Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2007, 09:55   #221
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Doe toch niet zo belachelijk.

Kerstbomen en paaseieren hebben niks met de christelijke kerk te maken.

Paulus.
Nogmaals, of die zaken al dan niet met religie te maken hebben doet er niet toe, PJ gebruikte het "neutraliteits" argument om het verbod op hoofddoeken te verdedigen, zij gebruiken hier datzelfde argument tegen kerstbomen & paaseikes, het is logica zelve.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 10:05   #222
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Waarom antwoorden ze dan dat ze Turk zijn ?
omdat je het hen vraagt misschien?

kijk, afgaande op hun uiterlijk denk je dat ze van vreemde afkomst zijn, en je vraagt het. En ze antwoorden 'Turk', ze lossen dus ergens uw verwachtingen in. maar dan is het weer niet goed.

Je vraagt toch ook niet aan een Belg van welk land hij is? Of doe je dat?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 10:09   #223
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De regels zijn -zoals ik boven al stelde- zoals bij een eenvoudig huisbezoek. Je past je aan aan de regels van het huis, zoniet kom je niet binnen. Misdraag je je, dan zullen je gastheren je terecht de deur wijzen.

Dat is gewoon redelijkheid!
je mag dan mss baas zijn over uw eigen huis, maar baas ben je niet van België. Niemand kan België claimen, noch stellen dat zijn mening en visie de standaard moet zijn in België.

of wacht, ik vergis me, je mag dat natuurlijk wel doen, vrije meningsuiting weet je wel. Maar het is de vraag of anderen akkoord zijn met uw mening.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 23 augustus 2007 om 10:22.
Oud 23 augustus 2007, 10:11   #224
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Samenleven, een gemeenschap vormen en dat soort zaken waar men tegenwoordig de mond van vol heeft houdt wat meer in dan de wet respecteren.
en dat samenleven doen ze als ze het voor de volle 100% het volgens uw manier doen?

Oud 23 augustus 2007, 10:15   #225
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Allebei dus: rechten EN plichten!!
dat is toch de evidentie hemzelve!

Nu, mensen van uw slag zeggen dat de allochtonen alleen hun rechten opeisen maar nooit verplichtingen willen nakomen?

Die moslima, aan welke verplichting voldoet ze niet?

Die heeft haar mond opengetrokken. Is dat wat ze fout gedaan heeft? moest ze zwijgen, was dat haar verplichting, zwijgen?

Oud 23 augustus 2007, 10:19   #226
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Wij hoeven helemaal niet neutraal te zijn.Het is perfekt verstaanbaar dat wij tégen hoofddoeken en andere uitheemse zever zijn, en voor onze eigen tradities, gebruiken en al dan niet religieuze symbolen. Die vrouwen zouden al meer dan kontent moeten zijn dat ze een job aan de stad krijgen, braaf danku zeggen, hun brutale bek toehouden, en het anders afbollen, hun ontslag geven, en zich elders laten stenigen.
dus ik zei...
Oud 23 augustus 2007, 10:19   #227
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Herman, je zit hier uit je nek te lullen door te verkondigen dat moslima's niet mogen studeren en ze hun 'koopwaar' moeten verbergen omdat ze enkel met hun man sex mogen hebben, daarbovenop vraag je of mijn man me intussen al heeft geslagen.

Mijn antwoord is dan nog 'braaf' gebleven als je't mij vraagt.

Laya, mits de Koran te raadplegen, is het duidelijk dat de vrouw minderwaardig is- gewoon de erfenisrechten eens controleren, of de waarde van de getuigenis van de vrouw in vergelijking met die van de man.

Dat jouw man de goedheid zelve is, die je niet tuchtigt volgens de Hadiths of zelfs de veel vriendelijkere Koran, die je toelaat van eigen bezit te hebben en nog zoveel andere zaken die uitdrukkelijk verboden worden door de onveranderlijke Koran, gedicteerd door Allah, doorgegeven door de Aartengel Gabriël aan de profeet Mohammed; maakt van je man, en jou afvalligen, heidenen, af te slachten slechterikken.

