Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 30 juli 2007, 22:03   #221
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Sebiet gaan we ontkennen dat de Bijbel een paar keer is herschreven.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 30 juli 2007, 22:05   #222
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, en hij kan ook geenszins bewijzen of aantonen wat hij uitkraamt. Doet hij dat nu uit domheid? Of liegt hij gewoon?

Waarom verkettert de Kerk dan het evangelie van Barnabas...

Het manuscript zou in 1986 gevonden zijn in het oosten van Turkije, in de provincie Hakkari. Op 26 juni 1986 verscheen een artikel op de voorpagina van de Turks krant Turkije Gazetesi, dat het Evangelie van Barnabas was gevonden. Twee jagers troffen in een diep gat de overblijfselen van een mens aan met een in leer gebonden oud boek op zijn borst, dat naar schatting zo'n 2000 jaar oud was. Het materiaal van het boek was een mengeling van papyrus en katoen.
Het gevonden boek zou in de Aramese taal geschreven door Barnabas in het jaar 48, en zou daarmee het enige evangelie zijn dat geschreven werd in de tijd van Jezus. De eerste regel van het boek begint met: 'Ik ben Barnabas van Cyprus'. Het evangelie zou een door de kerken van Alexandria geaccepteerd Evangelie zijn dat werd gebruikt gedurende de eerste en tweede eeuw na de geboorte van Jezus, tot in het jaar 325, toen het na het Concilie van Nicaea uit de roulatie werd genomen. Het Evangelie van Barnabas zou al in de vierde eeuw door de kerkvaders genoemd zijn, waar en door wie is overigens niet bekend. Het boek bevindt zich thans in Ankara en is reeds vertaald in het Engels en in het Nederlands[2] De islamitische profeet Mohammed zou hierin al genoemd worden.

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline  
Oud 30 juli 2007, 22:05   #223
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Een paar?
Oud 30 juli 2007, 22:28   #224
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht

Het manuscript zou in 1986 gevonden zijn in het oosten van Turkije, in de provincie Hakkari. Op 26 juni 1986 verscheen een artikel op de voorpagina van de Turks krant Turkije Gazetesi, dat het Evangelie van Barnabas was gevonden. Twee jagers troffen in een diep gat de overblijfselen van een mens aan met een in leer gebonden oud boek op zijn borst, dat naar schatting zo'n 2000 jaar oud was. Het materiaal van het boek was een mengeling van papyrus en katoen.
Het gevonden boek zou in de Aramese taal geschreven door Barnabas in het jaar 48, en zou daarmee het enige evangelie zijn dat geschreven werd in de tijd van Jezus. De eerste regel van het boek begint met: 'Ik ben Barnabas van Cyprus'. Het evangelie zou een door de kerken van Alexandria geaccepteerd Evangelie zijn dat werd gebruikt gedurende de eerste en tweede eeuw na de geboorte van Jezus, tot in het jaar 325, toen het na het Concilie van Nicaea uit de roulatie werd genomen. Het Evangelie van Barnabas zou al in de vierde eeuw door de kerkvaders genoemd zijn, waar en door wie is overigens niet bekend. Het boek bevindt zich thans in Ankara en is reeds vertaald in het Engels en in het Nederlands[2] De islamitische profeet Mohammed zou hierin al genoemd worden.
Christelijke visie

Binnen het christendom wordt aangenomen dat het evangelie in de zestiende eeuw in Italië werd geschreven. Men stelt dan dat de auteur waarschijnlijk een Spanjaard van joodse afkomst was, die zich tot de islam bekeerd had. Het Italiaanse manuscript zou in 1709 in Amsterdam ontdekt zijn. Inhoudelijk zou het evangelie niet kloppen, maar ook niet bij de islamitische leer aansluiten. Zo zou het evangelie onder meer historische anachronismen bevatten, elementaire fouten wat geografie betreft (dat Nazareth bijvoorbeeld aan de oever van het meer van Galilea ligt), dat het de koran op verschillende punten tegenspreekt (het evangelie ondersteunt bijvoorbeeld de leer van de vrije wil, en beweert dat Jezus zei dat hij niet de Messias was, terwijl Jezus in de Koran regelmatig als messias bestempeld wordt) en lijkt voor een deel geinspireerd door het werk van de veertiende-eeuwse dichter Dante [3].
Het boek dat in 1986 in Turkije werd gevonden, zou - naar later bleek - niet het evangelie van Barnabas blijken te zijn, maar de canon van de bijbel.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Evangel...ote-Nederlands
Oud 30 juli 2007, 22:33   #225
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit stuk was nooit een deel van de bijbelcanon. Bijgevolg kan men niet beweren dat men dit apocrief stuk eruit zou hebben verwijderd.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 juli 2007, 22:34   #226
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onwetendheid scoort weer eens hoog op dit forum...
Oud 30 juli 2007, 22:36   #227
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zouden de koran beter (nog) eens herschrijven en stukken weglaten. Het is dringend nodig.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 juli 2007 om 22:37.
smiley is offline  
Oud 30 juli 2007, 22:38   #228
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onwetendheid scoort weer eens hoog op dit forum...
Dus de bijbel is nog nooit aangepast?

