Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2007, 23:53   #221
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Waarom niet? Is er dan geen vrijemeningsuiting meer?
Sinds dat er een paar wetten gewijzigd zijn, waaronder de grondwet, niet meer.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 06:23   #222
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB-aanhangers die hier een racistische moordenaar VERDEDIGEN en de advocaat van een slachtoffer ONDERKOTSEN.
Niet overdrijven zeg. Vermassen is niet heilig en hij is geen slachtoffer, hij lijkt integendeel meer op een geslepen exploitant van deze moorden.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:05   #223
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
En maar goed ook, godverdomme! Ge zit hier al heel de tijd een racistische moordenaar te verdedigen. Kl**tz*k.
leren lezen! of de stront uit uw ogen halen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py
Ik vind het ook verschrikkeljk erg wat die rotzak gedaan heeft, maar ik leg het grootste deel van de schuld bij het te linkse beleid dat de autochtone mens volledig aan zijn lot overlaat, als het gaat om
problemen/geschillen/ruzies/... met allochtonen. Zo kweekt men HVT's. Niet verschieten als binnen 10-15 jaar mensen zoals kleine Cyriel nu (De Cirkel, weggepest uit school met COLLABORATIE van de de schoolbegeleidster en -directie!!!!!!!!!!!) gaan zinnen op wraak, omdat ze te veel gecouillonneerd en vernederd zijn.
Dus Raf, haal de stront uit uw ogen en LEES GOED: SN00PY vindt HET WEERZINWEKKEND WAT HVT GEDAAN HEEFT: RACISTISCHE MOORDEN worden ook door SN00PY VEROORDEELD.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:06   #224
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat je nog de moeite neemt om daarop te reageren Die kerel verdedigt hiet nota bene een meervoudige moordenaar!
Citaat:
Ik vind het ook verschrikkeljk erg wat die rotzak gedaan heeft, maar ik leg het grootste deel van de schuld bij het te linkse beleid dat de autochtone mens volledig aan zijn lot overlaat, als het gaat om
problemen/geschillen/ruzies/... met allochtonen. Zo kweekt men HVT's. Niet verschieten als binnen 10-15 jaar mensen zoals kleine Cyriel nu (De Cirkel, weggepest uit school met COLLABORATIE van de de schoolbegeleidster en -directie!!!!!!!!!!!) gaan zinnen op wraak, omdat ze te veel gecouillonneerd en vernederd zijn.
Dus Raf, haal de stront uit uw ogen en LEES GOED: SN00PY vindt HET WEERZINWEKKEND WAT HVT GEDAAN HEEFT: RACISTISCHE MOORDEN worden ook door SN00PY VEROORDEELD.
of ziet gij niet goed???
Oud 4 oktober 2007, 08:07   #225
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat je nog de moeite neemt om daarop te reageren Die kerel verdedigt hiet nota bene een meervoudige moordenaar!
zie voorgaand antwoord
Oud 4 oktober 2007, 08:08   #226
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hij gaat zelfs nog veel verder en heeft al herhaaldelijk zijn hoop uitgedrukt dat er nog HVT's zullen volgen. En daar was hij trouwens niet alleen in.
Voor u hetzelfde, leer lezen:
Citaat:
Oud 4 oktober 2007, 08:17   #227
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Voor u hetzelfde, leer lezen:
Ik kan zeer goed lezen, beste sn00py, en mijn geheugen is ook zeer goed:

Citaat:
Ik hoop dat er ne keer ne buurtbewoner begint te flippen en een paar van die terroristen afknalt. De klootzakken verdienen niet beter.
Citaat:
Het z�*l gebeuren, daar ben ik zeker van (alleen: wanneer?), en het is nodig ook, ...
Citaat:
Of mag ik hopen dat er nog eens een gek opstaat en daar eens flink in maait.
Daar veranderen een paar relativerende berichten niets aan.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:23   #228
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan zeer goed lezen, beste sn00py, en mijn geheugen is ook zeer goed:

