![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Plus, nogmaals, 66% energie van de verbrandingsmotor gaat totaal nutteloos verloren in warmte daar valt meer uit te halen dan uit da moleke denk ik dan weer in mijn eigen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je moet gewoon weten hoeveel energie het kost voor de motor om het lampje te laten draaien en hoeveel het kost om de weerstand van het molentje te compenseren. Indien het minder energie kost om de weerstand te overwinnen die het molentje opwekt is het beter. Maar om dat uit te rekenen...dat gaat mij iets te ver spijtig genoeg. Ik denk eerlijk gezegt dat het meer energie kost om dat lampje aan te drijven dan de weerstand te overwinnen.
Laatst gewijzigd door illwill : 21 mei 2007 om 11:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik werk met twee tanks. de ene als vergasser de andere als opslagtank. zelfde systeem, alleen de opslag neemt minder ruimte in beslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dus dat jij en ik morgen onze rijstijl aanpassen zodat we samen 40% besparen...morgen komt er een chauffeur bij die opnieuw deze 40% van onze besparing opslorpt bij wijze van...dat zijn oplapmiddelen in mijn ogen. Meer permanente oplossingen zijn nodig, geen filters, nee, nieuwe bronnen, dat is het enige wat zal helpen. 2de stukje, wat ga je met deze warmte doen en met welke extra toestellen in je auto ga je dat doen?
Laatst gewijzigd door illwill : 21 mei 2007 om 11:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tijdens het rijden word dan energie van de batterijen gehaald die zelfs tijdens het rijden worden bijgeladen door de zonnepanelen en windmolentjes, want de actieradius van het voertuig vergroot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op dit moment moet je wel gek zijn om niet een zonnepaneel te plaatsen op uw dak en de energie te gebruiken. In plaats daarvan moet je ze sturen naar het energienet. De subsidies krijg je enerzijds bij aankoop. Anderzijds blijf je subsidies krijgen voor de energie die je niet gebruikt. Ik heb hier es cijfers geplaats, maar twam erop neer dat de staat u een veelvoud (in de orde van 6 tot 10) betaald van de marktprijs van conventionele stroom. Een betere investering is er niet. Al vrees ik dat als vele mensen dit zouden gaan doen, de hele zonne-paneel sektor in elkaar stort wegens te duur.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 21 mei 2007 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
Het nadeel van de zonne-panelen is niet dat de wil er niet is om ze te gebruiken, maar omdat ze te duur zijn voor een te laag rendement. En dat laag rendement is een TECHNISCHE limiet (voor de silicium-gebaseerde panelen. De variant die geschikt is voor massaproductie). Dat is niet meer te verbeteren op betaalbare wijze. De verbeteringen bestaan wel, maar dan zit men met prijzen die niet 10x te duur zijn, maar 100x, en in de ruimtevaart sektor thuishoren.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 21 mei 2007 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dankzij de veranderingen in de energiewinningen en het energieverbruik krijgen ze juist meer vrijheid en raken ze mss eindelijk van hun gejaagdheid verlost. Er komen gemiddeld 100.000 nieuwe auto's per jaar per fabriek in het verkeer. Daarvan worden gemiddel slechts voor de helft een oude auto uit het verkeer genomen en vernietigd. begin dus maar te tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
En zie jij dat soort wagens effectief in circulatie komen tenzij voor de allerrijkste stinkerds ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 21 mei 2007 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() De verbrandingsmotor zit aan zen limiet, alle inspanningen en ontwikkelingen zijn dure lapmiddelen en uiteindelijk verloren moeite voor wat het opbrengt. Die resources kunnen beter gebruikt worden om iets 'nuttig' mee te doen ipv te blijven prutsen aan de verkwistende verbrandingsmotor. Welk nut heeft het om uw huis super te isoleren als je een gat van een vierkante meter in uwe muur hebt !? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komaan é, nieuwe generatie toestellen zijn in den beginne altijd duurder. Wie had gedacht dat we al gsm zouden kopen voor 50 euro een kleine 10 jaar geleden? Wat er zal gebeuren is dat de subsidies zullen verminderen met de jaren, hoemeer mensen panelen plaatsen hoe minder de subsidies zullen worden maar tegelijkertijd de kostprijs ook. Dan zullen de taksen en de electriciteit duurder worden waardoor nog meer mensen alternatieven gaan gebruiken zoals panelen. En wanneer dan nog maar een klein deel van de bevolking gewone stroom zal gebruiken zullen er taksen komen op zonnepanelen en het gebruik ervan. Let op wat ik zeg é, binnen dit en 10 jaar moet je nog eens naar de daken kijken van de huizen, tzal nogal verandert zijn. We spreken elkaar nog over 10 jaar. T'is niet voor niets dat producenten van panelen niet kunnen bijhouden momenteel.
