![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan je trouwens een overeenkomst aangaan met wat volgens jullie geen mens of geen persoon is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Allez misschien hebt ge wel gelijk.... jouw volkje is die fundamentele uitwas waar geen compromissen mee te bereiken valt.. tant pis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een dilemma waar ieder weldenkend mens mee worstelt. Niet alleen gelovigen. Door onze materiële en fysieke beperktheid kunnen we niet iedereen in nood bijstaan. En dat is heel jammerlijk, want iedereen met een groot hart zou dat willen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fundamentele uitwas? Het is gewoon de leer van de RKK, net zoals ook van de orthodoxe, oud-oosterse en bijbelvaste lutherse Kerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is juist daarmee dat een voldragen zwangerschap ook eerst een vooral een eigen keuze moet zijn daar je er wel wat voor moet opgeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogal gevaarlijk... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jullie geloofsgenoten er niet eenzelfde consensus op nahouden en het blijkbaar wel vinden dat het kan onder bepaalde voorwaarden ... hoe rijmen jullie dat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen hoor... alvast niet bij Tavek
Jij zit te memmen dat het een tegenstrijdigheid is ondanks dat je zelf beaamd dat het twee totaal verschillende zaken zijn... en jij beweert dat ie zichzelf daardoor regelrecht in de afgrond mee rijdt. Dus ge zit weer wat woorden in iemand anders mond te leggen, lijkt me ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2510 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een hekel-puntje dat je steeds ontwijkt. Citaat:
Er is een verschil tussen aanvankelijk niet over gerept en het verstopt houden. Moest ik jou zoiets aanrekenen dan moet ik dus bv al je verdere uiteenzettingen over wat nu precies een mens inhoudt als bewust achtergehouden nemen. Citaat:
Ik heb zelfs gezegd dat ik er mij geen enkel bekend is dat absoluut is....ik vroeg je dat ook of jij er kende.. zoals gewoontegetrouw bleef je stilzwijgen. Maar ook hier is een soort verwarring .... Je kan wel ergens spreken over absolute rechten als iets dat ten alle tijden wensbaar zou moeten zijn maar in de praktijk zal het toch steeds zo zijn dat er één of andere beperking op zit... soms vanuit een totaal niet meteen te overzienbare hoek. Citaat:
Ik kom je net te zeggen dat men wel best kan wensen dat een bepaald recht absoluut is maar dat ik er geen enkel ken dat toch niet ergens een beperking kent. Wat betreft abortus hou ik me, althans voor mezelf, aan een beperking... en die speelt zich vooral af op het vlak van de stilzwijgende 'toestemming' en een almaar groter worden 'waarde' ( dat hoor je niet graag ) die ik aan die foetus toeken en dat in het licht van maatschappelijke afspraken die er zijn en waarvan men dan van verondersteld wordt op de hoogte te zijn. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Probleem is dat jij liever aan woordkramerij zit te doen en op vinkenslag zit tot er iemand maar een woordje zegt dat dan tegen je opposant kan gebruikt worden. Van discussie is hier nauwelijks sprake btw Ik ben ook niet meer van plan in te pikken op zaken wat Tavek zei ( ik en Tavek verschillen blijkbaar ) teneinde dit soort nonsens te vermijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik dus concluderen dat u het op dit punt niet eens bent met Tavek en dat u het (zelf)beschikkingsrecht van de vrouw wilt inperken? Kunt u ook aangeven op welke morele of ethische u dat wilt baseren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NOGMAALS ....EN LEES HET VERDOMME NU EENS : Ik stelde enkel dagen geleden dat geen enkel recht absoluut is.... niet omdat ik dat vind of zo maar omdat dat blijkbaar een voldongen feit is. Dat is ook ergens logisch omdat het wenselijk is dat de verschillende soorten rechten kunnen uitgeoefend worden en dat niet één absoluut recht zou maken dat anderen er maar moeten voor wijken. Ik heb je gevraagd naar een tegenvoorbeeld en je kon daar natuurlijk weer niks op zeggen. Wat betreft het zelfbeschikkingsrecht.... ook dat is niet absoluut, klaarblijkelijk. Dat dus tot zover ik kom vast te stellen. Wat betreft mijn mening : Het zelfbeschikkingsrecht mag niet absoluut ( ten koste van alles dus ) zijn. Als blijkt dat de behandeling van een pukkeltje op je neus het leven van een primaat, een regenwoud of wat dan ook kost ... dan zeg ik dus neen. mening Wat betreft de gevolgde redenering van het uitoefenen ervan ten koste van iets of wat : Je bent niet rechtstreeks verantwoordelijk te stellen omdat ge dat pukkeltje laat verwijderen ... het is een jammerlijk gevolg ervan. dat maakt dat als het niet bij wet is neergeschreven dat ge geen pukkeltje moogt laten verwijderen, behoudens de achtergrond, je er zelfs ook niet voor gestraft kunt worden. Is dat nu een beetje duidelijk ? Zijn er nog vragen ? Gelieve me niks meer in de mond te leggen en vooral geen voorbarige stompzinnige conclusies te trekken. En de ongegronde insinuaties moogt ge ook al laten. Laatst gewijzigd door praha : 24 februari 2011 om 00:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk heeft ie het nu nog niet begrepen... maar kom... hij kan alvast niet meer afkomen dat je wat anders bedoelde |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stelt dat dit niet het geval is. Met die twee dingen aan te halen, heb ik niemand iets in de mond gelegd. U heeft het beiden aangegeven. En aldus nogmaals een diepe tegenstelling in het pro-abortuskamp aangehaald. Alleen heeft u nu eens te meer niet kunnen aangeven op welke morele of ethische gronden u dat zelfbeschikkingsrecht wenst te beperken. Eens te meer dezelfde leegte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent het daarmee niet met hem eens. U vindt dat het geen absoluut recht is. Alleen weten we niet waarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2520 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef me die wetgeving waar dus letterlijk in zou staan dat het over een mens/persoon zou gaan. Waarom is dat strafbaar ? Staat er dat het strafbaar is omdat ge dan een mens zou doden ? Ik heb je uitvoerig uit de doeken gedaan vanwaar die wet komt en hoe we aan de huidige wetgeving gekomen zijn.... maar toen was ik volgens jou zatte praat aan 't verkopen Citaat:
|
||
![]() |
![]() |