Daar veranderen een paar relativerende berichten niets aan.
Ja, als je ze uit hun context rukt...dat eerste bericht:
ik hoop echt dat er eens een buurtbewoner gaat kuisen in die groep Marokkanen die er een duivels genoegen in schept bejaarde mensen te terroriseren: brandstichten,... En de overheid zegt zelf: we hebben het niet meer in de hand.
Ik zou liever dat hebben dan dat er één onschuldige bejaarde het leven moet laten in een aangestoken brand. En dat meen ik inderdaad, wantin mijn ogen zijn dat terroristen.
Oud 4 oktober 2007, 08:36   #229
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, als je ze uit hun context rukt...dat eerste bericht:
ik hoop echt dat er eens een buurtbewoner gaat kuisen in die groep Marokkanen die er een duivels genoegen in schept bejaarde mensen te terroriseren: brandstichten,... En de overheid zegt zelf: we hebben het niet meer in de hand.
Ik zou liever dat hebben dan dat er één onschuldige bejaarde het leven moet laten in een aangestoken brand. En dat meen ik inderdaad, wantin mijn ogen zijn dat terroristen.
Relativeren is zinloos. Iedereen kan lezen wat er staat en door op het pijltje te klikken ook de context terugvinden (hopen is niet hetzelfde als liever hebben trouwens... en je gaat zelfs verder: je beweert ook dat het nodig is). Het punt blijft dat jij hoopt op een gek die mensen afknalt. Niet zomaar mensen, maar allochtonen. Want dat verdienen ze volgens jou. Criminele allochtonen, zeg je er dan wel bij voor de vorm... alsof dat op hun gezicht staat geschreven... alsof een gek of een geflipte buurtbewoner daar tout court rekening mee zou houden... alsof de doodstraf aanvaardbaar is... alsof elk misdrijf hetzelfde is.

En daarmee sn00py, heb je bij mij elke vorm van respect verloren. Er staat wat er staat. En aangezien het kadert in het proces van HVT, is het des te luguberder. Want daarmee geef je tussen de lijnen ook nog eens duidelijk aan dat een onschuldige autochtoon voor jou belangrijker is dan een onschuldige allochtoon.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 oktober 2007 om 08:44.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:46   #230
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Relativeren is zinloos. Iedereen kan lezen wat er staat en door op het pijltje te klikken ook de context terugvinden (hopen is niet hetzelfde als liever hebben trouwens). Het punt blijft dat jij hoopt op een gek die mensen afknalt. Niet zomaar mensen, maar allochtonen. Want dat verdienen ze volgens jou. Criminele allochtonen, zeg je er dan wel bij voor de vorm... alsof dat op hun gezicht staat geschreven... alsof een gek of een geflipte buurtbewoner daar tout court rekening mee zou houden... alsof de doodstraf aanvaardbaar is... alsof ellk misdrijf hetzelfde is.

En daarmee sn00py, heb je bij mij elke vorm van respect verloren. Er staat wat er staat. En aangezien het dan ook nog eens kadert in het proces van HVT, is het des te luguberder. Want daarmee geef je tussen de lijnen ook aan dat een onschuldige autochtoon voor jou belangrijker is dan een onschuldige allochtoon.
Ten eerste vind ik de doodstraf aanvaardbaar, maar dat is een andere discussie.
Ten tweede zeg ik inderdaad "criminele allochtonen". En dat zeg ik niet voor de vorm. Voor mij moet er trouwens niet geschoten worden op een dief die wat wortelen steelt uit een moestuin. Voor mij moet er niet geschoten worden op iemand die in een wagen inbreekt.
Dat zijn heel andere zaken dan het terroriseren van weerloze bejaarden. Dat is niet eenmalig, dat is al een ganse tijd aan het duren. En de overheid doet niets. Kan je je inbeelden hoe de (klein)kinderen van die bejaarden denken over dat schorriemorrie dat zich onaantastbaar waant?
Oud 4 oktober 2007, 08:57   #231
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je je inbeelden hoe de (klein)kinderen van die bejaarden denken over dat schorriemorrie dat zich onaantastbaar waant?
Het valt idd op hoe jonge kinderen steeds negatiever gaan denken over de (veelal) Marokkaanse jongeren waarmee ze dagelijks geconfronteerd worden. Dat lost men binnen tien jaar niet meer op met paternalistische sermoenen over verdraagzaamheid.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 09:22   #232
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat u stoort, dan moet u zich zéker te pletter ergeren aan de VB-aanhangers die hier een racistische moordenaar VERDEDIGEN en de advocaat van een slachtoffer ONDERKOTSEN.
Ik wacht op uw verontwaardiging.
Niemand verdedigt hier HVT. er wordt enkel ergernis geuit over de immense hypocrisie die de linkse kerk aan boord legt : over haar oogkleppen in de talrijke gevallen van gewelddaden door RACISTISCHE allochtonen op autochtonen, over hun gemanipuleer om in die gevallen de racistische allochtone geweldplegers af te schilderen als kansarme dutskes en hun slachtoffers tot daders/uitlokkers te verheffen. Zum kosten !

