![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Turkse vrouwen hebben niet de bescheidenheid die de Arabische vrouw past. Ze volgen dan ook een heel andere vorm van Islam, met eigen moskee's en eigen Imam's.
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Btw, linkje? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan dit eigenlijk ook anders interpreteren, he. De reden dat ze zich moeten bedekken is om niet lastig gevallen te worden, daar ligt volgens mij hier de nadruk op. In een situatie waar ze zoiezo niet lastig gevallen worden als ze geen hoofddoek dragen, vervalt dit gegeven en dus ook de reden om het te dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat wil helemaal niet zeggen dat ze zelf ook "gordijnen" droegen. Citaat:
Citaat:
Je hebt me nog niet eens overtuigd dat de hoofddoek een verplichting is in de islam, so don't even go there... ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Ik bedoel met het "verplichten" niet het verplichten die je kent maw autoritair, die verplichting zou je zelf moeten voelen indien je spiritualiteit hoger wil klimmen,. Als je weet dat de verplichting in de islaam maar ook in andere godsdiensten een beproeving zijn voor je ziel en je hart dan zou je ook daar geen problemen inzien. Je zegt dat de hoofddoek niet "letterlijk" voorkomt in de koran, dan vraag ik u vriendelijk om de 5 getijden van de salaat eens op te zoeken in de koran en ik denk dat het duidelijk wordt dat het er niet in staat,. In de koran staat "wa aqimou sallaata wa aatou zakaat" ,vert; verricht de salaat een geef de zakkaat, maar er staat niet bij "het aantal" saalaat die je moet verrichten , de roekoe3 en de sudjud etz...
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Citaat:
Maar raar genoeg zijn er wel een aantal arabische vertalers (dus zelf arabieren) die het vers wel ANDERSOM vertalen: namelijk dat het nodig is dat de vrouwen van de gelovigen WEL herkend werden, ZODAT ze niet worden lastiggevallen. Kleine nuance die je zelf precies dwars zit hé Lincoln? Nogal duidelijk wie de lastigvallers zijn hé. 033.059 YUSUFALI: O Prophet! Tell thy wives and daughters, and the believing women, that they should cast their outer garments over their persons (when abroad): that is most convenient, that they should be known (as such) and not molested. And Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful. PICKTHAL: O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful. SHAKIR: O Prophet! say to your wives and your daughters and the women of the believers that they let down upon them their over-garments; this will be more proper, that they may be known, and thus they will not be given trouble; and Allah is Forgiving, Merciful.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2007 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() Westerse mannen kunnen hun lustgevoelens onder controle houden volgens islamitische normen en moslimmannen niet? Triestig hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Maar daar zijn best informatie in die heel goed zijn. Trouwens die text in het arabisch die ik u gegeven heb is van ééne die "ibn al 3arabi" noemt, een ibn al 3arabi is bekend als een belangerijke soefi !!! En daarbij ik weet niet hoe je aan mijn woorden begrepen hebt dat u een kaffir bent ? U hebt de vraag gesteld of de hoofddoek een verplichting is en ik heb u geantwoord meer niet en dat heb ik ook gedaan,. De rest laat ik aan u over...de keuze die jij doet over je eigen spiritueel reis in de islaam is jouw probleem en ik ga daar niet mee moeien,. Er zijn best wel moslims of bekeerlingen die geen enkele islamitische tekens of uiterlijk hebben en ze zijn best moslims en hebben een goede hart ! De eerste hadith die de meeste imams (vroegere) beginnen in hun les geving aan de docenten is; "innama al a3maalo bi annijaat", de daden zijn bij de intenties,.
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() Niet herkend worden,man man toch,hier loopt nu ook zo een clowneske figuur rond.Iedereen lacht ermee...
Zo herkenbaar is ze ![]() Laatst gewijzigd door Gargamel : 25 mei 2007 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Dus hier wordt dat ook toegepast omdat de text in een sfeer van khabar is die uitgedrukt word maar in de sfeer van bayaan geinterpreteerd wordt,. Dus "an" betekent niet "then" (vervolging) maar "not" (negatieve zin/verbieding)! De vers wordt dan ook zo geinterpreteerd ;"andna an "laa" ju3rafna" !!!
![]() |
![]() |
#234 | ||
|
![]() Citaat:
Niets is gemakkelijk of gratis wordt gegeven ! Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 25 mei 2007 om 14:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#236 |
|
![]() Informeer ons , O Heilige paus...
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het nu? Moeten ze zich bedekken omdat ze als moslima herkenbaar zouden zijn? Of moeten ze zich bedekken omdat ze zo niet als moslima herkenbaar zouden zijn? Jij mag voor mijn part de drie gekende en hoogstaande islamitische koranvertalers wel tegenspreken, maar de vraag blijft wat de bedoeling nu is? Indien moslimas niet als zodanig herkend moeten worden (zodat ze niet door hun 'eigen volk' worden lastiggevallen) waarom moeten ze dan hier in het westen in hun carnavalskledij rondlopen? Me dunkt dat indien ze zich normaal zouden aankleden, ze veel minder risico zouden lopen om als moslima te worden lastiggevallen, denk je niet? Anderzijds is het zo dat indien men de standaard interpretatie volgt (zich bedekken opdat ze wèl als moslima herkenbaar zouden zijn - wat ze hier dus expliciet doen), dit tegelijk impliceert dat volgens hetzelfde koranvers, ikzelf (die niet als moslima herkenbaar is) wèl door jullie volk zou mogen worden lastiggevallen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Minister
|
![]() Vooral mannen die 'ginder' opgegroeid zijn en dan naar 'hier' komen hebben het moeilijk, wat volkomen te begrijpen is als je't mij vraagt... wat niet wil zeggen dat ik meen dat 'wij' ons nu allemaal maar moeten bedekken om het hen gemakkelijker te maken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() In de vroegere islaam ook als mekkaanse stichting(liberale islam ) was er geen sprake van "hijaab" en er was ook geen probleem, het is nadat het incident van "aisha" dat de hijaab of niqaab verplicht was, anders was er nooit sprake van die verplichting !