![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
DE KONING IS DOOD !!!!!!! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Da's het tragische met veel allochtonen, ze hebben meestal 2 nationaliteiten maar in feite hebben ze er geen meer. Het zijn ontheemden. Een Marokkaan die bv. zijn eigen taal wel kan spreken maar niet kan schrijven of lezen. Ze zijn te ontheemd om nog Marokkaan te zijn, en dragen een Belgische nationaliteit zonder echt Westers te zijn. Die voelen zich zo vervreemd dat ze krampachtig teruggrijpen naar hun nationale tradities, en dat soms ver drijven. Een goeie maat van me zit in zo'n situatie, een Turk die hier al 15 jaar woont, werkt, perfect ingeburgerd, maar toch zit hij tussen twee stoelen in. Ik krijg er soms medelijden mee, omdat hij weet als hij naar Turkije terugkeert dat men hem zal uitspuwen als "Europeaan", wat zoiets als verrader betekend voor velen daar. Een Indisch meisje die ik ken zat in een soortgelijke situatie, en besloot haar vaderland nog eens te bezoeken na al die jaren. Ze was nog niet heel uit het vliegtuig of ze werd overal uitgescholden en gesaterd, daar men haar onmiddellijk als "verraadster' aanzag. Na drie dagen heeft ze het vliegtuig terug genomen, zwaar gedesillusioneerd. Sindsdien is het ook gedaan met het dwepen met het traditionalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#224 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 31 augustus 2007 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#226 |
Staatssecretaris
|
![]() IK ben voorstander van het Noorse systeem :
veroordeeld tot een gevangenisstraf van meer dan 8 dagen : terug binnen de zes maand een basiskennins van de taal of : terug Bij een huwelijk met een van het herkomstland : gezinshereniging in het land van herkomst.
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 31 augustus 2007 om 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Awel,ook voor het steunen van de moslim vrouwen die geen hoofddoek willen dragen is het noodzakelijk dat wij er niet mee akkoord gaan dat moslims hoofddoeken mogen dragen in openbare functies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de Vlaamse nationaliteit, als Vlaanderen dus onafhankelijk is, hoop ik dat ze twee keer nadenken, voor ze die uitdelen. Mét hoofddoek, géén Vlaams paspoort! Dus geen stemrecht, geen rechten om iemand naar hier te halen...
![]() |
![]() |
#229 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Op openbare plaatsen, in facto, GEEN religlieuze symbolen,(zoals in Turkije, TOCH een moslimland), wat men achter zijn voordeur doet is zijn zaak - Een basiskennis van de taal is een absolute vereiste ( ik stel vast dat Russen op +/- 6 maand een degelijk niveau van de taal halen, niet om een universitair debat aan te gaan maar om hun plan te trekken in de normale leefsituatie’s) In Australie kom je niet binnen vóór je jouw taal kennis bewezen hebt
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#231 |
Staatssecretaris
|
![]() Als dat een vraag aan het forum is, zou ik verwijzen naar het eerste deel. De Belgische nationaliteit zou daarin veel te snel worden uitgedeeld. De heren die ze mogen uitdelen zijn namelijk klootzakken, die zich bedienen van pesterijen in plaats van objectieve criteria.
Laatst gewijzigd door DannyS : 31 augustus 2007 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#233 |
Staatssecretaris
|
![]() Geen hoofddoek dragen zou volgens jou al een goed bewijs zijn van inburgering? Wel, de vragen die ik kreeg voorgeschoteld gingen veel verder dan allen maar de persoon in kwestie. Men wilde duidelijk een vooroordeel bevestigd zien over de hele geschiedenis van de allochtone en andere vrienden, kennissen, ... en familie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is dus te zien aan wat je bedoelt met "moeilijke gevallen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Staatssecretaris
|
![]() IK denk, maar wie ben ik, dat ik meer nuance leg in situering van de oplossing. Het is niet enkel de hoofddoek, die volgens, mij problemen oplevert. DE overheersende mentaliteit bij sommige immigrantengroepen spreekt boekdelen : http://www.youtube.com/watch?v=-inob20I_Y0
Citaat:
![]()
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 1 september 2007 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#237 |
Parlementslid
|
![]() De bedoeling van racisme al door?
En maar discusieren wie de goeie en wie de slechte zijn ondertussen loopt de derde hond met het been weg. Er is plaats ruimte energie eten liefde gezondheid en alles in overdaad op deze planeet. Al van vrije energie en Nikolas Tesla gehoord? Een van de grootste uitvinders van de eeuw, wisselstroom,elektromotor en nog 700 andere dingen stierf ARM ???????? Wie leefden in zijn omgeving? De Morgans en de Rockefellers. We worden bedot dat t gene naam heeft! Net als in de tijd van Galilei en Copernicus de kerk niet wou inzien dat de aarde rond is, houden degene aan de macht (bankiers, zionisten, coorporate) de informatie tegen die HUN dynastie van oa energie bedrijgt. bekijk als je geinteresseerd bent in een betere wereld; www.zeitgeistmovie.com Of laten we de telegraafpalen nog verder afbranden en blijven we bij de poneyexpress ? 21 civilisaties op aarde gingen verloren door overdreven machtsconcentratie en starheid in het willen aanvaarden van revolutionaire uitvindingen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Racisten zijn er inderdaad minder, mensen die het moe zijn des te meer. Eigenlijk kan je het best als volgt verwoorden. "Geen racisten maar realisten".
![]() |
![]() |
#239 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() leuke anecdote
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|