Tenzij de heimelijkheidsclausule ingeroepen word. Ja, die uitleg hoe liegen en bedriegen moslims de kans moet geven te groeien en te bloeien tussen toegeefelijke niet moslims. Tot de kracht er is alles over te nemen en de Koran te verplichten.

Citaat:
Als jouw vrouw sex mag hebben met wie ze wil omdat ze niet jouw bezit is en zij vind dat goed is dat tof voor haar, als mijn man zo'n uitspraak zou doen is mijn huwelijk, op sterven na, dood.
Dat hangt volledig af van persoonlijke voorkeuren. Mijn vriendin mag sex hebben met wie ze wil. Maar als ik het weet, nooit meer met mij.

Dat is de vrijheid binnen een monogame relatie. En ik vertrouw mijn vrouwtje. Daar heb ik geen Allah, God, of bureaucraatje voor nodig om dat idee te bekrachtigen.

Helaas zijn er vele "religieus geinspireerde" mannen die er een ander idee op nahouden. Je kan geen krant openslaan,zelfs geen "De Morgen" of je vind er wel ergens een verwijzing naar slagen, verwondingen of zelfs moord op partners in naam van een opperwezen. Vaders/ooms/neven die hun dochters/nichten verminken/vermoorden/aanranden omdat de familie eer is bezoedeld. Christelijk of moslim, Hindoe of hebreeuws. 1 grote pot vies vuil hersenverwekend nat.
Oud 23 augustus 2007, 10:23   #228
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nogmaals, of die zaken al dan niet met religie te maken hebben doet er niet toe, PJ gebruikte het "neutraliteits" argument om het verbod op hoofddoeken te verdedigen, zij gebruiken hier datzelfde argument tegen kerstbomen & paaseikes, het is logica zelve.
Als een kerstboom en een paasei niet neutraal zijn in jouw ogen, op welke wijze zijn ze dan partijdig?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 10:25   #229
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Sorry hoor, maar ze hebben gelijk. Als het stadsbestuur van Antwerpen dan toch persé een strikte neutraliteit wenst, dan moet dat ook maar voor iedereen gelden.
Wat is strikte neutraliteit? Straks mag je geen wit hemd meer dragen omdat het een religieuze kleur is.

Kijk, het standbestuur van Antwerpen heeft de hoofddoeken verboden in publieke functies omdat ze enkel de gevoelens onder de bevolking vertaald hebben in hun beleid. Dat is democratisch.

Absolute neutraliteit kan nooit bestaan dus moeten niet proberen om dit al te strikt te nemen. De moslims mogen dit natuurlijk proberen. Dat moet mogelijk zijn in een democratie. Maar het getuigt van weinig goede wil en onbegrip ten aanzien van onze waarden en normen. Blijkbaar is het niet mogelijk om onze culturen te mengen en zullen we over het algemeen gezien altijd genoodzaakt zijn om gescheiden samen te leven in aparte maatschappijen. Wij zijn bereid om hier en daar in te binden en zo tot samenleving in harmonie te komen. Ik vind dat wij al voldoende duidelijk onze goede wil getoond hebben. In de mate van het mogelijke, was er aan gunsten geen gebek aan onze zijde. Maar moslims zijn niet bereid om in te binden. Op geen enkel niveau. Dat wordt iedere dag duidelijker. De conclusie dringt zich op.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 10:26   #230
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
je mag dan mss baas zijn over uw eigen huis, maar baas ben je niet van België. Niemand kan België claimen, noch stellen dat zijn mening en visie de standaard moet zijn in België.

of wacht, ik vergis me, je mag dat natuurlijk wel doen, vrije meningsuiting weet je wel. Maar het is de vraag of anderen akkoord zijn met uw mening.
Bullshit.

Het zijn de Belgen die regeren in België. Dat kunnen we wel claimen.

Paulus.
Oud 23 augustus 2007, 10:27   #231
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een kerstboom en een paasei niet neutraal zijn in jouw ogen, op welke wijze zijn ze dan partijdig?

Paulus.

op het moment dat ze iemand bedienen.

Momentje,.....

De paasklokken staan voor de deur ambras te maken met de paashazen voor wie mijn chocolade eitjes aan mij mag geven.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 10:30   #232
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bullshit.

