![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is evolutietheorie en big bang dan een tegenzet tegen "randdebielerij", |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit bedoel ik dus, Jan Van Den Berghe beschouwd de evolutietheorie als politiek correct.
Dat noem ik dus vast zitten in je geloof, en geen andere dingen willen zien. De evolutietheorie is gewoon een feit, maar de discussie gaat weer compleet de verkeerde kant op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ochja, de evolutietheorie is een theorie die zeer aannemelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Off topic.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2508 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik had evengoed van Aquino als voorbeeld nemen. Ik en de meesten onder ons komen niet tot aan zijn enkels wat intellectuele capaciteiten betreft. Anderzijds kon ik de ironie niet laten liggen. Een van de grote 20ste-eeuwse ontdekkingen, bejubeld door de progressieven, verondersteld door... Een pastoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2509 |
Minister-President
|
![]() Op emotie dus.
![]() |
#2510 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De aanwijzingen voor de evolutie zijn zo overdonderderend en duidelijk in tal van wetenschappelijke deelgebieden dat alleen emotionele redenen - starre geloofsovertuigingen ondermeer - selectief blind maken.
![]() |
![]() |
#2511 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2512 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is iemand die aan 180 per uur door een dorpskern raast een potentiele moordenaar. Ik weet bijna zeker dat als iemand daarop betrapt zou worden, ook door de rechter zo genoemd zal worden, in zijn oordeel. Rijdt iemand in dergelijke omstandigheden een kind omver, met de dood tot gevolg, zit de kans er dik in, dat de aanklager zal pleiten voor onopzettelijke doodslag. En heel terecht vind ik. Maar dat is natuurlijk nog altijd wat anders, dan weloverwogen, voorbereid, gepland zeg maar, klaar te staan met de wagen tot het kind wil oversteken, om het in die omstandigheden en met die methode, welbewust te willen doden. Dan nog voor redenen, die in de overgrote meerderheid van de gevallen, zonder doden, ook wel opgelost kunnen worden. Dat zijn dingen waar ik inderdaad maar moeilijk begrip voor kan opbrengen. Niet uit fundamentalisme of absolutisme, maar gewoon simpelweg, omdat ik niet zou willen dat zoiets mij of de mijnen overkwam. Citaat:
Volgens mij niet. Citaat:
Citaat:
Ik zie dat anders. Juist omdat die stem er mij probeert vanaf te houden om dingen te doen, die niet horen. Die stem zal mij nooit zeggen: "betaal die of deze belastingen niet, zo komen er toch niet achter" bijvoorbeeld. Met uw uitleg over die stem, zou hij dat wel kunnen zeggen. Je beschermt jezelf, zonder dat de groep er erg in heeft. Ik zie bovendien die stem niet als iets puur christelijks. Ik merk dat quasi alle mensen die wel hebben, religieus of niet. Ik zeg ook niet dat deze stem per definitie van "iets hogers dan de mens" komt. Ik zeg dat ik die mogelijkheid niet uitsluit, als verklaring. Citaat:
Ik vind wel dat er verzachtende omstandigheden kunnen gepleit worden, naar gelang het geval, motivatie en omstandigheden. Daar wil ik zeker begrijpend in tegemoet komen. Maar ik kan niet zeggen dat geval, motivatie, of omstandigheid, het doden van een medemens, kan rechtvaardigen. Citaat:
Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ps. Die sorry is louter beleefdheidshalve, net als de rest van de wijze van formuleren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet slechts een theorie. Dat is meetbaar, expirementeerbaar, falcificeerbaar.Een lichaam, ondergedompeld in een vloeistof, verliest schijnbaar zo veel van zijn gewicht, als het gewicht van de verplaatste vloeistof weegt. (Te mooi om te laten liggen) Maar dit geheel ter zijde. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen, het is niet omdat sommigen daarin gedeeltelijk een tegemoetkoming doen, dat het basisfeit niet zo blijft. Dit is in deze draad wel of topic. Het gaat hem in deze draad er over of wie tegenstander is van abortus, ook zijn buurman wil verplichten tot dat standpunt. In de veronderstelling dat er echt geen zinnig mens is die voor abortus is, en zijn buurman ook wil verplichten tot het innemen van dat standpunt. Iedere vrouw is baas in eigen buik; niet in die van de buurvrouw.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2516 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deze observaties kunnen historische ontdekkingen zijn die verklaart kunnen worden door de hypothese/theorie (zoals in dit geval het fossiel record) zijn of voorspellingen die uitkomen (zoals antibiotica resistentie). Men kan een theorie inderdaad per definitie niet bewijzen (niet enkel binnen biologie, ook bv. zwaartekracht of relativiteit dus), maar wel falsificeren. En tot nu toe is evolutie niet gefalsifieert, hoewel het, in tegenstelling to creationisme, wel potentieel falsifieerbaar is. Een perfecte wetenschappelijke theorie dus. Een wetenschappelijke theorie is niet 'gewoon een theorie' als in de volksmond. Nu bent U wel degelijk de randdebiel �* la Amerikaans creationisme aan het uithangen, met hun gezever van 'just a theory'. Evolutie is een wetenschappelijke theorie. Creationisme is niet eens een hypothese, het is een verhaaltje.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 11 mei 2012 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2517 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is een fysische wet. Fysische wetten zijn de formulering van conclusies getrokken uit een theorie. Bv. uit de theorie van de zwaartekracht, kunnen we wetten formuleren. In de volksmond hebben fysica en chemie wetten, wiskunde heeft theoremas (of stellingen) en biologie heeft theorieën (die op hun beurt ook wetten hebben, zoals overerving). Al deze begrippen duidden erop dat ze falsifieerbaar zijn binnen hun tak van de wetenschap en dat emprische observaties niet strijdig zijn met wat de theorie formuleert. In tegenstelling tot de morosofie die U en Uw confraters proberen te prediken.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 11 mei 2012 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2518 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en dat is dan schoolmeester...
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#2519 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeer verontrustend dat iemand die zo zijn wetenschappelijke ongeletterdheid tentoonstelt de functie heeft kinderen te onderwijzen en daar, veronderstel ik, een loon voor krijgt...
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 11 mei 2012 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2520 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik beschouw de primaire rol van religie het bieden van een moraal en cultuur aan de maatschappij, het werkt als een soort bindende factor. En het is net dat dat tegenwoordig onder vuur ligt. Het is inderdaad niet het punt van de draad, maar het is er - naar mijn mening - weer nogal gratuit bijgesleurd door antiklerikalen. Wat voor mij in deze discussie van belang is, is in de eerste plaats de waarde van het leven. Abortus en euthanasie hebben onze denkbeelden op dat vlak veranderd, en ik vrees dat de deur hierdoor op een kier gezet wordt voor 'moorden uit gemakzucht'. Het elimineren van mensen, omdat ze niet menselijk genoeg zijn, zoals bijvoorbeeld gehandicapten. Mijn persoonlijke standpunten in deze discussie zijn (om terug ontopic te komen): 1) het gros van de uitgevoerde abortussen zijn onnodig; het is het oplossen van ongewenste zwangerschappen. Zwangerschappen die in feite perfect te voorkomen waren (ik heb daar in deze draad wat cijfers over gepubliceerd). Gebrek aan verantwoordelijkheidszin dus. 2) Ik twijfel sterk aan het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw - als algemeen principe - om redenen die ik al heb aangehaald in deze draad. En dan betwijfel ik dat recht vanuit het standpunt van de vader/partner, niet van de buurman. |
|
![]() |
![]() |