Dat is wel een uiterst dubieuze stelling. De persoon die mij heeft zitten prediken dat de bijbel al een paar keer aagepast was, leek me nochtans vrij zeker van zijn stuk.

Hij was namelijk priester (of ex-priester, 'k weet het al niet meer.)

Maar bon. Waarom ben jij zo zeker dat hij nog nooit is aangepast?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 30 juli 2007, 22:46   #229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is wel een uiterst dubieuze stelling. De persoon die mij heeft zitten prediken dat de bijbel al een paar keer aagepast was, leek me nochtans vrij zeker van zijn stuk.

Afgezien van enkele passages die grotendeels voortkwamen uit kopiïstfouten is er aan de bijbel heel weinig veranderd. Heel veel oude manuscripten tonen dit aan.

Maar goed, als jullie zo zeker zijn van jullie stelling mogen jullie ons altijd wat uitleg geven bij die "herschrijvingen", "aanpassingen", "schrappingen", enz. Laat maar komen!
Oud 30 juli 2007, 22:57   #230
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
colargo is offline  
Oud 30 juli 2007, 23:33   #231
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De bijbel is in de 5de eeuw zelfs totaal herschreven door het vaticaan in opdracht van de romeinse keizer

Van alle evangelien die er waren zijn er na zuivering maar 4 overgebleven en deze 4 waren dan ook nog ontdaan van alles wat het vaticaan en de romeinse keizer niet aanvaardbaar vonden.

Om te beginnen is het evangelie van Judas er uit verwijderd.

En de meeste rollen zijn na de zuivering verbrand geweest.

Een bewijs dat er veranderingen zijn geweest is terug te vinden in de rol die Maria magdalena speelt in de 4 huidige evangelies.

Ze begint als gewone vrouw om te eindigen als hoer.

En dat de Bijbel grondig gezuiverd is geweest in de 5de eeuw is zelfs terug te vinden in de geschiedenisboeken en de RKK geschiedenis.
Dit word zelfs openlijk door de RKK toegegeven, ik begrijp dus niet waarom iemand dit dus zou betwijfelen.
Jantje is offline  
Oud 30 juli 2007, 23:37   #232
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de bijbel, de koran , het evangelie van barnabas en van alle andere joden, arabieren en wat weet ik nog allemaal, kan wat mij betreft gebruikt worden om de kachel aan te steken, dan heeft het nog enige nut...Wat gaan die geschriften, autentiek of vals, nu in godsnaam de Europese volkeren aan? Heeft niks als onheil gebracht, en onze kultuur, die veelbelovend was, gesaboteerd en op een verkeerd spoor gezet...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 30 juli 2007 om 23:38.
carlgustaaf is offline  
Oud 31 juli 2007, 00:08   #233
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

'k zal eens zien of ik de beweringen van Jantje kan onderschrijven met een bron.
AdrianHealey is offline  
Oud 31 juli 2007, 00:22   #234
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k zal eens zien of ik de beweringen van Jantje kan onderschrijven met een bron.
Die vind je wel ergens hoor. national geografic heeft er zelfs verschillende uitzendigen over.

Ik ben alleen te lui om zaken die zelfs openlijk door de kerk worden toegegeven te gaan opzoeken.

