Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2007, 00:24   #221
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Vlaanderen is fascistisch. De Islam is vrede. Ik heb altijd gelijk en de koning is bijna dood.

What's next?

DE KONING IS DOOD !!!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 01:20   #222
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Als ik in mijn dorp op een doordeweekse dag rondkijk denk ik dat de allochten ofwel geen smaak hebben, dat ze bejaard zijn, ofwel kleding niet belangrijk vinden. In Marokkaanse steden is dat anders. De bevolking is daar wat jonger en dus meer modebewust. Ze dragen in hun dagelijkse leven vooral Europese kleding, zoals t-shirts en jeans. In de woestijndorpen (waar hellfigger zijn inspiratie haalt?) zie je wel nog traditionele kleding, maar meestal toch een ietsje aangepast. Door de hitte blijven de gewaden daar nog lang en luchtig. Voor feesten gaat men echter terug wat de tradionele tour op. Marokkaanse meisjes kunnen voor hun modemekka bijvoorbeeld terecht in de Brabantstraat in Brussel, waar ze feestkleding vinden die de laatste modetrends volgt. Of bij Hellfigger, natuurlijk.
Zie ook:
http://www.femmesdumaroc.com/Caftan
http://yasmina.marokko.nl/gids/damesmode/
http://www.babmarrakech.nl/

Da's het tragische met veel allochtonen, ze hebben meestal 2 nationaliteiten maar in feite hebben ze er geen meer. Het zijn ontheemden. Een Marokkaan die bv. zijn eigen taal wel kan spreken maar niet kan schrijven of lezen. Ze zijn te ontheemd om nog Marokkaan te zijn, en dragen een Belgische nationaliteit zonder echt Westers te zijn.

Die voelen zich zo vervreemd dat ze krampachtig teruggrijpen naar hun nationale tradities, en dat soms ver drijven. Een goeie maat van me zit in zo'n situatie, een Turk die hier al 15 jaar woont, werkt, perfect ingeburgerd, maar toch zit hij tussen twee stoelen in. Ik krijg er soms medelijden mee, omdat hij weet als hij naar Turkije terugkeert dat men hem zal uitspuwen als "Europeaan", wat zoiets als verrader betekend voor velen daar.

Een Indisch meisje die ik ken zat in een soortgelijke situatie, en besloot haar vaderland nog eens te bezoeken na al die jaren. Ze was nog niet heel uit het vliegtuig of ze werd overal uitgescholden en gesaterd, daar men haar onmiddellijk als "verraadster' aanzag. Na drie dagen heeft ze het vliegtuig terug genomen, zwaar gedesillusioneerd. Sindsdien is het ook gedaan met het dwepen met het traditionalisme.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 08:10   #223
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Da's het tragische met veel allochtonen, ze hebben meestal 2 nationaliteiten maar in feite hebben ze er geen meer. Het zijn ontheemden. Een Marokkaan die bv. zijn eigen taal wel kan spreken maar niet kan schrijven of lezen. Ze zijn te ontheemd om nog Marokkaan te zijn, en dragen een Belgische nationaliteit zonder echt Westers te zijn.

Die voelen zich zo vervreemd dat ze krampachtig teruggrijpen naar hun nationale tradities, en dat soms ver drijven. Een goeie maat van me zit in zo'n situatie, een Turk die hier al 15 jaar woont, werkt, perfect ingeburgerd, maar toch zit hij tussen twee stoelen in. Ik krijg er soms medelijden mee, omdat hij weet als hij naar Turkije terugkeert dat men hem zal uitspuwen als "Europeaan", wat zoiets als verrader betekend voor velen daar.

