![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() 'Ga en deel U!' klinkt dan weer minder goed.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je zal er misschien geen trauma aan overhouden, het tekent wel het karakter van mensen. Ik snap nu waar dat overdreven brave gemeneer vandaan komt. Het heeft waarschijnlijk ook bij veel mensen voor volgzaamheid gezorgd, wat o.a. in de politiek opvalt. Nu zijn zulke scholen niet vreemd in Nederland hoor. Tot de jaren zestig was men in NL ook zo streng op katholieke en protestantse scholen, en waren openbare scholen eveneens een stuk strenger. Maar de babyboomgeneratie is toen in opstand gekomen en heeft ervoor gezorgd dat al die overdreven regelneverij en dat onterecht autoritarisme (autoriteit hèb je niet, autoriteit moet je verdienen) afgeschaft werd. De reformatorische zuil is de laatste waar men nog streng de regels handhaaft. Scholen waar meisjes een rok moeten dragen (veel fietsen met spijkerbroek naar en van school en kleden zich dan voor de eerste les en na de laatste les om - heel principieel allemaal...), affectie inderdaad verboden is, etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben eigenlijk nooit punkers tegengekomen op school. Piercings wel, maar ook niemand die een hele ijzerhandel aan zich had. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() het gaat er hem om dat je leert dat orde en kunnen gehoorzamen (aan een chef bvb) belangrijk is, in het beroepsleven.
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Trouwens, ik heb een zeer leuke studententijd gehad. Kunnen we deze topic niet opentrekken naar de studententijd.
'k Zat op kot in Gent, mens, heb ik daar leuke dingen meegemaakt tijdens mijn studietijd. Een kameraad van me is in een dronken bui zelfs in de Leie gesprongen, die kerel heeft drie dagen gestonken, douchen, naar bad gaan, niets hielp. En zijn der hier nog mensen die meegedaan hebben aan cantussen? Tjonge, wat daar allemaal gebeurde, daar kunnen boeken over geschreven worden. Op een bepaald moment namen wij van het praesidium foto's van die cantussen, maar daarmee werd gestopt aangezien de helft achteraf moest weggegooid worden wegens té compromitterend voor sommigen. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 9 augustus 2007 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
Dat gaat dus finaal fout als Nederlanders moeten samenwerken met of in Duitse bedrijven. Laatst nog een verhaal gehoord van een Nederlander die een vergadering leidde en na zichzelf voorgesteld te hebben de aanwezigen wilden afgaan met als opening naar de eerste "Also, wie heißt du?" (Zo, hoe heet jij?). Deze was lichtelijk beledigd en wees de beste man er fijntjes even op dat "du" zeggen tegen iemand die je nog niet kent volstrekt uit den boze is. In Nederlandse bedrijven is dat echter heel gewoon, van hoog tot laag jijt en jout iedereen tegen elkaar. Ook dat is een 'verworvenheid' van de jaren 60. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |||||
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me logisch. Hoe zou het anders kunnen gaan? Citaat:
Citaat:
En wat "natuurlijk", je mocht het terrein in de "speeltijd" (dus 's morgens tussen de twee eerste lesuren en de twee laatste in het ochtendblok)helemaal niet verlaten. ![]() Toen ik voor mijn studies nog eens naar mijn ouwe school moest, had ik zelfs problemen om het terrein te verlaten tijdens de schooluren. Zoals Den Ardennees schreef Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#236 | |
|
![]() Citaat:
Hoe zit dat met professoren en zo aan de universiteit? Spreek je die aan met "je" of "u"? Bij ons kan je tegen een assistent toch al een keer "ge" zeggen, maar bij een prof zou ik toch "u" zeggen. ![]()
![]() |
![]() |
#237 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb het overigens niet zozeer over pauzes (speeltijd? we praten over middelbare scholen toch? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() De twee laatste jaren had ik een ietwat wereldvreemde godsdienstleraar die plots aan me vroeg of ik bang van me was. Neen, tot dat moment.
![]() Qua kledingvoorschriften waren ze bij ons niet extreem streng. Zolang je haardracht er niet te fel uitsprong, je geen piercings droeg (behalve oorbellen voor de meisjes, anderen moesten worden verborgen) en geen spaghettibandjes droeg was het bij ons oké. Dat was officieel zo, maar je moest al een slechtgehumeurde leerkracht treffen om er een opmerking over te krijgen. Tot het laatste jaar, toen onze school gefusioneerd werd met een strengere en elitairdere school uit de buurt. Blote shouders waren toen uit den boze, en rok of broek mochten niet korter zijn dan tot een hand boven de knie. Toen ik ooit eens met een korter exemplaar naar school ging, kreeg ik van de onderdirecteur (hij stond altijd aan een bepaalde ingang om iedereen te controleren...) te horen dat ik 'de volgende dag een andere rok moest aandoen'. Probeer dan maar eens te knikken met een uitgestreken gezicht.
![]() |