Maar de eerste grote herschrijving was in de 2de eeuw. de 2de in opdracht van Keizer Constantijn rond 323 denk ik.
Jantje is offline  
Oud 31 juli 2007, 06:43   #235
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Je geeft wel de indruk dat je gelezen hebt wat ik en anderen hierboven geschreven hebben, maar toch blijf je dingen verkondigen die kant noch wal raken.

Tenzij je bedoelt dat jij van mening bent dat "moslims" altijd goed zijn, of zij hun vrouwen verminken of niet?
Als je denkt dat ik dat wil zeggen heb jij mijn post duidelijk niet goed gelezen.
Laya is offline  
Oud 31 juli 2007, 06:45   #236
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
En om terug on topic te komen:

Nemen we even de vrouwenbesnijdenis als thema. Ik heb het niet opgezocht, maar deze topic komt naar mijn aanvoelen, zowat elke 14-dagen op één of andere manier terug, als afzonderlijke draad, of als nevenonderwerp zoals hier.
Toenik in het begin op dit forum was, heb ik een een hele lange discusssie meegedaan, uitvoerig geargumenteerd, bronnen opgegeven, .....
forumgangers op hun onwetendheid, onjuistheid, zelfs flagrante leugens gewezen, met bewijs.
Maar veertien dagen later zie je diezelfden met het zelfde gemak hetzelfde verkondigen. Dit is intellectueel oneerlijk, en daar wordt ik ook moedeloos van. Het gaat hier helemaal niet meer over open discussieren, met argumenten pro en contra. Het gaat hier over een bewuste propagndamachine, die dit onderwerp telkens opnieuw start, telkens dezelfe bewezen leugens verspreid, telkens de link wil leggen met hun eigenlijke doel, en dat is NIET het vrouwenleed, maar het in diskrediet brengen van een cultuur of een godsdienst.
En daar wordt je inderdaad moedeloos van, van idee fixes, van platte propaganda voor "hun zaak", hun fobie.
moedeloos... idd

Laatst gewijzigd door Laya : 31 juli 2007 om 06:46.
Laya is offline  
Oud 31 juli 2007, 06:47   #237
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
Zoals 'allochtonen buiten' of 'moslims terug naar hun zandbak', bijvoorbeeld?
djimi is offline  
Oud 31 juli 2007, 06:51   #238
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Als je denkt dat ik dat wil zeggen heb jij mijn post duidelijk niet goed gelezen.
Toch wel. Verschillende malen zelfs.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Toch raar dat de slechte moslims hier in de ogen van vele de goeie zijn en omgekeerd...
Of nee... houden ze zich aan de regels dan zijn ze slecht
Doen ze dat niet dan zijn ze nog slecht...
Misschien kan je nog eens aan een onbegrijpende uitleggen wat je daar precies bedoelt?
Oud 31 juli 2007, 06:53   #239
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
En om terug on topic te komen:

Nemen we even de vrouwenbesnijdenis als thema. Ik heb het niet opgezocht, maar deze topic komt naar mijn aanvoelen, zowat elke 14-dagen op één of andere manier terug, als afzonderlijke draad, of als nevenonderwerp zoals hier.
Toenik in het begin op dit forum was, heb ik een een hele lange discusssie meegedaan, uitvoerig geargumenteerd, bronnen opgegeven, .....
forumgangers op hun onwetendheid, onjuistheid, zelfs flagrante leugens gewezen, met bewijs.
Maar veertien dagen later zie je diezelfden met het zelfde gemak hetzelfde verkondigen. Dit is intellectueel oneerlijk, en daar wordt ik ook moedeloos van. Het gaat hier helemaal niet meer over open discussieren, met argumenten pro en contra. Het gaat hier over een bewuste propagndamachine, die dit onderwerp telkens opnieuw start, telkens dezelfe bewezen leugens verspreid, telkens de link wil leggen met hun eigenlijke doel, en dat is NIET het vrouwenleed, maar het in diskrediet brengen van een cultuur of een godsdienst.
En daar wordt je inderdaad moedeloos van, van idee fixes, van platte propaganda voor "hun zaak", hun fobie.
Het is alsof ik die tekst zelf zou kunnen geschreven hebben.

Om moedeloos van te worden.
Oud 31 juli 2007, 06:54   #240
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Basy Lys,

heb je je ondertussen al eens over 'Alevi', 'Sufi' en 'Kazi Nasrul Islam' gebogen?
Wat is jouw mening daaromtrent?
djimi is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be