Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2007, 21:14   #221
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Er staan belangrijke nuanceringen in ja. Maar mijn eerdere quote... die blijft staan als een rots.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 21:18   #222
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nogmaals, je kan ook het broeikaseffect blijven ontkennen... maar wat schiet je ermee op?
Oud 11 juli 2007, 21:23   #223
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Verdraai niet wat ik schrijf ajb. Ik heb helemaal niet gezegd dat die man liegt, en nog veel minder dat al wie daar niet mee akkoord gaat onredelijk is.
Ik heb dat ook niet gezegd, al moet ik toegeven dat het wel zo kon overkomen. Ik vroeg het me alleen maar af.

En Raf bevestigde dit overigens. Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=201

Ga je nu ook aan hem zeggen niet in jou naam te spreken?

Citaat:
Ik heb alleen geschreven dat jij een ongezonde interesse hebt in het seksleven van homo's en dat uit het artikel van deze thread zeer weinig kan worden opgemaakt, laat staan gedebatteerd.
Nee hoor. Ik heb alleen een gloeiende hekel aan bepaalde leugens over homoseksualiteit die de wereld worden ingestuurd als waren ze een soort van 'voorlichting'.

Citaat:
Oh en nog terloops : kan je nog even antwoorden op mijn vraag in de andere thread : Op welke manier dragen polygamie en gearrangeerde huwelijken bij tot een stabiel milieu om een kind in op te voeden? Tenzij je ook die vraag weer wilt negeren wegens te moeilijk natuurlijk.
Ik heb die vraag al twee keer beantwoord. Ga maar na. Namelijk net zoals alle andere huwelijken dat doorgaans doen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 juli 2007 om 21:52.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 21:25   #224
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Er staan belangrijke nuanceringen in ja. Maar mijn eerdere quote... die blijft staan als een rots.
Als een rots in het drijfzand zul je bedoelen.

De oorzaak van homseksualiteit is onbekend.

Paulus.
Oud 11 juli 2007, 21:26   #225
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als een rots in het drijfzand zul je bedoelen.

De oorzaak van homseksualiteit is onbekend.

Paulus.

Maar het kan wel genezen worden door de Bijbel, dat staat vast.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 11 juli 2007 om 21:26.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 21:28   #226
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, je kan ook het broeikaseffect blijven ontkennen... maar wat schiet je ermee op?
Inderdaad. Daarom zeg ik ook dat er helemaal geen wetenschappelijk bewijs is omtrent de oorzaak van homoseksualiteit. En ik ben daarin niet alleen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Homosek...moseksualiteit

Paulus.
Oud 11 juli 2007, 21:34   #227
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Daarom zeg ik ook dat er helemaal geen wetenschappelijk bewijs is omtrent de oorzaak van homoseksualiteit. En ik ben daarin niet alleen.

Paulus.
Blijkbaar wordt in de hypothese al veronderstelt dat het iets lichamelijks is. Onwijzigbaar dus.
Oud 11 juli 2007, 21:43   #228
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wordt in de hypothese al veronderstelt dat het iets lichamelijks is. Onwijzigbaar dus.
Blijven draaien en kronkelen...

Deze zin staat letterlijk in de tekst:

"Er is nog geen verklaring op tafel gekomen die aanspraak kan maken op algemene geldigheid."

Is dat soms niet duidelijk voor u? Trouwens het punt was niet of het iets lichamelijk was of dat het onwijzigbaar zou zijn...

Het punt was dat er helemaal niks bewezen is omtrent de oorzaak van homoseksualiteit. Omwille van deze bewering heb je gezegd dat ik lieg. Maar wie heeft er gelogen? Wie heeft er gezegd dat het wetenschappelijk vast staat dat.....?

Bovendien, zelfs al zou het iets lichamelijk zijn, dan betekent het nog niet dat het per definitie ook onwijzigbaar is, maar dat is een andere discussie uiteraard.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 juli 2007 om 21:55.
Oud 11 juli 2007, 22:32   #229
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nogmaals, liegen doe je bewust... ik heb niet de indruk dat jij mij bewust onwaarheden aan wil praten. Maar goed, discussies met jou lopen altijd hetzelfde af, namelijk dat ik geen poot op te staan zou hebben en dat jij gelijk hebt omdat er niks te bewijzen valt. Ik blijf bij mijn standpunt.
Oud 11 juli 2007, 22:53   #230
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, liegen doe je bewust... ik heb niet de indruk dat jij mij bewust onwaarheden aan wil praten. Maar goed, discussies met jou lopen altijd hetzelfde af, namelijk dat ik geen poot op te staan zou hebben en dat jij gelijk hebt omdat er niks te bewijzen valt. Ik blijf bij mijn standpunt.

Het is nochtans heel simpel hoor.
  • Ofwel is het wél wetenschappelijk bewezen wat de oorzaak van homoseksualiteit is... (jouw standpunt)
  • Ofwel is het niet wetenschappelijk bewezen wat de oorzaak van homoseksualiteit is...(mijn standpunt)
En dat is het volgens wikipedia duidelijk niet.

