![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Minister
|
![]() Ik vind al lang dat veel franstaligen racisten zijn. Als je in Brussel, een tweetalige stad, durft beginnen in het nederlands, krijg je dikwijls een nogal een ijzige reactie...Dat noem ik racisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Minister
|
![]() Dat gebeurt wel vaker, alleen als het linksen zijn zwijgt rechts of moedigen ze het aan.
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Minister
|
![]() jup, en als ze je te vaak op risicobetogingen zien proberen ze je op te pakken voor de betoging begint.
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en van voetbal ken je ook al niets ![]() Vlaams Belang dient klacht in bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding tegen de Luikse agenten. Vanhecke en Dewinter stellen dat het hardhandig optreden van de agenten was ingegeven door 'anti-Vlaams racisme'. Ze werden beledigd voor sales flamins of vuile flaminganten. Ze staven dat met beelden op de partijwebsite. Naast de klacht bij het Centrum zal Vlaams Belang ook klacht indienen bij het parket en het Comité P, dat toeziet op de politie. Vlaams Belang is eveneens verontwaardigd over de reactie van Thielemans en de beweringen dat de betogers zouden hebben geprovoceerd en dat zelfs Vlaams Belangers geweld zouden hebben gebruikt !! Toppunt is Brussels hoofdcommissaris Roland Vanreusel die verklaarde dat zelfs Vanhecke de buschauffeur heeft aangevallen. ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze bijeenkomst op 9/11 was vreedzaam De G8 betogingen waren uiterst geweldadig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, maar dat staat dan in volledige tegenspraak met wat de commissaris gisteren verklaarde voor de camera's, nl. dat VH de chauffeur van achteren aanviel en met beide handen naar achter trok. Hoezo met beide handen? VH's handen waren toen al op de rug vastgebonden. Nu moet u mij eens uitleggen welke Goudini VH op dat ogenblik wel geweest moet zijn???!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel, stad der verreheden.
Antwerpen Vrijstaat.
![]() |
![]() |
#232 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Inderdaad! De daders zijn nooit gevonden.
Maar wat de vrije meningsuiting in Belgie betreft nog een grappig anecdotaal staaltje. Op mijn verjaardag 12 october in de middeljaren 1970 (ik ben het jaar vergeten) moest ik een klant bezoeken op de markt in Sint Niklaas (neen niet Eddy Wally maar een andere marktkramer). Op de markt zag ik commotie en afsperringen staan. Bij nader onderzoek bleek dat koningin Fabiola op bezoek kwam (haar man was blijkbaar ziek). Ik besloot terstond om mijn mening op een luide manier te uiten. Ik wachtte een 30tal minuten en daar kwam ze eraan. De "vive spa reine " waren niet overdonderend maar toch. Terwijl ze uit de auto stapte begon ik te schreeuwen : AMNESTIE>AMNESTIE enz. Fabiola was nogal goed want ze draaide zich naar mij en ze groette mij met een handgewuif. Verstandige tactiek! Geen reactie van publiek noch politie maar een mij onbekende tienerjongen kwam naast mij staan en schreeuwde mee. Toen ik echter oversloeg naar "Leve de Vlaamse republiek" was het ander paar mouwen. Twee flikken renden nader en sprongen letterlijk over de afsluiting. Ik werd bij mijn schabbernak gepakt en hardhandig naar het politiekantoor gebracht. De commissaris was uitermate verbaasd dat ik zo iets op mijn verjaardag deed. Hij belde naar Brugge (mijn woonplaats Zeebrugge) om te weten te komen welke staatsgevaarlijke kerel ik wel eigenlijk was. Totaal belachelijk. Ik werd vijf uur vastgehouden tot de koningin het grondgebied van Sint Niklaas verlaten had. Mijn vrouw vond het niet geestig maar was ook niet verbaasd. Ik heb hier nooit ruchtbaarheid aan gegeven want een klein incident in mijn woelig leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Gouverneur
|
![]() Een lezersbrief uit DS
Geschokt Heb net enkele Webfilms bekeken mbt de hardhandige aanpak van de betogers. Het klopt dat de betoging niet werd toegestaan. Dat kan echter geen aanleiding zijn voor het gebruik van diproportioneel geweld door de ordemacht. Dit is duidelijk een staaltje van de terreur en de repressie die ons nog te wachten staat. Ik beschouw dat als een oorlogsverklaring aan de Vlamingen. Er was niet het minste probleem om met de overmacht aan politie die kleine groep manifestanten onder controle te houden. Alleszins een schril contrast ivm de laksheid v/d antwerpse politie nav de baldadige moslimbetoging toen het motto gold: "afzijdig blijven om erger te voorkomen". Benieuwd of "la Onckelinkx" nu ook een rapport gaat vragen over de beestachtige wijze waarmee de luikse politie te keer ging. Besluit: als we onze democratie nog willen redden moet er dringend en veel veranderen in België. Ivo Van Hamme dinsdag 11 september 2007 Het is inderdaad zo dat de islamofobe burgemeester Thielemans daarmee het sein heeft gegeven aan de mosliminwoners van zijn stad en erbuiten, dat geweld is geoorloofd als het erop aan komt om de 'islam te verdedigen'. De fundi krijgen nu vrij spel en zullen nog meer methodes gebruiken zoals intimidatie en geweld om meningen die zij niet dulden tot in de kiem te smoren, want alle weerstand is nu gebroken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() Gans deze draad is soep met ballletjes. Alsof Vlamingen geviseerd werden. 8)
Franstaligen van Nation (overigens, leuk, Dewinter in een zelfde betoging als neonazi's) werden even goed "gerazziaad". http://www.youtube.com/watch?v=rn0LV...ode%3Drecalcul __________________
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 13 september 2007 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() ondertussen is het veranderd naar anti)Islamiseringsbetoging. Het Vb heeft dan ook gewoontes ontwikkeld inzake het aanpassen van websites.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 13 september 2007 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister
|
![]() Citaat:
CGKR is de Gestapo van de 21ste eeuw, triest dat zoiets bestaat.
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We konden het weten toen het cordon sanitaire werd ingesteld. We zien het aan wat jij wel en niet kon zeggen. We merken het aan de afkeer van de Franstalig Belgique voor 'niet VB-er en racist' De Wever: Republikeinen worden in dit corrupte koningdom niet geduld.
![]() |
![]() |
#240 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |