![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#25501 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus ze stemden massaal om in de Soviet Unie te blijven omdat ze massaal voor onafhankelijkheid kozen. Dat is weer zo een staaltje van Russische humor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25504 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uiteraard wil ik niet meegaan in 'westerse propaganda', maar evenmin aan de andere kant te naïef zijn. (Overigens zijn die toespraken wel van een niveau dat ik een De Croo niet zie halen).
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 7 juni 2022 om 13:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25505 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel, als ik jou auto steel, mogen we dan aannemen dat dat slecht is? Ook al was dat om mijn stervende vrouw te redden, door ze naar het hospitaal te vervoeren? Als een land "wapens" steelt om zich te verdedigen, is dat dan wél goed? Of wordt het pas "goed" als dat land daarmee de oorlog "wint?"
![]() |
![]() |
#25506 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 7 juni 2022 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25507 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je algemene standpunt vloeit voort uit axioma's waar ik niet voor kies, en daarom heb ik er niets op aan te merken.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schat de invloed van Dugin op Poetin niet groot in. De 2 hebben elkaar nog maar zelden of nooit ontmoet. Weer een westerse bewering dat de invloed van Dugin groot zou zijn. Ik denk dat Putin meer beïnvloed is door Solsjenitzin. Daar heeft het Westen het liever niet over want hij was de "darling" van het Westen omdat hij tegen de Sovjets was. Maar hij was onder meer tegen de Sovjets omdat ze "Rusland" opgesplitst hebben in 15 verschillende republieken. Of de huidige grenzen getrokken zijn door Lenin of Stalin daar kun je over redetwisten. Stalin was de Volkscommissaris verantwoordelijk voor de "kwestie der volkeren", maar Lenin was zijn chef toen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25510 |
|
![]() In China ziet men het zo:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chinezen en humor. Een lastige combinatie blijkbaar.
![]() |
#25512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals de Poolster boven mij staat, en onder een Australier staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25513 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Let wel, er KUNNEN soms dingen zijn die goed zijn voor een grote groep, ttz, waar elkeen van die groep daar "beter" van wordt. Dan is dat gewoon iets dat goed is voor iedereen, meer is daar niet aan. Maar er zijn maar weinig dingen zo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door Putin's inval heeft hij ons de mogelijkheid gegeven Rusland te verzwakken en tevens een heel goeie reden te geven om Rusland te verzwakken, want bewezen gevaarlijk EN bovendien het middel gegeven om dat te doen: Oekraine. Want veel keuze hadden we niet: oftewel moesten we Oekraine laten opeten door Rusland, en Rusland hierdoor sterk en veel gevaarlijker maken, oftewel moesten we Oekraine gebruiken om Rusland te verzwakken. Wat we spijtig genoeg niet kunnen doen, is Rusland zwaar verzwakken zonder Oekraine op te offeren. Anders hadden we dat gedaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juni 2022 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25515 | |
|
![]() Citaat:
Maar wat is dan het onderscheid tussen iemand die steelt, en iemand die niet steelt. Iemand die niet steelt, leeft mss van de ocmw (en steelt zo door belastingen). Niets is goed en niets is slecht, als je louter kijkt naar het standpunt van de persoon die de daad stelt dan. Ik had van die Max Stirner die wanderer aanhaalt nog nooit gehoord, maar ik begrijp nu (iets beter) waar jij je concepten vandaal haalt, of kan de concepten an sich iets beter "lezen."
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 juni 2022 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25516 | |
|
![]() Citaat:
laat ze maar denken dat we zwak zijn, hoor ik de rus al denken.
![]() |
![]() |
#25517 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb onze Patrick ook wel eens met Stirner vergeleken, maar hij haalt er zeker niet zijn ideeën vandaan. Hij doet dat allemaal zelf, comme un grand, zeggen ze daar in Grenoble. Overigens is de gelijkenis met Macchiavelli (die ironisch schreef) en Nietzsche (die hoopte dat hij ongelijk had) groter. Maar Patrickve is natuurlijk van die vier de allergrootste.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#25518 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niets is voordeliger voor een mens dan zijn hele leven met een bedelnap op zijn schoot onder een boom te zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#25519 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25520 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op het juiste moment, hè Gunther, want anders is het onbeleefd.
![]() |
![]() |