Een Indisch meisje die ik ken zat in een soortgelijke situatie, en besloot haar vaderland nog eens te bezoeken na al die jaren. Ze was nog niet heel uit het vliegtuig of ze werd overal uitgescholden en gesaterd, daar men haar onmiddellijk als "verraadster' aanzag. Na drie dagen heeft ze het vliegtuig terug genomen, zwaar gedesillusioneerd. Sindsdien is het ook gedaan met het dwepen met het traditionalisme.
Ik heb hier in Hoboken in het park een marokkaanse vrouw ontmoet, die daar ook met haar kinderen naar de speeltuin kwam. Zij was uit borgerokko gaan lopen omdat het daar niet te doen was van het opgedrongen fundamentalisme. Hoofddoek dragen is daar VERPLICHT of je wordt uitgescholden voor hoer, en je persoon blijft er niet veilig. Gelukkig was haar man ne "moderne" en zijn ze hier komen wonen. Zij draagt nooit meer een hoofddoek.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 08:16   #224
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
met andere woorden : stuur de "moeilijke (inburgerings) gevallen" eens terug ?

Laatst gewijzigd door rookie : 31 augustus 2007 om 08:17.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 08:19   #225
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Ben je niet een woordje vergeten? "voorgoed"?

.
Oud 31 augustus 2007, 08:23   #226
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ben je niet een woordje vergeten? "voorgoed"?
IK ben voorstander van het Noorse systeem :
veroordeeld tot een gevangenisstraf van meer dan 8 dagen : terug
binnen de zes maand een basiskennins van de taal of : terug
Bij een huwelijk met een van het herkomstland : gezinshereniging in het land van herkomst.

Laatst gewijzigd door rookie : 31 augustus 2007 om 08:24.
Oud 31 augustus 2007, 08:29   #227
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier in Hoboken in het park een marokkaanse vrouw ontmoet, die daar ook met haar kinderen naar de speeltuin kwam. Zij was uit borgerokko gaan lopen omdat het daar niet te doen was van het opgedrongen fundamentalisme. Hoofddoek dragen is daar VERPLICHT of je wordt uitgescholden voor hoer, en je persoon blijft er niet veilig. Gelukkig was haar man ne "moderne" en zijn ze hier komen wonen. Zij draagt nooit meer een hoofddoek.

Awel,ook voor het steunen van de moslim vrouwen die geen hoofddoek willen dragen is het noodzakelijk dat wij er niet mee akkoord gaan dat moslims hoofddoeken mogen dragen in openbare functies.
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 08:38   #228
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bij een huwelijk met een van het herkomstland : gezinshereniging in het land van herkomst.
En die dubbele nationaliteiten... de belgische is veel te snel uitgedeeld. Er moet toch minstens een goed bewijs van inburgering zijn, voor je zoiets geeft.
Voor de Vlaamse nationaliteit, als Vlaanderen dus onafhankelijk is, hoop ik dat ze twee keer nadenken, voor ze die uitdelen. Mét hoofddoek, géén Vlaams paspoort! Dus geen stemrecht, geen rechten om iemand naar hier te halen...

.
Oud 31 augustus 2007, 08:50   #229
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En die dubbele nationaliteiten... de belgische is veel te snel uitgedeeld. Er moet toch minstens een goed bewijs van inburgering zijn, voor je zoiets geeft.
Voor de Vlaamse nationaliteit, als Vlaanderen dus onafhankelijk is, hoop ik dat ze twee keer nadenken, voor ze die uitdelen. Mét hoofddoek, géén Vlaams paspoort! Dus geen stemrecht, geen rechten om iemand naar hier te halen...
ik kan deels akkoord gaan met u
- Op openbare plaatsen, in facto, GEEN religlieuze symbolen,(zoals in Turkije, TOCH een moslimland), wat men achter zijn voordeur doet is zijn zaak
- Een basiskennis van de taal is een absolute vereiste ( ik stel vast dat Russen op +/- 6 maand een degelijk niveau van de taal halen, niet om een universitair debat aan te gaan maar om hun plan te trekken in de normale leefsituatie’s) In Australie kom je niet binnen vóór je jouw taal kennis bewezen hebt
Oud 31 augustus 2007, 08:54   #230
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik kan deels akkoord gaan met u
- Op openbare plaatsen, in facto, GEEN religlieuze symbolen,(zoals in Turkije, TOCH een moslimland), wat men achter zijn voordeur doet is zijn zaak
- Een basiskennis van de taal is een absolute vereiste ( ik stel vast dat Russen op +/- 6 maand een degelijk niveau van de taal halen, niet om een universitair debat aan te gaan maar om hun plan te trekken in de normale leefsituatie’s) In Australie kom je niet binnen vóór je jouw taal kennis bewezen hebt
En met welk deel ga je dan niet akkoord?

