Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2007, 15:15   #221
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Kan best, maar het is maar een inbraak en zo dramatiseren hoeft nu ook weer niet zoals in deze topic. Materiele dingen zijn vervangbaar en verzekerbaar,
een mensenleven is veel meer waard. Leren delen en uw huis openstellen
voor zij die het minder goed hebben,eerst geven en dan krijg je dubbele terug.
Dat is de Blijde Boodschap !
Je blijft voorbijgaan aan het psychologische trauma dat een slachtoffer van een inbraak oploopt. Het gaat om veel meer dan wat materiele dingen.

Maar dat past natuurlijk niet in uw "leg inbrekers in de watten"-verhaal...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 15:18   #222
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
We zien het in antwerpen,brussel,mechelen,gent ect...hoe veilig het er is en hoe leefbaar,ts.
Wakker worden mens en doe die rooie bril af;er gebeuren in antwerpen en brussel iedere dag minstens 150 criminele feiten en in gent rond de 80.
Het vb is er niet aan de macht;het zijn uw vriendjes die aan de macht zijn en er geen kloten aan doen.
Grappig dat mensen daar toch zo aan die feiten blijven vastklampen. De gevaarlijkste steden in België zijn nogaltijd Luik en Charleroi. Ik heb snachts al genoeg alleen in Antwerpen rondgelopen, en ik ben nog nooit iets tegengekomen. Bizar hé. En in Gent heb ik mij nu nog nooit onveilig gevoeld eigenlijk, ksnap niet dat je daar bijkomt En 80 criminele feiten, een simpele handtassendiefstal hoort daar wellicht ook bij. Zware criminelen he. Een gevaar voor de maatschappij!

En over die dood van de dief. Het oog om oog - tand om tand principe wordt hier precies nog maar al te graag toegepast.

Laatst gewijzigd door VVouter : 9 december 2007 om 15:19.
VVouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 15:18   #223
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je blijft voorbijgaan aan het psychologische trauma dat een slachtoffer van een inbraak oploopt. Het gaat om veel meer dan wat materiele dingen.

Maar dat past natuurlijk niet in uw "leg inbrekers in de watten"-verhaal...
Tis dat dat ik al meermaals heb gezegd;ik ben een harde en heb niet vlug schrik maar ik voel mij sinds die inbraken minder op mijn gemak.
Dat men idd zich maar eens voorstelt hoe het is als bv een vrouwmens bedreigd word of verkracht word,hoe die zich moet voelen daarna.....

Dan zou osn marlientje hier zeggen;niet dramatiseren,tis maar een verkrachting,ge leeft nog,das het belangrijkste,lllooolll.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 15:22   #224
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VVouter Bekijk bericht
Grappig dat mensen daar toch zo aan die feiten blijven vastklampen. De gevaarlijkste steden in België zijn nogaltijd Luik en Charleroi. Ik heb snachts al genoeg alleen in Antwerpen rondgelopen, en ik ben nog nooit iets tegengekomen. Bizar hé.

En over die dood van de dief. Het oog om oog - tand om tand principe wordt hier precies nog maar al te graag toegepast.
Ik heb met wallonie geen moer te maken en ik spreek alleen over vlaanderen.

En das natuurlijk het typische goedkope domme prietpraat;ik heb al zoveel keer in antwerpen gelopen en ben nog niets tegen gekomen,grow up man.
Egoist die je bent.Jij bent nog niets tegen gekomen dus komt niemand iets/wat tegen?

Er zijn mensen die in antwerpen al heel hun leven wonen en idd nog nooit iets zijn tegen gekomen en dan heb je er vele die er evenzeer al heel hun leven wonen en op 1j tijd tot 4 maal toe door allochtoon gespuis zijn overvallen.
Wij komen een paar keer per jaar naar antwerpen;hopla,mijne maat en broer worden overvallen.Nu gij?ts.
Als jij juist de pech hebt ze het op u gemund hebben.
En ze kunnen gelukkig niet iedereen overvallen.Er komen nog altijd meer mensen naar antwerpen dan dat er diefstallen en dergelijke zijn,nog een geluk.

Een simpele handtassendiefstal?Dus jij vind dat normaal?Weet ik ondertussen wel al;waarom zeg je niet meteen;lang leve de inbrekers,hoe meer hoe beter,kan geen kwaad.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 9 december 2007 om 15:24.
Oud 9 december 2007, 15:28   #225
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Wat heeft da in godsnaam met egoïsme te maken? Dat onveiligheidsgevoel wordt gewoon door de mensen ingepraat. Ik ben in Lier al eens slachtoffer geweest van vandalisme, en in het buiteland (Roemenië) ben ik eens overvallen geweest. Nou en, dat gebeurd. Je kan overvallen worden in het midden van Antwerpen maar ook in een boerenhol in Roemenië. En steden zijn onveiliger, maar er zijn dan ook meer mensen. Maar Antwerpen massa's onveilig noemen, tja dat is een subjectief gegeven dan. Want objectief is er maar weinig van aan.