Wikipedia is op dit forum bij mijn weten nog nooit als onbetrouwbare bron beschouwd geweest, integendeel wordt ze regelmatig gebruikt als autoriteit. Blijkens deze posting erken ook jij wikipedia als betrouwbare bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=227

Jij hebt overduidelijk gezegd dat ik lieg over deze kwestie en dat doe je hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=214

Vervolg van het verhaal?

?????????????????Jij blijft bij je standpunt???????????????.

Proficiat! Je hebt zopas de tweede prijs gewonnen voor onredelijk debateren.

Je begrijpt dan ook dat ik weiger van jou nog verder als een evenwaardige gesprekspartner te zien en besluit om jou een tijdje te negeren.

Met oprechte spijt.
Paulus.
Oud 11 juli 2007, 23:01   #231
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

OK, je geeft me dus niet de kans mij te verduidelijken. Dat moet je zelf weten, Paulus.
Oud 12 juli 2007, 10:05   #232
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat ook niet gezegd, al moet ik toegeven dat het wel zo kon overkomen. Ik vroeg het me alleen maar af.

En Raf bevestigde dit overigens. Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=201

Ga je nu ook aan hem zeggen niet in jou naam te spreken?
Van mij mag Raf schrijven wat Raf denkt, en ik heb hem nog nooit weten spreken voor iemand anders.

Citaat:
Nee hoor. Ik heb alleen een gloeiende hekel aan bepaalde leugens over homoseksualiteit die de wereld worden ingestuurd als waren ze een soort van 'voorlichting'.
En welke leugens mogen dat dan wel zijn?

Citaat:
Ik heb die vraag al twee keer beantwoord. Ga maar na. Namelijk net zoals alle andere huwelijken dat doorgaans doen.
Paulus.
Je hebt die vraag niet beantwoord, omdat je verdomd goed beseft dat zaken als polygamie en gearrangeerde huwelijken, die lange tijd deel hebben uitgemaakt van de traditie van het huwelijk (en dat in sommige streken nog steeds doen) NIET ten goede komen aan het kind, en dat past nu eenmaal niet in je verhaaltje dat het traditionele huwelijk de beste garanties biedt voor kinderen. Wat zou het jou kosten om voor één keer eens gewoon toe te geven dat je redenering niet klopt, en dat je je misschien wel hebt vergist? Maar nee, in plaats daarvan klets je dapper verder uit je nek, met Wikipedia als orakel. Zielig.
Oud 12 juli 2007, 10:10   #233
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Is dat hier de 'ZONDER HAAT DRAAD'?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 10:55   #234
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
En welke leugens mogen dat dan wel zijn?
Dat het wetenschappelijke bewezen zou zijn wat de oorzaak is van homosekualiteit bijvoorbeeld...

Citaat:
Je hebt die vraag niet beantwoord, omdat je verdomd goed beseft dat zaken als polygamie en gearrangeerde huwelijken, die lange tijd deel hebben uitgemaakt van de traditie van het huwelijk (en dat in sommige streken nog steeds doen) NIET ten goede komen aan het kind, en dat past nu eenmaal niet in je verhaaltje dat het traditionele huwelijk de beste garanties biedt voor kinderen.
je hebt de vraag drie keer gesteld en ik heb de vraag drie keer beantwoord, dat is heel gemakkelijk na te gaan. Ik zeg het nu nogmaals voor de vierde keer dan al, dat huwelijken of dat nu traditionele, gearangeerde of polygamische zijn, doorgaan meer relationele stabiliteit garanderen bij het ouderpaar en dit beter is voor de opvoeding van het kind.

Je hoeft van mij niet akkoord te gaan met mijn mening, maar hou toch eens op met te zeggen dat ik je vraag niet beantwoord heb hé? Dat is nu al voor de vierde keer gebeurd.

Citaat:
Wat zou het jou kosten om voor één keer eens gewoon toe te geven dat je redenering niet klopt, en dat je je misschien wel hebt vergist? Maar nee, in plaats daarvan klets je dapper verder uit je nek, met Wikipedia als orakel. Zielig.
Ik zou niet weten waar mijn redenering niet zou kloppen en waar ik mij vergist zou kunnen hebben, je zou toch tenminste kunnen zeggen welke redenering niet klopt en waar...

Maar dat doe je niet. Integendeel heb je duidelijk te kennen gegeven dat ik het ben niet niet zou openstaan voor een constructief debat. En dat doe je hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=188

Verder mag ik je er op wijzen dat wikipedia doorgaans als betrouwbare bron wordt aanvaard op dit forum. Ook door liberalist_NL. En dat heb ik ook aangetoond. Indien jij vindt van niet, dan staat het je vrij om met andere aanvaardbare bronnen, het tegendeel te bewijzen. Maar ik weet vrijwel zeker dat je dat niet zal doen.

