![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politie bestrijdt misdaad. Meningen zijn geen delicten. De politie is er om misdaad te bestrijden. Niet om de dorpsgek zijn idiote zever te verbieden, noch om mensen met opinies, hoe fout ze ook mogen zijn in sommige ogen, aan te pakken. Gelukkig ben jij geen politie(chef) wat dat betreft. Aan een snuffelaar-censuurmeester op neo-nazi-websites zou de gemeenschap bitter weinig lol beleven. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik acht democratie puur theoretisch eventueel zelfs een individueel recht, wat impliceert dat indien 1(één) burger van een land democratie eist, theoretisch de morele verplichting zou bestaan, democratie in te voeren, ook tégen een meerderheid in, hoe paradoxaal dat ook mag klinken. (uiteraard niet realiseerbaar, vrees ik) Je spreekt jezelf tegen: je uitspraak Citaat:
Citaat:
Je uitspraak Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik keur geen censuur goed. Nergens. Nooit. Ook niet onder een (onwaarschijnlijk door de meerderheid gewenste) dictatuur. Jouw premisse (blauw) klopt dus niet. Je schuift me iets in de schoenen dat je met geen mogelijkheid uit mijn tekst kan puren. ![]() Ik aanvaard hoegenaamd geen dictatuur, en ik hoop met mij een meerderheid der mensen. Meer nog: ik aanvaard geen censuur net omdat ze de weg openzet naar dictatuur. Censuur betekent inperken aan de hand van normen die door iemand opgesteld worden. Wie of wat geeft iemand het recht om die normen in zijn alwetendheid te bepalen? Enkel een dictator of een dictatoriaal regime eigent zichzelf het recht toe om te bepalen wie wat mag zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Minister
|
![]() Zolang ze geen muren bekladden met racistische opmerkingen of aanslagen plegen (bv. op sociaale vakbond) heb ik er niet tegen dat ze ook een organisatie hebben. Ieder diertje zijn pleziertje.
![]() |
#227 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
indien niet gewenst door de meerderheid is democratie ongewenst.... (want onvolkomen?)...welk alternatief dan? Dictatuur toch? Ik concludeer er niet uit dat je dictatuur voorstaat, wél dat je dictatuur als aanvaardbare mogelijkheid onder ogen moet zien in je redenering... Je zat met die contradictie vanaf het moment dat je democratie aanzag als een door de meerderheid gekozen bestuursvorm, niet als een recht of evidentie.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer de burger inspraak krijgt en actief bij het bestuur betrokken wordt, hoe kleiner de kans op dictatuur. Hoe meer censuur aanvaard wordt, hoe groter het risico op dictatuur. En net dit aanvaarden en goedpraten van inperking van meningsuiting, verwondert me hogelijk vanwege mensen zoals jij en thePiano, die het in se nochtans goed voorhebben met medemens en maatschappij..........
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je mag het hem niet kwalijk nemen, want zoals Willy Claes heeft hij ook een selectie geheugen met gaten in. Ik ben dus zo vriendelijk te veronderstellen dat het om een vergetelheid gaat, en wil helemaal niet veronderstellen dat hij sommig moordenaars verafschuwt en voor andere veel begrip opbrengt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen die niet leren uit de geschiedenis lopen het risico, ze nochmaals mee te maken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() jij slaagt er zelf in zonder enige verlegenheid over rechtse massamoordenaars te praten, chapeau ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#236 | ||
|
![]() Citaat:
ROTFL ![]() Ps: nog altijd niet overwogen om een andere nicknaam te nemen? Stalin bvb? ![]()
![]() |
![]() |
#237 | ||
|
![]() Citaat:
De reden is duidelijk. De dictators van links stellen links in een slecht daglicht. En dat is natuurlijk niet goed. De dictators van rechts worden altijd vernoemd want die stellen rechts (en dus het VB!!) in een slecht daglicht. En dat is natuurlijk wel goed. Maar objectief is anders. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#239 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De Joden hebben in de jaren dertig een ongeziene hetze tegen Duitsland opgestart. Herinner u de propagandablaadjes zoals 'Ken' of de slagzin 'Don't buy with Germans'. Ik heb reeds enkele ernstige gefundeerde topics hierover geschreven, de linksen slagen er slechts in om te zeggen dat het geschiedenisvervalsing is. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Raar, maar hebben ze hun site misschien gewist/verplaatst?:
http://users.pandora.be/bhvlaanderen/vlaams/