Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2007, 23:30   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minister van Justitie Laurette Onkelinx heeft een besluit opgesteld dat de bescherming van de prins opheft
Lorre genoot dus bescherming.

Citaat:
Een normale sterveling waar dergelijk zware aantijgingen en getuigenissen tegen zijn, wordt zondermeer in voorarrest genomen en opgesloten in een huis van bewaring. Dit is zeker het geval wanneer iemand zoals prins Laurent, zijn aandeel in de feiten blijft ontkennen ondanks dat er meerdere getuigenissen en zware aanwijzingen tegen hem zijn. Waarom gebeurt dat niet met Prins Laurent ? Staat er niet in de grondwet dat iedereen gelijk is voor de wet ? Is dit misschien een topvoorbeeld van klassenjustitie ? Mogen leden van het koningshuis in ons land ongestraft misdaden plegen?Volgens de huidige stand van hetgeen naar buiten is gelekt over deze zaak, ziet het er zelfs naar uit dat er magistraten ernstige druk hebben uitgeoefend op getuigen om niets naar buiten te brengen. Maken deze magistraten, zoals de onderzoeksrechter en de procureur, zich schuldig aan het achterhouden van bewijzen en het belemmeren van de rechtsgang. Mijn vraag is dan ook als dit aangetoond wordt, maken deze magistraten zich dan niet medeschuldig aan de gepleegde misdaden en maken zij zich niet duidelijk schuldig aan discriminatie.Hieronder de wettekst van artikel 2 § 1 van 25 februari 2003. Ik verwijs in het bijzonder naar het discrimineren op basis van afkomst waarvan in het geval van prins Laurent zeker sprake kan zijn als hij anders behandeld wordt dan andere mensen die verdacht worden van misdaden.Art. 2 § 1. Er is sprake van directe discriminatie indien een verschil in behandeling dat niet objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd, rechtstreeks gebaseerd is op geslacht, een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst, de nationale of de levensbeschouwing, sexuele geaardheid, de burgerlijke staat, de geboorte, het fortuin, de leeftijd, het geloof of de levensbeschouwing, de huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een handicap of een fysieke eigenschap.Als België prins Laurent niet op dezelfde wijze gaat behandelen als elke andere verdachte van misdaden, betekent dat het einde van de rechtsstaat en mag dit land plaats nemen in het rijtje van andere totalitaire regimes waar deze praktijken normaal zijn.

http://www.hbvl.be/nieuwsxtra/lezers...ode=L070104005
(lezersbrief)
Oud 5 januari 2007, 23:43   #222
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Lorre genoot dus bescherming.
Dat is om te vermijden dat ze de leden van de koninklijke familie voor allerlij maatschappelijke en politieke problemen zomaar kunnen aanklagen.
Moest die wet er niet zijn zouden ze prolly elke twee weken een klacht krijgen van een of andere nva'er of vb'er...

Hij kan nu opgeroepen worden, laat nu het gerecht haar werk maar doen.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 00:39   #223
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

En ik dacht dat we in 2007 wat verdraagzamer gingen worden, iedereen moet leven hé.... Laat ons voor de Lorre zijn inkomsten zorgen, geef hier maar eens het goede voorbeeld :www.tvbelgiek.be/games/2006_12_8_laurent/
Oud 6 januari 2007, 04:51   #224
born2bewild
Banneling

