![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#222 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is om te vermijden dat ze de leden van de koninklijke familie voor allerlij maatschappelijke en politieke problemen zomaar kunnen aanklagen.
Moest die wet er niet zijn zouden ze prolly elke twee weken een klacht krijgen van een of andere nva'er of vb'er... Hij kan nu opgeroepen worden, laat nu het gerecht haar werk maar doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En ik dacht dat we in 2007 wat verdraagzamer gingen worden, iedereen moet leven hé.... Laat ons voor de Lorre zijn inkomsten zorgen, geef hier maar eens het goede voorbeeld :www.tvbelgiek.be/games/2006_12_8_laurent/
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() kan een prinsentitel in feite afgenomen worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samen met de monarchie wellicht wel.
![]() |
#226 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik geloof dus best dat de Prins niet altijd weet vanwaar alle spullen komen en welke rekeningen daarvoor aan wie zijn uitgeschreven.
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Gouverneur
|
![]() Elke adellijke titel kan afgenomen worden. Het is de Koning of de hoge raad van de adel die daarover beslist.(wie van de twee weet ik niet juist)
Nu door iemand zijn adellijke titel af te nemen maak je daar geen ander mens van zunne
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is dit geen mooi moment om die middeleeuwse, ondemocratische en nu ook corrupte monarchie af te schaffen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Parlementslid
|
![]() Hangt ervan af of u binnen het 'wettelijke' burgerlijke kader wil blijven of niet. Als het er op aankomt kan elke titel afgenomen worden, dat is slechts een kwestie van machtsverhoudingen, en machtsverhoudingen zijn in laatste instantie een kwestie van wapens en geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Parlementslid
|
![]() en hoe groot acht u de kans dat de koning of de hoge raad van de adel zichzelf afschaft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu, ik vind nergens op het internet de aanklacht tegen Prins Laurent terug en ook van zijn veroordeling vind ik niks terug. Kan jij me de links eens geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De rol vh gerecht in Vlaanderen anno 2007:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#234 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Misschien wist u dit niet maar geen enkele minister wordt gekozen. Zij voeren een eveneens een mandaat uit waarvoor jaarlijks 2.000.000 wordt vrijgemaakt voor hun persoonlijke hofhouding. In dat opzicht moet Laurent met 6,5 keer minder stellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe groot acht u dat een gewest pleit voor de herfederalisering van Buitenlandse Handel, Wapenexport, ...
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
|
![]() door iemand van een titel te voorzien ook niet.
![]() |
#237 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Parlementslid
|
![]() Ik zie geen reden waarom de senaat zichzelf moet opheffen want ze wordt verkozen. En op welk niveau beleid gevoerd wordt is mij om het even, daar hanteer ik het subsidiariteitsprincipe. Een prins daarentegen is in wezen een dictator.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
Men moet doen alsof een milioen vlamingen niet bestaan, anders is de democratie in gevaar. |
|
![]() |
![]() |