![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Dus de Belgische staat kapotmaken is een globalistisch, kapitalistisch symbool vernietigen?
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*** = eender welke "netwerk staat", eender welke "global consumer state"
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 29 oktober 2007 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() War is the continuation of politics
Terrorism is the continuation of post-politics |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In iedereen schuilt er een terrorist ...
|
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uw obsessie met terrorisme begint beangstigend te worden, als ge't mij vraagt. Ik hoop dat de staatsveiligheid u in 't oog houdt want ik voel me niet meer zo veilig.
|
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar zeer ernstig over nagedacht, over het verschijnsel terrorisme
Filosoof Jean Baudrillard heeft er schitterende stukjes over geschreven Het heeft niets met godsdienst an sich te maken Laatst gewijzigd door Nr.10 : 8 november 2007 om 00:53. |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat denk ik ook niet, want jij bent voor zover ik weet niet godsdienstig, toch?
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het vrij gemeen om zoiets te zeggen, Kadee
|
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Staatssecretaris
|
![]() Annemans krijgt misschien toch nog gelijk..
|
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet te hard van stapel lopen, N-VA moet regeringsdeelname laten goedkeuren door de leden.
|
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik steek mijn hand niet in het vuur. Voor niemand hier.
Denk dat, mocht iedere account verbonden wordt met een elektronische ID, er rare dingen uit de bus gaan komen ... Misschien moet dát maar eens gebeuren ... ![]() Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 november 2007 om 22:13. |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik kan eigenlijk niet volgen waar je het over hebt
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het ziet er naar uit dat Annemans vooral zijn eigen dromen voor waar aan het nemen is. De tsjeven zijn zich blijkbaar toch redelijk bewust van de rampspoed die hen zal overkomen als ze al te gemakkelijk overstag gaan.
|
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moderne politicus = personen-cultus = hype
Zonder hype komt je er niet. Iedere hype is een vorm van massa-hysterie Om aan te zetten tot massa-hysterie heb je massa-media nodig. Zo komen we bij Hitler. Dat was massa-hysterie. Wat Hitler deed met de micro/radio gebeurt nu via camera/televisie. * wat doet Berlusconi? * waar is Poetin mee bezig? Hitler = "behind-a-mic" politics. NU = "in-front-of-a-cam" politics. Churchill over Hitler en Mussolini: "These men of the mic and murder." Voor Poetin wordt dat: "These men of the television and murder." Voor de islamfascisten van Bin Laden: "These men of the videotapes and murder." ![]() Zo ook de "betrouwbare snoet" van ene Leterme. Die "betrouwbare snoet" voldoende voor 800.000 stemmetjes. Betrouwbare snoet + 30 seconden turbotaal, sloganesk populisme Stopwoordjes van het "bedrog": respect, goed bestuur, staatshervorming Eigenlijk, nader bekeken, heeft die man niets te vertellen, niets. Totaal niets. ALLES KOMT TERUG
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 30 november 2007 om 20:25. |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat hebben de aanslagen van 9/11 daar dan mee te maken? Ik vind het wel getuigen van weinig respect voor de slachtoffers dat je hen te pas en te onpas misbruikt als 'argument' bij binnenlandse aangelegenheden
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() Natuurlijk zou de Rand tweetalig blijven/worden als Vlaanderen onafhankelijk wordt. Dan moeten we namelijk het Minderhedenverdrag ratificeren als we opnieuw bij de Europese Unie willen horen. En geloof me, de huidige faciliteiten vallen in het niet vergeleken met de bijkomende rechten en garanties die dan moeten gegeven worden aan de Franstaligen in de Rand, onder andere het recht om Frans te spreken in de gemeenteraad en het schepencollege.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je die als historische minderheid wil beschouwen dan mag je vanaf nu ook Arabisch, Berbers en Turks gaan spreken in de Vlaamse gemeenteraden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() Wat de discussie over de koning betreft, volgens mij klopt dat niet helemaal.
Het is natuurlijk wel zo dat Filip ab-so-luut geen moreel gewicht in de schaal kan werpen, terwijl Albert II nog 'n beetje de grootvader des vaderlands is. Mocht Albert overlijden, dan is België volgens mij geen lang leven meer beschoren. Maar het is niet zo dat we absoluut een regering nodig hebben om een koning aan te stellen: Art. 85 van de Grondwet, eerste lid: De grondwettelijke macht van de Koning gaat bij erfopvolging over op de natuurlijke en wettige nakomelingschap, in de rechte lijn, van Z.M. Leopold, Joris, Christiaan, Frederik van Saksen-Coburg en volgens eerstgeboorterecht. Filip voldoet aan die voorwaarden. Art. 90: Bij overlijden van de Koning komen de Kamers zonder bijeenroeping samen, uiterlijk de tiende dag na die van het overlijden. Indien de Kamers tevoren ontbonden zijn en het ontbindingsbesluit bijeenroeping bevat tegen een later tijdstip dan de tiende dag, treden de oude Kamers opnieuw in functie totdat de Kamers die hun plaats moeten innemen, bijeenkomen. [We hébben Kamers, en zelfs als we ze niet hadden, zou het geen probleem zijn, dan roepen we de vorige bijeen.] Te rekenen van het overlijden van de Koning en tot de eedaflegging van zijn troonopvolger of van de Regent, wordt de grondwettelijke macht van de Koning in naam van het Belgische volk uitgeoefend door de in raad verenigde ministers en onder hun verantwoordelijkheid. [Dit is misschien de enige moeilijkheid: als de eedaflegging op zich laat wachten, moet de regering de macht van de koning uitoefenen. Maar zolang we geen regering hebben, is dat volgens mij gewoon de vorige regering: Verhofstadt en co. De regel dat de vorige regering in functie blijft is net bedacht om zulke machtsvacuüms te vermijden, dus problematisch lijkt me dat niet. Hoogstens ongemakkelijk ] Art. 91: De Koning is meerderjarig op de volle leeftijd van achttien jaar. De Koning neemt eerst bezit van de troon nadat hij, in een vergadering der verenigde Kamers, de volgende eed plechtig heeft afgelegd : "Ik zweer dat ik de Grondwet en de wetten van het Belgische volk zal naleven, 's Lands onafhankelijkheid handhaven en het grondgebied ongeschonden bewaren.". Art. 93: Indien de Koning in de onmogelijkheid verkeert te regeren, roepen de ministers, na deze onmogelijkheid te hebben laten vaststellen, de Kamers dadelijk bijeen. Door de verenigde Kamers wordt in de voogdij en in het regentschap voorzien. Natuurlijk is het wel zo dat we zonder Albert II een groot stuk van het cement verliezen waarmee België momenteel samenhangt. Het is ook niet echt duidelijk aan wie de formateur dan zijn formatie-opdracht moet teruggeven. ![]()