En ik ben niet pro-criminelen. Maar het aantal mensen dat crimineel wil worden is miniem. Meestal graak je in zo'n situatie verzeild. En dat probleem moet je aanpakken. Voorkomen in plaats van "genezen" zeggen ze wel eens.

Laatst gewijzigd door VVouter : 9 december 2007 om 15:29.
Oud 9 december 2007, 15:28   #226
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Bottom line: het leven van om het even welk mens mag NOOIT de prijs zijn voor het verlies van een materieel object. Wie vindt dat dat wel moet kunnen, mag beginnen uitleggen vanaf welke geldelijke waarde: die van een plasma-tv? een autoradio? een sjaal? een tuttefrut?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 15:30   #227
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Bottom line: het leven van om het even welk mens mag NOOIT de prijs zijn voor het verlies van een materieel object. Wie vindt dat dat wel moet kunnen, mag beginnen uitleggen vanaf welke geldelijke waarde: die van een plasma-tv? een autoradio? een sjaal? een tuttefrut?
Voila
Oud 9 december 2007, 15:34   #228
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft da in godsnaam met egoïsme te maken? Dat onveiligheidsgevoel wordt gewoon door de mensen ingepraat. Ik ben in Lier al eens slachtoffer geweest van vandalisme, en in het buiteland (Roemenië) ben ik eens overvallen geweest. Nou en, dat gebeurd. Je kan overvallen worden in het midden van Antwerpen maar ook in een boerenhol in Roemenië. En steden zijn onveiliger, maar er zijn dan ook meer mensen. Maar Antwerpen massa's onveilig noemen, tja dat is een subjectief gegeven dan. Want objectief is er maar weinig van aan.

En ik ben niet pro-criminelen. Maar het aantal mensen dat crimineel wil worden is miniem. Meestal graak je in zo'n situatie verzeild. En dat probleem moet je aanpakken. Voorkomen in plaats van "genezen" zeggen ze wel eens.
Onwetende nietsnut je bent.

Terwijl jij ligt te slapen man gebeurt er meer dan jij denkt.
Iedere dag gebeuren er minstens 150 criminele feiten per dag in die grootsteden hier en in gent rond de 80.
Als jij dat normaal vind zit er iets goed los vanboven.

En vraag eens aan den joey en z'n mp 3 speler,ts.mensen als u moesten ze eens goed aanpakken.Ze mogen u meteen van mij ook den boot opzetten.

Jij niet pro-criminelen,hypocriet je bent.

De onveiligheid komt er vooral door uw vrienden;allochoon gespuis en vreemdelinge die van bv polen en dergelijke komen om hier in te breken.

En op zeer veel plaatsen zoals recreatie parken en zwembaden is het overal nog nooit zo erg geweest sinds de grotere opkomst van allochtonen.ts.
Oud 9 december 2007, 15:39   #229
Marlientje
Banneling

Standaard

Inderdaad,die rechtsen denken dat ze alleswetend zijn met hun pc,hun rechtse websteks met filmpjes,slogans, propganda,...maar komen weinig buiten,leven in een cyber virtuele eigen wereld en hebben alle contact met de realiteit verloren. ( autisme en andere spectrumstoornissen... ) Gek zijn ze wel niet,maar spijtig genoeg schapen op weg naar de slachtbank zonder be-
oordelingsvermogen en normaal inzicht.
Het is veilig in de grote steden,er zijn wat kruimeldiefstalletjes,is altijd geweest,maar men moet niet doen uitschijnen of dit altijd de allochtoon is of genetisch bepaald.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 15:39   #230
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Onwetende nietsnut je bent.

iets goed los vanboven.

mensen als u moesten ze eens goed aanpakken.Ze mogen u meteen van mij ook den boot opzetten.

pro-criminelen,hypocriet .
Nooit een opvoeding gehad, Marrelborrel?
Oud 9 december 2007, 15:41   #231
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Nooit een opvoeding gehad, Marrelborrel?

Ik heb nocthans een beter opvoeding gehad dan uw allochtone vrienden.
Ik breek niet in,val geen mensen lastig,hang niet de dikkenek uit,houd mijn mond in de decascoop,sla geen redders in elkaar,overval geen mensen en kinders in recreatieparken en kan gerust nog een tijdje doorgaan.
Oud 9 december 2007, 15:43   #232
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Ahja juist. "De allochtoon" is een ander ras dat bloed drinkt en niets anders doet dan inbreken en vandalisme plegen. Ik was het even vergeten.

En 150 criminele feiten op een stad met meer dan 400 000 inwoners. Als jij dat veel noemt, tja...

Idem voor Gent, een stad die meer dan 200 000 inwoners telt.

Ik snap dat je met cijfers wil afkomen, maar plaats ze dan ook een beetje he.
Oud 9 december 2007, 15:43   #233
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Inderdaad,die rechtsen denken dat ze alleswetend zijn met hun pc,hun rechtse websteks met filmpjes,slogans, propganda,...maar komen weinig buiten,leven in een cyber virtuele eigen wereld en hebben alle contact met de realiteit verloren. ( autisme en andere spectrumstoornissen... ) Gek zijn ze wel niet,maar spijtig genoeg schapen op weg naar de slachtbank zonder be-
oordelingsvermogen en normaal inzicht.
Het is veilig in de grote steden,er zijn wat kruimeldiefstalletjes,is altijd geweest,maar men moet niet doen uitschijnen of dit altijd de allochtoon is of genetisch bepaald.