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat je auto stilstaat en de lucht errond beweegt. De motor van je auto zorgt ervoor dat de lucht beweegt: hij levert de energie er voor. Met je windmolentje ga je dus energie aftappen die je zelf al levert. Tel daarbij ook nog eens de verliezen op: je windmolen verstoort de grenslaag en veroorzaakt loslating. De draaiende windmolen levert ook een hoop turbulentie. Turbulentie is energieverlies. En uiteindelijk heb je ook nog de skin friction en pressure drag van de molen zelf. Het is een negatieve operatie. Ik vermoed dat je dit zelfs met elementaire mechanica kunt bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze hebben nu reeds een actieradius van 200km. En over snel rijden moet je zekers niet tegen mij beginnen zagen. Ik rijd zelf zelden sneller dan 90km per uur. Ook al moet ik wekelijks van tegen Brasschaat naar tegen Leuven en terug. Ik heb immers geleerd om mij tijd te nemen en van het leven te genieten. Trouwens binnen een paar jaar, kan je zelfs op de snelwegen toch niet meer snel rijden en ben je blij als je tegen 50 over de snelweg rijd. Alles zal dicht staan met draaiende verbrandingsmotor-auto's. En deze auto's hoeven echt niet duurder te zijn dan de huidige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker weten dat ze in siculatie komen. Wat denk je dat er gebeurt indien de olie op is? Dat we met de fiets gaan rijden? ![]() Dacht jij 15 jaar geleden dat 10 jarigen met gsm's zouden rondlopen voor een prikje?
Laatst gewijzigd door illwill : 21 mei 2007 om 12:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in zo een gevallen is het heel erg belangrijk dat je bvb de hydraulica functionerend houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En trouwens, de lucht verplaatst zich toch rond de auto, dus het molentje zal draaien. Zie het als een auto in een windtunnel. Laatst gewijzigd door Tavek : 21 mei 2007 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze staat nuvast in de grond en leverd voldoende energie per etmaal om twee wagens te laten rondrijden. Het is dus een totaal ander uitgangspunt dan wat jij doet. je krijgt idd wel een turbulentie, maar deze kan tot een minimum herleid worden met de huidige technische kennis. En je heb idd energieverlies, maar die is nog steeds lger dan de hoeveelheid energie die zinloos verloren gaat met verbrandingmotors. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs optimistische ontwerpen gaan NOOIT een electromotor gaan gebruiken die sneller gaat dan 70kph. Het is mogelijk hoor, maar dan zit je weer met show-room modellen die toch niet betaalbaar voor massa-productie. De grotere snelheden zal men nog altijd moeten terugvallen op een verbrandingsmotor die de batterij kan opladen trouwens. Kostprijs van zo'n (hybride) modelmotor zou maar 5.000 tot 10.000 euro duurder liggen dan de zuivere verbrandingsmotor. Dat is recentelijk bepaalt in een onderzoek voor de europese gemeenschap.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 21 mei 2007 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |