Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2015, 23:17   #24121
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wanneer komt u met de bewijzen dat die kolommen gesprongen waren ???
Als we kunnen aantonen dat er geen bewijzen zijn voor het officiële verhaal dan is een nieuw onderzoek nodig. Ik hoef daarvoor niet aan te tonen wat er wel is gebeurd met die torens, daarom is precies dat nieuw onderzoek nodig.

Citaat:
Totale nonsense !! verkregen door het uit de context rukken van een quote.
Volgens het NYFD waren de branden helemaal niet klein !
Hier gaan we weer, tegen all bewijs in toch gaan claimen dat de vuren groot waren. Ik baseer mij niet op die quote, ALLE bewijs wijst daar op.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 07:51   #24122
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 Bekijk bericht
Ho maar, die claim dat de WTC torens niet eens 1/3 bespoten werden met asbest wil ik wel eens uitspitten. Hieronder lees ik zelfs 64 verdiepingen

Geen brandveiligheid? Geloof ik niet. Pas in 1978 was het verboden om spuitasbest te gebruiken.

Wat u beweert is slechts een roddel waarschijnlijk. Toon me eens een artikel waaruit blijkt dat ze nog niet eens 1/3 van het gebouw niet brandveilig maakten. Geen sprinklers kan ik nog geloven, maar geen RF op stalen kolommen? No way.

Ik heb een goede vriend verloren die werkte bij Cantor Fitzgerald op het 104ste verdiep van One World Trade. Hij had dus geen schijn van kans.

Zijn vader die ook mijn boekhouder is in New York en die ik enkele tijd daarna gezien heb was bijzonder kwaad op het Mount Sinai hospitaal en een paar kranten die toen campagne voerden tijdens de opbouw van de Twins tegen asbest. Volgens hem is men gestopt met asbest te gebruiken na het 38ste verdiep van de eerste toren.

De isolatie van de hogere verdiepingen en de tweede toren was veel minder performant dan asbest. De stalen colonnen waren onvoldoende beschermd met dit nieuw materiaal.

Ik heb niet de gewoonte zoals u mijn verhalen van brol sites te halen. Ofwel ga ik voort op betrouwbare media en sites ofwel op mensen die het kunnen weten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 08:37   #24123
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Conclusie: om ons beter te kunnen beschermen tegen mogelijke aanvallen van Al Quaida, IS, Boko Haram, Hezbollah, Hamas en nog vele andere soortgenoten van die uitermate vriendelijke islamitische wereldverbeteraars is het dringend nodig dat we onze longen om zeep helpen door verder asbest in onze gebouwen te spuiten...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 10:39   #24124
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb een goede vriend verloren die werkte bij Cantor Fitzgerald op het 104ste verdiep van One World Trade. Hij had dus geen schijn van kans.

Zijn vader die ook mijn boekhouder is in New York en die ik enkele tijd daarna gezien heb was bijzonder kwaad op het Mount Sinai hospitaal en een paar kranten die toen campagne voerden tijdens de opbouw van de Twins tegen asbest. Volgens hem is men gestopt met asbest te gebruiken na het 38ste verdiep van de eerste toren.

De isolatie van de hogere verdiepingen en de tweede toren was veel minder performant dan asbest. De stalen colonnen waren onvoldoende beschermd met dit nieuw materiaal.

Ik heb niet de gewoonte zoals u mijn verhalen van brol sites te halen. Ofwel ga ik voort op betrouwbare media en sites ofwel op mensen die het kunnen weten.
Dan moet je eens de verhalen lezen van die mensen boven de inslagzone die het overleefd hebben met het nodige geluk en hun keus naar beneden te vluchten ipv naar boven, als dat een troost kan zijn.
Blijkbaar zouden > 1100 personen de impact overleefd hebben maar omdat ze naar boven een uitweg zochten zijn ze natuurlijk omgekomen door de verrassende instorting: 10 pages van NY Times
Citaat:
http://www.nytimes.com/2002/05/26/ny...owers-die.html

102 MINUTES: Last Words at the Trade Center; Fighting to Live as the Towers Die
Published: May 26, 2002

(Page 1 of 10)
...

The evidence strongly suggests that 1,100 or more people in or above the impact zones survived the initial crashes, roughly 300 in the south tower and 800 in the north. Many of those lived until their building collapsed.

Even after the second airplane struck, an open staircase connected the upper reaches of the south tower to the street. The Times has identified 18 men and women who used it to escape from the impact zone or above. At the same time they were evacuating, at least 200 other people were climbing toward the roof in that tower, unaware that a passable stairway down was available, and assuming -- incorrectly -- that they could open the roof door. ''The belief that they had a rooftop option cost them their lives,'' said Beverly Eckert, whose husband, Sean Rooney, called after his futile trek up.

Hundreds were trapped on floors untouched by the airplanes. Even though the buildings survived the initial impacts, the twisting and bending of the towers caused fatal havoc. Stairwells were plugged by broken wallboard. Doors were jammed in twisted frames. With more time and simple tools like crowbars, rescue workers might have freed people who simply could not get to stairways. In the north tower, at least 28 people were freed on the 86th and 89th floors by a small group of Port Authority office workers who pried open jammed doors. Those self-assigned rescuers died.

In both towers, scores of people lost chances to escape. Some paused to make one more phone call; others, to pick up a forgotten purse; still others, to perform tasks like freeing people from elevators, tending the injured or comforting the distraught.

The crises had identical beginnings and endings in each tower, but ran different courses. At least 37 people, and probably well over 50, can be seen jumping or falling from the north tower, while no one is visible falling from the south tower, in a collection of 20 videotapes shot by amateurs and professionals from nearby streets and buildings. Both towers had similar volumes of smoke and heat, but in the north tower, about three times as many people were trapped in roughly half the space. Scores were driven to the windows of the north tower in search of relief. In the south tower, people had more opportunities to move between floors. ....]
Ik denk ook aan al die brandweerlieden die het niet overleefden en ook welke die tot in de inslag-etages geraakt waren en die zeiden dat ze de brand gemakkelijk konden blussen...
Verder de verhalen van de brandweerlieden die het net wel overleefd hadden...

Laatst gewijzigd door Micele : 30 mei 2015 om 10:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 13:01   #24125
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Die betrouwbare media waar jij het over hebt bestaat niet.

Deze vond ik altijd leuk, het is wel met een kwinkslag, maar ze stellen wel de juiste vragen en de antwoorden van iemand als Ben Knapen zijn veelzeggend:

https://www.youtube.com/watch?v=T12_9DYf8v8

Of Gore Vidal zijn gedacht over de media:

https://www.youtube.com/watch?v=IWODMla3IWk

Ook leuk om eens door te gaan zijn de getuigenissen van al deze mensen: http://patriotsquestion911.com/ er staan er veel tussen "die het kunnen weten".
Oud 30 mei 2015, 14:18   #24126
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:

Zelfs zonder brandveiligheid zou het gebouw nooit ingestort zijn. Ze hebben zelfs testen gedaan: Cardington en Broadgate. Ziehttp://911research.wtc7.net/mirrors/...cardington.htm
Zie je de kolommen doorbuigen? Ik niet. Die ene brand duurde meer dan 2u en had een max temperatuur van 1000°C. Iets wat in WTC nooit voorkwam.

Je hebt een vriend verloren en je zoekt dit niet uit tot op het bot? Straf.
Mocht je dit uitzoeken tot op het bot zou je wel doorhebben dat het een inside job was.
Frank51 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 15:29   #24127
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Hadden ze daar ook een vliegtuig naar binnen laten knallen ???
Zonder dat waren de torens ook niet ingestort.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 15:33   #24128
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ook leuk om eens door te gaan zijn de getuigenissen van al deze mensen: http://patriotsquestion911.com/ er staan er veel tussen "die het kunnen weten".
En zij steunen de complottheoriën???

