![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#25221 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lijkt wel een vorm van masochisme...
![]() |
![]() |
#25222 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb trouwens nu niet geklikt.
![]() |
#25223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BBC,Ned1-2-3,ZDF,Nat Geo,Discovery,La deux,8.... Een Vlaming is er altijd als de kippen bij om bij te leren. daarom hebben we het zo ver gebracht (welvaart,Sociale voorziening,sport,Vette spaarrekeningen...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25224 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb ik niet gedaan.
Zoals vaak zijn onze zuiderburen weer argwanend....
![]() |
#25225 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geniaal zijn jullie!
![]() |
#25226 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Who cares??
![]() |
![]() |
#25227 |
Banneling
|
![]() Zelfs vanuit de ruimte is Vlaanderen het zichtbaarst!!!!!
als we ooit bezoek krijgen van buitenaardsen, wel ze landen gegarandeert in Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25228 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ongetwijfeld!
![]() |
#25229 |
Banneling
|
![]() korte antwoorden maar. het niveauverschil wordt alsmaar duidelijker.
Laatst gewijzigd door The ace of spades : 19 december 2012 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25230 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik prijs uw niveau!
![]() |
#25231 |
Banneling
|
![]() Al een chance dat het niet 'spijs' is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25232 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry! terug vriend? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25234 |
Minister-President
|
![]() En wat hebben jullie dan geleerd? Ik heb nooit begrepen waarom een zender als Canvas zo wordt geprezen door de Nederlandse intelligentsia. Die zender wordt alleen maar gevuld met de beste buitenlandse content. Zo kan ik het ook. Teren op het buitenland en zelf niets bijdragen. Op een willekeurige avond is er nauwelijks iets op Canvas te zien dat door de Vlamingen zelf is gemaakt. Nou is er veel rotzooi op de Nederlandse tv, daarover zijn we het eens. Maar in Nederland proberen de omroepen tenminste nog iets zelf te maken. Ala de VRT een tv-net vullen met engelstalige documentaires en Scandinavische series is makkelijk zat. Het doel van leren is toch om het zelf te kunnen?
Laatst gewijzigd door Spinoza : 19 december 2012 om 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25235 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb ieder land leren te waarderen.
Of het nu België, Duitsland, Schotland is Het maakt mij niet uit. Respect is de basis voor iedere relatie. Wat ik zo mis, is wederzijds respect. Vanuit Nederland worden de Vlamingen zeer gewaardeerd om wat ze zijn, niet om wat ze niet zijn. Wij hebben een hekel gekregen om etiketten op mensen te plakken. En als dit al gebeurt dan voelen wij onszelf er niet gelukkig bij. Altijd maar weer die vooroordelen. Terwijl vanuit het noorden wij heel veel tijd, geld en energie in België/Vlaanderen steken. Steeds maar weer die haat vanuit het zuiden, daar kunnen wij best wel eens moe van worden. Moe om te investeren, moe om nog verder te gaan. Geen zin meer om Vlamingen binnen de taalunie te houden. Op het ogenblik is een Vlaming één van de hoogste bazen van "Heiniken", het groene rioolvocht zoals u dit noemt, laten we maar eerlijk wezen. Het is gewoon treurig te noemen. Ik merk om mij heen dat steeds meer Nederlanders zich om die redenen af gaan keren van Vlamingen. Op het ogenblik richten wij onze ogen steeds meer op onze Oosterburen. Daar zijn wij over het algemeen nog wel gezien. Ik heb het genot gehad ook met Duitsers te mogen samenwerken. Geen wantrouwen, maar vertrouwen, en Duitsers waarderen ons ook. Ik wou dat de houding van onze zuiderburen eens veranderde. Maar gelukkig is niet iedere Vlaming zo, en daar vestig ik nog steeds mijn hoop op......
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 december 2012 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25236 |
Vreemdeling
|
![]() De Vlamingen brachten ons welvaart in de Gouden Eeuw? Pfft, laat me niet lachen. Het waren grotendeels inderdaad de Antwerpenaren, maar daarna waren de Hollanders gewoon weer het grootste volk hoor. Verdiep jezelf toch in GS boeken en kwek niet zoveel. Vlamingen zijn nooit interessant geweest en zullen dit nooit zijn. Een volk vol kippen zonder koppen. Jullie bek kunnen jullie wel opendoen, maar de rotzooi die eruit komt is niet om aan te horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom dat er zo veel Nederlanders naar Vlaanderen verhuizen. En die Duitse 'samenwerkeing' dateert niet van gisteren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De reservenick van Van Poppel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25239 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 december 2012 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25240 |
Vreemdeling
|
![]() Puur om belasting redenen. Vandaar dat ook de Fransen naar België vluchten op het moment. En ik ken TAL van Vlamingen die in Nederland wonen en werken..
|
![]() |
![]() |