![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Nee hoor, ik trap daar enorm lol in.
Gisteren nog meegemaakt. Ik ging een pakje cigaretten kopen in een krantenwinkel in de Westland Shoppingcenter (Anderlecht). Ik vroeg heel vriendelijk: 'mag ik een pakje L&M alsjeblieft'. De handelaar, waarvan ik al eerder gemerkt had dat het een eentalige franskiljon is, bekeek me in choque. Hoe durfde ik het aan om hem in het NL aan te spreken?!? Ik nam me voor het spelletje verder te spelen. Hij zei, 'comment, quel sorte?' Waarop ik liet verstaan dat ik hem niet begrepen had en gewoon de vraag herhaalde, 'een pakje L&M aub, de gewone'. Met veel tegenzin gaf hij mij het pakje dat zijn medewerkster/vrouw hem aanreikte. (die had me blijkbaar wel begrepen). "Hoeveel is't'? Hij antwoordt in het Frans. Ik : Sorry, ik versta geen Frans. En spreek het ook niet. En vervolgens : I don't speak French. Do you speak English sir? Deutsch? Espagnol? Nederlands, Hanju (Chinees)? Waarop zijn ogen begonnen te bliksemen en het schuim op zijn mondhoeken verscheen. Ik was vergezeld van mijn neefje waartegen ik in NL verder begon te kletsen, hetgeen de ergernis van de man alleen maar scheen aan te wakkeren. Om die handelaar de finale genadeslag te geven, opperde ik het excuus dat Franstaligen altijd boven halen om hun gebrek aan kennis van het NL goed te praten, alleen deed ik dat in omgekeerde richting. Tamelijk luid, zodat ook de medewerkster het hoorde, zei ik tegen mijn neefje : "ach wat, zie je wel dat ze het kunnen als ze een beetje moeite doen, in België hoef je echt geen Frans te kunnen hoor!!! Het volstaat dat jij Nederlands spreekt. En een beetje Engels kan ook geen kwaad. De man kreeg bijna een beroerte te plaatse. And I had a good time. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.diversiteit.be/NR/rdonlyr...510_c_gent.pdf De dader was dan ook een Sale Flamand!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 december 2007 om 19:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De pointe zijnde ? Roken schaadt de gezondheid?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Minister
|
![]() Ik lig niet wakker van u of uw partij, uw partij vormt absoluut geen bedreiging voor het Vlaams-nationalisme en u zal nooit de kiesdrempel halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ik heb gewoonlijk toevallig "mijn leesbril" niet bij zodat ik evenmin de rekening kan lezen. Altijd prijs! ![]() ![]() ![]() Zo hebben ze op de Grote Markt ooit eens een kelner van een aangrenzend terrasje moeten gaan halen om me de afrekening te laten voorlezen in het Nederlands....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door De Waal : 6 december 2007 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lukas Vander Taelen die in BR woont, schreef ergens dat hij zich in het begin ook ergerde dat men hem niet in het NL aansprak in de winkels tot hij begon te beseffen dat hij vaak de enige NL-klant van de dag was. Wellicht krijgen de winkeliers wel veel meer Berbers-sprekenden over de vloer en toch gebruiken ze het FR als lingua franca. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onze Nederlandse, Vlaamse, Waalse, Franse, Duitse, Engelse,... voorouders hadden 0,0 respect voor de plaatselijke bevolking en hebben een andere taal ingevoerd. Scheelde trouwens geen haar of Duits van de officiële taal van de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |