Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 27 november 2007, 23:50   #221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Er is nog steeds geen definitief akkoord dus...

Een niet getekend akkoord bestaat niet.
Inderdaad, we wachten af. Leterme heeft bij mij evenwel nu volledig afgedaan. En eens te meer ook de CD&V, daar ook die partij zich al kon vinden in de huidige tekst.

Enkel de N-VA heeft nog bezwaren...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 november 2007, 23:54   #222
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar gaat het niet over. Wel over zijn tweevoudige verkiezingsbelofte die hij niet heeft gehouden.

Beseffen jullie nu echt niet dat woordbreuk ten opzichte van de kiezers het vertrouwen in de politiek helemaal niet versterkt, integendeel zelfs?!
Het enig wat mij interesseert is: resultaat. Welke strategie heeft geen belang:
- Door niet in de regering te stappen had hij geen komma méér resultaat gehaald.
- Door wél in de regering te stappen kan hij nu vanuit de Vlaamse regering wegen op communautaire thema's.
groene flamingant is offline  
Oud 27 november 2007, 23:54   #223
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt mij quasi uitgesloten: De N-VA-er die hierin meestapt is politiek dood.
De 'nieuwe' CD&V-ers zijn dood. Who cares ? Het vaderland, de monarchie, het premierschap, de posten zijn belangrijk.

De gedumpte nationalisten, dit is de rest van de NVA, verdwijnen achter het cordon.
Oud 27 november 2007, 23:55   #224
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt mij quasi uitgesloten: De N-VA-er die hierin meestapt is politiek dood.
De NVA is politiek dood: herinner jij je het spectakel van Bourgeois alléén in de Kamer niet?

The tail wagging the dog, en als CD&V die staart hinderlijk vindt:
filosoof is offline  
Oud 27 november 2007, 23:58   #225
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enig wat mij interesseert is: resultaat. Welke strategie heeft geen belang:
- Door niet in de regering te stappen had hij geen komma méér resultaat gehaald.
- Door wél in de regering te stappen kan hij nu vanuit de Vlaamse regering wegen op communautaire thema's.
O ja? Wat heeft de aanwezigheid van Bourgeois in de Vlaamse regering dan wel opgebracht op communautair vlak?

A.u.b. vertel het mij!!!

Dus, voor u is het helemaal geen probleem dat men voor de verkiezingen A zegt, om kort na de verkiezingen al je kiezers een neus op te zeggen door boutweg en schaamteloos B te verkondigen. Fraai is dat! De waarde van een gegeven woord zegt u blijkbaar niets!
Oud 28 november 2007, 00:10   #226
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, we wachten af. Leterme heeft bij mij evenwel nu volledig afgedaan. En eens te meer ook de CD&V, daar ook die partij zich al kon vinden in de huidige tekst.

Enkel de N-VA heeft nog bezwaren...
Ik heb Leterme nooit meer vertrouwd dan van aan de voordeur tot in de hall. Terecht. Hopelijk ziet de N-VA, die er zo zeker van was dat ze niet bedrogen zou worden, in dat ze wel degelijk voor aap wordt gezet als puntje bij paaltje komt. Niemand hoeft er nog aan te twijfelen wat er precies bedoeld werd met die 'Quid N-VA' op de nota van Dehaene. De CD&V zal, uit puur eigenbelang, al het mogelijke doen om de N-VA aan boord te houden. Ik ben er echter van overtuigd dat Leterme ook zonder de N-VA premier zal worden. Het enige probleem voor de CD&V is nu nog: stapt de N-VA uit zichzelf op of wacht ze tot ze een trap onder de kont krijgt van de tsjeven.

Wat nu al vaststaat is dat de N-VA, ook als ze er niet wordt uitgetrapt, opnieuw en opnieuw voor schut zal worden gezet. Al wat die partij beloofd werd zal spoeling na spoeling ondergaan onder invloed van de Franstalige partijen. En de N-VA zal het moeten slikken. Geen grote brokken ineens maar lepeltje per lepeltje. Om uiteindelijk vast te stellen dat ze schandelijk misbruikt werd door de CD&V.
De N-VA kan dat NU al weten en er maar beter rekening mee houden. Eens het oranjeblauwe schip van wal is gestoken zal het immers nog alleen van emmeren of verzuipen zijn.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 november 2007 om 00:12.
Knuppel is offline  
Oud 28 november 2007, 00:12   #227
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
O ja? Wat heeft de aanwezigheid van Bourgeois in de Vlaamse regering dan wel opgebracht op communautair vlak?