Wij wachten eerst uw verontwaardiging af mbt de slachtpartij van G. Demoor door racistische allochtone jongeren, wij wachten eerst uw verontwaardiging af mbt de dagelijkse geweldplegingen door racistische allochtonen die hun slachtoffers op racistische halal-basis selecteren, feiten waarvoor de linkse kerk moedwillig blind blijft, feiten waarin de linkse kerk zich d'office opwerpt als verdediger van de allochtone racisten.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 09:30   #233
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het valt idd op hoe jonge kinderen steeds negatiever gaan denken over de (veelal) Marokkaanse jongeren waarmee ze dagelijks geconfronteerd worden. Dat lost men binnen tien jaar niet meer op met paternalistische sermoenen over verdraagzaamheid.
U zegt daar zoiets, de maatschappij radikaliseert en niemand weet waarom, behalve dan dat het niet de schuld is van de moslims, zoveel is duidelijk.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 09:30   #234
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

intussen blijft Het Nieuwsblad volharden in zijn sensatie-pathetische berichtgeving. Wederom een foto die 2/3 van de voorbladzijde inneemt: een huilende Songul Koc met in koeien van letters: "SONGUL GEBROKEN VOOR HET LEVEN"

Kijk, niemand betwist dat dit een intrieste en gruwelijke zaak is, maar kunnen we de sensatie en pathetiek achterwege laten, van een kwaliteitskrant (?) is dit toch het minste wat ik verwacht.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:13   #235
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat u stoort, dan moet u zich zéker te pletter ergeren aan de VB-aanhangers die hier een racistische moordenaar VERDEDIGEN en de advocaat van een slachtoffer ONDERKOTSEN.
Tiens ... Blijkbaar is de advokaat van de verdediging het nog eens met die VB aanhang ...Hij is er mee weg se ...
Blijkbaar mag er niet meer getwijfeld worden aan het "rascistisch motief" ... Zelfs advokaten mogen dat niet meer ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:17   #236
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Verdraagzaamheid gaat over het accepteren van symbolen en manieren die jou persoon niét direct lastig vallen. Cfr. Hoofddoek of gewaden.

Dat gaat niét - nátuurlijk niet - over lastig vallen en pesterijen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:18   #237
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wij wachten eerst uw verontwaardiging af mbt de slachtpartij van G. Demoor door racistische allochtone jongeren,

:')
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:46   #238
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Tiens ... Blijkbaar is de advokaat van de verdediging het nog eens met die VB aanhang ...Hij is er mee weg se ...
Blijkbaar mag er niet meer getwijfeld worden aan het "rascistisch motief" ... Zelfs advokaten mogen dat niet meer ...
mmh, ik vind het toch ook raar hoor, dat die advocaat blijkbaar geen racisme ziet in de moorden. Wat er ook van zij, het is mevrouw Koc die hem de laan heeft uitgestuurd omdat zij vindt dat haar visies niet meer overeenkomen met die van haar advocaat, dat lijkt me haar volste recht.

Nu vraag ik me alleen af hoelang het proces zal stilliggen, want als ze een nieuwe advocaat neemt, zal die heel het dossier moeten instuderen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:47   #239
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Net zoals tijdens de jaren ‘80 gebeurde dit zinloos geweld in een periode van perikelen binnen de Staatsveiligheid. De golf van zinloze terreur in Brussel en Antwerpen volgde twee maand na het ontslag van Koen Dassen als chef van de Staatsveiligheid, op 31 januari 2006.Ondanks zijn officieuze reden voor ontslag — dat hij inlichtingen van de C.I.A. zou verwaarloosd hebben — werd Koen Dassen vermoedelijk ontslagen omdat hij in zijn gehoorzaamheid voorrang gaf aan de C.I.A. en pas daarna aan de Belgische regering.

Ondanks de slim gespeelde reden voor zijn ontslag was Dassen eigenlijk een accoliet van de C.I.A. Hij verkoos bijvoorbeeld maandenlang te liegen tegen het parlement over de landing van C.I.A.-vluchten op Belgisch grondgebied [3]. Het is ook duidelijk dat Dassen in opdracht van de Amerikaanse ambassade medeplichtig was aan de verkiezingsfraude van 2003 [4]. Nadat hooggeplaatste ambtenaren van de Staatsveiligheid tijdens de jaren ‘80 in opdracht van de Amerikaanse inlichtingendiensten verantwoordelijk waren voor het beschermen van de Belgische terreurgroepen CCC en Bende van Nijvel, volgde Koen Dassen hen op als binnenlandse marionet van de C.I.A. om de Amerikaanse geheime dienst vrij spel te geven in zijn dagelijkse operaties, zoals daar zijn propaganda tegen linkse partijen, het verdraaien van verkiezingen, en helaas ook het vermoorden van mensen.

