om zichelf sterk voor te doen (als ontmaskerde lafaards uiteraard tegen een tegenstrever die mediatiek niet kan en mag antwoorden) D/ om zichzelf (en de CD&V) tav Di Rupo vooral als volstrekt staats-ongevaarlijk op te werpen.

NVA.....bah
Oud 11 december 2006, 08:57   #239
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad, NVA had nu eens kunnen bewijzen dat ze het wel konden, had CD&V en zelfs het VB een neus kunnen zetten, ...

Maar ze zijn gewoon inhetzelfde oppurtunistische hebzuchtige verraad van altijd vervallen... Net als een aantal VU ers, eind jaren 70 hebben ze gekozen voor een belgisch loonbriefke, De nepvlamingen , dat ze die V maar rap uit hun naam halen, ze zijn het gewoon niet waard.
volledig mijn gedacht...flickie
Oud 11 december 2006, 09:01   #240
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zegt wel veel over de onderhandelingscapaciteiten van NVA. Ze zijn vies misbruikt.
Maar aan de communautaire onderhandelingstafel gaat de N-VA zich NIET laten misbruiken, hoor....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be