Je blijft liever volhouden dat er met mij geen constructief debat mogelijk is; is het niet?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 juli 2007 om 11:13.
Oud 12 juli 2007, 11:30   #235
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Paulus, je hebt, volgens jouw optiek, evenveel reden te geloven dat de man werkelijk veranderd is, of om mij te geloven. Waarom geloof je wel hem, maar niet mij? Volgens jouw redenering zou het onzingehalte evenhoog moeten zijn.
Oud 12 juli 2007, 11:46   #236
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus, je hebt, volgens jouw optiek, evenveel reden te geloven dat de man werkelijk veranderd is, of om mij te geloven. Waarom geloof je wel hem, maar niet mij? Volgens jouw redenering zou het onzingehalte evenhoog moeten zijn.

Omdat ik het minder logisch vindt dat iemand zoals de man in kwestie, alles wat hij bereikt heeft binnen de holebi beweging + zijn seksuele leven zou opgeven om een leugen in stand te houden die hij bovendien wijd en zijd vekondigd als zijnde een verlossing.

Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat iemand dat zou doen onder druk, door het lezen van de Bijbel, zoals jij stelt. Ik heb lang geleden ook ooit eens geprobeerd om de Bijbel helemaal te lezen, en dat is me niet gelukt, wegens niet boeiend genoeg. Laat staan, dat het mensen zou dwingen om zichzelf te verloochenen. Ik zie dat echt niet zitten, die uitleg.

Wat ik wel zie zitten is dat de man zich plots en blijkbaar wel aangetrokken voelt tot het vrouwelijk geslacht en daar ronduit heel blij om is. Dat lijkt me gezien de omstandigheden en zijn reactie veel waarachtiger.

En jij?
Waarom vindt jij het logischer dat de man onder druk van het lezen van de Bijbel zijn leven over een totaal andere boeg gooit? Waar is hij dan bang voor volgens jou? Wat zet 'm precies onder druk dat zijn reactie logisch verklaart?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 juli 2007 om 11:47.
Oud 12 juli 2007, 11:50   #237
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het feit dat hij niet in de hemel komt omdat hij in zonde verkeert.
Oud 12 juli 2007, 12:04   #238
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk...
Homo-icoon VS breekt met homoseksualiteit

Een prominente homoactivist in de Verenigde Staten, Michael Glatze, is christen geworden en heeft naar eigen zeggen zijn homoseksuele levenswandel achter zich gelaten. Dat meldt het Duitse nieuwsagentschap Idea. Glatze is oprichter en voormalig hoofdredacteur van het homoblad Young Gay America . Hij omschreef de breuk met zijn homoseksuele levensstijl als ,,het meest bevrijdende, het mooiste en het meest verbazingwekkende'' dat hij ooit heeft meegemaakt.

In een commentaar voor WorldNetDaily schreef Glatze dat homoseksualiteit nooit een vol leven kan bieden, omdat het ,,uitsluitend gefixeerd is op seksuele lust''. Hij noemt homoseksualiteit ,,neurotisch'' en ,,onnatuurlijk'' en ,,een belemmering voor de mens om zijn ware ik te vinden''.

Bij het neerleggen van zijn functie voor Young Gay America schreef hij op zijn computer 'Homoseksualiteit is de dood, ik kies het leven'.

De 30-jarige Amerikaan zegt op zijn veertiende jaar voor het eerst homogevoelens te hebben gehad. Toen hij twintig was kwam hij 'uit de kast' en twee jaar later begon hij zijn carrière bij het homoblad. Tot, zo zegt hij, God hem er de ogen voor geopend had dat hij ,,aan de leiding stond van een verderfelijke en zondige beweging''. Daarop besloot hij zich te bekeren.

Bron
Laat ons bidden...
Het blijft toch wel een bizar verhaaltje. De vraag is natuurlijk of hij ook werkelijk hetero is geworden. Het is niet omdat hij zijn "homoseksuele levenswandel achter zich heeft gelaten", dat hij nu ook hetero is...

Een interessante polemiek daarover met Gatze zelf, kan je hier lezen: http://www.goodasyou.org/good_as_you...ose-not-1.html
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 12:39   #239
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat hij niet in de hemel komt omdat hij in zonde verkeert.
Dat slaat toch nergens op. Hoe zou hij door te liegen in de hemel kunnen komen? Ook al is het over zijn geaardheid, liegen mag zeker niet van de Paus. Het is zelfs één van de tien geboden en homoseksueel zijn niet.

Paulus.
Oud 12 juli 2007, 13:00   #240
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat slaat toch nergens op. Hoe zou hij door te liegen in de hemel kunnen komen? Ook al is het over zijn geaardheid, liegen mag zeker niet van de Paus. Het is zelfs één van de tien geboden en homoseksueel zijn niet.

Paulus.
Sterker nog, je moet je broeder liefhebben. Dat is niet alleen homoseksualiteit, dat is incest. To the pile!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be