Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2011, 19:34   #2461
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
discriminatoir, doch, en ook bij mijn voorbeelden zou het mij relevanter lijken te onderzoeken waarom zo'n discour gevoerd zou worden ipv een welles-nietjes spelletje te spelen.
Ipv ooh dat mag je niet zeggen want...liever waarom (van waaruit) bestaat de noodzaak dat te zeggen.
Om te onderzoeken waarom dit discours gevoerd wordt, is het nodig te erkennen dat zo'n discours gevoerd wordt.

We zijn nog zo ver niet in dit topic.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 23:10   #2462
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Om te onderzoeken waarom dit discours gevoerd wordt, is het nodig te erkennen dat zo'n discours gevoerd wordt.

Natuurlijk zijn we zo ver niet in dit topic zolang mensen zoals jij niet verder komen dan stelselmatig uitroepen: ooh dat mag je niet zeggen, zoals the_dude al aangaf.
Oud 9 augustus 2011, 01:18   #2463
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
...
Velen beweren dat ge geen 'Goede Vlaming' zijt als ge respect hebt voor andermans religie en of mening.
'Velen'.

Hm, dan zal het u vast niet moeilijk vallen mij - desnoods in één of meer 'privé-berichten' - een reeks namen bekend te maken, en aan die reeks de nodige citaten mét link toe te voegen.

Ik ben benieuwd

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 09:31   #2464
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

uiteraard, en even belangrijk is het erkennen dat er misschien wel begrijpbare redenen kunnen zijn, zoals reeds aangehaald als iemand zijn raam 6x ingegooid wordt door mensen gekleed als orthodoxe joden dan mag er toch wel enig begrip komen naar die persoon en dat die een regelijk negatief beeld zal hebben over orthodoxe joden en dat in de eerste plaats aan de orthodoxe joden is om die persoon's vertekend beeld recht te trekken.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 09:35   #2465
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Met al deze onrust wordt het echt wel moeilijk hoor.... De frustratie bij velen is volledig terecht, maar ongehoord.
Oud 10 augustus 2011, 11:21   #2466
Alienation
Minister

Standaard

Ik heb gepoogd zelf een midden te behouden. Maar je wordt zo snel meegegrepen in een negatieve spiraal... Daar zorgen ze echter zelf voor... Al wat er nu aan het gebeuren is zet een mens tot nadenken... Misschien moeten we toch maar hard optreden en terug meer op onszelf worden.

Ik word er extreem van, te zien hoe er niets gedaan wordt en de zaken alleen maar verder escaleren. Ik krijg er zelfs racistische uitlagingen van, maar poog me nog in te houden.

Misschien moeten de Vlamingen nu uit de probleemwijken trekken, moeten we er muren rondom heen bouwen en geschiedenis zich laten herhalen. Wie te dicht bij de muur komt neermaaien. Dat ze mekaars huizen in brand steken... Dat ze hun eigen brandweer en politie oprichten binnenin die muren.
Geef ze wat ze willen, hun eigen gemeenschap binnenin die van ons... overtrokken met hoge muren ...
Oud 10 augustus 2011, 11:33   #2467
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ik heb gepoogd zelf een midden te behouden. Maar je wordt zo snel meegegrepen in een negatieve spiraal... Daar zorgen ze echter zelf voor... Al wat er nu aan het gebeuren is zet een mens tot nadenken... Misschien moeten we toch maar hard optreden en terug meer op onszelf worden.

Ik word er extreem van, te zien hoe er niets gedaan wordt en de zaken alleen maar verder escaleren. Ik krijg er zelfs racistische uitlagingen van, maar poog me nog in te houden.

met uw eerste deel omgaan kan redelijk simpel. Hou uzelf voor de spiegel, ook jij bent op één of andere wijze eigenaardig en anders dan de anderen; is het plezant om te weten dat u vanuit de massa op een bepaalde manier bekeken, beoordeeld wordt vanwege 1 van uw eigenschappen/kenmerken? Als het antwoord neen is, doe dat dan ook niet bij anderen. Elke individu is een individu en het is niet omdat dat individu kenmerken van een bepaalde groep draagt dat hij verantwoordelijkheid draagt voor het gedrag van andere individuën uit diezelfde groep.

Uw 2de deel is dus het gevolg van zwak leiderschap, leiders die niet duidelijk weergeven waarvoor ze staan, wat ze doen, enz.. zodanig hun volgelingen het ook niet weten. Dit schept onzekerheid en hoe groter de onzekerheid hoe groter de angst en hoe groter de angst hoe groter de onverdraagzaamheid. Als "onze" verkozenen terug leider zouden spelen ipv privé-econoom voor vrienden en familie kan hier ook een kentering in komen.

Uw 3de deel was lichtjes bij het haar getrokken.

