Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2010, 18:25   #2401
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een actiegroep is toch geen paramilitaire organisatie?
Kan wel. Een private militie of terroristische organisatie is dat in ieder geval.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 13 december 2010 om 18:25.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 18:28   #2402
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Schoofzak: een actie om de RKK te verbieden gelijk (of nog erger) als een privatie militie of terroristische organisatie.
Volgens mij is dat toch niet geheel binnen de grenzen van onze wetgeving.

Paulus.
Ik vrees dat je de schoofzak verkeerd begrepen hebt. Die private militie of terroristische organisatie slaat niet op de actiegroep van Vlamingen, maar op de RKK. Hij bedoelt dus een actiegroep die ervoor ijvert om de RKK te laten verbieden, zoals een private militie of een terroristische organisatie verboden is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 18:31   #2403
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad verkeerd begrepen. Sorry
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 18:32   #2404
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Het is niet omdat er nog nooit een inwoner van Vaticaan geklaagd heeft over het niet na leven bepaalde artiekels van de UVRM, dat ze daarom nageleefd worden.
Is er godsdienstvrijheid? Inspraak in het bestuur (rechtstreeks of via verkiezingen)? Mogen de inwoners huwen?

Enfin, zo zijn er op de meeste landen wel opmerkingen te maken over het na leven van de UVRM. Maar het is niet omdat niet alle landen alle artiekels na leven dat de UVRM zomaar moet weggegooid worden. In tegendeel, het moet gekoesterd worden en nagestreefd.
Ben je nu expres zo onnozel bezig? De enige inwoners van het Vaticaan zijn priesters, paters en zusters, en enkele medewerkers die een tijdelijk paspoort hebben.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 13 december 2010 om 18:32.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 18:35   #2405
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je de schoofzak verkeerd begrepen hebt. Die private militie of terroristische organisatie slaat niet op de actiegroep van Vlamingen, maar op de RKK. Hij bedoelt dus een actiegroep die ervoor ijvert om de RKK te laten verbieden, zoals een private militie of een terroristische organisatie verboden is.
Ach zo?

Wel dat mag dan wel. Met alle mogelijke wettelijke middelen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 18:45   #2406
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ach zo?

Wel dat mag dan wel. Met alle mogelijke wettelijke middelen.

Paulus.
Wauw, Paulus! Een misverstand opgehelderd op zowat één en dezelfde pagina... We gaan er op vooruit onder ons tweeën.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 13 december 2010, 19:28   #2407
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ben je nu expres zo onnozel bezig? De enige inwoners van het Vaticaan zijn priesters, paters en zusters, en enkele medewerkers die een tijdelijk paspoort hebben.
Is de UVRM niet van toepassing op geestelijken? Ze doen er anders wel beroep op als het in hun kraam past (als hun godsdienstvrijheid wordt beknot). Maar als anderen er beroep op doen (om te mogen huwen met hun partner die toevallig van hetzelfde geslacht is) dan telt de UVRM plots niet meer mee?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 19:32   #2408
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Is de UVRM niet van toepassing op geestelijken? Ze doen er anders wel beroep op als het in hun kraam past (als hun godsdienstvrijheid wordt beknot). Maar als anderen er beroep op doen (om te mogen huwen met hun partner die toevallig van hetzelfde geslacht is) dan telt de UVRM plots niet meer mee?
Het celibaat is een bewuste keuze die de geestelijken gemaakt hebben. Niet alle geestelijken zijn celibatair, en degenen die het beloofd hebben kunnen altijd uit de Kerk stappen.
Oud 13 december 2010, 20:39   #2409
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het celibaat is een bewuste keuze die de geestelijken gemaakt hebben. Niet alle geestelijken zijn celibatair, en degenen die het beloofd hebben kunnen altijd uit de Kerk stappen.
Of hoe je compleet de essentie van een mededeling kan missen...

Citaat:
Oud 13 december 2010, 20:45   #2410
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Of hoe je compleet de essentie van een mededeling kan missen...
Leg me de essentie dan uit.
Oud 13 december 2010, 20:49   #2411
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg me de essentie dan uit.
Overlees alles nog eens rustig. Dan zal het wel vanzelf komen...

Citaat:
Oud 13 december 2010, 20:50   #2412
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat er nog nooit een inwoner van Vaticaan geklaagd heeft over het niet na leven bepaalde artiekels van de UVRM, dat ze daarom nageleefd worden.
Is er godsdienstvrijheid? Inspraak in het bestuur (rechtstreeks of via verkiezingen)? Mogen de inwoners huwen?

Enfin, zo zijn er op de meeste landen wel opmerkingen te maken over het na leven van de UVRM. Maar het is niet omdat niet alle landen alle artiekels na leven dat de UVRM zomaar moet weggegooid worden. In tegendeel, het moet gekoesterd worden en nagestreefd.
Juist, daar had ik nog niet aan gedacht.
Het verbod voor geestelijken om te huwen is ook nog een inbreuk op de UVRM.