Standaard

kan een prinsentitel in feite afgenomen worden?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 10:20   #225
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Samen met de monarchie wellicht wel.
Oud 6 januari 2007, 11:28   #226
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
bij de pers klinkt nu dat vaesen de prins in zijn val wil meesleuren. Men doet er blijkbaar gewoon alles aan om de koninklijk familie buiten schot te houden. Tis manusje van alles vaesen die nu de boter heeft gefret;
Wat wil de media ons eigenlijk wijs maken zeg, dat de prins een giede huisvader zou zijn maar dan niet zou weten wie de werken betaalt die men aan zijn huis komt uitvoeren. Komaan zeg voor wie houdt men ons?
Laten we even een ander voorbeeldje nemen. Wanneer een sluiswachter zijn -door de overheid ter beschikking gestelde woning- wil laten opknappen, dan gebeurd dit door de Vlaamse overheid. De sluiswachter licht dus enkel zijn overste (nv. Waterwegen en Zeekanaal) in over de wens tot opknappen. Na enkele maanden komt een ambetenaar van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap kijken naar de te uitvoeren werken nog eens later komt een aannemer of ambtenaren de gevraagde werken uitvoeren. Denk je nu echt dat die mensen zich de vraag stellen wie het betaald??? Nee zij gaan er eenvoudigweg van uit dat de Vlaamse Gemeenschap die betaald.
Ik geloof dus best dat de Prins niet altijd weet vanwaar alle spullen komen en welke rekeningen daarvoor aan wie zijn uitgeschreven.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 11:31   #227
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Elke adellijke titel kan afgenomen worden. Het is de Koning of de hoge raad van de adel die daarover beslist.(wie van de twee weet ik niet juist)
Nu door iemand zijn adellijke titel af te nemen maak je daar geen ander mens van zunne
Oud 6 januari 2007, 11:51   #228
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Is dit geen mooi moment om die middeleeuwse, ondemocratische en nu ook corrupte monarchie af te schaffen?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 13:05   #229
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Dat is om te vermijden dat ze de leden van de koninklijke familie voor allerlij maatschappelijke en politieke problemen zomaar kunnen aanklagen.
Moest die wet er niet zijn zouden ze prolly elke twee weken een klacht krijgen van een of andere nva'er of vb'er...
Dan zou ik voor een keer me aan de zijde van VB of N-VA scharen. Een monarchie is niet combineerbaar met een democratie en dient op alle mogelijke manieren buitengepest te worden. Ook al betekent dat elke twee weken een klacht indienen. Moest het mogelijk zijn, ik zou het met veel plezier doen.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 13:07   #230
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Hangt ervan af of u binnen het 'wettelijke' burgerlijke kader wil blijven of niet. Als het er op aankomt kan elke titel afgenomen worden, dat is slechts een kwestie van machtsverhoudingen, en machtsverhoudingen zijn in laatste instantie een kwestie van wapens en geld.
Oud 6 januari 2007, 13:08   #231
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Elke adellijke titel kan afgenomen worden. Het is de Koning of de hoge raad van de adel die daarover beslist.(wie van de twee weet ik niet juist)
Nu door iemand zijn adellijke titel af te nemen maak je daar geen ander mens van zunne
en hoe groot acht u de kans dat de koning of de hoge raad van de adel zichzelf afschaft?
Oud 6 januari 2007, 13:36   #232
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Is dit geen mooi moment om die middeleeuwse, ondemocratische en nu ook corrupte monarchie af te schaffen?
Oei, heb een stukje gemist.
Nu, ik vind nergens op het internet de aanklacht tegen Prins Laurent terug en ook van zijn veroordeling vind ik niks terug. Kan jij me de links eens geven?
Oud 6 januari 2007, 13:41   #233
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

