Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2007, 13:24   #221
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Ik ben zeker niet tegen een systeem waar een prestatie moet geleverd worden om een uitkering te kunnen krijgen of behouden.
Maar werklozen een bezem in de hand duwen en zeggen : "veeg maar" zal niet echt de structurele oplossing zijn.
Zoiets zou moeten gekoppeld worden aan opleiding en vorming,ook verplicht en met sancties bij weigering.En hier moeten de werkgevers ook een rol in spelen,onder het motto : Hoe meer mensen aan het werk,hoe sneller we de lasten op arbeid kunnen verlagen".
Maar uiteindelijk zal zelfs in dit utopia een kleine groep mensen niet deelnemen aan de arbeidsmarkt om uiteenlopende redenen.En voor die mensen moet er een vangnet blijven bestaan.
Op dat punt zijn onze vakbonden angstaanjagend stil,nietwaar?!

En hoe zou dat komen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 14:57   #222
Don Quichote
Banneling

Standaard

Toet,

Er is een rechtstreeks verband met de hoge werkloosheid in Belgie en de onbepaald lange duur van uitkeringen.

Belgie heeft ,van alle Europese landen, de grootste moeite om een harde kern van werklozen aan het werk te krijgen.
Met inzonderheid allochtonen en Walen.

Belgie heeft ook de grootste kosten aan uitkeringen.

En dat is gewoon door de lui-linkse-softe aanpak.

Oplossing.
1- Beperken in de tijd.
Een pak goede lieden gaat veel meer moeite doen om iets te kunnen en om werk te vinden.
Plus zo hun neus niet meer optrekken voor werk dat honderdduizenden anderen wel willen doen.

2- De dan vrijgekomen energie spenderen aan de probleemgevallen.
Passende begeleiding, opleiding...
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 15:15   #223
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Nooit vergeten dat de Belgen ook jaarlijks 10 miljard euro moeten betalen voor een niet-werkend, onverstaanbaar en taalracistisch federalisme, dat alleen de traditionele politici goed uitkomt. Laten we dat eerst afschaffen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 15:20   #224
Don Quichote
Banneling

Standaard

Nope.

La Belgique werkt niet.

Problemen gaan steeds groter worden.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 15:35   #225
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zal zeker groter worden.
Van alles afgeschaft of zal afgeschaft worden. Recordaantal faillissementen hoor ik net op de radio. Regering die er maar niet wil of kan komen.
Nog meer allochtonen.
Nog meer die onder de prijs werken.
Nog duurder om mensen te werk te stellen. Nog minder koopkracht. Nog duurdere huisvesting.

Enfin zo een beetje alles samen kan dat dus alleen maar verslechteren.
Oud 2 november 2007, 15:53   #226
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Cynicus stelde :

Citaat:
Werklozen straatvegergemeenschapsdienst laten verrichten, zou wel veel oplossen. Vele werklozen zouden dan ineens wél geneigd zijn op de arbeidsmarkt een onaantrekkelijke job aan te nemen waarvoor ze heden nog steeds de neus ophalen.
Ik ben het volkomen met je eens.

Tevens kan ik je als voorbeeld twee landen geven waar die "straatveger-gemeenschapsdienst" wordt toegepast :

- duitsland;
- portugal.

Maar enkele nadelen (géén voordelen zonder nadelen ...) :

- duitsland :

= plots besefte VW (Porsche) dat het de duitse nationaliteit heeft - voor méér inlichtingen : (Audi) Vorst (belziek) en Seat, Barcelona (Spanje); je kan je binnenkort ook tot de A'pense politie wenden (snellere informatie ...) want die gaan vloeken wanneer ze reservestukken voor hun VWkes-Tsjechië zullen moeten kopen in Wolfsburg (duitsland);
= de poolse bouwvaker in germany is nog een "vaag" begrip, maar praat aub. niet over "the Poles and Poland" in the UK : de kwaliteit van UK-ziekenhuizen is ....

- portugal :

de bevolging van "Het Groot Hertogdom" bestaat nu voor 13% uit Portugezen;
tiens ...