Er is toen na het uitkomen van het commission report veel vraag om nieuw onderzoek geweest. Met hulp van nabestaanden van slachtoffers is er geld gekomen voor nieuw onderzoek. En dat kwam er.
Oud 30 mei 2015, 15:39   #24129
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan moet je eens de verhalen lezen van die mensen boven de inslagzone die het overleefd hebben met het nodige geluk en hun keus naar beneden te vluchten ipv naar boven, als dat een troost kan zijn.
Blijkbaar zouden > 1100 personen de impact overleefd hebben maar omdat ze naar boven een uitweg zochten zijn ze natuurlijk omgekomen door de verrassende instorting: 10 pages van NY Times

Ik denk ook aan al die brandweerlieden die het niet overleefden en ook welke die tot in de inslag-etages geraakt waren en die zeiden dat ze de brand gemakkelijk konden blussen...
Verder de verhalen van de brandweerlieden die het net wel overleefd hadden...
Dat artikel geeft mooi aan hoe groot de impact schade was !
Die brandweerlieden die spraken over "2 isolates pockets of fire spraken niet over alle branden in de hele toren , dat konden ze ook helemaal niet zien.
Foto en video ,materiaal laat geen 2 isolated pockets of fire zien
De noord toren na het instorten van de zuid toren
Oud 30 mei 2015, 15:49   #24130
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Firefighter Mike Cancel, Ladder 10:We could feel the building starting to twist above us. I called Ladder 10 three times, Ladder 10 roof to Ladder 10. There was no answer. I said we have to evacuate, the building's coming down. Again, there was no response.Source

On the 56th floor, an architect believes the building was failing structurally.
Architect Bob Shelton had his foot in a cast; he'd broken it falling off a curb two weeks ago. He heard the explosion of the first plane hitting the north tower from his 56th-floor office in the south tower. As he made his way down the stairwell, his building came under attack as well. "You could hear the building cracking. It sounded like when you have a bunch of spaghetti, and you break it in half to boil it." Shelton knew that what he was hearing was bad. "It was structural failure," Shelton says. "Once a building like that is off center, that's it

Structural Engineer Al Masetti: At some point, perhaps when I was down around the 20th floor (north tower), there was a very clear and distinct radio message: "...structural instability...." It seemed obvious to me that some lightly dressed and unencumbered fireman had reached the scene of the impact, was able to evaluate what was there, and was able to report what he saw. Source

An engineer from the Department of Buildings reported that the structural damage appeared to be immense. The stability of both buildings was compromised. In particular, the engineer was worried about how long the north tower would stand.

B.J.B.: Water was pouring down the stairwell, and all the while the building was creaking and cracking, and it felt like it was coming apart.Source

Erik O. Ronningen : I remember how calm and orderly the descent in the stairwells was… and how smoky… accompanied occasionally with the snapping sounds of tortured pipes and walls stressed beyond endurance. Source

Sandra Gonzales: "All the way down it felt like the ground was falling out from under you. I knew the building had been severely damaged, and all the way down you could feel that it was about to collapse." Source

FDNY Firefighter Hugh Mettham: We reached the sixth or seventh floor and are met by many firefighters coming down the stairs, informing us that the upper floors are collapsing and that there’s a heavy odor of gas and fuel.
Oud 30 mei 2015, 17:03   #24131
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En zij steunen de complottheoriën???
Nee ze zijn in het algemeen kritisch tegenover de officiële theorie.

Citaat:
Er is toen na het uitkomen van het commission report veel vraag om nieuw onderzoek geweest. Met hulp van nabestaanden van slachtoffers is er geld gekomen voor nieuw onderzoek. En dat kwam er.
Lager dan dit kan je niet zakken atmosphere, proficiat.
Oud 30 mei 2015, 17:32   #24132
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat artikel geeft mooi aan hoe groot de impact schade was !
Hoe groot precies?
Oud 30 mei 2015, 17:43   #24133
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zelfs zonder brandveiligheid zou het gebouw nooit ingestort zijn. Ze hebben zelfs testen gedaan: Cardington en Broadgate. Ziehttp://911research.wtc7.net/mirrors/...cardington.htm
Zie je de kolommen doorbuigen? Ik niet. Die ene brand duurde meer dan 2u en had een max temperatuur van 1000°C. Iets wat in WTC nooit voorkwam.