De rol vh gerecht in Vlaanderen anno 2007:
Citaat:
“Ongeacht de schuld van één of andere partij – dat moet het dossier en proces uitwijzen – is het hier toch duidelijk dat zowel procureur Marc Rubens als de onderzoeksrechter hun boekje te buiten zijn gegaan. De vraag is of zij in de toekomst nog kunnen functioneren binnen het gerecht? Het antwoord is ondubbelzinnig: nee.”
“Daarom dient men hen een oneervol ontslag met verlies van alle rechten aan te bieden. Dat is het allerminste wat men mag verwachten van het gerechtelijk apparaat, als het nog geloofwaardig wil blijven.”
Citaat:
Ook justitieminister Laurette Onkelinx (PS) wil zich blijkbaar indekken en heeft een rapport opgevraagd over het gerechtelijke onderzoek in Hasselt. Geen overbodige luxe, na de opmerkelijke uitspraak – of is het uitschuiver? – van procureur (en notoir Belgicist) Marc Rubens. Die verklaarde voor de camera’s met stelligheid dat “prins Laurent van niks wist”, terwijl het hem niet eens werd gevraagd…
Citaat:
De rol van het gerecht en vooral van de onderzoeksrechter in het gesloten houden van de vele onwelriekende putjes wordt in een andere krant, De Morgen, door dezelfde aannemer-getuige als volgt verwoord: “De jongste zoon van koning Albert II wordt door het parket beschermd. De naam van de prins in het dossier werd angstvallig weggehouden. Ik moest zwijgen van de onderzoeksrechter”.
Citaat:
De Limburgse aannemers Marc Luypaerts en Lutgard Kleutghen halen daarmee de nogal doorzichtige poging van de Hasseltste procureur Rubens om de prins uit de wind te zetten, onderuit. Rubens beweerde dat de prins van niks wist en dus door het gerecht ook niet ondervraagd hoefde te worden.
Citaat:
“Het gerecht heeft de werken in het secretariaat van Laurent in het Koninklijk Paleis niet grondig onderzocht. Té delicaat, allicht. Over de prins en het paleis moest ik mijn mond houden. Anders vlieg ik in de cel…”
Oud 6 januari 2007, 13:41   #234
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Dan zou ik voor een keer me aan de zijde van VB of N-VA scharen. Een monarchie is niet combineerbaar met een democratie en dient op alle mogelijke manieren buitengepest te worden. Ook al betekent dat elke twee weken een klacht indienen. Moest het mogelijk zijn, ik zou het met veel plezier doen.
Is een regering dat dan wel??
Misschien wist u dit niet maar geen enkele minister wordt gekozen. Zij voeren een eveneens een mandaat uit waarvoor jaarlijks 2.000.000 wordt vrijgemaakt voor hun persoonlijke hofhouding.
In dat opzicht moet Laurent met 6,5 keer minder stellen.
Oud 6 januari 2007, 13:44   #235
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
en hoe groot acht u de kans dat de koning of de hoge raad van de adel zichzelf afschaft?
Hoe groot acht u de kans dat senaat zichzelf opgeeft.µ
Hoe groot acht u dat een gewest pleit voor de herfederalisering van Buitenlandse Handel, Wapenexport, ...
Oud 6 januari 2007, 15:04   #236
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
door iemand van een titel te voorzien ook niet.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 15:32   #237
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Is een regering dat dan wel??
Misschien wist u dit niet maar geen enkele minister wordt gekozen. Zij voeren een eveneens een mandaat uit waarvoor jaarlijks 2.000.000 wordt vrijgemaakt voor hun persoonlijke hofhouding.
In dat opzicht moet Laurent met 6,5 keer minder stellen.
er is geen vergelijking. Ministers worden nog aangesteld om de vier jaar naargelang de coallities die gevormd worden, en die coallities zijn het gevolg van stembusuitslagen. Een prins heeft zijn titel omdat toevallig de juiste zaad- en eicel samenkwamen. En hij heeft die voor het leven.
Oud 6 januari 2007, 15:33   #238
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hoe groot acht u de kans dat senaat zichzelf opgeeft.µ
Hoe groot acht u dat een gewest pleit voor de herfederalisering van Buitenlandse Handel, Wapenexport, ...
Ik zie geen reden waarom de senaat zichzelf moet opheffen want ze wordt verkozen. En op welk niveau beleid gevoerd wordt is mij om het even, daar hanteer ik het subsidiariteitsprincipe. Een prins daarentegen is in wezen een dictator.
Oud 6 januari 2007, 15:34   #239
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
door iemand van een titel te voorzien ook niet.
Iemand van een titel voorzien is zelfs de beste manier om verandering (en dus ook verbetering) te ontmoedigen. Er bestaat geen conservatievere rem dan een lintje.
Oud 6 januari 2007, 17:09   #240
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De zaak wordt meer en meer in detail uitgelegd. Waar wacht het parket op om Laurent te ondervragen?
Waar is de zo gedreven "fraude-bestrijder" Dirk Vander Maelen? .
Dirk is nog altijd bezig zich druk te maken over een ocmwlid dat - o schande - zou verkozen zijn met steun van VB-ers.
Men moet doen alsof een milioen vlamingen niet bestaan, anders is de democratie in gevaar.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be