![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Tekent u de petitie "Red de Solidariteit"? | |||
Ja, zonder meer |
![]() ![]() ![]() |
14 | 10,45% |
Ja, maar vooral omwille van het communautaire aspect |
![]() ![]() ![]() |
7 | 5,22% |
Ja, maar vooral omwille van het economische aspect |
![]() ![]() ![]() |
8 | 5,97% |
Nee, zonder meer |
![]() ![]() ![]() |
76 | 56,72% |
Nee, maar vooral niet omwille van het communautaire aspect |
![]() ![]() ![]() |
12 | 8,96% |
Nee, maar vooral niet omwille van het economische aspect |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,99% |
Ik twijfel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,75% |
Geen mening / Niet toepasselijk (andere nationaliteit) |
![]() ![]() ![]() |
12 | 8,96% |
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gaan we in die optiek dan ook niet splitsen zolang alle Belgische, of zelfs alle Vlaamse, partijen het hier niet over eens zijn ? Feit is dat dit eisen zijn van Vlaamse partijen die de Vlaamse onafhankelijkheid een warm hart toedragen. Is het zo beter ?
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=201 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Parlementslid
|
![]() Waarom beweren jullie dan dat er ook voordien transfers waren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Europees Commissaris
|
![]() In de sociale zekerheid? Niemand beweert dat. Andere transferts waren er duidelijk wél...
![]() |
#226 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Heb al meerdere malen bepaalde punten uit politieke agenda's neer geschreven op dit forum. Trouwens als je zelf VB, Nv-a of CD&V stemt dan mag ik verwachten dat je het programma kent en dus weet dat die zaken er in staan. Dan zou je ook moeten weten dat die zaken in Via staan (een puur Vlaamse aangelegenheid), de Lissabon akkoorden en de patronale eisenbundels. Een paar van het CD&V (terug te vinden in het befaamde 10 prioriteiten programma) "Ondernemingen -vooral de kmo's - actief ondersteunen. O.m. sociale lasten verlagen, mogelijkheid voor de deelstaten om kortingen te geven m.b.t. vennootschapsbelasting en sociale bijdragen." "We gaan voor een verdere uitvoering van de toegezegde verlaging van de werkgeversbijdragen met 1,5 miljard euro" "We beschouwen de premies voor ploegenarbeid als een onkostenvergoeding, vrijgesteld van sociale zekerheidsbijdragen en belastingen" "We gaan voor een financiering van de gezondheidszorg uit algemene middelen en niet langer uit lasten op arbeid." En als jullie het nu nog ontkennen dan wordt het al helemaal te gek natuurlijk...
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Of waarom het aantal spijbelaars steeds maar stijgt. Waarom men dan de voorkeur geeft aan grote klassen ipv extra leerkrachten aan te werven die op hun beurt een kleinere groep beter kunnen vormen. Waarom is het nog altijd zo moeilijk om aan een vaste benoeming te geraken ? Bent U dan voorstander van enkele uren hier, enkele daar en de laatste nog elders ? Is dat de zekerheid die U aan elke werknemer wil geven ? Werk als er werk is en anders heb je pech...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
btw: als er iemand weet of de regionalisering van het onderwijs een goede zaak was, zal het toch wel een leerkracht zijn zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() NU is het dus helemaal te onozel voor woorden...
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Je wilt het echt niet begrijpen hé? Er zijn maar twee partijen die tot de partijpolitieke Vlaamse Beweging kunnen gerekend worden en dat zijn Vlaams Belang en N-VA. CD&V hoort niet bij de partijpolitieke Vlaamse Beweging en heeft er nooit bijgehoord. "Tsjeef" is dan ook niet direct een compliment in de Vlaamse Beweging.
![]() |
#233 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En verder was het punt vooral dat die drie partijen ook niet het geheel van de Vlaamse Beweging vertegenwoordigen. Net zoals het Front National vermoedelijk ook niet helemaal representatief is voor het belgicisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() graag een link naar het Gemeenschappelijk Actieplatform van de Vlaamse Beweging waar die eisen staan en dan meteen ook aub een link naar mijn handtekening daaronder.
Indien u dat niet kan geven zegt u best uw abonnement op deze thread op voor u zich nog meer belachelijk maakt.
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat het kwaad al lang geschied is.
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik amuseer mij hier nochtans kostelijk. Als jullie zeggen dat jullie een petitie hebben met 2.4 miljoen stemmen voor een onafhankelijk Vlaanderen dan telt CD&V wel mee, maar als die enkele Vlaamse eisen op tafel leggen niet.
Kris Peeters telt dus ook niet mee en dan kunnen we ineens Via, INterta, etc... ook allemaal laten varen. Het gaat alle dagen beter en beter op deze manier...
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ja. Ieder diertje zijn pleziertje.
Ik kan mij ook kostelijk amuseren zonder met mijn broek op m'n enkels rond te paraderen op een publiek internetforum. Citaat:
Maar als jij het verschil niet kan zien, tussen een pleidooi voor een reeks regionaliseringen en een rechtzetting van een ongrondwettelijke situatie enerzijds, en het pleiten voor secessie anderzijds, is dat jouw probleem.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Allicht moet ik mij schamen omwille van deze onwetendheid ![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 4 november 2007 om 23:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die leek mij toch altijd één van de meer radicalen binnen de Volksunie. En de enige reden waarom hij niet bij N-VA wou gaan, was omdat hij tegen de splitsing van de Volksunie was.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik wel vind, is een voorstel tot resolutie in het Vlaams Parlement. Het VB dienste een voorstel in, om Vlaanderen onafhankelijk te verklaren.
De enige voorstemmers waren het VB en LDD'er Verstrepen. Alle anderen (dus inclusief de N-VA!!) stemden tegen. Johan Sauwens was de enige die de partijtucht negeerde en zich onthield in de stemming. Dat lijkt me toch al een signaal. Maar binnen de CD&V is Sauwens samen met Van Den Brande één van de grote voorstrekkers van het confederalisme. Maar dat lijkt me eerder als compromis dan als echte overtuiging.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 4 november 2007 om 23:38. |
![]() |
![]() |