Beste Groeten.
Oud 2 november 2007, 16:31   #227
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Duitsland is pas veroordeeld voor hun Volkswagenwet...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 16:48   #228
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Eddy-B stelde :

Citaat:
De volkswagenwet ...
Dus :

Citaat:
Europees Hof verwerpt omstreden Volkswagen-wet
Uitgegeven: 23 oktober 2007 12:07
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2007 12:08

LUXEMBURG - Het Europese Hof van Justitie heeft de zogeheten Volkswagen-wet, die de Duitse autobouwer moet beschermen tegen ongewenste overnames, als illegaal bestempeld.

Volgens het hoogste gerechtshof in de Europese Unie staat de VW-wet het vrije verkeer van kapitaal in de weg. Door het besluit ligt de weg vrij voor Porsche om VW geheel over te nemen.

De Europese Commissie spande de zaak drie jaar geleden aan. De uit 1960 stammende VW-wet schrijft voor dat een individuele aandeelhouder van VW niet meer dan 20 procent van het stemrecht mag uitoefenen, ongeacht de grootte van het belang.
Dus Eddy ...

Beste Groeten.
Oud 2 november 2007, 18:17   #229
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Nooit vergeten dat de Belgen ook jaarlijks 10 miljard euro moeten betalen voor een niet-werkend, onverstaanbaar en taalracistisch federalisme, dat alleen de traditionele politici goed uitkomt. Laten we dat eerst afschaffen.
Wat zou u ervan vinden dat men eens het voorstel doet aan onze Waalse broeders en zusters, indien ze zich willen blijven laten leiden door de PS en het FDF (deze laatste de grootste taalracisten die men kan indenken) dat den belziek zal moeten verdwijnen en ze dus zeer zelfstandig hun boontjes zullen moeten doppen.

Of dag zeggen tegen deze twee miskleunen en gemeenschappelijk den belziek behouden waar het goed leven is voor de drie taalgemeenschappen. Inplaats van deze door zogenaamde verdraagzame tegen elkander te laten opzetten.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 18:36   #230
bk232214
Gouverneur

Standaard nog te veel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
«Activeringsbeleid maakt ook slachtoffers»

Groen-kamerlid Wouter De Vriendt en Vlaams parlementslid Mieke Vogels trekken aan de alarmbel. Door het activeringsbeleid worden steeds meer werklozen geschorst, waardoor vooral sociaal kwetsbare groepen het moeilijk krijgen. Doel van het activeringsbeleid is om werklozen maximaal aan te spreken en te begeleiden in hun jobzoektocht, met onder meer verplichte sollicitaties. Het aantal geschorste werklozen neemt hierdoor sterk toe, van 38.522 in 2005 tot bijna 52.000 in 2006.
Bijna 14.000 van die schorsingen zijn het gevolg van het activeringsbeleid. Vaak gaat het om schoolverlaters en laaggeschoolden die niet komen opdagen voor een gesprek bij de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA). Vogels en De Vriendt benadrukken dat het zeker niet enkel gaat om werkonwilligen, maar ook om «mensen die niet de juiste sociale vaardigheden hebben» om bijvoorbeeld de betekenis van brieven die ze krijgen juist in te schatten. «Die mensen verdienen het niet van aan de kant gezet te worden», klinkt het bij Groen. Bovendien vreest Groen dat door de schorsingen meer mensen moeten aankloppen bij het OCMW.
Intussen blijkt uit cijfers van Eurostat dat ons land van alle EU-lidstaten het meeste geld uitgeeft aan werkloosheidsuitkeringen. In 2004 ging 3,4% van het bbp naar werkloosheidsuitkeringen, beduidend meer dan het Europees gemiddelde van 1,7%. Werkloosheidsuitkeringen zijn maar een klein deel van het hele sociale zekerheidsstelsel, het meeste geld (45,9%) gaat naar pensioenen en uitkeringen voor bejaarden. Gezondheidszorg komt op de tweede plaats (28,3%). In België gaat maar liefst 12,5% van het totale sociale pakket naar werkloosheid, tegenover 6,5% in de EU. Met 29,3% van het bbp dat naar sociale uitkeringen gaat, scoren we dan weer beter dan het EU-gemiddelde. (Metro 31/10/2007)

__________________________________________________ ____________

Dus volgens Groen mogen bepaalde werklozen niet geschorst worden omdat ze bv de brieven die ze ontvangen om hen te activeren "niet goed kunnen inschatten." Ik ben benieuwd of dat truukje ook zou werken als ik mijn belastingsbrief ontvang om die gemakzuchtigen in stand te houden.