Het zijn de Belgen die regeren in België. Dat kunnen we wel claimen.

Paulus.
Die moslima is toch ook belg?
Oud 23 augustus 2007, 10:32   #233
Amon_Re

Standaard

Citaat:

Paulus.

Kerstbomen & paaseireren voor mij maken deel van de katholieke gewoontes in ons land, en zijn voor mij niet neutraal.

En ja, ik weet dat de origine van een kerstboom ouder is dan de katholieke kerk, en dat de kerk deze gewoontes overnam, maar dat doet er eigenlijk geen bal aan toe, feit is dat het zaken zijn die de neutraliteit in vraag kunnen stellen, net als die vodden.

Jij hoort dit mischien niet graag, en da's dan brute pech voor jou, maar in dit geval hebben die moslims nekeer gelijk, eerlijk is eerlijk.

Je zou beter uw pijlen richten op het misbaksel waardoor ze deze eis kunnen stellen, PJ dus.

Of moe'k het aan uw verstand proberen te brengen met een analogie? Wil wel eentje bedenken ze anders.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 23 augustus 2007, 10:32   #234
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Die moslima is toch ook belg?
Eéntje die voor heibel zorgt omdat ze zich niet aanpast. Juist!

Paulus.
Oud 23 augustus 2007, 10:35   #235
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Eéntje die voor heibel zorgt omdat ze zich niet aanpast. Juist!

Paulus.
Meh, ik ben ook niet conform de norm zelle, enkel schapen lopen mee.

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 23 augustus 2007 om 10:35.
Oud 23 augustus 2007, 10:36   #236
Tegendradigaard

Standaard

Die hoofddoeken toch....

Doet mij denken aan een voorstel van de Joden in de jaren 1930 om zelf vrijwillig een gele ster te gaan dragen...

Door zelf uiterlijke kenmerken te dragen zet men zichzelf in een hokje...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 10:37   #237
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Tioch normaal dat die moslima's er tegen zijn.

Ne boom in een lokaal zonder haard, dus kunnen ze geen thee zetten.

En die eikes zouden verwarrend kunnen zijn wanneer ze hun kleine moete zoeken wanneer ze naar huis gaan.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 10:37   #238
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kerstbomen & paaseireren voor mij maken deel van de katholieke gewoontes in ons land, en zijn voor mij niet neutraal.

En ja, ik weet dat de origine van een kerstboom ouder is dan de katholieke kerk, en dat de kerk deze gewoontes overnam, maar dat doet er eigenlijk geen bal aan toe, feit is dat het zaken zijn die de neutraliteit in vraag kunnen stellen, net als die vodden.

Jij hoort dit mischien niet graag, en da's dan brute pech voor jou, maar in dit geval hebben die moslims nekeer gelijk, eerlijk is eerlijk.

Je zou beter uw pijlen richten op het misbaksel waardoor ze deze eis kunnen stellen, PJ dus.

Of moe'k het aan uw verstand proberen te brengen met een analogie? Wil wel eentje bedenken ze anders.
Moslims hebben helemaal geen gelijk en jij ook niet.

Kerstbomen en paaseieren hebben niks met katoholicisme te maken en zijn weldegelijk neutraal.

Sinterklaas ook niet trouwens. Vraag het maar aan de Roomse authoriteiten of aan niet katholieke Belgen of zij misschien tegen kerstversiering en paaseieren zijn.

Het argument slaat nergens op.

Het gaat helemaal niet om godsdienstige symbolen.

Paulus.
Oud 23 augustus 2007, 10:38   #239
Tegendradigaard

Standaard

Kan iemand mij uitleggen hoe de kerstboom mij kan helpen bij het invullen van een formulier voor een renovatiepremie ?

en kan daarna mij nog iemand uitleggen hoe die paaseieren (heb er nog nooit gezien in het gemeentehuis maar allez soit....) mij gaan helpen bij het afleveren van mijn nieuwe IK ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 10:39   #240
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meh, ik ben ook niet conform de norm zelle, enkel schapen lopen mee.
Neen. Beleefde gasten voegen zich naar hun gastheer. Dat heeft niks met kuddegedrag te maken.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be