A.u.b. vertel het mij!!!
De laatste twee jaar zijn heel wat kleinere zaken goedgekeurd op Vlaams niveau (bvb. de voorwaarde om Nederlands te leren om in aanmerking te komen voor een sociale woning - Wat tot grote razernij leidde aan Franstalige kant, de profilering van Vlaanderen in het buitenland,...). Opvallend de laatste maanden is ook de standvastigheid van de Vlaamse regering in zaken als die van de 3 FDF-burgemeesters. Ik ben er lang niet zeker dat dit ook het geval was zónder een N-VA-minister.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dus, voor u is het helemaal geen probleem dat men voor de verkiezingen A zegt, om kort na de verkiezingen al je kiezers een neus op te zeggen door boutweg en schaamteloos B te verkondigen. Fraai is dat! De waarde van een gegeven woord zegt u blijkbaar niets!
Door niet in de regering te stappen had hij enkel de Vlaamsonverschillige partijen een dienst bewezen en nogmaals: Voor mij telt het resultaat. Strategie is bijzaak.
Oud 28 november 2007, 00:14   #228
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De laatste twee jaar zijn heel wat kleinere zaken goedgekeurd op Vlaams niveau (bvb. de voorwaarde om Nederlands te leren om in aanmerking te komen voor een sociale woning
Dat kwam er niet door Bourgeois maar door Keulen.

Next.
Oud 28 november 2007, 00:15   #229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De laatste twee jaar zijn heel wat kleinere zaken goedgekeurd op Vlaams niveau (bvb. de voorwaarde om Nederlands te leren om in aanmerking te komen voor een sociale woning - Wat tot grote razernij leidde aan Franstalige kant, de profilering van Vlaanderen in het buitenland,...). Opvallend de laatste maanden is ook de standvastigheid van de Vlaamse regering in zaken als die van de 3 FDF-burgemeesters. Ik ben er lang niet zeker dat dit ook het geval was zónder een N-VA-minister.
U veronderstelt... Bij mijn weten is de bevoegde minister in dat geval niet Bourgeois, maar wel Keulen. M.a.w. u probeert de veren op iemands anders hoed te steken.

Kortom, helemaal geen bewijs dat Bourgeois' aanwezigheid enige communautaire meerwaarde geeft.
Oud 28 november 2007, 00:16   #230
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door niet in de regering te stappen had hij enkel de Vlaamsonverschillige partijen een dienst bewezen en nogmaals: Voor mij telt het resultaat. Strategie is bijzaak.
Ik geen resultaat van Bourgeois' aanwezigheid op communautair vlak. 't Zijn andere ministers die hier een rol in hebben gespeeld.
Oud 28 november 2007, 00:20   #231
Cyrano
Minister

Standaard

Bourgeois is misschien wel een brave man maar niet geschikt in de 'boze buitenwereld'.

Als hij zich gaat mengen met de laatste loodjes van de onderhandelingen vrees ik het ergste. Hoe Tony Marie met hem de vloer aangeveegd heeft tart elke verbeelding. Dat was pas onderhandelen !

Laatst gewijzigd door Cyrano : 28 november 2007 om 00:21.
Cyrano is offline  
Oud 28 november 2007, 00:23   #232
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat kwam er niet door Bourgeois maar door Keulen.
Next.
1. Als Vlaams minister kan Bourgeois ook onrechtstreeks wegen op het beleid (door overleg met andere ministers).
2. Deze verwijzing heeft niet de bedoeling de verdienste van Marino Keulen niet miskennen. Integendeel.
3. Verder doorgaan op de discussie Bourgeois heeft geen zin. Deze discussie is reeds 2 jaar terug gevoerd.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 28 november 2007 om 00:25.
Oud 28 november 2007, 00:35   #233
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3. Verder doorgaan op de discussie Bourgeois heeft geen zin. Deze discussie is reeds 2 jaar terug gevoerd.
En ook toen zonder succes voor de N-VA-getrouwen.