Je hebt een vriend verloren en je zoekt dit niet uit tot op het bot? Straf.
Mocht je dit uitzoeken tot op het bot zou je wel doorhebben dat het een inside job was.
Blijkbaar geen reactie meer van uw: Ho maar, die claim dat de WTC torens niet eens 1/3 bespoten werden met asbest wil ik wel eens uitspitten

Ik heb u nog niet lang gevolgd maar ik ken uw strategie al zodra ge in het nauw gedreven wordt verlegd ge de discussie. Hier spraken we over de Twins maar u verlegt naar WTC 7. Enkele dagen terug ben ik ook concreet begonnen over de Twins maar dan antwoord u ineens met uw verhaal van het Pentagon dat absuluut niet relevant was in die discussie.

Ik vermoed dus dat u dat van die asbest hebt uitgespit en er verder liever zwijgt. Eigenaardig dat iemand die er jaren lang bijna een doel op zich van maakt de 911 tragedie om te vormen naar een complot verhaal dit niet eens wist.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 18:55   #24134
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar geen reactie meer van uw: Ho maar, die claim dat de WTC torens niet eens 1/3 bespoten werden met asbest wil ik wel eens uitspitten

Ik heb u nog niet lang gevolgd maar ik ken uw strategie al zodra ge in het nauw gedreven wordt verlegd ge de discussie. Hier spraken we over de Twins maar u verlegt naar WTC 7. Enkele dagen terug ben ik ook concreet begonnen over de Twins maar dan antwoord u ineens met uw verhaal van het Pentagon dat absuluut niet relevant was in die discussie.

Ik vermoed dus dat u dat van die asbest hebt uitgespit en er verder liever zwijgt. Eigenaardig dat iemand die er jaren lang bijna een doel op zich van maakt de 911 tragedie om te vormen naar een complot verhaal dit niet eens wist.
Four different fireproofing materials were used during the construction of the World Trade Towers.

The initial material used for most of the fireproofing (later withdrawn because it contained asbestos) was a mineral fiber formulation consisting of about 20 percent chrysotile asbestos, 60 to 65 percent mineral wool, and the remainder made of gypsum and Portland cement binder. This was sprayed on structural steel up to the 36th floor and parts of the 37th and 38th floors of the North Tower.

Above this point in the North Tower, and for the entire structure of the South Tower, the spray was an asbestos-free successor to the original product consisting of mineral wool and binder. These formulations were applied to core columns, the outside face of the exterior walls and columns, the long-span steel joists (trusses) that supported the concrete floors, and trench headers for the underfloor raceway system.

The third type of spray, a lightweight gypsum plaster with vermiculite aggregate, was used on the inside face of the exterior walls and columns and on the seats supporting the long-span joists. This material contained no asbestos.

The fourth formulation was a "hard coat" consisting of 80-percent chrysotile asbestos set in a matrix of Portland cement. This was sprayed over the mineral fiber fireproofing in locations where it was thought that the more friable fireproofing material could suffer from vibration or air erosion. As such, this "hard coat" was used in the high-speed elevator shafts between the concourse level and the 44th- and 78th-floor sky lobbies in both towers, where it was thought that air currents from the "piston effect" of the elevators could damage the fireproofing. This material was also applied to the ceilings of the four mechanical equipment floors (in both towers) and on the ceilings immediately below these floors.

Asbest zat dus wel in beide torens, tot de 78ste verdieping. De impact van de vliegtuigen gebeurde wel hoger, en de branden waren dus in de verdiepingen met de alternatieve isolatiespray. De RF was daar dus inderdaad minder.

Maar om nu te zeggen dat dit én de impacts de reden was voor een totale instorting, is te gek voor woorden..
Oud 30 mei 2015, 18:59   #24135
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Nee ze zijn in het algemeen kritisch tegenover de officiële theorie.

Lager dan dit kan je niet zakken atmosphere, proficiat.
Leg uit , ik begrijp u niet
Zo is het NIST rapport er gekomen, dankzij de nabestaanden.
Oud 30 mei 2015, 19:04   #24136
Frank51
Banneling

Standaard

Denk je nu echt dat die fireproof in onderstaand gebouw het nog uithield? Is niet ingestort. Is gerenoveerd nu. Zoek op: "fire Mandarin Hotel CCTV Bejing"

Oud 30 mei 2015, 19:07   #24137
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TrueBlood Bekijk bericht
whoaaa!!!!