Citaat:
Neen, geen bewuste keuze. Probeer maar eens priester te worden zonder de belofte af te leggen.
Het bewijs is, dat priester die huwen buiten vliegen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 20:52   #2413
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Daar is helemaal niets fuck up aan. Iedereen mag zijn mening uiten en ervoor streven via de democratische weg. Ook communisten zoals u mogen ervoor gaan en jullie zijn toch ook een minderheid.
Dan moeten de communisten dezelfde kans krijgen; en op school ook 2 uur per week indoctrinatie mogen geven.
Oud 13 december 2010, 20:52   #2414
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, geen bewuste keuze. Probeer maar eens priester te worden zonder de belofte af te leggen.
Het bewijs is, dat priester die huwen buiten vliegen.
Ik weet hoe het moet.
Oud 13 december 2010, 22:01   #2415
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Neen, niet echt. Ze verlenen wel steun aan terrorisme. Hoe dan ook heb ik nooit beweerd dat u een terrorist bent.
Ik heb ook uitgelegd waar precies de gelijkenis ligt tussen uw slag volk en de Taliban. Reageer daarop inhoudelijk, of reageer niet, maar stop met uw gezaag.
Look who's talking...

Madamme, ge moet zo niet van uwen toren blazen. Ge hebt zopas bewezen, in die andere draad, dat argumentatie niet besteed is aan u en dat u zelf niet inhoudelijk kan reageren.

U bent onbeschoft en een bigot in uw eigen fucked up denken, vol selectieve verontwaardiging. Dus kom hier anderen niets verwijten wat ge zelf niet kunt noch wilt doen: degelijk argumenteren en zonder goedkope associaties mensen in vakjes delen.

.

.
Oud 13 december 2010, 22:07   #2416
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Look who's talking...

Madamme, ge moet zo niet van uwen toren blazen. Ge hebt zopas bewezen, in die andere draad, dat argumentatie niet besteed is aan u en dat u zelf niet inhoudelijk kan reageren.

... Dus kom hier anderen niets verwijten wat ge zelf niet kunt noch wilt doen: degelijk argumenteren en zonder goedkope associaties mensen in vakjes delen.

.

.
straddle, als er iemand zich schuldig maakt aan wat je hier schetst, vertel dit dan in de draad waar zich dit voordoet; aan de hand van de post zonder argumentatie.
Gelieve hier niet op deze wijze je frustratie neer te schrijven.

Laatst gewijzigd door artisjok : 13 december 2010 om 22:08.
Oud 13 december 2010, 22:28   #2417
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
straddle, als er iemand zich schuldig maakt aan wat je hier schetst, vertel dit dan in de draad waar zich dit voordoet; aan de hand van de post zonder argumentatie.
Dat is gebeurd, en mijn excuses aan de rest hier. Ik acht het echter wel mijn recht om madamme droso eventjes inhoudelijk en terstond te wijzen op haar inconsistenties. Bij deze, nogmaals mijn excuses.
Oud 13 december 2010, 23:05   #2418
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet hoe het moet.
Simpel: protestants dominee (of anglicaanse priester) worden, huwen en dan overstappen naar de Katholieke Kerk. Je mag dan katholiek priester worden en toch gehuwd blijven.

Ik ben benieuwd of het ook zou lukken vanuit de Zweeds-Lutheraanse Kerk waar kerkelijke huwelijken tussen holebi's wel toegestaan worden (en waar dominees dus ook met iemand van hetzelfde geslacht kunnen huwen)
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 23:18   #2419
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Dat is gebeurd, en mijn excuses aan de rest hier. Ik acht het echter wel mijn recht om madamme droso eventjes inhoudelijk en terstond te wijzen op haar inconsistenties. Bij deze, nogmaals mijn excuses.
Geen probleem voor mij. We kennen haar hier ook al een beetje.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 23:26   #2420
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Kijk, dat is weer een toonbeeld van een schijnheilige Jan vdB-reactie. "Mijn argumenten zijn helemaal niet religieus, meneer". Het toppunt van lafheid ook, want ik heb van u zelden een argumentatie gezien die NIET uren in de wind naar Rome stonk. Zelf geen mening hebben, maar te onderkruiperig zijn om ervoor uit te komen wiens mening het dan wel is die u napraat, het is van een zieligheid die niemand op dit forum u kan nadoen.

Straf ook dat u MIJ ondemocratische neigingen durft te verwijten. Terwijl u en heel uw bende pilarenbijters erop uit zijn om mensen hun wettelijk gegarandeerde ethische keuzes te ontzeggen. Omdat UW openbaring/traditie/kalotenleiders u verbieden

- aan geboorteregeling te doen
- ongewenste zwangerschappen af te breken
- uit het leven te stappen bij uitzichtloos en ondraaglijk lijden
- te huwen met wie u liefheeft, ongeacht zijn/haar geslacht

wil u dat andersdenkenden eveneens ontzeggen, mijnheer de zelfverklaarde democraat. En dat allemaal op RELIGIEUZE gronden, al verpakt u die in een pseudo-metafysisch maar daarom niet minder doorzichtig sausje. Maar ik begrijp wel dat u niet gewoon kan toegeven "ik vind zus en zo omdat De Bijbel, de RKK, de katholieke traditie dat voorschrijft". U zou immers te snel uitgezongen zijn. Ik moet u gelijk geven: de vergelijking met de taliban gaat niet op. De taliban zijn veel minder schijterig.
Wel, beste vriend, in plaats van hier als een dolleman tekeer te gaan, had u beter uw eerdere bewering eens gestaafd met een mogelijk bewijs. M.a.w. met een citaat van mij waar ik in heel deze discussie religieuze gronden inroept om over mijn zienswijze van het burgerlijk huwelijk te spreken.

Aan u de eer!

Al de rest is gewoon praat voor de vaak, al heb ik de indruk dat u deze keer gewoon in een machteloze woedebui uw frustraties aan het uiten bent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be