Laatst gewijzigd door the_dude : 10 augustus 2011 om 11:35.
Oud 10 augustus 2011, 11:39   #2468
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien moeten de Vlamingen nu uit de probleemwijken trekken, moeten we er muren rondom heen bouwen en geschiedenis zich laten herhalen. Wie te dicht bij de muur komt neermaaien. Dat ze mekaars huizen in brand steken... Dat ze hun eigen brandweer en politie oprichten binnenin die muren.
Geef ze wat ze willen, hun eigen gemeenschap binnenin die van ons... overtrokken met hoge muren ...
Je mag jezelf niet zo laten meeslepen in die negatieve spiraal...
Hou ten allen tijde voor ogen dat die gastjes kansarm zijn, nooit 1 enkele kans gekregen hebben in 't leven, geen vooruitzichten hebben, straatarm zijn, in te kleine behuizingen hun dagen moeten slijten, doelbewust in getto's werden gestopt, ze overal en altijd gediscrimineerd worden, niet de kans gehad hebben op deftig onderwijs etc...

Ze zullen in de geschiedenisboeken prijken als de 'grote omwenteling', de vrijheidsstrijders die 't kapitalisme, 't neoliberalisme omver geworpen hebben, aan 'herverdeling' gedaan hebben, 'n weg naar 'n betere en eerlijker verdeelde maatschappij/samenleving opgebouwd hebben...

We gooien er nog 'n paar miljard of wat tegenaan en 't komt in orde!

Laten we met z'n allen nog wat harder en langer werken om dat te sponsoren, want 't zijn dìe gastjes die voor jouw pensioen gaan zorgen, niet vergeten èh!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 12:20   #2469
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
uiteraard, en even belangrijk is het erkennen dat er misschien wel begrijpbare redenen kunnen zijn, zoals reeds aangehaald als iemand zijn raam 6x ingegooid wordt door mensen gekleed als orthodoxe joden dan mag er toch wel enig begrip komen naar die persoon en dat die een regelijk negatief beeld zal hebben over orthodoxe joden en dat in de eerste plaats aan de orthodoxe joden is om die persoon's vertekend beeld recht te trekken.
Ik zou wel eens willen weten of er een mens is die iets tegen othodoxe joden heeft omdat die zijn raam al 6 maal ingegooid hebben. De realiteit is niet zo wit-zwart.

En neen, geen enkele orthodoxe jood is verantwoordelijk voor die andere die 6 maal een raam hebben ingegooid.

Edit
Citaat:
met uw eerste deel omgaan kan redelijk simpel. Hou uzelf voor de spiegel, ook jij bent op één of andere wijze eigenaardig en anders dan de anderen; is het plezant om te weten dat u vanuit de massa op een bepaalde manier bekeken, beoordeeld wordt vanwege 1 van uw eigenschappen/kenmerken? Als het antwoord neen is, doe dat dan ook niet bij anderen. Elke individu is een individu en het is niet omdat dat individu kenmerken van een bepaalde groep draagt dat hij verantwoordelijkheid draagt voor het gedrag van andere individuën uit diezelfde groep.

Uw 2de deel is dus het gevolg van zwak leiderschap, leiders die niet duidelijk weergeven waarvoor ze staan, wat ze doen, enz.. zodanig hun volgelingen het ook niet weten. Dit schept onzekerheid en hoe groter de onzekerheid hoe groter de angst en hoe groter de angst hoe groter de onverdraagzaamheid. Als "onze" verkozenen terug leider zouden spelen ipv privé-econoom voor vrienden en familie kan hier ook een kentering in komen.

Uw 3de deel was lichtjes bij het haar getrokken.
Zo herken ik je.

Laatst gewijzigd door artisjok : 10 augustus 2011 om 12:24.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 12:30   #2470
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou wel eens willen weten of er een mens is die iets tegen othodoxe joden heeft omdat die zijn raam al 6 maal ingegooid hebben. De realiteit is niet zo wit-zwart.
De 'realiteit' is; dat je dat nooit te weten z�*l komen, 't zijn namelijk nìet de orthodoxe joden die dagdagelijks ramen ingooien.
Oud 10 augustus 2011, 12:39   #2471
Alienation
Minister

Standaard

Ik kan niet anders dan meegaan in die stroming, we beleven het allen tezamen.
En het probleem is dat we niet bezig zijn met individuën, maar met een hele groep.
Ik kan het midden niet meer handhaven. Of ter wel ben je voor uw land, of ter wel tegen.
Ik kies dan toch voor mijn land en haar burgers dan iemands cultuur die er los van staat. Wiens cultuur blijkbaar lag aan opvoeden heeft, wiens cultuur haaks staat op de Westerse.

