![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Staatssecretaris
|
![]() en wie zegt dat er in 2009 ook een nieuwe waalse regering komt? waarom ervan uitgaan dat de MR wint? stel u eens voor dat de PS weer oppermachtig wordt, wat dat?
|
![]() |
![]() |
#222 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De Grondwet staat inderdaad boven een gewone wet... Ik zie eerlijkgezegd niet in hoe een decreet een wet kan vernietigen. Een wet gaat over federale bevoegdheden en een decreet over gewestelijke of gemeenschapsbevoegdheden, toch ?
![]() |
#223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#224 |
|
![]() Ja, als je wil natuurlijk......
Vraag het maar aan de Tsjechen en Slovaken...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#225 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://arbitrage.be/nl/voorstelling/...voegdheid.html
![]() |
#226 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
Kwesties van goed bestuur MOGEN NIET UITGESTELD WORDEN !!!
|
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is de reden achter die lafheid?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 juni 2007 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben de kiezer verleid met goed bestuur maar nu gaan ze vrijwillig nog een paar jaar aanmodderen zoals paars het deed. Was het DIT waarvoor er zoveel kiezers op de CD&V stemden?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 juni 2007 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk b.v. aan kijk-en luistergeld, onroerende voorheffing, successierechten... Hij moet wel dat bedoeld hebben, want voor de rest was zijn uitleg wel juist, is mijn indruk na weliswaar oppervlakkige lectuur.
![]() |
#232 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is al 1 verschil.
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je méént dus dat het aan Brussel ligt dat hier niet kan wat elders wél kon?
#234 | |
|
![]() Citaat:
Overigens duurt het in andere landen ook erg lang om een wet erdoor te krijgen hoor. In Nederland misschien nog wel langer dan in België. Maar goed dat er in NL amper staatshervormingen nodig zijn. ![]() Laatst gewijzigd door Dimitri : 20 juni 2007 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
#235 |
Burger
|
![]() Ik weet het niet Knuppel... Ik zie in mijn momgeving vooral ongerustheid, eigenlijk... Verscheidene kennissen zijn er rotsvast van overtuigd dat een dikke 30% van de Vlamingen 'franstaligenhaters' zijn... Veel agressie zie ik niet (en ik bedoel dus in mijn kennissen- en vriendenkring, niet de politieke echo's). Het is wel de eerste keer dat ik van twee personen het volgende heb gehoord: 'Dan moeten we maar splitsen hé, op termijn zullen we onze plan wel trekken. Vlaanderen is nu zoals Wallonië in de jaren vijftig... het gaat heus niet zo'n rooskleurige toekomst tegemoet, arbeidskracht zal meer en meer ontbreken, dus de 'rijkdom' zal zakken.' Wat ik ook hoor: 'De Vlamingen vragen wel niet om de pensioenen te splitsen,hé. Er is meer vergrijzing en dat zal duur worden, natuurlijk.' Ik denk dat de franstaligen meer agressie verwachten van de Vlamingen, eerlijkgezegd.
#236 |
|
![]() Je onderschat het enorme strategische voordeel van de afschaffing van de faciliteiten (daar ging het hier om) met steun van de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
#237 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe zou jij dat oplossen? En kom nu niet met het idee dat de Brusselaars wel eieren voor hun geld zullen kiezen, dus zeker bij Vlaanderen zullen aansluiten. Ik sluit dat scenario niet helemaal uit, maar vind het niet zo waarschijnlijk als sommige separatisten menen. Stel dat dit niet gebeurt: wat dan? Brussel opgeven? Brussel uithongeren? Brussel met de wapens veroveren?
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luc heeft gelijk.
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Willen de Brusselaars een eiland zijn en van niemand afhankelijk, dan moet dat maar.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 juni 2007 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
#240 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus weg met het aloude idee van 'Vlaanderen laat Brussel niet los'?
Je weet toch dat er nogal wat Vlaamse bewegers zijn die het hierover niet me je eens zijn? Misschien een idee voor een poll (nu, ik ga hem niet opstarten).