Feit is dat de Vlaamse regering ondergeschikt is aan de federale. Zeker op communautair vlak. Ze kan hoogstens van de haar toegewezen bevoegdheden gebruik maken, en soms zelfs dat niet.

Dit is daar een voorbeeld van.

Citaat:
Tijdens de formatiegesprekken voerden de Open VLD'ers Karel De Gucht en Patrick Dewael de druk op hun Franstalige collega's op. Ze namen daarbij expliciet het grootstedenbeleid in het vizier. Dat is strikt gezien een bevoegdheid van gewesten en gemeenschappen, maar wordt gefinancierd door het federale niveau.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 november 2007 om 00:37.
Knuppel is offline  
Oud 28 november 2007, 00:37   #234
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Als Vlaams minister kan Bourgeois ook onrechtstreeks wegen op het beleid (door overleg met andere ministers).
2. Deze verwijzing heeft niet de bedoeling de verdienste van Marino Keulen niet miskennen. Integendeel.
Ja, en toen is gebleken dat Bourgeois zijn woord tot tweemaal toe heeft gebroken. Daar valt inderdaad maar weinig over te discussiëren: dat zijn feiten.
Oud 28 november 2007, 00:38   #235
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij Leterme heeft het er alle schijn van dat de man zijn gegeven woord zal breken.
idd, zoveel is zeker.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 28 november 2007, 00:48   #236
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
idd, zoveel is zeker.
Laat de haan eerst driemaal kraaien.
Oud 28 november 2007, 00:51   #237
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Laat de haan eerst driemaal kraaien.
gebeurt elke morgen trouw. ( en hopelijk nog lang )

zoiets heet dan een mooie haan.
Bijgevoegde afbeelding(e)

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 28 november 2007, 07:38   #238
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik denk dat een grote nieuwe formatie veel efficiënter zal zijn, alleen al op electoraal vlak. Een stevig Vlaamsgezinde formatie, liberaal en lichtjes conservatief van inslag, zonder de zwarte kantjes van het Belang, en die alle Vlaamsgezinden buiten het Belang groepeert. De juiste plaats voor Vlaanderen, binnen of buiten België, zou haar core business zijn.
Iemand met Vlaamsnationale of VU ervaring als jij zou toch moeten beseffen dat het electoraat van ldd niet zomaar op zelfde voet kan gesteld worden als dat van de n-va. M.i. geldt voor n-va en ldd niet 1 plus 1 is meer dan 2 maar wel minder dan 2. Me dunkt dat heel wat nva'ers niets van doen willen hebben met de libertairen van ldd.
Dat geldt niet voor het kartel want zowel nva als cdenv halen hun kiezers uit min of meer hetzelfde conservatieve segment vd Vlaamse bevolking, op het Belgicisme na.
Volgens mij ook een bedenking die BDW zich moet gemaakt hebben tijdens de JMDD vaudeville eind vorig jaar.
Oud 28 november 2007, 07:43   #239
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
leg mij liever eens uit hoe je die moreel libertair progressieve LDD kiezer in één partij krijgt met de moreel conservatieve NVA kiezer. die twee in één partij of kartel duwen hercreëert gewoon de oude VU ... met dezelfde inherente splitsingbodem in zich ... die geforceerde bundeling zou ons een generatie terugslaan // maar idd die formatie zou aanslaan ongetwijfeld, maar apart zouden ze ook aanslaan, en wellicht nog meer kiezers kunnen aanspreken ... laat ze in alle onafhankelijkheid opkomen maar een pakt sluiten !
Je was me voor.
Ik wil er nog aan toevoegen dat LDD toch nog altijd te bewijzen heeft dat het meer is dan een eendagsvlieg of minstens politiek echt relevant gaat worden.
Oud 28 november 2007, 07:51   #240
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Leg dan eens uit waarom de franstaligen ALLEMAAL zo fanatiek op Wallo-Brux uitzijn als het niet is met het oog op een overname door Frankrijk de dag dat het met Belgique gedaan is.
Frankrijk heeft zich na 1830 steeds in de coulissen opgehouden, terwijl Nederland er zich bij heeft neergelegd dat het buitenland is.
Natuurlijk wil Frankrijk Wallonië en Brussel inpikken, als het dat zou kunnen.
Met corridor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be