![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#24841 |
Banneling
|
![]() Nederland is ook volledig vol gebouwd in tegenstelling tot Vlaanderen waar nog ruimte is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24842 |
Europees Commissaris
|
![]() "Alles kan beter" zei Mark Uytterhoeven.
Maar alles kan vooral voller en wat heet volledig vol? Zijn dat 16, 32 of 48 miljoen inwoners...? Of misschien wel 64 miljoen als we onderstaande rekeningoefening toepassen op Nederland? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=323 In Nederland is dus voor véél meer mensen plaats dan het viervoudige van nu.... In Vlaanderen alleen al is dus plaats voor 5O miljoen. ![]() Maar laten we realistisch blijven: er zijn afgerond een goeie 60 miljoen Fransen en nagenoeg evenveel Groot-Britten. In Dietsland moet dat ook kunnen. Wanneer overstijgen we dit provinciaal nest en neemt Dietsland opnieuw zijn plaats in, in de vaart der volkeren, zoals dat het geval was in de 17e eeuw? ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 december 2012 om 02:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24843 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om eerst even een theoretisch antwoord te geven: De Verenigde Nederlanden in de vorm van een stadstaat zouden een kleine 600 miljoen mensen kunnen herbergen. En dan laat ik de mogelkijkheid om polders bij te bouwen even voor wat die is. Verder is het wenselijk dat VL+NL minstens net zoveel inwoners zou moeten tellen als landen als Duitsland, Frankrijk en het VK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24844 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij begrijpen mekaar, dat laatste was nu net mijn punt....
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24845 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24846 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24847 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24848 |
|
![]() We zouden kunnen beginnen het niet onmogelijk te maken je kinderen betaalbaar naar een opvang te brengen voor hen die zo gek zijn te gaan werken in dit land.
![]() |
#24849 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24850 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De nieuwe generatie Onckelinxen, Coolsen, Vanderbisten enz.is NU in de maak! En wat een demografische taaldrain voor de Nederlandstaligheid!! Eberhard heeft gelijk, ons demografisch overwicht - dat niet eens, door allerlei grendels, in ons voordeel speelt - is aan het kantelen. Een geruisloze demografische revolutie is zich aan het voltrekken en geen leeuw die ernaar klauwt.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 december 2012 om 01:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24851 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24852 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf 2009 zijn de Belgische geboortencijfers (in tfr) dan ook beter dan de Nederlandse. Volgens mij voor het eerst in 170 jaar. The Fertility rate; total (births per woman) in Belgium was last reported at 1.84 in 2010 The Fertility rate; total (births per woman) in Netherlands was last reported at 1.79 in 2010, according to a World Bank report published in 2012 Vooral in Brussel is er sprake van een demografische explosie. De TFR ligt hier ruim boven de 2. Vooral door twee grote groepen. De laaggeschoolde buiten-eu migranten die (nog) veel traditionel grote gezinnen stichten, en de grote groep hoogopgeleide geodverdienende buitenlanders die kinderen als zeer gewenste statussymbooltjes zien alsmede als pensioengarantie. Citaat:
Het gaat om enige duizenden neerlandofonen die per jaar naar Wallonie trekken. Op mijn kaartjes nog altijd minder in getal dat het aantal francofonen dat naar Vlaanderen trekt. Het verschil van beide groepen zit in de aanpassingsbereidheid. En dan vooral van de autochtone witte ''Belg''. Het opvoeren van de bouwproductie in Vlaanderen om prijzen te drukken en capaciteit te verhogen is een zeer goed idee. Zo kan Vlaanderen het primaire opvanggebied voor Brusselaars blijven. Want vergis je niet: De grootste interne demografische beweging in Belgie is de trek van vele duizenden Brusselaars (meestal van migranten afkomst) van het dure Brussel naar het goedkope Vlaanderen. Zo zou je kunnen denken aan strak geplande reusachtige nieuwbouwwijken aan de randen van Aalst, Leuven en Mechelen. Maar ook Antwerpen behoeft een strategische uitbreiding. In 2011 groeide deze stad met 14.000 inwoners, harder dan alle grote Nederlandse steden bij elkaar. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 december 2012 om 09:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24853 | |
|
![]() Citaat:
1 dec 2012 http://nos.nl/artikel/446596-amsterd...-inwoners.html 2009: 756.347 2010: 767.773 2012: 800.000 http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMS...m-groeit.dhtml http://nos.nl/artikel/446596-amsterd...-inwoners.html Laatst gewijzigd door Adrian M : 6 december 2012 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24854 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leg Uw kaartjes eens op tafel!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24855 | |
|
![]() Citaat:
Bij jullie moet dat van Wallonië naar Vlaanderen (Vlaamse Ruit) zijn. Dát momentum moet je pakken. Eberhard heeft gelijk, bouw grote (AANTREKKELIJKE) wijken bij steden die diep genoeg in de Nederlandstaligheid liggen om assimilatie te bewerkstelligen maar toch een zuigende werking kunnen hebben op rusteloze Brusselaren en Walen op zoek naar succes.
![]() |
![]() |
#24856 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24857 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In Nederland speelt dit niet zo. Laatst gewijzigd door bartelx : 8 december 2012 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24858 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor Walen is naar Vlaanderen trekken een beetje in het buitenland gaan wonen, denk ik. Waarom zouden ze bovendien duurder gaan wonen....? Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=18
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 december 2012 om 02:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24859 | |
Parlementslid
|
![]() Als de vos de passie preekt, boer pas op uw ganzen.
Een aanslag op de Westerschelde en een nieuwe tolheffing op de haven van Antwerpen is in de maak. Citaat:
Laatst gewijzigd door bartelx : 8 december 2012 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24860 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |