![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is dat geen troost genoeg voor het aangedane leed?
![]() |
#222 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De "overstappers" die ik ken, Lieve Vandenberghe en Klara Hertogs in Turnhout, stellen anders electoraal niet veel voor. Psychologisch komt dat wel hard aan bij de militanten.
|
![]() |
![]() |
#223 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Om het even duidelijk te maken: ik ben bij geen enkele partij, en wil het zo houden.
Maar ik vind het verstandig wat N-VA gedaan heeft. Het was dat of (waarschijnlijk) uit het politieke landschap verdwijnen. Door het Kartel kunnen ze nu toch, al is het maar een gedeelte ervan, hun programma uitvoeren. De federale staat is er ook niet op één twee drie gekomen. Dat is een lange strijd van tientallen jaren geweest. Als de N-VA nu weer een stukje "beter Vlaanderen" kan helpen realiseren, dan is dat toch vooruitgang, of zie ik het mis? Alleszins een stuk beter dan aan de kant te blijven staan en boe te roepen, zoals het Vlaams Blok doet; ik weet het: door een ondemocratisch cordon sanitair in een hoekje gedrumd, maar ik krijg meer en meer de indruk dat zij zich daar goed voelen, in de slachtoffersrol, en ondertussen maar stemmen aantrekken van alle verzuurden en ontevredenen. Veel "vlaamsnationaal gedachtengoed" blijft er ook niet over bij het Vlaams Blok. Mij lijkt het dat ze meer werk maken van vreemdelingen-problematiek, zonder een oplossing te brengen, dan van de Vlaamse onafhankelijkheid. De starheid van hun denken, zal op termijn het Vlaams Blok fataal worden; die ballon gaat ooit ook eens barsten. In die zin denk ik dat een stem voor het Vlaams Blok een verloren stem is. Dat kan men alleszins niet meer zeggen van het N-VA. |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#225 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En bovendien heb ik geschreven "lijkt mij...". Als u van het tegendeel overtuigd bent, moet u mij maar overtuigen (maar dan moet u wel goede argumenten hebben). |
||
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#228 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik herhaal: ik behoor tot geen enkele partij en wens het ook niet te worden (mijn zieltje kan dus nog gewonnen worden)
Bovendien heeft over "vlaamsgezindheid" geen enkele partij het monopolie. Ik zie wel dat het Vlaams Blok zich in een strategisch weinig benijdenswaardige positie gemanoeuvreerd heeft (natuurlijk deels door het ondemocratische cordon sanitair). Maar ook door hun eigen houding, van zich overal tegen te verzetten (aan de kant gaan staan en boe roepen). De N-VA heeft mijns inziens de voor haar enige geldige conclusie getrokken, en houdt de kans op overleven heel. Ik meen ook dat er een aantal Vlaams Blok stemmen naar de N-VA zullen terugkeren, precies omdat het gevaar van verloren stem weg is. En wat er na de verkiezingen zal gebeuren, dat is koffiedik kijken. Maar ik heb hier ergens gelezen, dat de N-VA volledig zelfstandig blijft, dit wil zeggen ten allentijde haar vrijheid terug kan nemen, als de afspraken niet nagekomen worden. |
![]() |
![]() |
#229 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vraag dit beter aan een blokmandataris die bij de stemming aanwezig was, van mij zal je dat toch niet aannemen. Of beter nog, haal de cijfergegevens op bij de kamer www.dekamer.be Wanneer alle diegenen die zich hebben onthouden dit niet hadden gedaan en hadden tegengestemd, dan was de kiesdrempel er ook niet gekomen! Of wanneer spirit en het blok, beiden zogenaamd tegen de kiesdrempel, hadden tegengestemd, dan was de kiesdrempel er ook niet geweest! |
|
![]() |
![]() |
#230 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wel :laat ons dan niet hetzelfde doen met de inwijkelingen. Veertig jaar geleden kwamen de eerste Marokkanen naar hier op onze vraag. Intussen zijn we aan de derde generatie. Maar die mensen lijden nog altijd onder discriminatie. Wat wij zelf meegemaakt hebben, doen we toch niet aan anderen aan. De essentie van vlaamsnationalisme is zelfbeschikkingsrecht. Laat de mensen zichzelf zijn, ga de dialoog aan om een vlotte en eerlijke integratie te verkrijgen. Wat ik dus (onder andere) zou willen horen van het Blok: dat ze hun 70-punten programma afzweren, niet enkel met een laconieke mededeling, maar met daden (eigenlijk moet FDW te voet naar Scherpenheuvel om daar op zijn plechtig communiezieltje te zweren, dat het allemaal maar een spijtige jeugdzonde was ![]() (ik heb nog meer punten, maar dat zal voor morgen zijn) |
||
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het houdt immers hetzelfde in als vandaag: Verdwijnen van het politieke toneel. En dat willen ze niet. Er zal altijd wel een reden gevonden worden om het 'slikken' te kunnen verantwoorden. De N-VA is voorgoed aan de CD&V verloren. En dus ook als Vlaams-nationalistische partij.
![]() |
#232 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat is koffiedik kijken Knuppel, en uw wensen voor werkelijkheid nemen.
|
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#235 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voorbeeld: 100 stemmen, 60 voor en 40 tegen, geen vereiste 2/3 meerderheid. 100 stemmen, 60 voor en 30 tegen, 10 onthoudingen tellen niet mee, dus wel de vereiste tweederde meerderheid (60/90). |
|
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#237 | ||