Nergens in Europa, en dus de wereld, wordt zoveel uitgegeven aan werkloosheidsuitkeringen als in België. Tijd om serieuse vragen te beantwoorden. Zelfde geldt trouwens voor de gezondheidszorg, als je ziet hoeveel perfect functionerende mensen daar op teren.

Moet nog naar beneden en dit is mogelijk door de wachtijd te brengen naar 6 maanden en daarna alles aannemen wat de R.V. A. u geeft zeker die jonge lui die van school komen ,natuurlijk arbeiders die werkloos geworden zijn door sluiting is wat anders
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 18:40   #231
bk232214
Gouverneur

Standaard niet vergeten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
«Activeringsbeleid maakt ook slachtoffers»

Groen-kamerlid Wouter De Vriendt en Vlaams parlementslid Mieke Vogels trekken aan de alarmbel. Door het activeringsbeleid worden steeds meer werklozen geschorst, waardoor vooral sociaal kwetsbare groepen het moeilijk krijgen. Doel van het activeringsbeleid is om werklozen maximaal aan te spreken en te begeleiden in hun jobzoektocht, met onder meer verplichte sollicitaties. Het aantal geschorste werklozen neemt hierdoor sterk toe, van 38.522 in 2005 tot bijna 52.000 in 2006.
Bijna 14.000 van die schorsingen zijn het gevolg van het activeringsbeleid. Vaak gaat het om schoolverlaters en laaggeschoolden die niet komen opdagen voor een gesprek bij de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA). Vogels en De Vriendt benadrukken dat het zeker niet enkel gaat om werkonwilligen, maar ook om «mensen die niet de juiste sociale vaardigheden hebben» om bijvoorbeeld de betekenis van brieven die ze krijgen juist in te schatten. «Die mensen verdienen het niet van aan de kant gezet te worden», klinkt het bij Groen. Bovendien vreest Groen dat door de schorsingen meer mensen moeten aankloppen bij het OCMW.
Intussen blijkt uit cijfers van Eurostat dat ons land van alle EU-lidstaten het meeste geld uitgeeft aan werkloosheidsuitkeringen. In 2004 ging 3,4% van het bbp naar werkloosheidsuitkeringen, beduidend meer dan het Europees gemiddelde van 1,7%. Werkloosheidsuitkeringen zijn maar een klein deel van het hele sociale zekerheidsstelsel, het meeste geld (45,9%) gaat naar pensioenen en uitkeringen voor bejaarden. Gezondheidszorg komt op de tweede plaats (28,3%). In België gaat maar liefst 12,5% van het totale sociale pakket naar werkloosheid, tegenover 6,5% in de EU. Met 29,3% van het bbp dat naar sociale uitkeringen gaat, scoren we dan weer beter dan het EU-gemiddelde. (Metro 31/10/2007)

__________________________________________________ ____________

Dus volgens Groen mogen bepaalde werklozen niet geschorst worden omdat ze bv de brieven die ze ontvangen om hen te activeren "niet goed kunnen inschatten." Ik ben benieuwd of dat truukje ook zou werken als ik mijn belastingsbrief ontvang om die gemakzuchtigen in stand te houden.