Fuck het kapitalisme, fuck de islam, fuck democratie, and fuck the law!
Oud 10 augustus 2011, 12:42   #2472
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je mag jezelf niet zo laten meeslepen in die negatieve spiraal...
Hou ten allen tijde voor ogen dat die gastjes kansarm zijn, nooit 1 enkele kans gekregen hebben in 't leven, geen vooruitzichten hebben, straatarm zijn, in te kleine behuizingen hun dagen moeten slijten, doelbewust in getto's werden gestopt, ze overal en altijd gediscrimineerd worden, niet de kans gehad hebben op deftig onderwijs etc...

Onzin.

Zij krijgen evenveel kansen als een ander.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 13:13   #2473
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En neen, geen enkele orthodoxe jood is verantwoordelijk voor die andere die 6 maal een raam hebben ingegooid.

is het punt niet; het punt is begrip op te brengen voor die tiep die in zijn living zit en waarvan het raam wordt ingegooid en dat die na een aantal keer toch moeilijk anders kan dan beginnen denken 'doen die gasten eigenlijk iets anders dan bij mij het raam ingooien?' Dat is geen racist, dat is een persoon wiens raam wordt ingegooid (zij die op het verhaal springen en de zaak op de spits drijven daar vind je uw vrienden).
En dat probleem zit verweven met ons zwak leiderschap waardoor die mens denkt die gasten mogen alles en ik mag zelfs niet eens zeggen dat ik er genoeg van heb; als onze maatschappelijk grenzen duidelijk verdedigd zouden worden door een werkend politie-apparaat en werkend gerecht (dit houdt natuurlijk ook een werkend politiek apparaat in en geen middeleeuwse stadstaten in Brussel) dan zou die mens al veel minder geneigd zijn in algemene termen na te denken, zijn angst zou zo gevoed niet worden. (denk ik)
Oud 10 augustus 2011, 14:43   #2474
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Onzin.

Zij krijgen evenveel kansen als een ander.

Paulus.
Paulus, herken je geen ironie meer?
Oud 10 augustus 2011, 14:47   #2475
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fuck het kapitalisme, fuck de islam, fuck democratie, and fuck the law!
Ge vergeet nog 'Fuck you'
Oud 10 augustus 2011, 14:53   #2476
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ge vergeet nog 'Fuck you'
Jup, ik zen dik geneukt. Ik zit in het negatieve omdat ik er niets positiefs kan uithalen. Waar zijn de goedhartige om ze van straat te plukken?
Oud 10 augustus 2011, 18:23   #2477
Stinkkaasje
Vreemdeling

Stinkkaasje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
ach, op zich niet verkeerd dat iemand er een andere mening op nahoudt. Alleen schrikwekkend dat iemand van mening is dat anderen zich naar zijn norm moeten gedragen en dat hij meent dat een organisatie zoals Politics een mea culpa moet formuleren voor een daad van derden.

De mensen die hier voor racisme werden geband zijn slechts een fractie van de meer dan 19.000 inschrijvingen op dit forum.

Was mijn antwoord in die zin te ingewikkeld?
Misschien is de man/vrouw gewoon gefustreerd, en vindt hij/zij dat het hebben van kritiek gegrond of niet gelijk staat aan "rasicme".
je zou tegenwoordig voor minder verward worden, met de "politieke correctheid" tegenwoordig is dat woordje zo uitgehold dat het al lang niet meer gebruikt wordt voorwat het dient, maar dient het gewoon als "pressiemiddel" om anderen je wil op te leggen. Doe wat ik je zeg of ik zeg dat je dat bent
Stinkkaasje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 19:10   #2478
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Paulus, herken je geen ironie meer?
Ja, maar 'k was te laat....

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 19:34   #2479
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan niet anders dan meegaan in die stroming, we beleven het allen tezamen.
Ge hebt altijd een keuze. Zeggen dat ge niet anders kunt is luiheid, geen feit.

Citaat:
En het probleem is dat we niet bezig zijn met individuën, maar met een hele groep.
En het probleem is dat gij niet zijt met individuën, maar met een hele groep.

Citaat:
Ik kan het midden niet meer handhaven. Of ter wel ben je voor uw land, of ter wel tegen.
Er is wel meer tussen zwart en wit, alienation.

Citaat:
Ik kies dan toch voor mijn land en haar burgers dan iemands cultuur die er los van staat. Wiens cultuur blijkbaar lag aan opvoeden heeft, wiens cultuur haaks staat op de Westerse.
We hebben niet te kiezen.
We moeten proberen er het beste van te maken.
Oud 10 augustus 2011, 19:51   #2480
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
We hebben niet te kiezen.
We moeten proberen er het beste van te maken.
We hebben wel degelijk een keuze. Dat jij zelf eventueel te laf bent om een keuze te maken, wil nog niet zeggen dat anderen dat ook zijn, of dat anderen zich naar jouw "geen keuze durven te maken" dienen te voegen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be