Net omgekeerd,ik ben net degene die buiten komt,die de media op de voet volgt,die naar debatten gaat,die de politiek volgt,die mijn gazet tenminste durft open slaan en alles durft te lezen ect......

Kruimeldiefjes.Die van den joey ook en van jeanneke en van patrick mombaerts?
Kruimeldief is al helemaal niet iemand die in wagens en huizen inbreekt.
Oud 9 december 2007, 15:45   #234
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ahja juist. "De allochtoon" is een ander ras dat bloed drinkt en niets anders doet dan inbreken en vandalisme plegen. Ik was het even vergeten.

En 150 criminele feiten op een stad met meer dan 400 000 inwoners. Als jij dat veel noemt, tja...

Idem voor Gent, een stad die meer dan 200 000 inwoners telt.

Ik snap dat je met cijfers wil afkomen, maar plaats ze dan ook een beetje he.
Zijn uw woorden man,spreekt idd voor jezelf.

En tis idd een ander ras.

En per dag meer dan 150 criminele feiten is veel te veel,das een feit.
Oud 9 december 2007, 15:45   #235
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb nocthans een beter opvoeding gehad dan uw allochtone vrienden.
Wie van mijn allochtone vrienden kent u, dat u weet hoe ze opgevoed zijn? Rachida? Tarik? Joop? Louise? Stefano? Of kletst u naar gewoonte weer eens uit uw nek?

Citaat:
Ik breek niet in,val geen mensen lastig,hang niet de dikkenek uit,houd mijn mond in de decascoop,sla geen redders in elkaar,overval geen mensen en kinders in recreatieparken en kan gerust nog een tijdje doorgaan.
Maar anoniem uw forumgenoten uitschelden, dat vindt u best okee. Lafbek.

Laatst gewijzigd door drosophila : 9 december 2007 om 15:47.
Oud 9 december 2007, 15:49   #236
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord. Leg dat eens uit aan de gekken die een politieagente doodschoten voor een auto.

En als iemand mij naar het leven staat om iets van mij af te pakken, heb ik dan het recht niet om mijn leven te verdedigen?
Oud 9 december 2007, 15:50   #237
Marlientje
Banneling

Standaard

Citaat:
Net omgekeerd,ik ben net degene die buiten komt,die de media op de voet volgt,die naar debatten gaat,die de politiek volgt,die mijn gazet tenminste durft open slaan en alles durft te lezen ect......

Kruimeldiefjes.Die van den joey ook en van jeanneke en van patrick mombaerts?
Kruimeldief is al helemaal niet iemand die in wagens en huizen inbreekt.
jeezes,hoe oud is die zaak Mombaerts niet altijd dat ene feit terughalen,die man zijn dood politiek uitbuiten voor racistische doeleinden,
dat is pas ziek,laat de doden rusten.
Als we jullie mogen geloven is iedere allochtoon met een MP-3 een moordenaar...

In onze buurt hebben ze alle straten opnieuw aangelegd,voetpaden, wegen,al het vuilste werk en iedere dag op weg naar huis stel ik vast dat dit allemaal allochtonen zijn die dat vuil zwaar werk opknappen.
Geen ene blanke zat er tussen, geen ene !
Vreselijk dat die mensen voor het grootste vuiligheid worden uitgemaakt !
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 15:51   #238
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie van mijn allochtone vrienden kent u, dat u weet hoe ze opgevoed zijn? Rachida? Tarik? Joop? Louise? Stefano? Of kletst u naar gewoonte weer eens uit uw nek?

Maar anoniem uw forumgenoten uitschelden, dat vindt u best okee. Lafbek.
O,u weet totaal niet tegen wie u het hebt.Ik ben de braafheid hemzelve maar daag mij niet uit en zeker niet in real life,daar zou je alleen maar spijt van krijgen maar soit;ik ben ouder en wijzer geworden en lach er meestal mee met mensen als u en de moeite niet om mijn handen aan vuil te maken.
Ik verkies liever mensen met wat meer gezond verstand en niet met mensen die inbrekers ophemelen en die ze meer rechten willen geven dan het slachtoffer en afkomen,tis maar een inbraak,das toch niet erg zekers,kan allemaal geen kwaad.
Oud 9 december 2007, 15:52   #239
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Volledig akkoord. Leg dat eens uit aan de gekken die een politieagente doodschoten voor een auto.

En als iemand mij naar het leven staat om iets van mij af te pakken, heb ik dan het recht niet om mijn leven te verdedigen?

ssstttt,ge weet toch dat die vinden dat die politeagente dat zelf heeft gezocht,ze moest maar een flik zijn geworden;dat is de stelling hier van onz linkse vrienden.
Oud 9 december 2007, 15:54   #240
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Sommige buitenlanders denken dat ze hier alles mogen in Vlaanderen. Het enige wat laf is die "Belgische-verdraagzame houding".
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be