Nergens in Europa, en dus de wereld, wordt zoveel uitgegeven aan werkloosheidsuitkeringen als in België. Tijd om serieuse vragen te beantwoorden. Zelfde geldt trouwens voor de gezondheidszorg, als je ziet hoeveel perfect functionerende mensen daar op teren.
Niet vergeten dat veel partijen afhangen van het aantal werklozen dat zijn stemmen
Oud 2 november 2007, 18:46   #232
bk232214
Gouverneur

Standaard daarom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De werklustigen bluffen weer omdat ze werklustig zijn en vinden dat anderen maar dezelfde ingesteldheid moeten hebben als hun.
Daarom mag het stempelgeld maar 6 maanden duren en daarna zoeken naar werk als je honger hebt zul je wel gaan werken .Desnoots vind men nog eten zaterdagavond in de afvalbakken van de G.B. of carfour nog heel goed van kwaliteit
Oud 2 november 2007, 18:52   #233
bk232214
Gouverneur

Standaard Wij

Citaat:
Maar wat is dan wel UW redenering?
Ik veronderstel dat ge een pasklare oplossing hebt?
Want als ge iedereen van den dop wilt smijten omdat het toch allemaal profiteurs zijn,wa stelt ge dan zelf als oplossing voor?
Of denkt ge dat "de vrije markt" alles zal oplossen?
Zoiets van : "geen job=geen geld=geen eten=verhongeren=probleem opgelost."
Wij zitten op de zelfde lijn
Oud 2 november 2007, 20:13   #234
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mais gaan stelen.
Straks zijn ze met de koeien ook weg.

Komt er van, altijd maar de mensen meer en meer afzonderen in de maatschappij.

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 november 2007 om 20:13.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 21:52   #235
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mais gaan stelen.
Straks zijn ze met de koeien ook weg.

Komt er van, altijd maar de mensen meer en meer afzonderen in de maatschappij.
Dat komt ervan als ondernemers te veel poen nemen, hé Mambo...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 23:28   #236
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Dat komt ervan als ondernemers te veel poen nemen, hé Mambo...
Ondernemers krijgen ook het laagste pensioen en het laagste van alles en nog wat.
Dan moeten ze wat meer verdienen terwijl ze nog kunnen.

Gelijk voetballers of zo.
Oud 3 november 2007, 09:32   #237
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
700.000 mensen als onwillig bestempelen?Een beetje kort door de bocht niet?Heropvoeden?En wie gaat dat doen?
Brother Paul,Eddy B,ik hoop dat jullie nooit zonder werk vallen want de huidige arbeidsmarkt,met lage startlonen,oneindige tijdelijke contracten,oneindig interimwerk en géén enkele werkzekerheid zou je wel eens onaangenaam kunnen verrassen...
hoe ouder ik word hoe meer werk ik krijg, ze gaan mij gebruiken tot op de draad
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 11:15   #238
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Geen werkloosheidsuitkeringen meer en geen minimumloon

Werklozen die willen werken, maar niet de hersenen hebben om bij te scholen moeten maar handenarbeid verrichten.

Werklozen die willen werken en het aankunnen, opleiden voor knelpuntberoepen.

Werklozen die niet willen werken via dwangarbeid aan het werk krijgen. Zonder loon en indien ze dit weigeren ter dood brengen.

Wie niets opbrengt voor het land moet maar verdwijnen
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 11:24   #239
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
700.000 mensen als onwillig bestempelen?Een beetje kort door de bocht niet?Heropvoeden?En wie gaat dat doen?
Brother Paul,Eddy B,ik hoop dat jullie nooit zonder werk vallen want de huidige arbeidsmarkt,met lage startlonen,oneindige tijdelijke contracten,oneindig interimwerk en géén enkele werkzekerheid zou je wel eens onaangenaam kunnen verrassen...
Ik heb het ten treure toe aangehaald : Ik ben IT-er, mar uiteindelijk mijn job kwijtgeraakt als onrechtstreeks gevolg van 11/9 !
Ik werk nu als trucker! (50 jaar? Sorry meneer, wij zoeken JUNIORS!(terug werk in de IT sector zei je?))
Maar je moet WILLEN werken he!

.
Oud 3 november 2007, 11:26   #240
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Niet vergeten dat veel partijen afhangen van het aantal werklozen dat zijn stemmen
Vooral de vakbonden hangen af van hun doppers. Wedden dat het aantal leden procentueel mee daalt met het aantal mensen dat aan het werk geraakt? Veel mensen zijn alleen maar in een vakbond (en dan gelijk dewelke) om hunnen dop makkelijk te kunnen ontvangen!

.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be