![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#25621 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wat is jouw mening over wat ik heb geschreven?
![]() |
![]() |
#25622 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De N-VA wil graag "salon-fähig" worden en zich binnen de bestaande constituties vestigen. Daarbij zal men dus echt niet radikaal het roer om gaan gooien. Ander liggen ze bij de volgende verkiezingen er uit.
![]() |
#25623 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25624 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25625 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet zo met de monarchie, zoals je weet. Ik vind het voor nu geen prioriteit. Dat wij een nationale identiteit hebben, die ten koste is gegaan van onze regionale identiteit. Is misschien vanuit historisch perspectief te betreuren, maar rationeel gezien ook wel te begrijpen.. De vijand van mijn vijand is mijn vriend Onder dat motto zijn de Nederlanden tot elkaar gekomen net als de Duitse staten. Noodzakelijk in mijn ogen, ik vind het dan ook zeer moeilijk om in te beelden hoe Nederland er nu uit zou zien zonder deze ontwikkelingen.. Verder ben ik van mening dat Nederland in vergelijking met Frankrijk de balans nog goed heeft weten te behouden. En dat de echt "centralistische bewegingen" onder Franse invloed/heerschappij is gebeurd. En gek genoeg, nooit zijn terug gedraaid door onze voorvaderen.. ![]() Jeff
Een Belgicist over Nederland. Laatst gewijzigd door Pinda : 7 januari 2013 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25626 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 7 januari 2013 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25627 |
Minister-President
|
![]() Zo laat hij zich wel kennen op dit forum. Maar aan z'n handtekening te zien is hij wel een sympathisant van Voorpost. En ik dacht altijd dat Voorpost voor een samengaan van Nederland en Vlaanderen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25628 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verdere studie is dan ook noodzakelijk.
![]() |
![]() |
#25629 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb ik al eerder gezien??
![]() |
![]() |
#25630 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Anders zou ik ook geen rationele rede kunnen bedenken waarom hij/zij zo anti Hollands/Nederlands is.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25631 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25632 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door bartelx : 7 januari 2013 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25633 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25634 |
Banneling
|
![]() De Nederlanders: wij hebben het beste kraantjeswater in heel Europa.
Ze zijn alweer bezig die Hollanders. Nu oreren ze weer als zelf geproclameerd 'gidsland' dat ze het beste kraantjeswater hebben van heel Europa. Dat hoorde ik gisteren op Nederland 1 radio. Gevolg: er gaan ernstig stemmen op om in de Nederlandse restaurants de mogelijkheid te geven kraantjeswater te bestellen. Tegen betaling natuurlijk. Zo kennen we ze weer, die Hollanders. Laatst gewijzigd door system : 8 januari 2013 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25635 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je moet in een restaurant ook altijd om een flesje vragen, anders betaal je de hoofdprijs voor kraanwater. Veel uitbaters bij ons zijn ambitieus in hun doelstellingen en willen natuurlijk het liefste altijs de hoofdprijs binnenhalen!
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 8 januari 2013 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25636 |
Minister-President
|
![]() Nederland heeft ook het beste leidingwater van heel Europa. Dat is een objectief vast te stellen feit. Waarom mag dat niet gezegd worden? Wij moeten toch ook eindeloos horen dat Belgen het beste bier brouwen? Maar daar heeft u dan weer geen kritiek op. Nogal hypocriet als je het mij vraagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25637 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25638 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25639 |
Minister-President
|
![]() Ik vind de verschillen tussen nederlanders en belgen pure folklore en dus niets waar we op politiek gebied gaan over vallen.
We pakken het beste van beide landen. Resultaat: een heel leefbaar land. Dat we mekaar aanpakken op een guitige manier is leuk; al dat giftig kappen op elkaar is belachelijk.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#25640 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |