![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De schaamlapjes. Net zoals bij de vLD valkeniers, borginon, gabriels.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Vreemdeling
|
![]() Spa = lachende partij. VDL is onbedreigd in Oostende. Heeft veel moeite gekost en.........mensen zijn zo vergeetachtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Gouverneur
|
![]() In de huidige situatie? Ja. Dan kunnen ze van binnenuit de Cd&V wat omvormen. Maar dat neemt niet weg dat ze het veel beter alleen hadden gedaan, dat was veel beter geweest voor Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Minister
|
![]() Het zit niet alleen bij het ACW. De andere standen binnen de CD&V staan al lang te trappelen om terug op de regeringsbanken plaats te nemen. Hoe laag men de lat daarvoor kan leggen heeft Verhofstadt al aangetoond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Minister
|
![]() Het zal uitdraaien op de vraag wat een fundamentele staatshervorming is. Misschien is de uitvoering van de vorige al fundamenteel genoeg. Voor de CD&V en hun achterban is dit maar één van de vele thema's maar voor een partij als de N-VA is dit zowat het enige dat telt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Gouverneur
|
![]() Eens een aantal weken laten bezinken. Ik denk dat dit op dit ogenblik de gezondste houding is. De nva, met dewever op kop, heeft fouten gemaakt. Ik denk echter naar de toekomst toe dat het een beter keuze was. De nva heeft heel de zaak verkeerd aangepakt. Als ze het anders hadden aangepakt dan was het kartel mogelijk nog bestaand EN was dd lid van de nva.( Hoewel ik vind dat het beter is zonder dd.)
Zoals ik al eerder in deze draad heb geschreven: Volgens mij is het gezondste voor de partij dat ze idd in het kartel meegaan. Voor mij was de drempel te hoog om als vrije kiezer voor de nva te stemmen met dd erin. Nu kunnen ze hoe dan ook (hoe licht ook) wegen op de onderhandelingen. Meegaan met DD op de lijst was stappen in een zwart gat. Ze wisten waar ze aan begonnen maar niet waar het ging eindigen. Vermoedelijk zou het zoals bij de VLD in ruzie geëindigd zijn. Nu hebben ze de kans nog iets( hoe weing ook) voor de Vlaamse zaak doen. En dat is meer dan een andere partij die 6 keer groter is dan de nva. Laatst gewijzigd door Den Bal : 11 december 2006 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() En waar heb je die wijsheid opgedaan? Waarop baseer je ze? Hebben we een onafhankelijke fractie gevormd na de Vlaamse verkiezingen of niet? Ook toen stonden jij en je collega's weken op voorhand te roepen dat er van een aparte fractie niets in huis kwam, maar werd het stil...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De N-VA neemt haar verantwoordelijkheid om met CD&V te verhinderen dat er een communautaire stilstand aankomt vanaf 2007. Alle roepers vanuit hun (parlements)zetel bij het Belang schuiven die verantwoordelijkheid bij voorbaat dat van zich af. Want het eeuwige dilemma voor een oprechte Vlaams-nationalistische partij, dat regeringsdeelname immers noodzakelijk is (om Vlaanderen op te bouwen en België te ontmantelen) en tegelijkertijd dodelijk (want de hyperkritische achterban zit de messen dagelijks te slijpen om af te rekenen op elk compromis), d�*t dilemma schuift het Belang immers vrolijk voor zich uit door zichzelf in hun eigen gelijk vast te rijden. Dat geldt trouwens voor al die "ongebonden" Vlaams-nationalisten die dezelfde houding aannemen met de briljante visie dat het allemaal wel "vanzelf" zal gaan zolang we ons Vlaams zieltje maar niet bevlekken en "verraad" schreeuwen bij ieder compromis... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zojuist de herhaling van de zevende dag gezien...fascinerend!
Bart De Wever en NVA zijn nu de gebeten hond, misschien terecht maar ik begrijp hun overwegingen. Ik geloof dat ze oprecht zijn in die overwegingen. Ik hoop echter dat iedereen beseft dat ze zijn genaaid door CD&V. NVA had niet alleen CD&V nodig, andersom was het ook zo. Met even geduld was het CD&V misschien vanzelf weer langsgekomen. Het zegt wel veel over de onderhandelingscapaciteiten van NVA. Ze zijn vies misbruikt. Aan de NVA-ers: Kop op! Juist nu is het tijd om lid te blijven en actiever dan ooit te proberen de partij van binnenuit te veranderen. Maar...wees standvastig en toon lef. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit kon men toch gemakkelijk voorzien hebben toen men na de Vlaamse verkiezingen mocht meemaken hoe Bourgeois al zijn straffe uitspraken vrijwel onmiddellijk introk en voor het postje koos. Nu zien we juist hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wever en boer sois hebben er definitief gelegen... wa voor een flauwe laffe zakken zeg, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook geen fan, maar van 't weekend had ik er toch effe compasie mee, eerst door half vlaanderen uitespeekt, daarna vierkant de scheel op zijn neus, na nog geen week veraden door zijn nieuwe broeders, ... Nu ja broeders, hij kan er maar zijn lessen uittrekken, wie wil er nu nog iets geloven, aannemen of samenwerken met NVA'ers, ze zijn nog onbetrouwbaarder dan Tsjeeven, ... Ik wens de JDD veel success met zijn nieuwe partij, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlott of zelf iets beginnen, maar het VB, ik geloof niet dat hij met het eggo van een De Winter over weg gaat kunnen en De Winter nog veel minder met het ego van Dedecker, en dat weten ze allebei maar al te goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, NVA had nu eens kunnen bewijzen dat ze het wel konden, had CD&V en zelfs het VB een neus kunnen zetten, ... Maar ze zijn gewoon inhetzelfde oppurtunistische hebzuchtige verraad van altijd vervallen... Net als een aantal VU ers, eind jaren 70 hebben ze gekozen voor een belgisch loonbriefke, De nepvlamingen , dat ze die V maar rap uit hun naam halen, ze zijn het gewoon niet waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onverwijld duurt wel ontzettend lang vind ik ,... Dat is fout nr 1, ofwel had de NVA zijn klep hier over moeten houden ofwel hadden ze moeten doordrukken... Dan al de nummertjes die Bourgois opgevoerd heeft om toch maar ministerke te kunnen spelen, en om toch maar te overleven en partijdotatie te blijven trekken... en nu dit, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Als we wat geluk hebben zien we de oppositie volgend jaar nog een drie tal keren op de zevende dag geflankeerd door de voltallige meerderheid en gemuilkorfd door de moderatie.... Citaat:
![]() Citaat:
Van de natuurlijke onverbreekbare bondgenootschap die er onderhuids nog heerste tussen álle vlaams nationalisten blijft er voor de leden van de NVA vandaag niets maar dan ook niets meer over. Hetgeen we nu zeker en vast de volgende maanden zullen meemaken is een konstante VB bashing vanwege de NVA om A/ hun positie binnen de CD&V tav de linkerzijde te confirmeren en B/ om de aandacht van hun lafheid af te leiden en C/ om zichelf sterk voor te doen (als ontmaskerde lafaards uiteraard tegen een tegenstrever die mediatiek niet kan en mag antwoorden) D/ om zichzelf (en de CD&V) tav Di Rupo vooral als volstrekt staats-ongevaarlijk op te werpen. NVA.....bah
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: