![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onder andere klaagt hij onrechten en mistoestanden aan, waarvan het onderwerp van deze thread een voorbeeld is.
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 11 april 2007 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Schorsing en uitsluiting van het kiesrecht is een straf die ook nu al bestaat voor bepaalde misdrijven. Het is dus niets nieuws zoals gesuggereerd wordt. En ik heb het VB daar nog nooit over horen klagen... Het wetsontwerp waarvan sprake vormt gewoon een uitbreiding van de misdrijven waarvoor dit van toepassing is. En het gaat dan niet alleen over overtreding van de wetten tot bestraffing van racisme en negationisme zoals Deman suggereert, maar ook over corruptie van ambtenaren, verduistering door houders van openbare functie en terrorisme. Hebben ze met een gelijkaardige straf voor die andere misdrijven dan ook problemen? Bovendien voorziet de wet uitdrukkelijk in de mogelijkheid aan rechters om van die bestraffing af te zien indien de feiten niet ernstig zijn én ook om niet alle politieke rechten op te heffen (wat kan impliceren dat iemand nog wel mag gaan kiezen, maar zich niet meer verkiesbaar kan stellen). Het wetsontwerp waarover sprake, kan je trouwens hier lezen. Laatst gewijzigd door Edina : 11 april 2007 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwiterland is een democratie omdat het volk er zichzelf kan vertegenwoordigen en niet afhankelijk is van 'vertegenwoordigers' die hun partij en zichzelf dienen inplaats van het volk.
Ook een democratie geeft nadelen maar veel minder dan een particratie waar het volk slechts een keer om de zoveel jaar moet opdraven als gedwongen, en voor het overgrote deel, ongeïnteresseerd kiesvee.
![]() |
#225 |
Minister
|
![]() Nu noemt u wel net een paar minder grote lichten in de politiek, maar deze mensen hebben wel degelijk meer verstand van zaken dan u en ik. Ze hebben immers een goed ambtenarenkorps achter hun staan die hun informeren en ze kunnen een groot deel van hun tijd besteden om deze informatie tot zich te nemen en raporten te lezen. Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik (en 99% van de rest van de bevolking) heb geen tijd en geen behoefte om me zo goed te informeren. Daardoor mag men stellen dat politici meer verstand van zaken hebben dan de rest van de bevolking.
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#227 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een geluk dat dat ik verstandig genoeg geacht wordt om aan de opkomstdwang te worden onderworpen.... Maar daarvoor hoef ik dan ook maar heelder partijprogramma's, inclusief de welbewuste leugens van partijen en politici, te kunnen beoordelen. Voorwaar veel moeilijker dan dat éne puntje waar door dommekloten zoals jij en ik via een referendum om gevraagd wordt...
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Wat een zever. Indien dat zou kloppen, dan was Debie toch wel veroordeeld geweest voor racisme zeker!
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 11 april 2007 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hiermee heb je dan zelf, snel en efficiënt, het argument aangedragen waarom een democratie te verkiezen is boven een particratie. In een particratie heeft het volk geen enkele stok achter de deur om zijn zogenaamde 'vertegenwoordigers' te dwingen tot het vertegenwoordigen van het volk inplaats van hun partij. Zelfs niet tot het houden van een gegeven woord.
![]() |
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
Overigens is racisme in de zin van aanzetten tot haat wat mij betreft niet zo maar een mening. Laatst gewijzigd door Edina : 11 april 2007 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan mag u mij die terrorismewetgeving eens uitleggen. Indien u bedoelt dat u ook veroordeeld kan worden indien u een terroristische daad voorbereidt, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik dit maar logisch vind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Moor en Van Holsbeek, zijn trouwens even dood als alle andere pieren die niet uit racisme werden afgemaakt. Wie zegt trouwens dat die slachtoffers niet het voorwerp waren van racisme? Of hebben allochtonen geen mp3' s om voor vermoord te worden? Wijzen zij hun 'jongeren' 'toevallig' nooit terecht met dodelijke klappen tot gevolg? Heb je ook nog commentaar op het stigmatiseren van de Vlaams-nationalistische minderheid door De Croo en consoorten?
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() Het is al voldoende om contact te hebben gehad met mensen die verdacht worden van het voorbereiden van een aanslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Indien dat werkelijk zou kloppen, en er geen rechtstreeks verband is tussen de persoon in kwestie en de geplande aanslag, vind ik dat dit ook geen reden moet zijn om de politieke rechten af te nemen. Kan u mij die wet quoteren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
Indien racisme geen rol speelt bij misdrijven, snap ik trouwens de opluchting niet voor het feit dat Debie daarvan werd vrijgesproken. De impact van zijn misdrijven verandert daar dan ook niet door hé! (ter info: Demoor werd niet "afgemaakt". De beschuldiging luidt "slagen en verwondingen met de dood tot gevolg" en niet doodslag/moord) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#239 | |