Net zoals de Bende van Nijvel een onrechtstreekse aanval was van de C.I.A. op de Belgische besluitvorming, willen we hier bestuderen of dat deze zinloze moorden eenzelfde doel kunnen gediend hebben, namelijk een wraakoperatie voor het ontslag van Koen Dassen als officieuze C.I.A.-vertegenwoordiger waren — hetgeen in Amerikaanse ogen een gevoelig verlies van invloed betekende — en een chantagepoging inhielden om de nieuwe chef van de Staatsveiligheid te kunnen uitkiezen.

Opzettelijk geweld

12 april 2006. De Poolse moordenaars in Brussel-Centraal waren niet uit op een diefstal, maar waren van plan iemand neer te steken, zo blijkt uit interviews met de vader van Joe Van Holsbeeck. Adam G. had het moordwapen al klaar nog voor Joe werd aangemaand z’n mp3-speler af te geven. De daden van de Poolse zigeuners zijn die van jonge moordenaars — niet die van jonge dieven. Men stak niet om te straffen, of uit woede, maar om te doden. Niet één maal, maar meerdere malen deed het scherpe mes zijn werk, net zo lang tot Joe verbaasd op de grond neerzeeg.

David G.; de oudere broer van messteker Adam G., belde meteen daarna met mededader Mariusz. De in Brussel verblijvende David G. wordt als opdrachtgever of go between beschouwd voor de moord. Vreemd dat hij toch vrijgelaten wordt — hij zou minstens medeplichtig zijn. Mijns inziens moet het onderzoek naar de moord zich op de invloed van deze man concentreren. Adam G., die als twee druppels water op zijn oudere broer lijkt, houdt zelf opvallend genoeg zijn onschuld staande: hij zegt wel betrokken te zijn bij de moord, maar niet de moordenaar te zijn van Joe. Hij liet ook weten onder invloed van medicatie of drugs te hebben gehandeld.

Opvallend is de nuchtere gelaatsuitdrukking van de daders, geregistreerd op de camera’s — ‘missie volbracht’. Voor een prul dat amper een retourtje Warschau waard was werd op een uitgerekend publieke plaats, vol toeschouwers en camera’s, een gemediatiseerde steekpartij gehouden. De buit was inferieur aan het effect op het publiek.

11 mei 2006. We schrijven een maand later. Weer zo’n vreemde misdaadpiek. Ene Hans Van Themsche trekt een bloedspoor door de straten van Antwerpen. Omdat hij plots leed aan zinsverbijstering? Extreem-rechtse politici haastten zich om Van Themsche als een gek te bestempelen teneinde de daders fascistische achtergrond niet te moeten belichten. Media beschaamden zichzelf door naar voor te schuiven dat pc-spelletjes de moorden zouden geïnspireerd hebben. Over de mysterieuze schutter zegt auteur Tom Lanoye, Antwerps schrijver, in de uitzending ‘Morgen Beter’ van maandag 15 mei 2006 dat deze 18-jarige jongen volgens hem tot een subcultuur behoort.

Van Themsche wist wat hij zou gaan doen. Iets — of iemand — had de kanteling geactiveerd naar zijn wrede gedrag en dat spookte door z’n hoofd. Precies die voorbedachtheid had hem geënerveerd (een knagend geweten, voor de daad) en had hem aangezet tot dat buitensporige rookgedrag: hij wist dat er een point of no return naderde en had tegenover z’n internaat dus niets te verliezen.

Het schrijven van de brief indiceert hetzelfde: voorbedenking. Bij de aankoop van het jachtgeweer benadrukte de wapenhandelaar ten slotte hoe kalm en alledaags Van Themsche zich gedroeg.

De dood van het 2-jarige kind Luna noemde hij een geval van ‘op de verkeerde plaats en de verkeerde tijd’. Net zoals bij de steekpartij in Brussel-Centraal ging het om een dader die goed wist wat er stond te gebeuren; voorbereid was voor wat zou komen. De moorden in Brussel en Antwerpen zijn daden die enkel door voorbedachtenis vallen te verklaren.

Conclusie

Hoewel de media er alles aan deden om ons zoveel te doen slikken, was die vreemde moordgolf tijdens de Belgische lente geen kwestie van roofmoord of nog minder van psychotische opwellingen. Het waren terroriserende acties met een politieke inslag — wellicht niet voor de beïnvloedbare uitvoerders, maar wel zeker bij hoofde van de aanstekers ervan. Het klimaat van zinloze terreur uit de strategie van de spanning is herkenbaar.
http://thomasdeflo.wordpress.com/200...e-recuperatie/
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:49   #240
Babylonia
Parlementslid

Standaard

wie is nu hoofd van de CIA?
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be