9/11 tragedie 'omvormen' naar een complot verhaal?????????????????????

wel even normaal doen man! WIE het nu geweest is het blijft een 'complot' oh niet zo snuggere!

(natuurlijk was het een inside job, NIEMAND heeft het kunnen doen zoals het gedaan is, zonder mederwerking van de top in de usa. Come'on! get real!)
helemaal waar
Oud 30 mei 2015, 19:13   #24138
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Four different fireproofing materials were used during the construction of the World Trade Towers.

The initial material used for most of the fireproofing (later withdrawn because it contained asbestos) was a mineral fiber formulation consisting of about 20 percent chrysotile asbestos, 60 to 65 percent mineral wool, and the remainder made of gypsum and Portland cement binder. This was sprayed on structural steel up to the 36th floor and parts of the 37th and 38th floors of the North Tower.

Above this point in the North Tower, and for the entire structure of the South Tower, the spray was an asbestos-free successor to the original product consisting of mineral wool and binder. These formulations were applied to core columns, the outside face of the exterior walls and columns, the long-span steel joists (trusses) that supported the concrete floors, and trench headers for the underfloor raceway system.

The third type of spray, a lightweight gypsum plaster with vermiculite aggregate, was used on the inside face of the exterior walls and columns and on the seats supporting the long-span joists. This material contained no asbestos.

The fourth formulation was a "hard coat" consisting of 80-percent chrysotile asbestos set in a matrix of Portland cement. This was sprayed over the mineral fiber fireproofing in locations where it was thought that the more friable fireproofing material could suffer from vibration or air erosion. As such, this "hard coat" was used in the high-speed elevator shafts between the concourse level and the 44th- and 78th-floor sky lobbies in both towers, where it was thought that air currents from the "piston effect" of the elevators could damage the fireproofing. This material was also applied to the ceilings of the four mechanical equipment floors (in both towers) and on the ceilings immediately below these floors.

Asbest zat dus wel in beide torens, tot de 78ste verdieping. De impact van de vliegtuigen gebeurde wel hoger, en de branden waren dus in de verdiepingen met de alternatieve isolatiespray. De RF was daar dus inderdaad minder.

Maar om nu te zeggen dat dit én de impacts de reden was voor een totale instorting, is te gek voor woorden..
Door de impact was er op veel plaatsen geen fireproofing meer.
Oud 30 mei 2015, 19:19   #24139
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Door de impact was er op veel plaatsen geen fireproofing meer.
Juist ja, en de impact zorgde ook voor het plots afvallen van de fireproof in WTC7 zeker?
Oud 30 mei 2015, 19:37   #24140
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja, en de impact zorgde ook voor het plots afvallen van de fireproof in WTC7 zeker?
Geraakt worden door een ineenstortende WTC-toren zal toch ook geen deugd gedaan hebben, nietwaar?

Bovendien was het geen klein brandje he, en werkten de sprinkler-systemen niet.

http://www.911myths.com/wtc7groove.avi

Citaat:
Deputy Chief Peter Hayden
Division 1 - 33 years

...also we were pretty sure that 7 World Trade Center would collapse. Early on, we saw a bulge in the southwest corner between floors 10 and 13, and we had put a transit on that and we were pretty sure she was going to collapse. You actually could see there was a visible bulge, it ran up about three floors. It came down about 5 o’clock in the afternoon, but by about 2 o’clock in the afternoon we realized this thing was going to collapse.

Firehouse: Was there heavy fire in there right away?
Hayden: No, not right away, and that’s probably why it stood for so long because it took a while for that fire to develop. It was a heavy body of fire in there and then we didn’t make any attempt to fight it. That was just one of those wars we were just going to lose. We were concerned about the collapse of a 47-story building there. We were worried about additional collapse there of what was remaining standing of the towers and the Marriott, so we started pulling the people back after a couple of hours of surface removal and searches along the surface of the debris. We started to pull guys back because we were concerned for their safety.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be