.
Oud 31 augustus 2007, 23:58   #231
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als dat een vraag aan het forum is, zou ik verwijzen naar het eerste deel. De Belgische nationaliteit zou daarin veel te snel worden uitgedeeld. De heren die ze mogen uitdelen zijn namelijk klootzakken, die zich bedienen van pesterijen in plaats van objectieve criteria.

Laatst gewijzigd door DannyS : 31 augustus 2007 om 23:59.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 00:04   #232
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Als dat een vraag aan het forum is, zou ik verwijzen naar het eerste deel. De Belgische nationaliteit zou daarin veel te snel worden uitgedeeld. De heren die ze mogen uitdelen zijn namelijk klootzakken, die zich bedienen van pesterijen in plaats van objectieve criteria.
DAT was de HUIDIge toestand, NIET wat IK voorstelde hé Ik kloeg dat juist aan...

.
Oud 1 september 2007, 00:34   #233
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
DAT was de HUIDIge toestand, NIET wat IK voorstelde hé Ik kloeg dat juist aan...
Geen hoofddoek dragen zou volgens jou al een goed bewijs zijn van inburgering? Wel, de vragen die ik kreeg voorgeschoteld gingen veel verder dan allen maar de persoon in kwestie. Men wilde duidelijk een vooroordeel bevestigd zien over de hele geschiedenis van de allochtone en andere vrienden, kennissen, ... en familie.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 03:18   #234
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zouden eens kunnen beginnen met criminelen hun straf in eigen land te laten uitzitten, zoals er nu al een gentlemen's agreement gesloten is tussen Marokko en België. Dit zou in feite moeten gelden voor gelijk welk land in mijn opinie. Ook heb ik het niet over overtredingen of lichte misdrijven. Dit lijkt me alleszins beter dan door de overbevolking in de gevangenissen aan te pakken dan ze vervroegd vrij te laten of met enkelbanden etc...

Het is dus te zien aan wat je bedoelt met "moeilijke gevallen".
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 07:19   #235
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
IK denk, maar wie ben ik, dat ik meer nuance leg in situering van de oplossing. Het is niet enkel de hoofddoek, die volgens, mij problemen oplevert. DE overheersende mentaliteit bij sommige immigrantengroepen spreekt boekdelen : http://www.youtube.com/watch?v=-inob20I_Y0
Citaat:
We zouden eens kunnen beginnen met criminelen hun straf in eigen land te laten uitzitten, zoals er nu al een gentlemen's agreement gesloten is tussen Marokko en België. Dit zou in feite moeten gelden voor gelijk welk land in mijn opinie. Ook heb ik het niet over overtredingen of lichte misdrijven. Dit lijkt me alleszins beter dan door de overbevolking in de gevangenissen aan te pakken dan ze vervroegd vrij te laten of met enkelbanden etc...

Het is dus te zien aan wat je bedoelt met "moeilijke gevallen".
Met moeilijke gevallen bedoel ik degene die telkens weer in aanraking komen met de gerechtelijke instantie's, dat zij meerdere malen in aanraking komen is reeds een grote indicator gezien de mentaliteit bij de huidige politieke en rechtelijke kaste. Zo is het voor het ogenblik in deze "democratie" een groter misdrijf een bepaalde situatie of vaststelling 3 maal of meer te zeggen dan constant opgepakt te worden voor inbraak ed. Als u begrijpt wat ik bedoel

Laatst gewijzigd door rookie : 1 september 2007 om 07:20.
Oud 1 september 2007, 07:50   #236
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
De extreem linksen zijn eigenlijk de grootste reden voor het in stand houden van racisme.

Als zij er niet steeds op hameren om toch maar meer en meer voordelen te geven aan de "achtergestelde" immigranten, dan was er niet zo veel wrok vanwege de autochtone bevolking.

Waarom maar steeds roepen om "positieve" discriminatie? Waarom steeds ingaan tegen punten van het VB als die wel degelijk wenselijk zijn?

Er wordt vanuit een bepaalde zijde steeds weer om "begrip" en "medeleven" en "rechtvaardigheid" geroepen als het om allochtonen gaat.

Waar blijven die woorden dan als het om autochtonen gaat?

Een allochtoonse jongere die ruiten ingooit en mensen berooft is volgens hen het product van onze fouten i.v.m. racisme.

Een autochtone jongere die hetzelfde doet is gewoon crapuul.

Wel... volgens mij zijn het allebei crapuul.

Geen voortrekkerij meer. Iedereen gelijk voor de wet.

Als een autochtoon gestraft wordt, moet een allochtoon ook maar gestraft worden.
Geen dubbele nationaliteiten meer
Niet alleen de rechten, ook de plichten.

Want hoe kan je nu om gelijkheid schreeuwen als je de allochtonen meer voordelen wil geven???
Dit is de nagel op de kop. Ik ken zeer weinig racisten in ons land, maar heel veel burgers die de positieve discriminatie beu zijn, de 'kleine' criminaliteit, de overdreven mediatisering van de allochtonenproblematiek en het gemier van een kortzichtige minderheid over 'politiek correct gedrag' en 'racisme'. Die laatsten dragen een zeer zware verantwoordelijkheid. Hopelijk krijgen ze ooit de rekening gepresenteerd.
Oud 1 september 2007, 09:31   #237
Babylonia
Parlementslid

Standaard

De bedoeling van racisme al door?
En maar discusieren wie de goeie en wie de slechte zijn
ondertussen loopt de derde hond met het been weg.
Er is plaats ruimte energie eten liefde gezondheid en alles in overdaad op deze planeet. Al van vrije energie en Nikolas Tesla gehoord?
Een van de grootste uitvinders van de eeuw, wisselstroom,elektromotor en nog 700 andere dingen stierf ARM ????????
Wie leefden in zijn omgeving? De Morgans en de Rockefellers.
We worden bedot dat t gene naam heeft! Net als in de tijd van Galilei en Copernicus de kerk niet wou inzien dat de aarde rond is, houden degene aan de macht (bankiers, zionisten, coorporate) de informatie tegen die HUN dynastie van oa energie bedrijgt.
bekijk als je geinteresseerd bent in een betere wereld;
www.zeitgeistmovie.com
Of laten we de telegraafpalen nog verder afbranden en blijven we bij de poneyexpress ?
21 civilisaties op aarde gingen verloren door overdreven machtsconcentratie en starheid in het willen aanvaarden van revolutionaire uitvindingen....
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 14:15   #238
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Dit is de nagel op de kop. Ik ken zeer weinig racisten in ons land, maar heel veel burgers die de positieve discriminatie beu zijn, de 'kleine' criminaliteit, de overdreven mediatisering van de allochtonenproblematiek en het gemier van een kortzichtige minderheid over 'politiek correct gedrag' en 'racisme'. Die laatsten dragen een zeer zware verantwoordelijkheid. Hopelijk krijgen ze ooit de rekening gepresenteerd.

Racisten zijn er inderdaad minder, mensen die het moe zijn des te meer. Eigenlijk kan je het best als volgt verwoorden.

"Geen racisten maar realisten".
Oud 2 september 2007, 22:57   #239
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik ken iemand die voor de VBDAB werkt. Die persoon geeft les aan allochtonen. Daar moest ook is ne Waal Nederlands leren, maar hij wou niet bij die allochtonen in de klas zitten.
leuke anecdote
Oud 2 september 2007, 23:51   #240
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu eens een rechtvaardig systeem waarmee de rotte appels er onmiddellijk uit worden gehaald en degenen die echt willen integreren er de kans toe krijgen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be